abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:26:24 #52
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_51387158
Mijn mammie zegt dat kruidvat hem morgen al binnenkrijgt.
Als dat zo is neemt ze er alvast een voor me mee.
Mammie werkt bij kruidvat

Mammie
pi_51388576
Pfoeee dat is toch niet leuk... weet je alles al en niemand anders... Op Rowling en nog wel wat mensen na dan

Maarja, kopen doe ik de engelse niet.. Ik ehb hem gereserveerd bij de lokale bieb.. en zijn hopelijk toch niet zo veel mensen die hem in het engels willen lezen
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_51388590
Denkt dat mammie dan grooooooooooooote problemen heeft als er ook maar iemand achter komt!
Lekker bijhand dat je het op FOK slingert..,
pi_51388996
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:26 schreef Queen_Minny het volgende:
Mijn mammie zegt dat kruidvat hem morgen al binnenkrijgt.
Als dat zo is neemt ze er alvast een voor me mee.
Mammie werkt bij kruidvat

Mammie
helaas voor je, maar de boeken worden pas 1 dag van tevoren naar de verkooppunten gestuurd om zulke dingen te voorkomen.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:49:37 #56
151344 Queen_Minny
pi_51389545
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:20 schreef Artianos het volgende:
Denkt dat mammie dan grooooooooooooote problemen heeft als er ook maar iemand achter komt!
Lekker bijhand dat je het op FOK slingert..,
Ik reageerde een beetje over enthousiast. Ze zal hem echt niet meenemen als het nog niet bestemd is voor de verkoop, ze gaat dr baantje niet riskeren omdat dochterlief weer eens een boekenobsessie heeft (geloof me, die heb ik vrij regelmatig) .
Kruidvat heeft wel eens vaker acties met boeken die een paar dagen eerder in de verkoop gaan dan de release datum. Met het vorige deel had ik 'm ook een paar dagen eerder omdat ie bij kruidvat al in de schappen lag. Althans bij de kruidvat hier.

Mag dat niet moeten ze de firma kruidvat aanspreken en niet de kopers, zodra het boek in de schappen ligt mag het worden gekocht. Ook door personeel. Of het mag van de uitgever is weer een ander verhaal.
En eerst maar afwachten of het echt binnenkomt, de data die kruidvat aan het personeel doorgeeft kloppen wel vaker niet.
(heb er zelf ook gewerkt)

[ Bericht 4% gewijzigd door Queen_Minny op 12-07-2007 11:55:01 ]
pi_51390869
Dan heeft de firma Kruidvat heeeeeeele grote problemen als het boek eerder in de schappen ligt. De uitgever is zeeeeeeer strict met dit soort dingen.
pi_51391013
Denk trouwens dat je moeder blij mag zijn als ze alleen der baantje maar kwijt raakt...
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:11:44 #59
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51393839
verdeurie .. het is eigenlijk te lang geleden dat ik boek 6 heb gelezen. Aangezien ik weinig tijd heb de komende dagen, zou iemand even de belangrijkste dingen weer even op willen noemen?

Ik heb er zin an
Gister naar Harry 5 in de bios geweest, en het begint nu echt weer te komen...dat spannende gevoel hoe het boek zal gaan
damn..na boek 6 dacht ik nog dat het héél lang zou gaan duren voor boek 7. En nu is het bijna al zover. Ik word oud
pi_51394694
Denk dus niet dat ie bij de kruidvat eerder komt, daarvoor is het veel te strict allemaal. De vorige keer ging het ook helemaal zo geheimzinnig zodat niemand het boek eerder zou krijgen.

Just a few days !
Vanavond naar de film, kan mijn enthousiasme en nieuwsgierigheid nog meer aanwakkeren
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_51397495
tvp
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:32:53 #62
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_51398487
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 14:11 schreef Hankster het volgende:
verdeurie .. het is eigenlijk te lang geleden dat ik boek 6 heb gelezen. Aangezien ik weinig tijd heb de komende dagen, zou iemand even de belangrijkste dingen weer even op willen noemen?

Ik heb er zin an
Gister naar Harry 5 in de bios geweest, en het begint nu echt weer te komen...dat spannende gevoel hoe het boek zal gaan
damn..na boek 6 dacht ik nog dat het héél lang zou gaan duren voor boek 7. En nu is het bijna al zover. Ik word oud
Spoilers om het niet te bederven voor die zes mensen die deel zes nog niet gelezen hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...en daar had Rowling dus 600 bladzijdes voor nodig
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  donderdag 12 juli 2007 @ 17:39:27 #63
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51400667
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wordt de grote held van boek 7 zeg ik je

enne, DzjieDub..dank je wel
Maar ik ga hem vrees ik toch wel weer nog even lezen voordat boek 7 uit gaat komen. Ik vond Halfblood gewoon te gaaf
  donderdag 12 juli 2007 @ 17:53:19 #64
136830 Nenootje
severely detached
pi_51401148
Ik denk er net aan dat 21 juli hier Nationale Feestdag is Dan zijn de winkels dus niet open... Toch niet de winkel waar mijn editie gereserveerd ligt. Vriendjelief wil niet annuleren en bij een andere winkel kopen (die wél open is), want dat vindt-ie stom

't is namelijk een van m'n verjaardagscadeautjes.]
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
  donderdag 12 juli 2007 @ 18:35:15 #65
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51402472
waar is hier?
pi_51402494
Damn 9 dagen al!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_51402795
Hmm, ik ga in de komende dagen HBP maar herlezen... Thank god for speedreading.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51403178
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 17:53 schreef Nenootje het volgende:
Ik denk er net aan dat 21 juli hier Nationale Feestdag is Dan zijn de winkels dus niet open... Toch niet de winkel waar mijn editie gereserveerd ligt. Vriendjelief wil niet annuleren en bij een andere winkel kopen (die wél open is), want dat vindt-ie stom

't is namelijk een van m'n verjaardagscadeautjes.]
Ik haal hem ook pas op 23 juli...
2 dagen extra opsluiten..;
pi_51403185
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 18:35 schreef Hankster het volgende:
waar is hier?
België
pi_51406023
Ik ben benieuwd hoelang ik er over doe om het boek uit te lezen. Ik heb nog nooit hele dagen achter elkaar een Harry Potter kunnen lezen. Andere jaren moest ik hem delen met m'n broers en bovendien las ik de Nederlandse versies, die in november uit kwamen, zodat ik alleen 's avonds kon lezen, omdat ik overdag naar school moest. Nu heb ik vakantie en is die helemaal van mij! Laat dat boek maar komen!
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
pi_51406504
Ik ga hem ook lezen, alleen heb ik de eerste zes delen in het Nederlands gelezen. Is het te doen om nu naar het Engels over te stappen of raden jullie aan om opnieuw te beginnen bij het eerste boek? Trouwens, is het boek de 21e ook gewoon in Nederland te koop, of is bestellen noodzakelijk?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_51407433
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:32 schreef DzjieDub het volgende:
...en daar had Rowling dus 600 bladzijdes voor nodig
SPOILER
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_51407745
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:59 schreef bladibladibla het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Some say in ice
  donderdag 12 juli 2007 @ 21:12:17 #74
88233 Steve
Still the best.
pi_51407844
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:34 schreef RayMania het volgende:
Ik ga hem ook lezen, alleen heb ik de eerste zes delen in het Nederlands gelezen. Is het te doen om nu naar het Engels over te stappen of raden jullie aan om opnieuw te beginnen bij het eerste boek? Trouwens, is het boek de 21e ook gewoon in Nederland te koop, of is bestellen noodzakelijk?
Misschien dat het handig is de Engelse namen even bij te spijkeren, of OOTP en HBP in het Engels te lezen, dan heb je het meeste wel gehad.

Voor de vertalingen kun je bijvoorbeeld hier kijken.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_51408145
Ja, misschien HBP, maar of dat binnen negen dagen lukt .
pi_51409831
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 21:20 schreef RayMania het volgende:
Ja, misschien HBP, maar of dat binnen negen dagen lukt .
Wat ik je aanraadt, is deze fanfiction te lezen. Als je namelijk de Harry Potter boeken in het Engels lees, gaat dit erg gemakkelijk, omdat je de inhoud al kent. Om te checken of je het voor de 1e keer in het Engels lukt, moet je een verhaal lezen dat je nog niet kent, maar waarbij wel dezelfde namen (zodat je die kent) worden gebruikt. Ik heb het ook gedaan en in het begin is het ff wennen, maar je komt er vanzelf in.
pi_51424788
Ik heb er stiekem acht dagen van gemaakt in de TT.
pi_51428731
Ik lees het boek in het nederlands. Heb de eerste 6 delen ook in het nederlands gelezen en heb dus geen zin om met een lijstje (namen en termen enz) deel 7 in het engels te lezen.
pi_51429569
En ik ga de films niet zien. Heb een eigen fantasie wat personages en locaties betreft, dat wil ik graag zo houden.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 14:58:47 #80
175985 Silaz
drie bier
pi_51431202
Hmm ik zit nu op helft van OOTP in het engels.. ken onderhand alle namen wel.. deel 4 al keer in engels gelezen en voor OOTP nog philosophers stone. dus dat moet wel goedkomen. maar als het boek uitkomt zit ik op een jongerencamping, dus daar zullen vielleicht wel spoilers om de oren vliegen. laat ik maar hopen van niet maargoed.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:00:43 #81
151344 Queen_Minny
pi_51431269
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:48 schreef magnifor het volgende:
Ik lees het boek in het nederlands. Heb de eerste 6 delen ook in het nederlands gelezen en heb dus geen zin om met een lijstje (namen en termen enz) deel 7 in het engels te lezen.
Ik zal het boek waarschijnlijk in engels en nederlands lezen. Ik vind het altijd leuk de nederlandse vertalingen van sommige dingen te lezen.
pi_51432265
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:48 schreef magnifor het volgende:
Maar vind je het dan niet vervelend om tot de nederlandse vertaling te wachten, die pas in november of december uitkomt?

De eerste 4 boeken heb ik in het Nederlands gelezen, maar bij boek 5 ben ik overgestapt op Engels omdat ik toen echt niet meer zo lang wilde wachten. Op internet staan lijsten met de vertalingen, bijvoorbeeld hier, dat helpt wel bij het lezen denk ik. En de belangrijkste namen zijn toch niet zo heel anders...
pi_51433069
Het is heel vervelend dat ik moet wachten, maar het zij zo. Niet alleen de namen van de personages zijn anders, maar ook alle termen (zwerkbal en dergelijke) hebben allemaal andere namen. Je hebt wel van die lijsten, maar het leest gewoon niet lekker als je elke keer op zo'n lijst moet kijken.

Uiteindelijk zal ik alle boeken wel in het engels lezen hoor, maar nu nog even niet.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:53:01 #84
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51433117
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:27 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Maar vind je het dan niet vervelend om tot de nederlandse vertaling te wachten, die pas in november of december uitkomt?

De eerste 4 boeken heb ik in het Nederlands gelezen, maar bij boek 5 ben ik overgestapt op Engels omdat ik toen echt niet meer zo lang wilde wachten. Op internet staan lijsten met de vertalingen, bijvoorbeeld hier, dat helpt wel bij het lezen denk ik. En de belangrijkste namen zijn toch niet zo heel anders...
Toen ik hoorde dat Cedric Diggory "Carlo Kannenwasser" heette ben ik al heel gauw afgehaakt . Ik heb 1 t/m 6 in het Engels gelezen, deel 6 de afgelopen 3 dagen in de trein herlezen (lang leve de omleiding naar Den Haag CS!), dus ik ben er klaar voor!

Wat een uitgebreide tvp
Nulla verba sed acta
pi_51433159
Hey tvp!!
pi_51433287
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:34 schreef RayMania het volgende:
Lukt wel, ik deed dat bij deel 6.

In het begin zul je even aan de namen moeten wennen, maar verder is het erg te doen.
pi_51434786
Weet iemand of ergens een box te bestellen is met alle 7 boeken gebundeld? Dan ben ik er ín één keer vanaf. Engels bij voorkeur!

Edit: Ik kwam wel al bij deze uit, maar dat is helaas pas in september te bestellen
pi_51434989
Hoeveel pagina's heeft boek 7?

edit - 608 blijkbaar. Dat is één meer dan HBP.
pi_51436589
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:53 schreef Leonoor het volgende:
Toen ik hoorde dat Cedric Diggory "Carlo Kannenwasser" heette ben ik al heel gauw afgehaakt . Ik heb 1 t/m 6 in het Engels gelezen, deel 6 de afgelopen 3 dagen in de trein herlezen (lang leve de omleiding naar Den Haag CS!), dus ik ben er klaar voor!

Wat een uitgebreide tvp
Toen GoF in het Nederlands uitkwam was ik 14. Twee jaar daarvoor had ik CoS al wel in het Engels gelezen en dat ging heel goed, maar toen was ik nog zo'n internet-n00b dat ik niet wist dat de Engelse versie veel eerder uitkwam en dat ik op de nederlandse versie veel langer moest wachten.

Ik ben nu al een heel eind in HBP. Ik heb nog 10 uur treinen voor de boeg volgende week, dus ik kan me nog wel even vermaken
pi_51437150
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:35 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Toen GoF in het Nederlands uitkwam was ik 14. Twee jaar daarvoor had ik CoS al wel in het Engels gelezen en dat ging heel goed, maar toen was ik nog zo'n internet-n00b dat ik niet wist dat de Engelse versie veel eerder uitkwam en dat ik op de nederlandse versie veel langer moest wachten.

Ik ben nu al een heel eind in HBP. Ik heb nog 10 uur treinen voor de boeg volgende week, dus ik kan me nog wel even vermaken
Damn, GoF is al weer 7 jaar geleden! Toen was ik nog maar 11! Wat een tijd geleden is dat zeg...
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:36:02 #91
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51438217
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:56 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Damn, GoF is al weer 7 jaar geleden! Toen was ik nog maar 11! Wat een tijd geleden is dat zeg...
Zeg dat wel, inderdaad. Ik ben na GoF overgestapt op Engels voor OotP, maar ben wel de Nederlandse boeken blijven kopen.

En vergeet niet...
quote:
Seven years there and he won't know himself.
Some say in ice
pi_51439049
Argh, ik twijfel ontzettend. Ik heb het boek nog niet gereserveerd, en wilde dat zojuist doen bij bol.com maar ik bedenk me net dat vorig jaar mensen best laat pas hun boeken kregen, geloof ik.

Wat te doen?
  Redactie Frontpage vrijdag 13 juli 2007 @ 19:07:18 #93
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_51439069
oeh that reminds me
is het verstandig om een boek achteruit te laten leggen, of zal ik gewoon op de gok heengaan in de hoop dat ze genoeg hebben?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_51439115
Heb er zo'n zin in. Ik denk dat ik straks wel even ga reserveren ofzo. Heb het elk jaar tot nu toe gedaan en ze lagen er altijd nog in de winkel. Maar voor de zekerheid toch maar even doen . In luxemburg hingen er overal posters van met de cover enzo trouwens
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:14:02 #95
88233 Steve
Still the best.
pi_51439287
Bij de winkel waar je 'm wilt halen even reserveren kan nooit kwaad natuurlijk.
pi_51439292
Als je naar dit artwork kijkt zie je dat ze iig met een draak gaan vliegen!
Die cover van het engelse boek is ook interesant, Harry Ron en Hermelien die ergens invallen met veel geld om hun heen! Ook die patronus en die bol met een slang ergens bij een trap (zweinstein?)
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_51439710
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:06 schreef clumsy_clown het volgende:
Argh, ik twijfel ontzettend. Ik heb het boek nog niet gereserveerd, en wilde dat zojuist doen bij bol.com maar ik bedenk me net dat vorig jaar mensen best laat pas hun boeken kregen, geloof ik.

Wat te doen?
Bestellen bij Bruna en ophalen? Heb ik gedaan.
pi_51441239
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:06 schreef clumsy_clown het volgende:

Wat te doen?
Serieus?

*besteld heeft bij bol.com
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:43:50 #99
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_51442001
Ik ga hem ook zo snel mogelijk halen anders zijn er vand ie mensen die hun mondje niet kunnen houden en de clou verklappen
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:46:55 #100
88233 Steve
Still the best.
pi_51442095
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:18 schreef kyraaa het volgende:

[..]

Serieus?

*besteld heeft bij bol.com
Bij de meesten was 'ie in de middag wel al binnen, bij sommigen duurden het wat langer. Anderen hadden hem rond 10 uur 's morgens al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')