quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:31 schreef leonieke het volgende:Helemaal mee eens. Mja, die mensen moeten maar gewoon eens heel snel gaan lezen! Veel nuances op allerlei gebied zitten nooit in de films. Ik moet mn vriend altijd van alles uitleggen (of hij het nu wil of niet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
Om die reden probeer ik de boeken en de film ook wat van elkaar los te koppelen. Ik verwacht niet dat ze alle details in de film zullen stoppen want dan weet je gewoon van tevoren dat je teleurgesteld gaat worden.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:56 schreef --Christiaan-- het volgende:
Het probleem is dat de hele charme van het boek zo verloren gaat. Het leuke van het boek is niet zo'n simpel actieverhaaltje, het leuke is de details en de manier van schrijven. Die weten ze niet goed over te brengen.
Ik heb het Engelse boek niet gelezen maar hoorde het gisteren voor het eerst in de film, dus dacht dat je het zo schreefquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:49 schreef wonderer het volgende:
Kreacher->creature!
Was me nooit eerder opgevallen.
Ik vind het geweldigquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:54 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik heb het Engelse boek niet gelezen maar hoorde het gisteren voor het eerst in de film, dus dacht dat je het zo schreef.
met z'n toverstokjequote:
quote:
quote:
Ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
jemig ben ik dan een van de weinigen die het wel een goede film vind? Ik bedoel, als verfilming van het boek hebben ze zo'n beetje de beste keuzes gemaakt en de belangrijkste elementen eruit gehaald. Ja ik mis zo hier en daar nog wat, maar bij nummertje 3 & 4 had ik het idee dat ze er helemaal doorheengeraasd zijn , zeker tekstueel. Daar hebben ze geprobeerd 20 zinnen in 2 of 3 zinnen te doen samenkomen. Daar had ik deze keer veel minder problemen mee.
en tsja. na het zien van Natalia Tena (Tonks) kon de film eigenlijk al niet meer stuk
ik ga zo deel zes nog maar eens herlezen voordat deel 7 op de mat valt.
Ik vond hem deze film eerlijk gezegd juist meevallen! Ik ergerde me tijdens de vorige film dood aan hem, maar deze keer viel het me juist op hoe goed hij zijn personage neerzette in vergelijking met de vorige keer, zeker tijdens dat stuk van de hoorzitting.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:55 schreef Patch het volgende:
[..]
Maarre, Michael Gambon als Dumbledorezonder halvemaan-brilletje....
![]()
![]()
![]()
![]()
Opzich wel mee eens, maar dan word de vergelijking met LotR te groot naar m'n zin.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:06 schreef wonderer het volgende:
Hij kijkt gewoon niet zo lief.
Ik had liever McKellen gehad
Daarom zou ik voor Peter O'Toole zijn gegaanquote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Opzich wel mee eens, maar dan word de vergelijking met LotR te groot naar m'n zin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |