Eindelijk na jaren wordt er een poging gedaan om deze vorm van terreur in te dammen. Nu ook nog in andere steden.quote:Rotterdam opent jacht op sissende jongeren 'We moeten die etters in hun nekvel pakken'
Lokagentes tegen hangjeugd
door Natasja de Groot
ROTTERDAM - Rotterdam gaat lokagentes inzetten in de strijd tegen sissende hangjeugd die meisjes en vrouwen lastigvallen.
De twee grootste politieke partijen, Leefbaar Rotterdam en PvdA, die samen een ruime meerderheid vormen in de Rotterdamse gemeenteraad, willen dit naar aanleiding van de mishandeling van twee tienermeisjes afgelopen zaterdagnacht door een groepje Marokkanen op het Stadhuisplein in het centrum van Rotterdam.
Volgens getuigen zouden de jongens seksistische opmerkingen hebben gemaakt aan het adres van de twee. Toen een van de meisjes er wat van zei, kreeg ze een klap in het gezicht. Ook de andere liep klappen op.
Beledigend taalgebruik
Zowel PvdA als LR is het grove en beledigende taalgebruik van de hangjeugd spuugzat en staan een harde aanpak voor. Zij willen dat er vrouwelijke agenten in burger worden ingezet om jongeren direct te betrappen op hun opmerkingen en meteen te bekeuren voor belediging. "Op veel te veel plekken in Rotterdam zijn er mensen, vooral vrouwen en meisjes, die met grof en beledigend taalgebruik te maken krijgen, die zich erdoor geļntimideerd voelen en het gevoel hebben in de steek te worden gelaten door de politie en door het gemeentebestuur. Daarom moet het stadsbestuur een offensief beginnen om dit gedrag zo snel mogelijk in te dammen", zegt Peter van Heemst, fractievoorzitter van de PvdA.
Als het aan Leefbaar-raadslid Hennie van Schaik ligt, moet de politie worden ingezet op alle plekken in Rotterdam waar sprake is van overlast van hangjeugd.
Wangedrag
Van Schaik: "Laat vrouwelijke agenten in burgers over straat lopen en als die etters dan onoorbare opmerkingen maken, kunnen ze direct in hun nekvel worden gegrepen. Over en uit moet het zijn met dit wangedrag."
Eerder werden in Rotterdam schaars geklede agentes in burger ingezet als lokhoeren om hoerenlopers op de bon te slingeren.
Bron: de Telegraaf
Het klinkt hard, maar eigenlijk hebben ze nu gewoon geen redenen om niet te sissen. Die hebben ze nu wel.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:12 schreef JaZekerZ het volgende:
Idee is goed, maar of dit gedrag uit te roeien is...? Dat vraag ik me af. En alleen het sissen is zo weinig aan te doen he, dat mag gewoon in een vrij land
Maar het sissen opzich kan het probleem toch niet zijn? Het kansloze gedrag wat erop volgt misschien..quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:14 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Het klinkt hard, maar eigenlijk hebben ze nu gewoon geen redenen om niet te sissen. Die hebben ze nu wel.
Combinatie van lijkt me zo. Het geluid zelf klinkt ook nogal intimiderend.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:20 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Maar het sissen opzich kan het probleem toch niet zijn? Het kansloze gedrag wat erop volgt misschien..
Naar een hond fluit je en blaft zelf.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:21 schreef Profesor het volgende:
Gezonde hollandse jongen sist toch niet?
die fluit..
Waarom dacht je van niet? Dacht je dat agentes alleen te dikke lelijke potten waren?quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:39 schreef JoopK het volgende:
van de week auto gekocht van agente, daar dacht ik ook van, je zou niet denken als je er op straat tegen kwam dat ze agente was en dat ze ook nog allerlei vechtsporten beoefende, maar goede actie, 0-tolerance, ze hebben ws. toch dubbele nationaliteit, dus deporteren die gasten...
idd, voor ieder die zoiets flikt, nekschot... Dan is Nederland zo opgeruimdquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:34 schreef fathank het volgende:
Kansjongere: "psst meisje, hee meisje psst"
*meisje reageert niet
Kansjongere: "Kankerhoer, Allah pakt je nog wel"
Reden voor deze frustratie gedrag jegens vrouwen: Klein pikkiequote:Op woensdag 11 juli 2007 09:34 schreef fathank het volgende:
Kansjongere: "psst meisje, hee meisje psst"
*meisje reageert niet
Kansjongere: "Kankerhoer, Allah pakt je nog wel"
dit herinnerd me aan een strip van Jan, Jans en de kinderen .. Jans die zich haar leven lang irriteert aan de fluitende bouwvakkers maar compleet instort op het moment dat zij langs loopt en niemand meer fluit .. boehoe, nu word ik echt oud, niemand die zich nog omdraait en naar mij fluitquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Naar een hond fluit je en blaft zelf.
Je het klinkt misschien intimiderend.. maar voor sommigge vrouwen werkt het complimenteus (wat moussie zegt) Je kunt mensen toch niet opleggen niet te sissen. Het gaat duidelijk om het ge-kuthoer achteraf. De sissers en fluiters moeten naderhand dus wel gewoon de poten thuishouden als de vrouw in kwestie daar niet van gedient isquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:25 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Combinatie van lijkt me zo. Het geluid zelf klinkt ook nogal intimiderend.
Ik moest eerst lachen om de opmerking van profesor, maar toch, als je er eens over nadenkt.. volgens mij zou er als er in precies dezelfde situatie gefloten ipv gesist zou worden een stuk minder problemen over gemaakt worden. Mits natuurlijk het ge-kuthoer achteraf uitblijft.
En als dit gedrįg niet uit te roeien is, dan ....quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:12 schreef JaZekerZ het volgende:
Idee is goed, maar of dit gedrag uit te roeien is...? Dat vraag ik me af. En alleen het sissen is zo weinig aan te doen he, dat mag gewoon in een vrij land
Nja, het zou helaas wel wat extreem zijn inderdaadquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:57 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Je het klinkt misschien intimiderend.. maar voor sommigge vrouwen werkt het complimenteus (wat moussie zegt) Je kunt mensen toch niet opleggen niet te sissen. Het gaat duidelijk om het ge-kuthoer achteraf. De sissers en fluiters moeten naderhand dus wel gewoon de poten thuishouden als de vrouw in kwestie daar niet van gedient is
De meeste arabische jongetjes gaan eers met elkaar spelen, vooral omdat de meisjes onbereikbaar zijn. Ies koeltoer. Eigenlijk zijn alle arabieren bi.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:44 schreef Profesor het volgende:
[..]
Reden voor deze frustratie gedrag jegens vrouwen: Klein pikkie
En omdat hun eerste seksuele ervaring waarschijnlijk eerst met een familie lid is geweest
leven we verder zoals we al doen sinds er bouwvakkers bestaan?quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
En als dit gedrįg niet uit te roeien is, dan ....
ik denk eerlijk gezegd dat dat inmiddels een gepasseerd station is, de feministes van toen hebben van dat onschuldige pleziertje een seksistische handeling gemaakt, vrouwonvriendelijk en zo ..quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:20 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
leven we verder zoals we al doen sinds er bouwvakkers bestaan?De aanrandingscultuur mag overigens met wortel en tak verdwijnen. Kwestie van respect
Gezien het nieuwsbericht zit daar toch weer een retour in...quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:27 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk eerlijk gezegd dat dat inmiddels een gepasseerd station is, de feministes van toen hebben van dat onschuldige pleziertje een seksistische handeling gemaakt, vrouwonvriendelijk en zo ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |