waar lees jij 'alle'quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:20 schreef Biels het volgende:
[..]
Oja, en jou vind ik ook een stinkende generaliserende boomknuffelhippie. Eerst huilen van "maar niet alle MBO'ers zijn dom" en daarna roepen "ja, alle slimme mensen kunnen niks met hun handen!"
.
I rest my casequote:Op woensdag 11 juli 2007 10:18 schreef nijnja het volgende:
er blijven natuurlijk ook HBO'ers die niet kunnen rekenen
Oke, dan kan je voortaan wel zeggen "9 van de 10 mbo'ers zijn dom", dan heb je ook de uitzondering gedekt.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waar lees jij 'alle'
nogmaals: iets met begrijpend lezen: ik zeg 9 van de 10dat zijn niet alle hoogopgeleiden (iets anders dan slim), anders zou ik 10 van de 10 gezegd hebben
[..]
I rest my case
quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:29 schreef Biels het volgende:
[..]
Oke, dan kan je voortaan wel zeggen "9 van de 10 mbo'ers zijn dom", dan heb je ook de uitzondering gedekt.
and I repeat: I rest my casequote:Op woensdag 11 juli 2007 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waar lees jij 'alle'
nogmaals: iets met begrijpend lezen: ik zeg 9 van de 10dat zijn niet alle hoogopgeleiden (iets anders dan slim), anders zou ik 10 van de 10 gezegd hebben
[..]
I rest my case
Nou, leg jij maar even uit wat slim dan is. En oh wee als je met onzin aankomt als "een MBO'er is slim op zijn manierquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[..]
and I repeat: I rest my case
maar dat is natuurlijk wel zoquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:32 schreef Biels het volgende:
[..]
Nou, leg jij maar even uit wat slim dan is. En oh wee als je met onzin aankomt als "een MBO'er is slim op zijn manier".
mensen die aan de hand van opleiding anderen in hokjes plaatsen zijn enge mensenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:32 schreef dieselnoi het volgende:
MBOers ze zijn gewoon te dom om dat te begrijpen![]()
Oh ja HBOers die meer dan mij verdienen terwijl ik beter werk aflever en een hoger niveau heb![]()
Nee. Dat ze mn ketel kunnen repareren oke, maar dat hoeft niet bepaald blijk te geven van inteliigentie natuurlijk.quote:
Is zo, maar je hebt ook MBO'ers die lui zijn, die wel meer kunnenquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:35 schreef Biels het volgende:
[..]
Nee. Dat ze mn ketel kunnen repareren oke, maar dat hoeft niet bepaald blijk te geven van inteliigentie natuurlijk.
Ja, enquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:36 schreef nijnja het volgende:
[..]
Is zo, maar je hebt ook MBO'ers die lui zijn, die wel meer kunnen
true truequote:Op woensdag 11 juli 2007 10:37 schreef Biels het volgende:
[..]
Ja, enhoogopgeleiden
die lui zijn en daardoor hun ketel laten repareren of vloertje laten leggen.
En het overgrote deel van de MBO`ers zijn dom.quote:maar het overgrote deel van de blablaprofessoren van de universiteit beginnen al te staren bij de vraag 'wat is het verschil tussen een moer en een bout' of 'wat is een expansievat'
Alsof je op een universiteit alleen maar feitjes leertquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
Biels, Intelligentie heeft met meer te maken dan alleen allemaal feitjes weten over iets..
Natuurlijk is er een verschil in kunnen, hersencapaciteit en vooral ook interesse (zijn genoeg MBO-ers die meer zouden kunnen, maar het gewoon niet willen).
Wat ik met mijn post(s) wil zeggen, is dat men niet moet zeggen dat MBO-ers dom zijn, nutteloos, irritant en 'denken dat hun opleiding heel wat is'. Ik ken genoeg mensen die MBO doen en daar trots op zijn ja! En terecht! Want ze toen tenminste een opleiding! Zonder MBO opleidingen kan er veel niet gebeuren, want wees nou eerlijk: ik weet hoe ik een kast in elkaar moet zetten, jij weet hoe je een ketel kan fixen (maar bent daar te lui voor) maar het overgrote deel van de blablaprofessoren van de universiteit beginnen al te staren bij de vraag 'wat is het verschil tussen een moer en een bout' of 'wat is een expansievat'
Elke opleiding heeft zijn nut, zijn resultaten en elk persoon is geschikt voor een bepaald soort onderwijs, wat niet zegt dat je 'dom' bent, of 'slim'. Ik vind een MBO-er die keihardwerkt om de opleiding te halen (en wie weet nog verder leert) slimmer dan een WO-er die onderuitgezakt en lallend op pappa's zak meestal door de studententijd heenfietst. Ja, intelligentie is verschillend, maar slim/dom.. als jij water uit de zee gaat scheppen en dit in de duinen plempt omdat je bang bent dat nederland straks overstroomt.. ja.. da's dom![]()
![]()
snappie?![]()
![]()
Haha, val voor een fiets en krijg een kneuzing.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:48 schreef PabloLopez het volgende:
ze moeten dit soort topics echt bannen, al die kansloze lui die DENKEN dat ze wat zijn met hun o zo smartass opmerkingen![]()
maar zeggen dat een ander daar niet trots op zou mogen zijn omdat het een klote nutteloze opleiding is is heel wat anders dan als WO-er ook trots zijn op je opleiding.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:54 schreef Biels het volgende:
[..]
