abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51385111
goedemorgen allemaal..
Vandaag weer een mijlpaal bereikt.. 37 weken zwanger. Nog max 5,5 weken voordat we frutsel in onze armen hebben...
mijn gevoel zegt rond 13-14 augustus

En hier vannacht ook raar gedroomd.
Ik was op vakantie, en ik had een van de kindjes van fok mee. Maar had geen idee hoe ik met haar om moest gaan. Was maar een korte droom, maar is het een teken dat ik teveel in OUD rondhang?
Heb ook geen idee welk kind, 1 van de peuters geloof ik. Ken ze alleen maar van foto, niet bij naam. Maar vond het behoorlijk wazig..

Ticootje, nog gefeliciteerd met je diploma!!!
  donderdag 12 juli 2007 @ 08:54:25 #102
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51385198
Pruk gefeliciteerd en welkom hier!!

Inderdaad alweer een lange 2008 lijst! Ben benieuwd wie de eerste 2008 baby krijgt (of de laatste in 2007)
pi_51385350
Pruk van harte met je zwangerschap en welcome.
pi_51385421
Pruk, gefeliciteerd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_51385456
Gefeliciteerd Pruk!
Saartje
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:12:20 #106
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_51385501
Morgen allemaal,

Net bloed laten prikken voor de 5e ziekte bah moet wel 10 dagen wachten voordat ik de uitslag weet. Tot die tijd mezelf in acht nemen niet te druk en goed opletten dat ik geen ziekte verschijnselen krijg. Bah bah bah.
Nu nog mijn werk inlichten dat ik tot de uitslag niet kom werken. Durf ff geen risico te nemen.

Ticootje gefeliciteerd met je diploma.

Pruk gefeliciteerd met je zwangerschap.

Na de 20 wk echo gaan wij aan het kamertje werken, niet zoveel gebeuren schilderen gordijnen en dan alles in elkaar zetten.

doei
pi_51385633
Voordat we aan het kamertje kunnen gaan werken moet er eerst een wasdroger komen. Daarna is het een kwestie van ruimen en verven.
De muren mag mijn lief doen, de rest doen we samen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:35:42 #108
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51385964
Pruk, van harte en welkom.
In eerdere topics zijn er inderdaad heel veel tips gegeven. De emasafene haalde bij mij de ergste misselijkheid weg, en toen ik er een dagje mee stopte was het helemaal over. Qua middeltjes moet je echt proberen te eten wat je op dat moment lust. Heel lastig is het, hopelijk gaat het zo weg.

Davinia, ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap de hele tijd die pijn gehad bij het schaambot. Nu, bij de 2e heb ik het weer en verwacht ik dat het tot het einde blijft. Het helpt als je in bed, als je op je zij ligt, een kussentje of voedingskussen tussen je benen klemt. Dat geeft wat steun en haalt de pijn weg. (Maar bij het opstaan is het er gewoon weer, helaas. ) Succes!

Saint, ik ben niet helemaal bij, maar loop je op je werk het risico de 5e ziekte op te lopen? (KDV ofzo?) Want om nu 10 dagen thuis te gaan zitten omdat misschien, eventueel.... Of is het risico heel groot?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:08:08 #109
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51386739
Ticootje hellemaal overheen gelezen denk ik maar gefeliciteerd met je diploma!!!

Saint hoop dat de bloeduitslagen goed zijn, suc6 met het afwachten. Kan het me voorstellen als je je ongerust maakt.

Hier vanacht eindelijk weer eens redelijk geslapen, komt misschien omdat ik gisteren definitief een besluit heb genomen over die draaipoging. Ongeacht wat de gyn me gaat vertellen vrijdag, laat ik het niet draaien. Het voelt gewoon niet goed, mijn man laat de keuze aan mij en begrijpt het wel.
Dalijk even naar de vk de doorverwijzing ophalen, en kijken wat hun nog te melden hebben.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:08:35 #110
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_51386751
Ik ben zaterdag bij vrienden geweest hun zoontje heeft de vijfde ziekte helaas.
Ondertussen werk ik maar 2 dagen op een kdv. Maar ook daar komen de kinderen "gewoon" als ze ziek zijn.
En om nu zo veel mogelijk ziekte uit te sluiten omdat ik vanaf het begin van mijn zwangerschap al ziek ben was het even het verstandigs om me ziek te melden.

Het risico loop je denk ik altijd op een kdv dus alleen daarom zou ik het niet doen hoor.

liefs joyce
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:14:56 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_51386887
Wat fijn voor je Marlieske dat je een beslissing hebt kunnen nemen/genomen. Heb je ook al besloten of je een ks zou willen als hij/zij niet meer draait?

Lishe: ik had nog stille hoop dat het weg zou trekken... Ik slaap al met kussen dubbelgevouwen tussen benen en kussen onder voeten. Op een gegeven moment kussen onder hoofdkussen (beetje last van zuur), kussen tussen de benen, kussen onder mijn voeten. PR zei dat ik bijna een extra matras in bed had gelegd. Dat zou wel een uitkomst zijn. Een dunne extra matras met een uitsparing voor je kont...

SAINT: groot gelijk dat je even geen risico's neemt. Is het misschien mogelijk om op een ander moment dan 2 dagen te werken om e.e.a. te compenseren?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:18:23 #112
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51386977
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat fijn voor je Marlieske dat je een beslissing hebt kunnen nemen/genomen. Heb je ook al besloten of je een ks zou willen als hij/zij niet meer draait?
Dan word het een keizersnede, een stuitbevalling durf ik niet aan. Ben veelste bang dat dat resulteert in een spoed keizersnede en ben toch wel graag wakker bij de geboorte van ons kindje.
Mama van Isa en Ties
pi_51387648
Marlieske, wat fijn dat je een besluit hebt genomen. Hopelijk volgen er nog meer goede nachten slaap..

Saint, ik hoop dat je niet ziek wordt, en de uitslagen goed zijn. Als je op een KDV werkt, dan is er toch ook wel een redelijk kans dat je het al voor de zwangerschap hebt gehad?
  Jubileum moderator donderdag 12 juli 2007 @ 11:02:46 #114
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51388049
Pruk van harte gefeliciteerd en welkom hier
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51388093
Korte update:

vanochtend ben ik onderuit gegaan in de keuken en ik mag me zo gaan melden bij de gynacoloog, want hij wil me observeren. Ik hoop snel weer thuis te zijn, maar zo niet: nouja, dan ben ik denk ik nog in het ziekenhuis
pi_51388154
Pruk, ik ging zaterdag ook bijna...

Doe rustig aan ok? En succes bij de gyn.
pi_51388232
He Pruk, dat is balen zeg.. Hopelijk voel je je snel weer beter en laat de gyn je snel weer naar huis gaan..
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:28:31 #118
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51388852
Ai ja, ik ben bij de eerste zwangerschap ook flauwgevallen, van een trap af nota bene Gelukkig had de baby er niet onder geleden, bij alle andere zwangerschappen voelde ik het aankomen en ik heb ook altijd druivesuiker bij me.
Afgelopen maandag en toevallig deze morgen ging ik ook weer bijna, en die maandag was ik dus net mijn druivesuiker vergeten, maar ik had een liga in de tas en kreeg een glaasje water omdat ik ongeveer licht gaf, zo bleek.

Schijnt ook iets met de bloeddruk te maken te hebben, dan helpt suiker niet zoveel denk ik.

Hoop dat je snel weer naar huis mag Pruk.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:30:47 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51388922
Laat je wel updaten als je in het ziekenhuis moet blijven Pruk? (wat ik zeker niet voor je hoop)

Fijn dat je het beslist het Marlieske. Kan met voorstellen dat je dan liever meteen voor de ks gaat.

Dat is eng Tan, van de trap af.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:34:26 #120
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_51389033
Het is de combi lage bloeddruk en lage bloedsuiker.

Lage bloeddruk is goed, dus dan lekker suiker in je koffie (oid) doen om flauwtes te voorkomen.
Ik ben 1 keer (4 mei herdenking, en plein public nota bene) bijna onderuit gegaan. Was inderdaad vlak voor avondeten, dus lage bloedsuiker, en een half uur staan.. Ging niet helemaal jofel.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:44:41 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51389379
Ik had begrepen van mijn vk dat je best eens een paar dropjes kan nemen als je je echt heel flauw voelt. Juist dat wil nog wel eens helpen om je bloeddruk een beetje omhoog te halen. Te laat is nl. niet echt prettig en dan mag een beetje omhoog wel.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:57:19 #122
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51389740
Pruk, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:05:40 #123
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_51391840
pruk gefeliciteerd.

wij zijn vanmorgen in het huwelijksbootje gestapt.
we doen er verders niks aan.
volgende week geven we een klein tuinfeestje
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:10:25 #124
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_51391990
Strakkies mijn eerste afspraak bij de verloskundige Ben benieuwd wat er gaat gebeuren; op het formulier staat dat het een uur duurt.Helaas kan mijn man niet mee
Vandaag ben ik precies 9 weken, en heb mijn portie misselijkheid en beroerd zijn wel gehad (hoop ik)
Sinds gisteren flink aan de diarree zou dat nog wat betekenen?
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_51392220
Glossy, gefeliciteerd met je huwelijk!!

Suerte, spannend zo'n eerste afspraak he.. Het is vooral een stortvloed aan informatie. En natuurlijk willen ze graag weten wat je medische geschiedenis is. En of ze nog ergens rekening mee moeten houden (allergien, erfelijke kwestie etc).
  donderdag 12 juli 2007 @ 13:30:06 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51392557
Glossy! Gefeliciteerd!
pi_51393288
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:10 schreef Suerte het volgende:
Strakkies mijn eerste afspraak bij de verloskundige Ben benieuwd wat er gaat gebeuren; op het formulier staat dat het een uur duurt.Helaas kan mijn man niet mee
Vandaag ben ik precies 9 weken, en heb mijn portie misselijkheid en beroerd zijn wel gehad (hoop ik)
Sinds gisteren flink aan de diarree zou dat nog wat betekenen?
Er heerst buikgriep....
pi_51393388
Ik moet meer zout gaan eten en rustig aan gaan doen in de hoop dat mijn bloeddruk gaat stijgen en ik minder ga spugen. Urine en bloed achtergelaten, dus daar krijg ik volgende week de uitslag van.

Verder was met beeb alles goed en heb ik nog een fijne echo meegekregen

Het duurde wel erg lang in het ziekenhuis en ik zat in een kamer zonder boeken, tv of wat dan ook, dat was wel minder. Maarja, ik heb het overleefd.
pi_51393417
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:05 schreef glossy het volgende:
wij zijn vanmorgen in het huwelijksbootje gestapt.
we doen er verders niks aan.
volgende week geven we een klein tuinfeestje
Gefeliciteerd!
pi_51393444
Fijn Pruk dat je weer lekker naar huis mocht en dat alles toch goed is. Flauwvallen kan vaker voorkomen hoor in het eerste trimester. Volgende keer dat je het voelt aankomen kan je alvast gaan liggen, dat scheelt weer een val...
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:04:09 #131
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51393583
Webkim ben je alweer terug?
Ik had in het vorige topic een post aan je getypt, maar toen was je op vakantie..

Nu lees ik op je log weer over je erfgena(a)m(en) , en komt die vraag weer bij me op:

(even quoten... Moest 3 topics terug zoeken )
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:58 schreef DeLiedje het volgende:
Heey Webkim, jij hier? Op vakantie toch?

Weet je wat ik me afvroeg.... Hou je bewust nog even 'geheim' of je zwanger bent van één of twee kindjes? Hier heb je het in het midden gelaten, en op je log ook....

Ik ben wel heel nieuwsgierig, en als je het nog niet wil vertellen hoeft dat natuurlijk ook niet, maar ik vroeg me gewoon af waarom je het gehim houdt snappie?
pi_51393660
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:59 schreef Ticootje het volgende:
Fijn Pruk dat je weer lekker naar huis mocht en dat alles toch goed is. Flauwvallen kan vaker voorkomen hoor in het eerste trimester. Volgende keer dat je het voelt aankomen kan je alvast gaan liggen, dat scheelt weer een val...
Ik voelde hem niet aankomen, dat vonden ze juist het enge
Maarja, ze houden het nu in de gaten en de volgende keer moet ik meteen weer bellen, want het is niet goed (en ik maar denken dat het onzinnig was om te bellen omdat ik vast overbezorgd was enzo).

Maarja, nu weer leuke berichten zonder misselijkheid graag, dan ga ik kijken of ik die echo in kan scannen
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:12:43 #133
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51393868
Pruk wat ben je, ondanks je misselijkheid, heerlijk enthousiast!

En dan riskeer ik nog even een hele domme opmerking door te vragen waarom je nickname Pruk is... Dat varkentje van je incon heet toch Purk.... Of heb ik het heel erg mis ?
pi_51393979
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 14:12 schreef DeLiedje het volgende:
Pruk wat ben je, ondanks je misselijkheid, heerlijk enthousiast!

En dan riskeer ik nog even een hele domme opmerking door te vragen waarom je nickname Pruk is... Dat varkentje van je incon heet toch Purk.... Of heb ik het heel erg mis ?
Purk was al bezet
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:18:59 #135
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51394068
Logische verklaring !
pi_51394235
he pruk, fijn dat je weer naar huis mocht. En hopelijk zijn je uitslagen goed volgende week!..
pi_51394505

Trotse mama

En ja, het is een boon maar wel mijne!
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:40:17 #138
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51394709
nou, ik vind het wel duidelijker dan een boontje hoor!! Echt een minimensje
  donderdag 12 juli 2007 @ 14:49:01 #139
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51395045
Blijft leuk. En rustig aan doen nu he Pruk?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_51395174
Aww Fijn dat je weer naar huis mocht
Saartje
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:03:32 #141
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51395541
Mooi Pruk! het is wat tan zegt, echt al een mini mensje hoor!
pi_51396349
Dat heeft echt wel meer vorm dan een boon hoor!!!! Dit is al een echt minimensje.
pi_51396355
Ja idd ben ik het mee eens
tis al heel duidelijk te zien dat t een kindje is

Echt leuk
Vanavond weer even mijn nichtje bekijken (zus heeft 20 weken echo, en laat t op dvd opnemen, want moet werken )
zoooo leuk al die meisjeskleertjes blijf kopen
pi_51396461
Weet je zus het geslacht al??? Ik wist niet dat dat al zo snel kon! Oh ik kan niet wachten...
pi_51396640
vanaf 17 weken kan t, dacht ik
mijn zus is nu 19 weken, dus weten t nu 2 weken

mijn zus kon idd ook niet wachten, dus maar even een echo tussendoor.
vind t trouwens wel knap dat mensen t kunnen zien, want ik zag echt helemaal niets
Nja een baby'tje zag ik, maar meer niet
pi_51396851
Ja Pruk, dat is les 1 in zwangerschap (zeker als je in een gynaecologen-traject terecht komt): altijd boek of tijdschriften meenemen, want je zit vaak uren te wachten. Gelukkig dat je toch naar huis mocht. Rustig aan he? Die komkommer kun je trouwens wel het beste schillen, ik werd vooral misselijk van de schil. En watermeloen is trouwens ook nog een goeie voor het vocht, als je dat kunt binnenhouden.

Suerte, veel plezier bij je eerste afspraak!
mooi he, alles
pi_51396952
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:41 schreef phileine het volgende:
Ja Pruk, dat is les 1 in zwangerschap (zeker als je in een gynaecologen-traject terecht komt): altijd boek of tijdschriften meenemen, want je zit vaak uren te wachten. Gelukkig dat je toch naar huis mocht. Rustig aan he? Die komkommer kun je trouwens wel het beste schillen, ik werd vooral misselijk van de schil. En watermeloen is trouwens ook nog een goeie voor het vocht, als je dat kunt binnenhouden.

Suerte, veel plezier bij je eerste afspraak!
Nou, in de wachtkamer daar liggen wel tijdschriften enzo die ik nog niet uit heb, maar dan moeten ze je niet in een observatiehokje gaan stoppen zonder iets
En ik vond het zo niet netjes staan mijn laptop mee te nemen
pi_51397062
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm nou... Ik was wel heel nieuwsgierig en ik had al een lijstje met vermoedelijke namen klaar.
Ja hallo, nu ben ik ook nieuwsgierig. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:13:11 #149
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51397855
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:48 schreef MUUS het volgende:

[..]

Ja hallo, nu ben ik ook nieuwsgierig. .
Stuur me de lijstjes maar, houd ik de score bij.
*OUD heilige*
pi_51402395
Saint, wat duurt wachten dan lang he... Wellicht wel verstandig om maar even niet te gaan werken tot je de uitslag weet. Ik hoop dat je het in het verleden gewoon al een keer gehad hebt, dan is dat voor de rest van je zwangerschap ook weer een zorg minder.

Marlieske, goed dat je een keuze hebt gemaakt!

Pruk, fijn dat je weer thuis bent! Pas goed op jezelf he! Hopelijk zijn je uitslagen gewoon goed.
Mooie boon (nou ja... het begint toch al best op een mensje te lijken en ik zie al dat ik niet de enige ben die dat zegt, hihi) hoor!

Getsie Tan, van de trap af . Ik heb wel dat ik naar wordt of licht in mn hoofd, maar tot nu toe ben ik steeds op tijd gaan zitten gelukkig. En ik zorg dat ik over het algemeen altijd iets bij me heb van sultana, dextro en/of iets van drop (vandaag zat het alledrie in mn tas en ik had het niet eens nodig).

Glossy, van harte!
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')