abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:20:22 #26
183136 Xirio
pathfinder
pi_51362112
Je slaat de spijker op zijn kop Cryptodome.

Het straatje zelfkwelling, hoop, onzekerheid, machteloosheid en gevoel speelt een rol hier die ik soms niet wil zien. Natuurlijk ken ik mezelf het beste en weet ik ook zeer goed wat ik voel, maar ik kan haar niet in de kop kijken en zien wat ze echt bedoelt.

Kijk eerlijk is eerlijk, sex = sex en lust speelt daar een giga rol in, daarnaast voelt de genegenheid erg goed aan. Lijkt zo te zijn voor beiden als ik kijk naar haar non-verbale communicatie op dat vlak.

Echter weet ik niet in hoevere ze me aan het lijntje houdt als daar uberhaubt sprake van is en of ze niet alleen de tijd moet/wilt hebben om de situatie te overzien en te merken dat mijn woorden idd echt zijn en geen luchtgrepen om haar weer de mijne te maken. (dat klinkt misschien verkeert, dus ik hoop dat je het snapt).

Wat ik wel weet is dat als zij een ander zou hebben ik daar absoluut aan onderdoor zou gaan in de huidige situatie en daar bedoel ik puur het totale contact mee, dus ook alleen het vriendschappelijke gedeelte.

Ik kan inzien dat ze op relationeel gebied niets meer van me wilt weten en dat ik me daar maar bij neer zal moeten leggen. Ook al spreekt ze non-verbaal andere taal op dat vlak, maar met onzekerhied kan ik niet super lang leven, maar duidelijkheid doet ook veel pijn.

Ik kan zeggen ik stop er helemaal mee uit eigen bescherming, maar dat heb ik al een keer geprobeerd en dat werkte niet echt, want zodra ze weer in de picture was werd rationeel denken overmand door emotie, herrinering en gevoel naar haar toe. Ik kan dat nioet goed uitleggen tot mijn spijt en hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Soms hoor je wel eens de zin,, 'I cant live without her, nor can I live with her' en dat is deels van toepassing hier. Ze blijft in mijn hoofd rondspoken en in mijn hart en ik kom daar maar niet vanaf, zelfs niet tijdens een nieuwe relatie heb ik gemerkt. Wat niet wil zeggen dat ik niet van die ander heb gehouden hoor, maar niet zo intensief als van deze ex.

Kijk opzich kan ik echt wel een lieve meid krijgen, dat is niet het grote probleem. Ik vraag me alleen af wie ik dan voor de gek hou. Mezelf of mijn (potentiele) nieuwe vriendin? En die vraagstelling zou niet moeten mogen in een relatie, dus blijf ik voorlopig nog wel een tijdje single denk ik.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel waarde ik moet hechten aan de relatie die ik nu heb met mijn ex. Ze zegt me niet te vertrouwen om een liefdes realtie aan te gaan, maar wil wel vrienden zijn. Dat terwijl ik toch echt van mening ben dat vertrouwen de grondslag is van een goede relatie in welke catagorie dan ook, dus waarom wel het een en niet het ander?

Zo blijf ik gissen, denken en concluderen en daarmee zet ik alleen mezelf steeds meer en meer op de achtergrond, terwijl er tig lieve en leuke meiden rondlopen hier in het land. Ik wou dat ik de tijd kon terugdraaien, want 'she is the one I need, she is the one I want' dat besef ik zelf al tegoed na al die jaren.

Maar het is gewoon 'a little to late' en daarmee zal ik het moeten doen

Het is stom dat je zo van iemand kan (blijven) houden en hoop hebben op een nieuw leven samen, terwijl dat een kans is van 0,0..

Love hurts
Memories of broken dreams,
As distant as the sun,
Are drifting like an echo in the wind
pi_51362651
Je wilt niet los laten, daarom val je telkens weer terug! Je laat niet los, je verstoot gewoon alles, ja en dan zie je haar weer en boem: back again...
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_51362892
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:33 schreef Demellie het volgende:
Je wilt niet los laten, daarom val je telkens weer terug! Je laat niet los, je verstoot gewoon alles, ja en dan zie je haar weer en boem: back again...
Ik zou eerlijk tov mezelf zijn en ook tegen haar zeggen dat het contact verbroken wordt.. het is pijnlijk als je d'r online ziet en je hebt telkens de neiging om tegen d'r te praten, maar goed... na 2 weken je shit voelen, ben je weer helemaal beter!
pi_51363697
Het feit dat je zegt dat je er in de huidige situatie aan onderdoor zou gaan als zij een ander zou hebben zegt al genoeg; dat deze situatie een tikkende tijdbom is. Sex is lust ja, en een stuk gevoel als er liefdesgevoelens meespelen, maar als die liefde onbeantwoord blijft, geeft de sex misschien wel een fantastisch gevoel, maar wanneer je daarna weer thuis bent zit je weer met die kwelling en onzekerheid.

De ene vriendin doet je meer dan de ander, dat is zo. Maar soms maak je de ander ook te bijzonder en te speciaal in je hoofd, terwijl diegene dat misschien concreet niet eens zo is. Het is vaak het ideale plaatje zoals we dat vaak in ons hoofd hebben, het droom scenario, de fantasie. Dat is dus niet altijd zoals ik zeg he, soms kom je gewoon ook inderdaad iemand tegen die qua eigenschappen ideaal is vergeleken met anderen.

Vriendschap is anders dan een liefdesrelatie. In een liefdesrelatie sta je veel dichter bij elkaar, op meerdere vlakken. Dat verklaart misschien waarom ze wel openstaat voor vriendschap, omdat de gedachte aan een relatie met jou haar (misschien) te onzeker maakt ivm de gebeurtenissen uit het verleden. Misschien gelooft ze best dat je verandert bent, maar kan ze het gewoon niet nog een keer met je aangaan, uit angst voor dat het toch weer gebeurt, misschien is het gevoel er niet meer of wie weet wil ze gewoon iets 'anders.'

Ik weet wel dat je pas een oprechte vriendschap met een ex kunt hebben als alle onderlinge geschillen zijn vergeven en vergeten, uitgepraat of in ieder geval door beiden zijn geaccepteerd. Anders zal het een 'vriendschap' tussen aanhalingstekens blijven.

Toch blijft over iemand heen komen en verder gaan met je leven een hele bewuste keus, dit is verrekte zwaar, zeker als je gevoelsmens bent. Het zal ook gaan met vallen en opstaan. Maar je kunt controle krijgen over die heftige emoties. Liefde die uit gaat is als een soort rouwproces. Net als met een dierbare die overlijdt; de een kan vrij snel verder met zijn leven terwijl de ander in een depressie raakt waar ie de rest van zijn leven niet meer uitkomt. Het gaat erom hoe je in het leven staat en welke keuze's je uiteindelijk maakt. Jij bent in je eigen leven de belangrijkste persoon, dat moet voorop staan.

Natuurlijk heeft een nieuwe vriendin het recht om op de eerste plaats gezet te worden, dus wanneer dit zo hevig speelt zou ik ook geen nieuwe relaties aangaan. Maar je kunt misschien wel meer openstaan voor contact met andere vrouwen in de zin van chatten, mailen, op stap gaan, noem maar op. Je horizon verruimen als het ware. En dan natuurlijk niet alleen maar verhalen over je ex gaan vertellen bij die meiden:)

Wees er alleen op bedacht dat je jezelf voor je kop zult slaan als je nog jaren zo doorgaat, en vanalles aan je voorbij ziet gaan.. terwijl zij misschien allang dan weer een ander heeft en doorgaat met haar leven. Deze situatie is het niet waard dat jij je leven op pauze zet.
"Man is a pupil, pain is his teacher"
pi_51363801
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:02 schreef Cryptodome het volgende:
[..]

Natuurlijk heeft een nieuwe vriendin het recht om op de eerste plaats gezet te worden, dus wanneer dit zo hevig speelt zou ik ook geen nieuwe relaties aangaan. Maar je kunt misschien wel meer openstaan voor contact met andere vrouwen in de zin van chatten, mailen, op stap gaan, noem maar op. Je horizon verruimen als het ware. En dan natuurlijk niet alleen maar verhalen over je ex gaan vertellen bij die meiden:)

Wees er alleen op bedacht dat je jezelf voor je kop zult slaan als je nog jaren zo doorgaat, en vanalles aan je voorbij ziet gaan.. terwijl zij misschien allang dan weer een ander heeft en doorgaat met haar leven. Deze situatie is het niet waard dat jij je leven op pauze zet.
Amen
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:13:10 #31
183136 Xirio
pathfinder
pi_51364097
Zeer goed verwoord cryptodome> Ik laat het allemaal even rustig op me inwerken en zal hopelijk straks het juiste besluit nemen.
Memories of broken dreams,
As distant as the sun,
Are drifting like an echo in the wind
pi_51366188
Doe dat:) Het zal ook niet allemaal meteen lukken als je, hopelijk, besluit te kiezen voor jezelf. Soms zal je jezelf betrappen ook 'oud' gedrag, dat hoort erbij. Niemand heeft gezegd dat het leven makkelijk zou zijn. Maar blijf gefocussed op wat goed is. Je bent ook snel geneigd om te geloven in hetgeen wat je tegen jezelf zegt, als je zegt van 'ik kan niet zonder haar' bijv, dan wordt dit automatisch een waarheid voor je. Probeer de dingen dus ook eens omdraaien door 'intern' andere dingen tegen jezelf te zeggen zoals 'ik kan dit wel aan, ik kan verder.' Het zal niet meteen wonderen doen en in het begin misschien heel onnatuurlijk voelen, maar neem de tijd en je zult zien.. succes!;)
"Man is a pupil, pain is his teacher"
pi_51385177
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:11 schreef Cryptodome het volgende:
Doe dat:) Het zal ook niet allemaal meteen lukken als je, hopelijk, besluit te kiezen voor jezelf. Soms zal je jezelf betrappen ook 'oud' gedrag, dat hoort erbij. Niemand heeft gezegd dat het leven makkelijk zou zijn. Maar blijf gefocussed op wat goed is. Je bent ook snel geneigd om te geloven in hetgeen wat je tegen jezelf zegt, als je zegt van 'ik kan niet zonder haar' bijv, dan wordt dit automatisch een waarheid voor je. Probeer de dingen dus ook eens omdraaien door 'intern' andere dingen tegen jezelf te zeggen zoals 'ik kan dit wel aan, ik kan verder.' Het zal niet meteen wonderen doen en in het begin misschien heel onnatuurlijk voelen, maar neem de tijd en je zult zien.. succes!;)
well said...
Don't blame me, it's a hardware problem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')