abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51334125
Zie topictitel.

Ik werk (nogsteeds ) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:

• Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon;
  • Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug);
  • Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam;
  • Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer;
  • Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker;
  • Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);

Alsof je verdomme boekhouder bent Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen

Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
  • pi_51334260
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
    Zie topictitel.

Ik werk (nogsteeds ) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:

• Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug);
  • Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam;
  • Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer;
  • Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);

Alsof je verdomme boekhouder bent Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen

Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
  • Beetje een gedoe ja.
    When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
    pi_51334312
    Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:16:15 #4
    24604 KwisatzHaderach
    There are no facts
    pi_51334423
    Gelukkig zijn hier precies de mensen die dat kunnen veranderen voor je
    "I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
    pi_51334519
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
    Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
    Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
    pi_51334642
    Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper ...
    Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:23:49 #7
    132502 MasthaX
    ~ Designing without limits ~
    pi_51334702
    Dit is ook om de hele administratie weer op orde te houden niet alleen de finaniciele maar ook magazijn. Je hoeft zeker nog net geen productnummers op te schrijven?
    pi_51334710
    Werk jij bij de retardpraxis?
    pi_51334739
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
    Het kan onder dwang zijn he
    When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
      † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 19:25:08 #10
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51334755
    quote:
    Zie topictitel.

• Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler . Nouja voor mij dan .

- Neem de producten in, en controleer deze of ze wel compleet en intact zijn blabla.
    - Alleen kassabon kopieren als er een defect door de klant word gemeld.
    - Met je scanner scan je de retour te nemen artikelen en controleert dit op de kassabon van de klant.
    - Draait retourbon uit, noteert op retourbon ticketnummer, datum van aankoop en de stad waar de artikelen zijn gekocht. Oh en zet een paraafje.
    - Streep de teruggenomen artikelen door op de klant van de bon, overhandig originele kassabon + retourbon en verwijs de klant naar de kassa. Ohja en vergeet deze niet een fijne dag te wensen .
    - Is het bedrag hoger dan 50 euro heb ik nog een krabbel van infobalie collega nodig. Is het totale bedrag op de retourbon hoger dan 150 euro, dan heb ik een code/legitimatie + krabbel van leidinggevende nodig.
    - Als er nou 2 producten van 80 euro terug worden gebracht en het is druk en de leiding laat op zich wachten maak ik gewoon 2 aparte retourbonnen, extra krabbel van collega en klaar.
    Controle van de retourbonnen word de volgende ochtend door de administratie gedaan, *pfew*.

Klacht: De nieuwe Hawaii-bedrijfskleding .

Met het nieuwe systeem veranderd de hele retourprocedure maar heeel minimaal tot niet. .
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
    pi_51334812
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
    quote:
    Precies, nu ga ik niemand onderuit halen hoor, maar het niveau van die bewakers is niet dusdanig dat ze fraude ontdekken, Het is vrij onzinnig om dingen te laten aftekenen door iemand die als handtekening een 'A' met een punt (.) heeft .

En wat ik gelukkig niet hoef te doen, maar wat de volgende dag gebeurd, alle lijsten met alle bonnen worden door de afdelingsmanager gecontroleerd en vervolgens ook door de vestigingsmanager, over nuttig je tijd besteden gesproken
    pi_51334897
    Op zich wel leuk om hier de retourprocedures te lezen van deze ketens. Eens kijken waar de mazen zitten.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:29:16 #13
    7744 DJ_Scuff
    D.I.L.L.I.G.A.F.
    pi_51334937
    quote:
    Zijn bijna douane-achtige praktijken door, zeker als ze vermoeden dat een werknemen iets gestolen heeft...
    ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
    en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
    pi_51334968
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:23 schreef MasthaX het volgende:
    Dit is ook om de hele administratie weer op orde te houden niet alleen de finaniciele maar ook magazijn. Je hoeft zeker nog net geen productnummers op te schrijven?
    We hebben (nog) geen voorraadbeheer-systeem, dus daar is het absoluut niet voor
    Dat komt eind dit jaar, dan gaan we SAP-software gebruiken en kunnen we zonder artikel-barcode geen geld meer teruggeven.
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:25 schreef Skaai het volgende:

[..]
    Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler . Nouja voor mij dan .
    Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
    pi_51335017
    quote:
    vinden zijn als je ze nodig hebt);
    Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen
    Moeten jullie maar betere producten verkopen
    pi_51335042
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:24 schreef vrouwtje het volgende:
    Werk jij bij de retardpraxis?

dinsdag 10 juli 2007 @ 19:32:46 #17
    133499 Hoogbevaegd
    death is not a threat, no more
    pi_51335063
    Bij mijn Gamma gaat het nog makkelijker, je scant de bon van de klant, dan de producten, neemt de bon in, komt retourbon uit plus de nieuwe bon van de klant, klaar
    olen ihanin tyttö koko maailmassa
    pi_51335118
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:

Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
    Ben jij nog nooit bij de Mc Donalds geweest?
      † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2007 @ 19:34:39 #19
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_51335141
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:

[..]

We hebben (nog) geen voorraadbeheer-systeem, dus daar is het absoluut niet voor
    Dat komt eind dit jaar, dan gaan we SAP-software gebruiken en kunnen we zonder artikel-barcode geen geld meer teruggeven.
    Wij krijgen binnen nu en 1,5 maand ook een compleet nieuw systeem. Dan krijgen we dus ook andere kassabonnen met barcodes. Die scan je dan in de retour kassa en heb je zo *pling* de kassa bon op je scherm, dan kan je met je geile touch screen de te retouren spullen eraf halen, oude kassabon wordt verscheurd en weggegooid en klant krijgt een nieuwe kassabon met de overige artikelen die de klant nog wel heeft.
    Alles gaat veranderen, van de kleine dingen als retourprocedures tot software, kassa, bestellen enzo. We hebben nu zo'n beroerd systeem dat we niet eens weten hoeveel doosjes gipsplaatschroeven we op voorraad hebben . Dat wordt allemaal beter met 't nieuwe syssteem.
    quote:
    [..]

Ja, blauw/wit gebloemde Hawaiiprintjes. En de vrouwen achter de kassa en infobalie mochten een bloemekrans om . Die shirts zijn wel lekker luchtig maar zoooo vrouwonvriendelijk . Zelfs de damesshirts zijn groot en lomp en stom. Maar wel vrolijk, wat iedere klant die ons ziet ons ook nog even inwrijft .
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:32 schreef Hoogbevaegd het volgende:
    Bij mijn Gamma gaat het nog makkelijker, je scant de bon van de klant, dan de producten, neemt de bon in, komt retourbon uit plus de nieuwe bon van de klant, klaar
    Ah dat is tof, die zijn dus al bezig in het nieuwe systeem. Dat word dan wel weer wat sneller en dus klantvriendelijker.
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
      dinsdag 10 juli 2007 @ 20:01:41 #20
    133499 Hoogbevaegd
    pi_51336204
    nou, het bevat wel aardig wat fouten (waren 1 van de eerste), maar gaat steeds beter, toch blijft het computersysteem gewoon klote.
    pi_51336401
    het was eigenlijk al te veel om te lezen, dus je mag best klagen
    Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
    pi_51336611
    quote:
    Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.

Niemand die er wat van merkte voor een lange lange tijd....

m.a.w.: bedank haar maar voor deze strenge controle.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 20:17:08 #23
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_51336767
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.

Niemand die er wat van merkte voor een lange lange tijd....

m.a.w.: bedank haar maar voor deze strenge controle.
    Dus er bestaan wel slime caissieres.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      dinsdag 10 juli 2007 @ 20:17:55 #24
    133499 Hoogbevaegd
    pi_51336802
    bij de Gamma waar ik werk is het niet zo streng, heeft ook wel met het vertrouwen in je personeel te maken, lijkt mij, het is bij ons iig erg gezellig en zulke dingen heb ik nog niet meegemaakt in de 3 jaar dat ik er werk.
    pi_51337069
    Omdat je zeikt over je werkgever + je hebt foto's in je FOBO, kon het wel is een korte carriere worden daar voor je.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')