MBO is gewoon een minder niveau, punt. En waarom mogen MBO'ers wel trots zijn op hun opleiding, maar een universitaire student blijkbaar niet? Als je immers zégt dat je een hoger niveau hebt dan een MBO'er ben je meteen aan het bashen en denigreren.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:48 schreef nietzman het volgende:
Je moest eens weten hoeveel dombo's ik op het HBO tegen ben gekomen mén. Vooral marketeers hebben er een handje van. In een weekje samenwerken met MERstudenten ben ik meer wikipedialinks tegengekomen in verslagen dan maagden op FOKmeets.
Vast al 1000x langsgekomen maar toch..quote:die meer dan mij verdienen
Andersom mogen MBO'ers natuurlijk wel roepen dat zij minstens net zo belangrijk zijn als WO'ers, ook al doen ze een minder niveau. Waarom mogen WO'ers dan niet zeggen dat ze beter zijn omdat ze een hogere opleiding doen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
maar zeggen dat een ander daar niet trots op zou mogen zijn omdat het een klote nutteloze opleiding is is heel wat anders dan als WO-er ook trots zijn op je opleiding.
Als je dan als WO-er zo intelligent bent, bedenk dan VOORAL dat niet iedereen even intelligent is, dat er verschillen zijn in hersencapaciteit, enzovoorts.
Laagdunkend over iemand anders opleiding doen om ervoor te zorgen dat mensen jou veel toffer en SLIMMER vinden is gewoon zielig
Probeer voortaan eens correct Nederlands te gebruiken; het komt je 'ik-ben-slimmer-dan-een-ander' verhaal niet ten goede als je een d niet van een t kunt onderscheiden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:32 schreef dieselnoi het volgende:
MBO'ers die denken dat hun opleiding heel wat is![]()
Dat is zo vreselijk irritant. Ik werk dus met een collega en hij doet een mbo opleiding boekhouding ofzo doet. Ik weet niet eens hoe zijn opleiding heet en ik wil het ook niet weten. Maar goed hij doet dus de hele tijd stoer en hij denkt dat hij het echt helemaal gaat maken met deze opleiding. Hij vind zichzelf ook beter dan een wo'er die gewoon in een totale andere richting studeerd.
Soms komt hij dan ook met administratieve termen die ik in de 3e klas economie op het vwo heb geleerd. Echt vervelend is dat. Ik kan hem maar ook niet overtuigen dat het gewoon om het denkniveau gaat en niet wat voor boekhoud termen je op het mbo geleerd heb, want uiteindelijk zal je toch alleen maar ingehuurd worden om dom weg gegevens in te voeren. En als je 50ig bent lig je eruit en kom je niet meer aan de boek. Hij zegt dan ook altijd tegen mij weet je wel hoe je dan een bedrag moet overschrijven. Zeg ik ja je moet rekening nummer etc hebben en dan zegt hij fout je moet altijd om handtekening en bewijs vragen. Anders wordt je opgelicht. Ik probeer ook gewoon de hele tijd uit te leggen dat dat soort dingen door ervaring, training on the job wel komt. Vooral als je iemand hebt met een hoger denkniveau. Die snapt alles wat sneller. Maarja hij wilt gewoon niet luisteren. Ik kwam zelfs met een voorbeeld dat zijn afdelingshoofs helemaal geen economie of boekhoudkunde heeft gestudeerd maar rechten.
En als hij gewoon naar mij kijk. Binnen een dag had ik alles onder de knie en kon ik al gewoon facturen met dodelijke efficientie, precisie en snelheid in boeken. En door mijn algemene kennis heb ik gewoon beter inzicht in het systeem. Ik kan daardoor makkelijker problemen aanpakken en oplossen. Ook het abstracte en analytische denkvermogen dat ik tijdens mijn studie heb ontwikkeld helpt enorm
MBOers ze zijn gewoon te dom om dat te begrijpen![]()
Oh ja HBOers die meer dan mij verdienen terwijl ik beter werk aflever en een hoger niveau heb![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |