Losliggende klinkers doen de opdrachtgevers zelf.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:28 schreef JDude het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'verantwoordelijkheid'? Een losliggende klinker heeft iets minder gevolgen dan een verkeerd gelegde bypass, denk je ook niet?
Je gaat toch naar school om later op de banenmarkt terecht te kunnen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan kijk je op specifieker niveau naar de banenmarkt.
Doe dat eens.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik zal het mijn collega's eens vragen.
Het kan ook werken, maar niet zolang de mens blijft zoals'ie is (jaloers, misgunnend, egoistisch)quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet ook dat het communisme heeft bewezen niet te werken, maar het zou zo fijn zijn als het zou KUNNEN en het WEL zou werken.. vandaar de term utopie![]()
en den mensch zal zo blijvenquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:33 schreef Keltie het volgende:
[..]
Het kan ook werken, maar niet zolang de mens blijft zoals'ie is (jaloers, misgunnend, egoistisch)
Doet niets af aan het systeem, maar aan de mens.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en den mensch zal zo blijvendus daarom...
Dus als een stratenmaker een steen verkeerd legt, dan heeft het volgens jou evenveel gevolgen als een hersenchirurg een verkeerde incisie maakt?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:26 schreef henkway het volgende:
[..]
Is Onzin
Veel stratemakers leggen sierbestrating die ze van tevoren met autocad hebben ingetekend. En die jongens verdienen echt een bak geld zeker als ze ZZP er zijn.
Hij praat gewoon bullshit.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:39 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dus als een stratenmaker een steen verkeerd legt, dan heeft het volgens jou evenveel gevolgen als een hersenchirurg een verkeerde incisie maakt?![]()
En volgens jou verdient een stratenmaker meer dan een hersenchirurg?
daarom is er met communist zijn opzich niets mis, zolang je weet dat het in de huidige samenleving nooit zal slagenquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Doet niets af aan het systeem, maar aan de mens.
Met het systeem ansich is weinig mis.
Er zit een kern van waarheid in.quote:
Ik vraag me in hoeverre slechts MBO'ers daar verantwoordijk voor zijn. Hij heeft helemaal geen punt, stratenmaker zijn is simpel en repetief werk, dokter zijn vergt veel kennis, inzicht en kunde.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:43 schreef Keltie het volgende:
[..]
Er zit een kern van waarheid in.
Hoeveel vliegtuigongelukken gebeuren er omdat er een monteur heeft zitten slapen? (om maar eens een voorbeeld van een belangrijk, "minder hoogstaand/ opgeleid" beroep (vliegtuigmonteur oid) te noemen)
quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik vraag me in hoeverre slechts MBO'ers daar verantwoordijk voor zijn.
Hij heeft helemaal geen punt, stratenmaker zijn is simpel en repetief werk, dokter zijn vergt veel kennis, inzicht en kunde.
6 mbo-ers die wo hebben afgemaakt waarvan er 3 nu aio student zijnquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? 6 MBO'ers die ook WO hebben gedaan? Of 6 MBO'ers waarvan jij denkt dat ze ook WO kunnen?
Natuurlijk is iedereen nodig. Maar even puur hypothetisch, als de mensheid uitgeroeid wordt en er blijven slechts enkele miljoenen WO'ers over, dan zouden zij zich wel redden. Die gaan dan zelf wel kranen fixen en bestrating aanleggen. Als er enkele miljoenen MBO'ers over zouden blijven vraag ik me af wie zichzelf dan aanleert hersentumoren te verwijderen. Het gaat erom dat een WO'er zichzelf ook de taken van een MBO'er kan aanleren, maar niet andersom. Op de MBO-opleidingen waarvoor echt talent nodig is na dan (grafisch lyceum ofzo).quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:51 schreef motorbloempje het volgende:
toch zou de wereld niet doordraaien als er alleen maar mensen waren die alles willen uitvinden, analyseren en vervolgens het aan niemand uit kunnen besteden omdat die (werklui) er niet zijn en ze het zelf niet willen doen omdat ze alweer met de volgende geweldige ontdekking bezig zijn..
Een ziekenhuis draait op MBO-ers (facilitaire afdeling bijv.), HBO-ers (verpleegkundigen bijv.) en WO-ers (artsen).. Haal 1 van de 3 weg en de boel draait in de soep.. ja, je moet aardig wat weten om hersenchirurg te zijn (en al zal ik het met mijn uiteraard geweldige intelligentie vast kunnen, ik wil die verantwoordelijkheid niet hebben1 foutje en nou ja.. stekker d'r uit
![]()
) je leert langer dan een verpleegkundige of iemand die facilitair onderhoud pleegt, maar als een chirurg tijdens de operatie ook nog eens zelf moet gaan graaien in allerlei gereedschap, dingen laat vallen omdat hij ook op de grijze massa moet letten, de bloeddruk moet meten en ervoor moet zorgen dat al deze dingen er zijn..
chaos
Nopes.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk is iedereen nodig. Maar even puur hypothetisch, als de mensheid uitgeroeid wordt en er blijven slechts enkele miljoenen WO'ers over, dan zouden zij zich wel redden. Die gaan dan zelf wel kranen fixen en bestrating aanleggen. Als er enkele miljoenen MBO'ers over zouden blijven vraag ik me af wie zichzelf dan aanleert hersentumoren te verwijderen.
Of je doet duaal, dat heeft mij aardig op weg geholpenquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:09 schreef Keltie het volgende:
[..]
HBO is niets mis mee, mits je het doet na een MBO opleiding.
Mensjes die het gelijk doen, zonder MBO grondslag, heb je in een werkrelatie vaak geen ene flikker aan.
HBO'ers die dat ontkennen, moeten maar eens met werkende mensen praten.
Ik ben geneigd om je gelijk te geven, maar vraag me af of overlevingsdrang het 'kunnen' kan beinvloeden...quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk is iedereen nodig. Maar even puur hypothetisch, als de mensheid uitgeroeid wordt en er blijven slechts enkele miljoenen WO'ers over, dan zouden zij zich wel redden. Die gaan dan zelf wel kranen fixen en bestrating aanleggen. Als er enkele miljoenen MBO'ers over zouden blijven vraag ik me af wie zichzelf dan aanleert hersentumoren te verwijderen. Het gaat erom dat een WO'er zichzelf ook de taken van een MBO'er kan aanleren, maar niet andersom. Op de MBO-opleidingen waarvoor echt talent nodig is na dan (grafisch lyceum ofzo).
je kletst, ga maar eens echt werkenquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik vraag me in hoeverre slechts MBO'ers daar verantwoordijk voor zijn. Hij heeft helemaal geen punt, stratenmaker zijn is simpel en repetief werk, dokter zijn vergt veel kennis, inzicht en kunde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |