Feit blijft dat, over het algemeen, MBO'ers vaardiger met de handjes zijn dan HBO'ers.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een GIGANTISCHE bullshit zeg. Iemand die MBO Administratie doet kan dat net zo goed niet. Alleen mensen die MBO Boekkasten of MBO Lekkende Kraantjes doen kunnen dat.
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:06 schreef motorbloempje het volgende:
Juist![]()
Heb 1 jaar universiteit gedaan, maar ben er van ellende mee gestopt. Iedereen op mijn oude brave gymnasiummetje verwachtte dat ik ging studeren, dat wilde ik eigenlijk helemaal niet, maarja.. he.. het wordt verwacht van je, dus ga je dat doen..
Na een jaar gestopt: de saaie droge stof kon mij niet tot leren aanzetten/motiveren en daarbij had ik ook geen idee welke kant ik opwilde met werken. Had dingen gekozen die ik LEUK vond om te leren/weten (Italiaans en Kunstgeschiedenis) maar zag me later bijvoorbeeld neit in een stoffig museum zitten
Dus ben ik lekker 2 jaar ONDER MIJN NIVEAUoei
gaan werken, heb van alles gedaan; van ABN Amro Hoofdcassiere tot administratief medewerkster bij een woningbouwvereniging waar ik nu nog zit om uit te vissen wat ik nou precies wil met mijn leven..
En toen zag ik dat ik wat een collega deed wel heel leuk vond. En toen ik haar mocht helpen bleek ik er ook nog eens goed in te zijnEn toen heb ik eens gezocht bij opleidingen die daarbij passen/aansluiten, en vond wat ik wilde doen.
![]()
Ga nu in september weer voltijd studeren (JA, STUDEREN JA, AAN HET HBO) met een doel: ik weet wat ik er mee wil doen, zelfs in welke sector en
wham, ik ga een leuk leven tegemoet
![]()
De MBO'ers die een MBO opleiding voor met hun handjes te werken doen wel ja. Lijkt me nogal logisch...quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:06 schreef Keltie het volgende:
[..]
Feit blijft dat, over het algemeen, MBO'ers vaardiger met de handjes zijn dan HBO'ers.
Een WO opgeleide Wiskundige kan toch ook niet ineens een schilderij analyseren?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat een GIGANTISCHE bullshit zeg. Iemand die MBO Administratie doet kan dat net zo goed niet. Alleen mensen die MBO Boekkasten of MBO Lekkende Kraantjes doen kunnen dat.
HBO is niets mis mee, mits je het doet na een MBO opleiding.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
De MBO'ers die een MBO opleiding voor met hun handjes te werken doen wel ja. Lijkt me nogal logisch...
Nee inderdaad, dus je argument was volkomen nutteloos.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Een WO opgeleide Wiskundige kan toch ook niet ineens een schilderij analyseren?
In menselijke zin gezien is iedereen gelijk, maar hard en zakelijk gezien is een MBO'er minder waard dan een HBO'er of een WO'er.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat was m'n punt niet pop, als je dat niet begrijpt dan hoor je op de OLO![]()
nogmaals: mijn punt is dat mensen met MBO niet minder waard zijn dan een WO-er of HBO-er, niet dat een MBO-er ALLES kan wat beroepsgericht is
Och, dat zijn mensen die kunnen zich niet inleven in anderen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:08 schreef LENUS het volgende:
Eensch met TS. Ik had een goede kennis die het maar onzin vond dat ik HBO ging doen. Ik heb talloze malen geprobeerd het uit te leggen, maar hij bleef het onzin vinden. Ik heb het sindsdien maar afgunst genoemd.
Mjah, maar dat komt eerder door de tegenwoordige, kromme, redenatie van bedrijven als doordat het een feit isquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
In menselijke zin gezien is iedereen gelijk, maar hard en zakelijk gezien is een MBO'er minder waard dan een HBO'er of een WO'er.
Nee, vraag en aanbod...quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:12 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mjah, maar dat komt eerder door de tegenwoordige, kromme, redenatie van bedrijven als doordat het een feit is
Maakt niet uit.quote:
er zaten er 6 bij mij in de klas 6 van de 18 is toch 1/3 wat jij maar bijna geen noemtquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:14 schreef freiss het volgende:
Het verschil tussen MBO en WO is dat (bijna) alle WO'ers een MBO-opleiding zouden kunnen voltooien, terwijl bijna geen MBO'er WO zou kunnen doen.
Dan ben je een communist, begrijp ik?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
natuurlijk is het in de PRAKTIJK zo dat een MBO-er minder waard blijkt (kijk idd naar salaris)en dat betreur ik ook ten zeerste...
ik ontken niet dat het in de praktijk niet zo is dat ze gelijk zijn, maar mijn mening is dat dat onterecht is. Vind dat een stratenmaker net zoveel moet verdienen als een hersenchirurg. Ik weet ook dat dat nooit zo gaat zijn helaas, dus realistisch ben ik wel, maar mag toch nog wel een mening hebben? En af en toe de utopie (iets wat niet uitkomt naar alle waarschijnlijkheid dus) hebben dat iedereen evenveel zou moeten verdienen.. enzo[/hippie]
Zou kunnen, maar dan kijk je op specifieker niveau naar de banenmarkt.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:14 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maakt niet uit.
De eisen die gesteld worden voor bepaalde functies zijn te debiel voor woorden.
Daarnaast kijken bedrijven tegenwoordig teveel naar papiertjes en te weinig naar wat een persoon kan.
Ik zal het mijn collega's eens vragenquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:09 schreef Keltie het volgende:
HBO is niets mis mee, mits je het doet na een MBO opleiding.
Mensjes die het gelijk doen, zonder MBO grondslag, heb je in een werkrelatie vaak geen ene flikker aan.
HBO'ers die dat ontkennen, moeten maar eens met werkende mensen praten.
Een hersenchirurg heeft toch wel iets meer verantwoordelijkheid dan een stratenmaker lijkt me zo. Dan mag het salaris er ook wel naar zijnquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
natuurlijk is het in de PRAKTIJK zo dat een MBO-er minder waard blijkt (kijk idd naar salaris)en dat betreur ik ook ten zeerste...
ik ontken niet dat het in de praktijk niet zo is dat ze gelijk zijn, maar mijn mening is dat dat onterecht is. Vind dat een stratenmaker net zoveel moet verdienen als een hersenchirurg. Ik weet ook dat dat nooit zo gaat zijn helaas, dus realistisch ben ik wel, maar mag toch nog wel een mening hebben? En af en toe de utopie (iets wat niet uitkomt naar alle waarschijnlijkheid dus) hebben dat iedereen evenveel zou moeten verdienen.. enzo[/hippie]
Ik weet niet hoe representatief jouw klas is, maar 1/3 is nog steeds te weinig om aan te tonen dat mijn punt onjuist is.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
er zaten er 6 bij mij in de klas 6 van de 18 is toch 1/3 wat jij maar bijna geen noemt
Hoe bedoel je? 6 MBO'ers die ook WO hebben gedaan? Of 6 MBO'ers waarvan jij denkt dat ze ook WO kunnen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
er zaten er 6 bij mij in de klas 6 van de 18 is toch 1/3 wat jij maar bijna geen noemt
Is Onzinquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:21 schreef Nuna het volgende:
[..]
Een hersenchirurg heeft toch wel iets meer verantwoordelijkheid dan een stratenmaker lijkt me zo. Dan mag het salaris er ook wel naar zijn.
Wat snap je niet aan 'verantwoordelijkheid'? Een losliggende klinker heeft iets minder gevolgen dan een verkeerd gelegde bypass, denk je ook niet?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:26 schreef henkway het volgende:
Is Onzin
Veel stratemakers leggen sierbestrating die ze van tevoren met autocad hebben ingetekend. En die jongens verdienen echt een bak geld zeker als ze ZZP er zijn.
Veel chirurgen / verpleegkundigen doen geestdodend werk zoals bypasses enzo en veel luisteren naar gezeur van patienten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |