Maar in het Nederlands klinkt het toch ook niet om 'donkere mensen' te zeggen dan klinkt 'negers' toch een stuk beter?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:32 schreef McKillem het volgende:
Wat ik niet snap is dat negers gewoon my nigger tegen elkaar zeggen, maar als je als blanke, my nigger tegen zo 1 zegt krijg je een smeer voor je muil.
neger wordt vertaald als negro.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:36 schreef bersenka het volgende:
[..]
Maar in het Nederlands klinkt het toch ook niet om 'donkere mensen' te zeggen dan klinkt 'negers' toch een stuk beter?
GMTA.quote:
Inderdaad, waar gaat het toch heen met deze wereld.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:49 schreef Birra het volgende:
Net als dat je geen negerzoenen meer mag zeggen.
Kanker toch op.
Over 20 jaar hebben de nikkers de macht.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:52 schreef OhEcht het volgende:
[..]
Inderdaad, waar gaat het toch heen met deze wereld.
Zoals ik net postte, nigga en nigger is iets anders.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:53 schreef Magereheinus het volgende:
ik vind t ook nogal hypocriet dat negers onderling elkaar wel nigger mogen noemen. Als ze het dan zo kwetsend vinden moeten ze elkaar ook niet zo noemen. Aan het woord Nigger kleeft natuurlijk wel een vrij treurige geschiedenis, dus logisch dat ze het liever niet horen, maar waarom dan wel van elkaar.
Negerzoen mag je gewoon zeggen. Buijs misbruikte dit gewoon als reclamestunt. Negers weer door blanken misbruikt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:49 schreef Birra het volgende:
Net als dat je geen negerzoenen meer mag zeggen.
Kanker toch op.
Owja. Nee. Neger vertaalt naar negro, wijsneus. Wil je soms zeggen dat afrikanen ook african americans zijn ?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:45 schreef DutchErrorist het volgende:
Nigger is zoooo not-done in amerika... volgens mij kan je daar voor worden neergeschoten
Zeg het maar eens in een getto
Owja en B_TRAVEN... neger vertaalt naar African-American
We hebben het hier over Amerika, aight?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:02 schreef B_TRAVEN het volgende:
[..]
Owja. Nee. Neger vertaalt naar negro, wijsneus. Wil je soms zeggen dat afrikanen ook african americans zijn ?![]()
"zie dat groepje donkere mensen" of "een donkere man heeft dit gedaan", ik vind het gewoon niet klinkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Dibble het volgende:
TS, je moet met de tijd mee.
tering wat een wijsneus... het woord neger is in het engels negro. dat is geen mening, maar een feit.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
We hebben het hier over Amerika, aight?![]()
![]()
Negro lijkt me ook niet echt een goed woord voor neger en nee ik heb nog nooit iemand het horen zeggen in Amerika... African-American daarentegen
Ok kneus maar niemand gebruikt het.. Het normale woord ervoor is African-American...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:36 schreef B_TRAVEN het volgende:
[..]
tering wat een wijsneus... het woord neger is in het engels negro. dat is geen mening, maar een feit.
Lol.. de enige kneus hier ben jij, met je verzinsels.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:51 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ok kneus maar niemand gebruikt het.. Het normale woord ervoor is African-American...
Laat ik het zo zeggen ik zit naast een Amerikaanse meid en die zegt dat het gewoon niet gebruikt word omdat men dan moet denken aan oude rasistische mensen...
Net zoals wij Klootzak zeggen en Amerikanen Asshole, het betekent hetzelfde...
zo goed kneus?![]()
Ja dat misschien wel, maar zwarte gebruiken in muziek sowieso wel regelmatig het woord nigger en dan niet niggaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:54 schreef Skic. het volgende:
[..]
Zoals ik net postte, nigga en nigger is iets anders.
Wat heb ik hier verzonnen... Geloof je niet dat ik neger toch echt naar African-American vertaald word of dat ik in Amerika zit?quote:Op woensdag 11 juli 2007 00:06 schreef B_TRAVEN het volgende:
[..]
Lol.. de enige kneus hier ben jij, met je verzinsels.
En dat slaat dus helemaal nergens op, en er is gewoon geen goed ander woord voor(african-american is wel goed maar werkt niet als je niet in america woont).quote:Op woensdag 11 juli 2007 01:16 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Boehoe ik mag als blanke een woordje niet gebruiken wat donkere mensen wel mogen, het is niet eerlijk, wat worden de blanken toch weer benadeeld![]()
Het is gewoon een woord dat je als blanke niet hoort te gebruiken, leer er maar mee leven.
"The dark side"quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:30 schreef bersenka het volgende:
Hoe moet je ze nu noemen?
Ja zo raar, wij zijn toch ook niet beledigd als ze blanke zeggen? Terwijl het andersom wel vaak het geval is, voelen ze zich minderwaardig of komt dit puur door de geschiedenis?quote:Op woensdag 11 juli 2007 07:08 schreef OhEcht het volgende:
[..]
En dat slaat dus helemaal nergens op, en er is gewoon geen goed ander woord voor(african-american is wel goed maar werkt niet als je niet in america woont).
O en waarom mag jij dan wel blanke zeggen?(omdat wij niet zo raar lomp moeilijk gaan lopen doen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |