abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2007 @ 02:53:20 #1
183136 Xirio
pathfinder
pi_51349102
Een ex is niet voor niets een ex is wat ik altijd dacht, maar aan de andere kant heb je ook niet voor niets ooit van haar gehouden. Dus ergens kun je wel weer verlieft worden op je ex lijkt me..

Dat is bij mij nou net het geval

Na een jarenlange relatie met mijn ex is het door een fout van mij helemaal misgelopen en hebben we een punt achter de relatie gezet, ze kon me niet meer vertrouwen omdat ik in me eigenkeerde en de computer op een gegeven moment belangrijker vind als haar omdat ik wilde vluchten en niet wilde praten.

Puur door mijn toedoen is het toen uitgegaan en nog steeds heb ik daar spijt van als haren op mijn hoofd. Soms denk ik nog wel eens, wat als ik nou wel gepraat had of haar wel alle aandacht had gegeven hoe zou het dan zijn gelopen. Maar ja de tijd kun je jammer genoeg niet terugdraaien en wat is gebeurt is nou eenmaal gebeurt.

Dit alles is bijna 4 jaar geleden:

In die 4 jaar hebben we nog wel af en toe contact gehad en heb ik 2 andere korte relaties gehad met andere vrouwen, maar geen van de relaties voelde zo goed als ik met haar had voor de problemen en dus liepen ze stuk.

Nu zullen sommige zeggen je bent nooit over haar heengekomen en ergens klopt dat wel, maar niet alleen dat ook konden we alles zeggen tegen elkaar en waren we elkaars beste maatje in de goede tijden, dat heb ik in beide andere dus relaties nooit ervaren. Misschien mezelf er ook wel voor afgesloten, dat kan ik niet zeggen.

Nu heb ik sinds een paar maanden weer regelmatig contact met mijn ex . Ze is echt een mooie vrouw geworden, zowel kwa uiterlijk als ook kwa doen en laten is ze stukken vooruit gegaan. We hebben veel gesprekken met elkaar gevoert irl, maar ook via msn waarbij ik ook kon aantonen veranderd te zijn. Opener, eerlijk en oprecht geworden en dat ziet ze ook zegt ze vaak.

Ze is nog single en zegt mannen niet makkelijk meer te vertrouwen, deels heb ik hier schuld aan, maar meer nog het verleden wat ze achter zich heeft is daar boosdoender aan. Toch vlak ik mijn schuld daarin niet helemaal uit en schaam me daar ook diep voor.

We praten dus vaak en spreken ook soms af ergens buiten of in een café, soms een bios of uiteten. Ach jullie kennen het wel allemaal denk ik. Steeds vaker hebben we het ook over gevoelens, diepe en oprechte gevoelens. Ze verteld me dan dat ze nog steeds wel van me houdt en dat ze dat ook wel altijd zal blijven doen, omdat ik toch haar grote liefde ook was. Ook vrijden we soms wel eens met elkaar zowel knuffelen als pure sex.

Nu heb ik vandaag een poging gewaagt om te kijken of we misschien weer samen konden komen, maar omdat ze bang is voor bepaalde zaken uit het verleden heeft ze me pertinent (doch subtiel) afgewezen voor een relatie. Niet alleen dat was de reden maar ook het feit dat ik 2 vriendinen er tussen heb gehad waarbij mijn ex mij stukje bij beetje verder heeft losgelaten en nu eigenlijk opzoek is naar een man die ze kan vertrouwen en waarbij ze zichzelf gewoon kan zijn.

Het laatste weet ze, dat kan ze bij mij altijd zijn en dat is ze ook, maar dat eerste vertrouwt ze niet en ik kan haar ook niet tonen, noch bewijzen dat ze dat ook gewoon weer kan. Terwijl dat echt wel het geval is.

Kijk een vriendschap relatie met eventueel sex is natuurlijk ook leuk en dat hebben we nu ook wel een beetje, maar ik vraag me af wie wie nu voor de gek houdt. Als ze idd nog van me houdt, weet dat ik er ben voor haar en dat ze gewoon haarzelf kan zijn bij me, waarom wil ze dan niet gewoon kijken of we weer bij elkaar kunnen komen en gooit ze het excuus dat ze me niet wil belemmeren in mijn 'ontwikkeling' naar voren toe?

Ik kan daar voor me eigen maar 1 conclusie uit trekken en dat is dat ze niet meer van me houdt en me alleen aanhoudt als zijnde 'vriend' zolang het nodig is. Of dat ze haar eigen gevoelens wegstopt uit angst voor een herhaling van het verleden en me daarom op een relatie afwijst.

Echter met minstens 1 sms in de 2 dagen en bijna elke dag msn, weet ik het allemaal niet meer zeker en ben ik ook bang de verkeerde conclusies te trekken.. o.a. dat ze en ander heeft of iemand op het oog heeft, wat ik eerlijk gezegt niet zou trekken als dat zo zou zijn (hypocriet ik weet het, maar wel de waarheid)

Een einde eraan breien is de makkelijkste (doch ook moeilijkste oplossing, want we kennen elkaar al meer als 10 jaar), maar als ze gewoon wil zien of ze me weer kan vertrouwen voordat ze met me verder gaat en ook dat ik mijn zaakjes voorelkaar heb, dan gooi ik mijn eigen glazen in wat nog zwaarder trekt als ik daar achter zou komen..

Een andere oplossing is het op zijn beloop laten en kijken wat er komt, maar ik weet niet of ik dat erg lang zou trekken.

(sorry voor de lange text mensen en voor eventuele typfouten)

Memories of broken dreams,
As distant as the sun,
Are drifting like an echo in the wind
pi_51349182
Beetje bekende situatie. Hier nog zo een. Oplossing is echter vrij simpel: Vraag haar wat de intenties zijn. Op die manier weet je waar je aan toe bent en kun je een beslissing maken. Maar ik ben bang dat dit een jammer maar helaas situatie gaat worden...

En geloof me, je kunt maar beter de knoop doorhakken dan in zo'n situatie blijven hangen, want voor je het weet ben je een paar jaar verder, en heb je echt letterlijk je tijd weggegooit.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:12:47 #3
183136 Xirio
pathfinder
pi_51349308
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 02:59 schreef DeeCruise het volgende:
Beetje bekende situatie. Hier nog zo een. Oplossing is echter vrij simpel: Vraag haar wat de intenties zijn. Op die manier weet je waar je aan toe bent en kun je een beslissing maken. Maar ik ben bang dat dit een jammer maar helaas situatie gaat worden...
geloof me dat denk ik ook, sterker nog weet het eigenlijk wel zeker, ben nl al subtiel afgewezen
quote:
En geloof me, je kunt maar beter de knoop doorhakken dan in zo'n situatie blijven hangen, want voor je het weet ben je een paar jaar verder, en heb je echt letterlijk je tijd weggegooit.
Idd maar dan nog relatie houden zoals hij nu is en gewoon lekker genieten, tot een van beide een vaste relatie aangaat of er pertinent een punt achter zetten, waar (waarschijnlijk) beiden ook niet happy van worden.. (dilemma, dilemma. Beiden zijn zware oplossingen waarbij je bij de laatste tenminste nog iets hebt)
As distant as the sun,
pi_51349678
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 03:12 schreef Xirio het volgende:

[..]

geloof me dat denk ik ook, sterker nog weet het eigenlijk wel zeker, ben nl al subtiel afgewezen
[..]

Idd maar dan nog relatie houden zoals hij nu is en gewoon lekker genieten, tot een van beide een vaste relatie aangaat of er pertinent een punt achter zetten, waar (waarschijnlijk) beiden ook niet happy van worden.. (dilemma, dilemma. Beiden zijn zware oplossingen waarbij je bij de laatste tenminste nog iets hebt)
Sorry voor de late reactie, maar was ff bezig. Anyway, hoe subtiel ben je afgewezen?

Dat laatste lijkt me overigens echt niet verstandig. Reden is vrij simpel: jij hebt nl bijbedoelingen (of hoe je het wil noemen) waardoor je niet kunt spreken van een "normale" vriendschap. Uiteindelijk trek jij altijd aan het kortste eind.
  woensdag 11 juli 2007 @ 04:01:49 #5
183136 Xirio
pathfinder
pi_51349755
Geen probleem we zijn allemaal druk toch

Suptiel in de trant van niet mijn ideaal moeten willen najagen en dat ze iemand zoekt die ze 100% kan vertrouwen en waar ze zichzelf kan zijn, daarbij gaf ze toe dat het een afwijzing was (al dan niet voorlopig), maar ook dat ze me wel mist en ook wel van me houd, maar (nu nog) niet het risico wil nemen.

Het tweede punt is iets wat we inweze al hebben een vriendschap+ relatie dus, daar is opzich niets mis mee en vind ik ook wel best voorlopig, daar hebben we al uitgebreid over gepraat en vinden dat toch ergens ook wel prettig, omdat we zo toch de genegenheid hebben die we zoeken... wat me ook weer dels verwart, want waarom dat wel (dan heb ik het niet over sex, maar over knuffelen, kussen etc), maar niet die ene stap durven cq willen zetten
As distant as the sun,
pi_51349802
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 04:01 schreef Xirio het volgende:
Geen probleem we zijn allemaal druk toch

Suptiel in de trant van niet mijn ideaal moeten willen najagen en dat ze iemand zoekt die ze 100% kan vertrouwen en waar ze zichzelf kan zijn, daarbij gaf ze toe dat het een afwijzing was (al dan niet voorlopig), maar ook dat ze me wel mist en ook wel van me houd, maar (nu nog) niet het risico wil nemen.

Het tweede punt is iets wat we inweze al hebben een vriendschap+ relatie dus, daar is opzich niets mis mee en vind ik ook wel best voorlopig, daar hebben we al uitgebreid over gepraat en vinden dat toch ergens ook wel prettig, omdat we zo toch de genegenheid hebben die we zoeken... wat me ook weer dels verwart, want waarom dat wel (dan heb ik het niet over sex, maar over knuffelen, kussen etc), maar niet die ene stap durven cq willen zetten
En dat laatste is juist wat ik bedoel. Ik zit/zat in exact dezelfde situatie en geloof me nou maar als ik zeg dat dit problemen gaat opleveren. Je krijgt dan dat je in conflict raakt met je eigen gevoelens, omdat je wel met mekaar omgaat, sex hebt met mekaar, en ook intiem bent zoals je het zelf al aangaf, maar jullie hebben toch geen relatie. En dit soort zaken kunnen echt lang zo door blijven gaan. Voor haar is t ideaal, aangezien het voor haar duidelijk is dat er meer niet inzit, maar voor jou blijft het sluimeren omdat je nog steeds niet hebt wat je wil...

Run while you still can!
pi_51350204
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 04:01 schreef Xirio het volgende:
wat me ook weer dels verwart, want waarom dat wel (dan heb ik het niet over sex, maar over knuffelen, kussen etc), maar niet die ene stap durven cq willen zetten
Misschien wil ze niet gebonden zijn, omdat ze bang is dat wat je zegt loze woorden zijn? Ik zou het er gewoon nog eens een keer goed over hebben en duidelijk dingen afspreken en bespreken. Denk dat als je dat niet doet het jullie inderdaad allebei gaat kwetsen.
Smart went Crazy....
pi_51350541
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 02:59 schreef DeeCruise het volgende:

Klopt. Iedereen heeft wel een ex die nog niet "afgeschreven" is sort of speak.
Gewoon voor jezelf duidelijkheid scheppen ; vraag het haar.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:57:16 #9
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_51353703
Een ex wordt nooit afgeschreven... zoals je zelf al zegt was jullie relatie toendertijd niet voor niets...

Verder eehm... Ik dnek dat je meer haar maatje bent dan opnieuw een potentiele lover...
Je gaat voor de bijl als je blijft denken dat ze je terugwil.. je gaat dingen anders interpreteren als ze zijn.. een sms die begint of eindigd met lieverd of kus ofzo zie jij als positief terwijl t voor haar bijvoorbeeld niets betekend...
en waarschijnlijk vindt je het vreemd als je haar n dag niet spreekt per sms / msn...

Dus wat DeeCruise zegt: Run while you still can...
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_51354880
Wat begrijp je niet aan die pertinente afwijzing?
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:40:46 #11
183136 Xirio
pathfinder
pi_51355082
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:57 schreef Sant het volgende:
Een ex wordt nooit afgeschreven... zoals je zelf al zegt was jullie relatie toendertijd niet voor niets...

Verder eehm... Ik dnek dat je meer haar maatje bent dan opnieuw een potentiele lover...
Je gaat voor de bijl als je blijft denken dat ze je terugwil.. je gaat dingen anders interpreteren als ze zijn.. een sms die begint of eindigd met lieverd of kus ofzo zie jij als positief terwijl t voor haar bijvoorbeeld niets betekend...
en waarschijnlijk vindt je het vreemd als je haar n dag niet spreekt per sms / msn...

Dus wat DeeCruise zegt: Run while you still can...
Niet helemaal waar. Als ze me eens niet sms't of op msn is maak ik mezelf niet zo druk. Ze heeft ook een leven toch (het is eerder andersom op dat vlak). Een sms eindigen met lieverd danwel kus is ook niet iets wat ik als positief beschouw, want meer meiden zetten dat in hun sms of msn naar mij toe, dus daar is niets speciaals aan eigenlijk. Tja of ik moet gaan denken dat iedere meid die eindigt met kus of wel eens lieverd tegen me zegt ook daadwerkelijk wat met me wil en dat is gelukkig niet het geval.

Kijk hoe het nu gaat vind ik ook allemaal aardig en leuk en als ik de duidelijkheid heb die ik zoek (en eigenlijk ook al heb), dan is het niet echt moeilijk om een keuze te maken. Ik denk dat ik het dan even rustig op zijn beloop laat, zonder mijn gevoelens voor haar echt te tonen. Misschien over een tijdje als ze echt kan zien hoe ik nu ben de vraag nog eens te stellen, maar me daar niet al te veel op ga instellen.

Oftewel genieten van hetgeen we nu hebben kwa contact zolang we beiden single zijn en de tijd voorlopig laten uitmaken wat er komt. Ik win daar niets mee, maar verlies ook niet alles wat ik heb met haar, wat wel het geval is als ik er 100% een einde aan brei.. (wat overigens wel het slimste zou zijn eerlijk gezegt, maar rete moeilijk na zo een lange tijd)

[ Bericht 19% gewijzigd door Xirio op 11-07-2007 11:53:40 ]
As distant as the sun,
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:50:23 #12
183136 Xirio
pathfinder
pi_51355410
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:34 schreef dawg het volgende:
Wat begrijp je niet aan die pertinente afwijzing?
Is geen kwestie van niet begrijpen. eerder van niet willen begrijpen denk ik. Ook het feit dat ze zelf aangeeft dat het niet pertinent is speelt daar een rol bij denk ik, want op mijn vraag of het op relatie gebied een pertinente afwijzing is zegt ze zelf ook nee, maar ze heeft tijd nodig.

Toch ben ik het wel met je eens tussen de regels door, dat ik dit als een pertinente afwijzing moet zien en gewoon verder moet kijken in mijn leven. Ook al is dat in de weet dat ik degene waar ik echt van hield heb moeten laten lopen.

Ha nu ik erover denk lijkt de hele situatie wel een beetje op dat ene liedje van MeatLoaf... hoe heet tie ook al weer eens??

Ahh ja two out of three
quote:
Theres only one girl that I will ever love
And that was so many years ago
And though I know Ill never get her out of my heart
She never loved me back
Ooh I know
I remember how she left me on a stormy night
She kissed me and got out of our bed
And though I pleaded and I begged her not to walk out that door
She packed her bags and turned right away

And she kept on telling me
She kept on telling me
She kept on telling me
I want you
I need you
But there aint no way Im ever gonna love you
Now dont be sad
cause two out of three aint bad
Tja je zoekt toch altijd bepaalde herkenning in een lied he.. (trouwens geen slecht nummer om eerlijk te zijn)

[ Bericht 0% gewijzigd door Xirio op 11-07-2007 11:55:32 (typo) ]
As distant as the sun,
pi_51355483
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:50 schreef Xirio het volgende:

[..]

Is geen kwestie van niet begripen. eerder van niet willen begrijpen denk ik. Ook het feit dat ze zelf aangeeft dat het niet pertinent is speelt daar een rol bij denk ik, want op mijn vraag of het op relatie gebied een pertinente afwijzing is zegt ze zelf ook nee, maar ze heeft tijd nodig.

Toch ben ik het wel met je eens tussen de regels door, dat ik dit als een pertinente afwijzing moet zien en gewoon verder moet kijken in mijn leven. Ook al is dat in de weet dat ik degene waar ik echt van hield heb moeten laten lopen.

Ha nu ik erover denk lijkt de hele situatie wel een beetje op dat ene liedje van MeatLoaf... hoe heet tie ook al weer eens??

Ahh ja two out of three
[..]

Tja je zoekt topch altijd bepaalde herkenning in een lied he.. (trouwens geen slecht nummer om erlijk te zijn)
Tja, ik persoonlijk zou daar niet op gaan wachten. Wachten is zinloos. Tijd nodig is onzin. Het gevoel is er, of is er niet. Ik gok op niet, aangezien ze al 4 jaar de tijd heeft gehad.

En inderdaad, muziek is goed.
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:59:13 #14
168840 Sant
pi_51355692
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:40 schreef Xirio het volgende:

Kijk hoe het nu gaat vind ik ook allemaal aardig en leuk en als ik de duidelijkheid heb die ik zoek (en eigenlijk ook al heb), dan is het niet echt moeilijk om een keuze te maken. Ik denk dat ik het dan even rustig op zijn beloop laat, zonder mijn gevoelens voor haar echt te tonen. Misschien over een tijdje als ze echt kan zien hoe ik nu ben de vraag nog eens te stellen, maar me daar niet al te veel op ga instellen.
Als ze echt ziet dat je veranderd bent en weer wat met je wil proberen komt zij wel op jou af.. niet andersom...

Verder: je weet de regel bij zulke gesprekken met meiden / vrouwen he...
ALLES achter de "MAAR", moet je vergeten....

-nu wordt t niks, maar misschien later wel weer...
-ik wil niks, maar je bent echt n schatje..
-ik heb tijd nodig, maar je bent echt mijn lieverd hoor
blablablablabla..
allemaal om t te verzachten... geen waarde aan hechten dus...
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:00:17 #15
168840 Sant
pi_51355735
Dat is.. in de zin van : misschien wordt t nog wat.. hoop hebben etc...
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:03:41 #16
183136 Xirio
pathfinder
pi_51355839
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:52 schreef dawg het volgende:

[..]

Tja, ik persoonlijk zou daar niet op gaan wachten. Wachten is zinloos. Tijd nodig is onzin. Het gevoel is er, of is er niet. Ik gok op niet, aangezien ze al 4 jaar de tijd heeft gehad.

En inderdaad, muziek is goed.
Dat bedoel ik dus ook met het 2e stukje in mijn text.

Wachten is iid zinloos het gevoel is er of niet, daar kan ik je niet anders als gelijk in geven en als het er zou zijn zou ze wel gezegt hebben, dat ze het rustig aam wil proberen en niet dat ze tijd nodig heeft, want dat heeft ze al genoeg gehad inweze.

Daarbij moet ik mezelf afvragen of ik wel wil/kan wachten op een eutopia welke waarschijnlijk toch nooit komt en ik weet dat ik dat niet meer kan. Ze is het wachten absoluut waard daar niet van, maar ik trek dat gewoon niet...

Dus kan ik alles laten zoals het is en gewoon genieten van wat we hebben, waarbij we beiden wat winnen en mijn gevoel voor haar aan de kant dauwen. Of volledig met haar breken (eigenlijk dus precies het zelfde wat ik een stukje terug ook al schreef)

dillema opgelost
As distant as the sun,
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:05:48 #17
183136 Xirio
pathfinder
pi_51355915
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:59 schreef Sant het volgende:

[..]

Als ze echt ziet dat je veranderd bent en weer wat met je wil proberen komt zij wel op jou af.. niet andersom...

Verder: je weet de regel bij zulke gesprekken met meiden / vrouwen he...
ALLES achter de "MAAR", moet je vergeten....

-nu wordt t niks, maar misschien later wel weer...
-ik wil niks, maar je bent echt n schatje..
-ik heb tijd nodig, maar je bent echt mijn lieverd hoor
blablablablabla..
allemaal om t te verzachten... geen waarde aan hechten dus...
Tja ik ben een eigenwijze klootzak soms, maar ik kan het hier niet anders als eens mee zijn en neem dit ook echt wel ter harte. En hang geen waardes meer aan die loze zaken..

You want me or you dont want me, there is no maybe only yes and no
As distant as the sun,
pi_51355932
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:03 schreef Xirio het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus ook met het 2e stukje in mijn text.

Wachten is iid zinloos het gevoel is er of niet, daar kan ik je niet anders als gelijk in geven en als het er zou zijn zou ze wel gezegt hebben, dat ze het rustig aam wil proberen en niet dat ze tijd nodig heeft, want dat heeft ze al genoeg gehad inweze.

Daarbij moet ik mezelf afvragen of ik wel wil/kan wachten op een eutopia welke waarschijnlijk toch nooit komt en ik weet dat ik dat niet meer kan. Ze is het wachten absoluut waard daar niet van, maar ik trek dat gewoon niet...

Dus kan ik alles laten zoals het is en gewoon genieten van wat we hebben, waarbij we beiden wat winnen en mijn gevoel voor haar aan de kant dauwen. Of volledig met haar breken (eigenlijk dus precies het zelfde wat ik een stukje terug ook al schreef)

dillema opgelost
Nouja, ik zou dus volledig met haar breken, en voor mezelf kiezen. Aangezien jij wel verliefd bent, zul je altijd hoop blijven houden zolang je haar blijft ontmoeten enzo. En inderdaad, op een gegeven moment breekt je dat.

Misschien nog een keer neuken om het af te leren.
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:13:45 #19
183136 Xirio
pathfinder
pi_51356171
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:06 schreef dawg het volgende:

[..]

Nouja, ik zou dus volledig met haar breken, en voor mezelf kiezen. Aangezien jij wel verliefd bent, zul je altijd hoop blijven houden zolang je haar blijft ontmoeten enzo. En inderdaad, op een gegeven moment breekt je dat.

Misschien nog een keer neuken om het af te leren.
Na 10jaar niet echt simpel hoor, maar wel het veiligste idd.

Nog een keer neuken om het af te leren vind ik dan weer cru naar haar toe en dat doe ik dan ook liever niet. Gewoon er een punt achter zetten, zonder sex of wat dan ook lijkt me dan veel beter. Ook omdat ze het niet verdient gebruikt te worden, dus gewoon een simpel over - uit en basta lijkt me voldoende. Alleen denk ik dat ik dat nu op het moment nog niet trek..

Hahaha dat heeft ook even tijd nodig dus.. kwestie van besef, weet en toch als contrast daarop een stukje inmogelijke hoop...

Nee Xirio niet doen, niet nadenken en gewoon zeggen einde verhaal, want je gaat er dadelijk zelf aan kapot. Laat haar gaan (metaforisch)

[ Bericht 11% gewijzigd door Xirio op 11-07-2007 12:22:01 ]
As distant as the sun,
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:15:58 #20
168840 Sant
pi_51356223
Je kunt best met haar om blijven gaan!! waarom zou je t goede contact verbreken??

DAN BEN JE PAS EEN STOMME ZAK!!!!

je moet enkel je hoop laten varen en ook je ogen open houden voor anderen...
What will be, will be!
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:26:15 #21
183136 Xirio
pathfinder
pi_51356547
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:15 schreef Sant het volgende:
Je kunt best met haar om blijven gaan!! waarom zou je t goede contact verbreken??

DAN BEN JE PAS EEN STOMME ZAK!!!!

je moet enkel je hoop laten varen en ook je ogen open houden voor anderen...
What will be, will be!
Ow begrijp me niet verkeerd, zoals ik al eerder aangaf vind ik hoe het loopt ook allemaal wel best. En dan bedoel ik dus ook alles ook sex en de genegenheid, maar ook het goede contact mbt praten en uitgaan.

Dus nee ik ben echt geen stommezak hoor, alleen in dilemma met mijn gevoel

En tja mede door een stukje eigen bescherming denk ik soms wel daaraan je, maar ik weet ook van binnen dat ik dat nooit zou kunnen, omdat ik haar daar te lang en te goed voor ken.
As distant as the sun,
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:27:47 #22
183136 Xirio
pathfinder
pi_51356595
foutje dubbelpost
As distant as the sun,
pi_51356633
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 04:15 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

En dat laatste is juist wat ik bedoel. Ik zit/zat in exact dezelfde situatie en geloof me nou maar als ik zeg dat dit problemen gaat opleveren. Je krijgt dan dat je in conflict raakt met je eigen gevoelens, omdat je wel met mekaar omgaat, sex hebt met mekaar, en ook intiem bent zoals je het zelf al aangaf, maar jullie hebben toch geen relatie. En dit soort zaken kunnen echt lang zo door blijven gaan. Voor haar is t ideaal, aangezien het voor haar duidelijk is dat er meer niet inzit, maar voor jou blijft het sluimeren omdat je nog steeds niet hebt wat je wil...

Run while you still can!
Heel bekend...
pas geleden het nog meegemaakt met een meid die wel speciale gevoelens had voor me ( zoenen enzo ).. maar werd maar niet verliefd

Heb zelf lekker de knoop doorgehakt omdat alles van mij kwam... dit soort dames vinden de aandacht die je geeft wel prima, maar zoeken gewoon geen relatie in je, en houden je weken/maanden aan het lijntje voordat je een schop krijgt. Moet je maar eens een paar dagen niets smsen of afspreken.. wedden dat alles van 1 kant komt?
pi_51359533
Ik denk dat je 'het is niet zoals het met haar was' moet loslaten, want dat zal het ook niet worden en dat is ook niet de bedoeling!! Je moet leren van je relaties, om het daarna anders te doen!

Logisch dat ze geen 'risico' wilt nemen, maar ze duikt wel met je het bed in? Dus risico's zijn allang in zicht, maar omdat ze dat niet wilt inzien, kiest ze maar voor zo'n dom zinnetje!! Want ze houdt van je en slaapt met je, maar gevoelens HO! Dit zinnetje laat je zelf wel zien hoe belachelijk dat is!?

Ik denk dat het zijn beloop moet hebben inderdaad, maar niet dat zij jou lekker aan het lijntje houdt, terwijl ze een goede vent aan de haak slaat, want dat is niet zijn beloop laten gaan.... Ik denk, hoe moeilijk het ook is, dat jij uiteindelijk de juiste beslissing voor jezelf maakt!

Ja, je hebt fouten gemaakt, maar daarbij: je zal vast een reden hebben gehad dat je niet met haar kon praten? (Praat niets goed ) Aan de andere kant, als een relatie kapot gaat, is het meestal van twee kanten af (situatie-gebonden).

Zij zal ook haar reden hebben waarom ze je niet te dicht bij wilt hebben, maar ze heeft zelf al haar eigen overtroffen met 'afstand van gevoelens'....

Hopeloze situatie... zonder een win - win uitzicht
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_51360465
Ik snap je situatie. Er spelen ook allerlei factoren mee. Je zegt ook dat je niet precies weet waarom ze het niet meer aan wil/durft (te) gaan met jou. Dat blijft giswerk, behalve als je antwoorden van haar krijgt en dan moet je er nog op kunnen vertrouwen dat ze oprecht is in dat antwoord.

Deze hele situatie geeft je een machteloos gevoel, omdat je je afhankelijk voelt van de ander. Het risico bestaat dan dat je er zelf aan onderdoor gaat, je zelfrespect verliest en de ander in je hoofd zo belangrijk maakt dat je het gevoel hebt dat je niet gelukkig kunt worden zonder haar. Je moet probeer bij jezelf te blijven, ondanks je gevoel toch ook je rationele verstand te blijven houden en realistisch te zijn.

Over iemand heenkomen is deels ook een keuze; je laat de ander los of je doet het niet.. het laatste kan leiden tot kwelling en frustratie. Natuurlijk kun je proberen om weer samen te komen, maar het is aan jou hoever je daarin wilt gaan, hoeveel van je energie moet het gaan kosten, hoelang wil je blijven wachten en hoop blijven houden? Vooral als je nog regelmatig afspreekt, zelfs nog knuffelt en nu en dan sex hebt samen kan dit je ongelooflijk frustreren, omdat het niet puur sex is ofzo, maar er spelen gevoelens mee, in ieder geval van jou kant. Je wilt de bevestiging, je wilt dat ze weer 'bij jou hoort.'

Puur uit zelfbescherming zou ik zeggen; neem afstand op lichamelijk vlak en misschien daarbuiten ook wat meer. Ondanks dat je misschien wat dingen hebt gedaan in het verleden die haar vertrouwen hebben geschaadt, ben jij ook maar een mens, die fouten maakt. Het punt is heb je berouw en heb je ervan geleerd. Zo ja, wees trots op jezelf, maar verwacht niet dat het met ex weer goed kan komen, daar heb jij geen controle over, dat ligt ook bij haar. Je kunt niet altijd alles ongedaan maken uit het verleden. Jij moet ook aan jezelf denken nu, blijf je niet schuldig voelen. Als je naar je gevoel luisterd weet je, hopelijk, wat goed voelt in het contact met haar en wat niet. Als bijv een avondje bioscoop met haar je naderhand een klote gevoel oplevert, doe dat dan niet.

En geloof me, als je een vriendin hebt is zij vaak de hemel en de aarde voor je, iemand met wie je de eeuwigheid samen wilt doorbrengen en ga zo maar door. En als het dan uit gaat val je in een diep en somber gat, maar als je jezelf verplicht om door te gaan met je leven met al zijn facetten dan zul je altijd zien dat er weer een andere vrouw in je leven komt voor je weer precies diezelfde heftige gevoelens zult hebben. Ik weet niet precies hoe het zit nu met je niveau van zelfkwelling etc, maar ik zeg alleen blijf niet langer met je hoofd bij haar hangen dan goed voor je is. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ps, ik weet niet of ze nu bewust aan het lijntje wil houden ofzo. Er is een verschil tussen gevoel en verstand. Waar lichamelijk verlangens meespelen wordt het verstand snel buiten spel gezet. Jij weet misschien zelf ook wel dat het het beste is geen sex met haar te hebben, maar het voelt te fijn om het te laten. Dat een leerproces, wat ook veel kracht kan kosten. Gevoel is vaak stukken sterker dan het verstand.
"Man is a pupil, pain is his teacher"
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:20:22 #26
183136 Xirio
pathfinder
pi_51362112
Je slaat de spijker op zijn kop Cryptodome.

Het straatje zelfkwelling, hoop, onzekerheid, machteloosheid en gevoel speelt een rol hier die ik soms niet wil zien. Natuurlijk ken ik mezelf het beste en weet ik ook zeer goed wat ik voel, maar ik kan haar niet in de kop kijken en zien wat ze echt bedoelt.

Kijk eerlijk is eerlijk, sex = sex en lust speelt daar een giga rol in, daarnaast voelt de genegenheid erg goed aan. Lijkt zo te zijn voor beiden als ik kijk naar haar non-verbale communicatie op dat vlak.

Echter weet ik niet in hoevere ze me aan het lijntje houdt als daar uberhaubt sprake van is en of ze niet alleen de tijd moet/wilt hebben om de situatie te overzien en te merken dat mijn woorden idd echt zijn en geen luchtgrepen om haar weer de mijne te maken. (dat klinkt misschien verkeert, dus ik hoop dat je het snapt).

Wat ik wel weet is dat als zij een ander zou hebben ik daar absoluut aan onderdoor zou gaan in de huidige situatie en daar bedoel ik puur het totale contact mee, dus ook alleen het vriendschappelijke gedeelte.

Ik kan inzien dat ze op relationeel gebied niets meer van me wilt weten en dat ik me daar maar bij neer zal moeten leggen. Ook al spreekt ze non-verbaal andere taal op dat vlak, maar met onzekerhied kan ik niet super lang leven, maar duidelijkheid doet ook veel pijn.

Ik kan zeggen ik stop er helemaal mee uit eigen bescherming, maar dat heb ik al een keer geprobeerd en dat werkte niet echt, want zodra ze weer in de picture was werd rationeel denken overmand door emotie, herrinering en gevoel naar haar toe. Ik kan dat nioet goed uitleggen tot mijn spijt en hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Soms hoor je wel eens de zin,, 'I cant live without her, nor can I live with her' en dat is deels van toepassing hier. Ze blijft in mijn hoofd rondspoken en in mijn hart en ik kom daar maar niet vanaf, zelfs niet tijdens een nieuwe relatie heb ik gemerkt. Wat niet wil zeggen dat ik niet van die ander heb gehouden hoor, maar niet zo intensief als van deze ex.

Kijk opzich kan ik echt wel een lieve meid krijgen, dat is niet het grote probleem. Ik vraag me alleen af wie ik dan voor de gek hou. Mezelf of mijn (potentiele) nieuwe vriendin? En die vraagstelling zou niet moeten mogen in een relatie, dus blijf ik voorlopig nog wel een tijdje single denk ik.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel waarde ik moet hechten aan de relatie die ik nu heb met mijn ex. Ze zegt me niet te vertrouwen om een liefdes realtie aan te gaan, maar wil wel vrienden zijn. Dat terwijl ik toch echt van mening ben dat vertrouwen de grondslag is van een goede relatie in welke catagorie dan ook, dus waarom wel het een en niet het ander?

Zo blijf ik gissen, denken en concluderen en daarmee zet ik alleen mezelf steeds meer en meer op de achtergrond, terwijl er tig lieve en leuke meiden rondlopen hier in het land. Ik wou dat ik de tijd kon terugdraaien, want 'she is the one I need, she is the one I want' dat besef ik zelf al tegoed na al die jaren.

Maar het is gewoon 'a little to late' en daarmee zal ik het moeten doen

Het is stom dat je zo van iemand kan (blijven) houden en hoop hebben op een nieuw leven samen, terwijl dat een kans is van 0,0..

Love hurts
As distant as the sun,
pi_51362651
Je wilt niet los laten, daarom val je telkens weer terug! Je laat niet los, je verstoot gewoon alles, ja en dan zie je haar weer en boem: back again...
pi_51362892
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:33 schreef Demellie het volgende:
Je wilt niet los laten, daarom val je telkens weer terug! Je laat niet los, je verstoot gewoon alles, ja en dan zie je haar weer en boem: back again...
Ik zou eerlijk tov mezelf zijn en ook tegen haar zeggen dat het contact verbroken wordt.. het is pijnlijk als je d'r online ziet en je hebt telkens de neiging om tegen d'r te praten, maar goed... na 2 weken je shit voelen, ben je weer helemaal beter!
pi_51363697
Het feit dat je zegt dat je er in de huidige situatie aan onderdoor zou gaan als zij een ander zou hebben zegt al genoeg; dat deze situatie een tikkende tijdbom is. Sex is lust ja, en een stuk gevoel als er liefdesgevoelens meespelen, maar als die liefde onbeantwoord blijft, geeft de sex misschien wel een fantastisch gevoel, maar wanneer je daarna weer thuis bent zit je weer met die kwelling en onzekerheid.

De ene vriendin doet je meer dan de ander, dat is zo. Maar soms maak je de ander ook te bijzonder en te speciaal in je hoofd, terwijl diegene dat misschien concreet niet eens zo is. Het is vaak het ideale plaatje zoals we dat vaak in ons hoofd hebben, het droom scenario, de fantasie. Dat is dus niet altijd zoals ik zeg he, soms kom je gewoon ook inderdaad iemand tegen die qua eigenschappen ideaal is vergeleken met anderen.

Vriendschap is anders dan een liefdesrelatie. In een liefdesrelatie sta je veel dichter bij elkaar, op meerdere vlakken. Dat verklaart misschien waarom ze wel openstaat voor vriendschap, omdat de gedachte aan een relatie met jou haar (misschien) te onzeker maakt ivm de gebeurtenissen uit het verleden. Misschien gelooft ze best dat je verandert bent, maar kan ze het gewoon niet nog een keer met je aangaan, uit angst voor dat het toch weer gebeurt, misschien is het gevoel er niet meer of wie weet wil ze gewoon iets 'anders.'

Ik weet wel dat je pas een oprechte vriendschap met een ex kunt hebben als alle onderlinge geschillen zijn vergeven en vergeten, uitgepraat of in ieder geval door beiden zijn geaccepteerd. Anders zal het een 'vriendschap' tussen aanhalingstekens blijven.

Toch blijft over iemand heen komen en verder gaan met je leven een hele bewuste keus, dit is verrekte zwaar, zeker als je gevoelsmens bent. Het zal ook gaan met vallen en opstaan. Maar je kunt controle krijgen over die heftige emoties. Liefde die uit gaat is als een soort rouwproces. Net als met een dierbare die overlijdt; de een kan vrij snel verder met zijn leven terwijl de ander in een depressie raakt waar ie de rest van zijn leven niet meer uitkomt. Het gaat erom hoe je in het leven staat en welke keuze's je uiteindelijk maakt. Jij bent in je eigen leven de belangrijkste persoon, dat moet voorop staan.

Natuurlijk heeft een nieuwe vriendin het recht om op de eerste plaats gezet te worden, dus wanneer dit zo hevig speelt zou ik ook geen nieuwe relaties aangaan. Maar je kunt misschien wel meer openstaan voor contact met andere vrouwen in de zin van chatten, mailen, op stap gaan, noem maar op. Je horizon verruimen als het ware. En dan natuurlijk niet alleen maar verhalen over je ex gaan vertellen bij die meiden:)

Wees er alleen op bedacht dat je jezelf voor je kop zult slaan als je nog jaren zo doorgaat, en vanalles aan je voorbij ziet gaan.. terwijl zij misschien allang dan weer een ander heeft en doorgaat met haar leven. Deze situatie is het niet waard dat jij je leven op pauze zet.
pi_51363801
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:02 schreef Cryptodome het volgende:
[..]

Natuurlijk heeft een nieuwe vriendin het recht om op de eerste plaats gezet te worden, dus wanneer dit zo hevig speelt zou ik ook geen nieuwe relaties aangaan. Maar je kunt misschien wel meer openstaan voor contact met andere vrouwen in de zin van chatten, mailen, op stap gaan, noem maar op. Je horizon verruimen als het ware. En dan natuurlijk niet alleen maar verhalen over je ex gaan vertellen bij die meiden:)

Wees er alleen op bedacht dat je jezelf voor je kop zult slaan als je nog jaren zo doorgaat, en vanalles aan je voorbij ziet gaan.. terwijl zij misschien allang dan weer een ander heeft en doorgaat met haar leven. Deze situatie is het niet waard dat jij je leven op pauze zet.
Amen
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:13:10 #31
183136 Xirio
pathfinder
pi_51364097
Zeer goed verwoord cryptodome> Ik laat het allemaal even rustig op me inwerken en zal hopelijk straks het juiste besluit nemen.
As distant as the sun,
pi_51366188
Doe dat:) Het zal ook niet allemaal meteen lukken als je, hopelijk, besluit te kiezen voor jezelf. Soms zal je jezelf betrappen ook 'oud' gedrag, dat hoort erbij. Niemand heeft gezegd dat het leven makkelijk zou zijn. Maar blijf gefocussed op wat goed is. Je bent ook snel geneigd om te geloven in hetgeen wat je tegen jezelf zegt, als je zegt van 'ik kan niet zonder haar' bijv, dan wordt dit automatisch een waarheid voor je. Probeer de dingen dus ook eens omdraaien door 'intern' andere dingen tegen jezelf te zeggen zoals 'ik kan dit wel aan, ik kan verder.' Het zal niet meteen wonderen doen en in het begin misschien heel onnatuurlijk voelen, maar neem de tijd en je zult zien.. succes!;)
pi_51385177
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:11 schreef Cryptodome het volgende:
Doe dat:) Het zal ook niet allemaal meteen lukken als je, hopelijk, besluit te kiezen voor jezelf. Soms zal je jezelf betrappen ook 'oud' gedrag, dat hoort erbij. Niemand heeft gezegd dat het leven makkelijk zou zijn. Maar blijf gefocussed op wat goed is. Je bent ook snel geneigd om te geloven in hetgeen wat je tegen jezelf zegt, als je zegt van 'ik kan niet zonder haar' bijv, dan wordt dit automatisch een waarheid voor je. Probeer de dingen dus ook eens omdraaien door 'intern' andere dingen tegen jezelf te zeggen zoals 'ik kan dit wel aan, ik kan verder.' Het zal niet meteen wonderen doen en in het begin misschien heel onnatuurlijk voelen, maar neem de tijd en je zult zien.. succes!;)
well said...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')