Beetje een gedoe ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
Zie topictitel.
Ik werk (nogsteeds) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:
Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon; Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug); Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam; Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer; Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker; Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);
Alsof je verdomme boekhouder bentVooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen
![]()
Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
Het kan onder dwang zijn hequote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
Af laten tekenen door een bewaker? Hoe pauper...
Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpelerquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
Zie topictitel.
Ik werk (nogsteeds) bij de Praxis, en net als in elke bouwmarkt komen mensen regelmatig dingen terugbrengen. Maar wat je allemaal moet doen als je iets terugneemt:
Neem de producten in en maak een kopie van de kassabon; Maak op de retour-kassa een retourcheque (de klant geeft die bij een kassa af en krijgt het geld terug); Schrijf op een lijst: Het kassabonnummer, datum van aankoop, het retourcheque-nummer, het aantal teruggenomen producten, het bedrag wat je teruggeeft en je naam; Plak de kopie van de kassabon en een kopie van die retourcheque aan de producten en leg ze achter op een plank neer; Laat de bon en de lijst aftekenen door een bewaker; Is het bedrag hoger dan vijftig? Laat het dan ook aftekenen door de vestigingsmanager of een afdelingsmanager (die natuurlijk nooit te vinden zijn als je ze nodig hebt);
Alsof je verdomme boekhouder bentVooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen
![]()
Klacht: hele administratie die je bij de praxis moet bijhouden als klanten iets terugbrengen
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef the.big.ticket het volgende:
Bij dit soort winkels zijn dan ook de retouren waar het meeste fraude in zit. (naast het ontvreemden van artikelen) Logisch dat de controle dan streng is.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
Zijn bijna douane-achtige praktijken door, zeker als ze vermoeden dat een werknemen iets gestolen heeft...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:22 schreef Mopst3r het volgende:
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:23 schreef MasthaX het volgende:
Dit is ook om de hele administratie weer op orde te houden niet alleen de finaniciele maar ook magazijn. Je hoeft zeker nog net geen productnummers op te schrijven?
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:25 schreef Skaai het volgende:
[..]
Bij de Gamma gaat 't ietsjes simpeler. Nouja voor mij dan
.
Moeten jullie maar betere producten verkopenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
vinden zijn als je ze nodig hebt);
Vooral erg leuk als je op een zondagmiddag werkt en er 10 klanten in de rij staan die allemaal hun producten willen terugbrengen![]()
Ben jij nog nooit bij de Mc Donalds geweest?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:
Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
Wij krijgen binnen nu en 1,5 maand ook een compleet nieuw systeem. Dan krijgen we dus ook andere kassabonnen met barcodes. Die scan je dan in de retour kassa en heb je zo *pling* de kassa bon op je scherm, dan kan je met je geile touch screenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef MWP het volgende:
[..]We hebben (nog) geen voorraadbeheer-systeem, dus daar is het absoluut niet voor
Dat komt eind dit jaar, dan gaan we SAP-software gebruiken en kunnen we zonder artikel-barcode geen geld meer teruggeven.
Ja, blauw/wit gebloemde Hawaiiprintjes. En de vrouwen achter de kassa en infobalie mochten een bloemekrans omquote:[..]
Hawaii-bedrijfskleding? Ik dacht dat de praxis de enige zaak is waarbij het motto 'het beste idee bedenk je tijdens een delirium' is
Ah dat is tof, die zijn dus al bezig in het nieuwe systeem. Dat word dan wel weer wat sneller en dus klantvriendelijker.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:32 schreef Hoogbevaegd het volgende:
Bij mijn Gamma gaat het nog makkelijker, je scant de bon van de klant, dan de producten, neemt de bon in, komt retourbon uit plus de nieuwe bon van de klant, klaar
Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef MWP het volgende:
Dus er bestaan wel slime caissieres.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik heb bij een Gamma gewerkt waar een kassiere 25.000 gulden gestolen had omdat er weinig tot geen controle was op retourartikelen. Ze maakte doodleuk een tweede kopiebon die ze met een vervalste handtekening ondertekende en zette vervolgens doodleuk de producten zelf terug in eht vak.
Niemand die er wat van merkte voor een lange lange tijd....
m.a.w.: bedank haar maar voor deze strenge controle.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |