quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
TT fixed
http://www.youtube.com/watch?v=gGcULCgZmyQ&mode=related&search=quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:59 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=ogWttKXS2DA
Maar mensen die in zo'n kuil rijden zijn ook wel idioot ja
Grof gewoon, de stad die zoiets aanlegt zou alle schade moeten betalen. De snelheid waaraan die paaltjes omhoog gaan maakt het juist onmogelijk om je fout nog in te zien als je toch die bus volgt... En dan willen ze dat een mens met een auto gaat rijden die weinig verbruiktquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:59 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=ogWttKXS2DA
Maar mensen die in zo'n kuil rijden zijn ook wel idioot ja
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:01 schreef Me_Wesley het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7853985933945036481
Met je fiets gaat het ook niet
Als het niet ruim en ver vantevoren aangegeven zou zijn had je gelijk, het betreft gewoon mensen die eigenwijs zijn en denken dat halen we wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:05 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Grof gewoon, de stad die zoiets aanlegt zou alle schade moeten betalen. De snelheid waaraan die paaltjes omhoog gaan maakt het juist onmogelijk om je fout nog in te zien als je toch die bus volgt... En dan willen ze dat een mens met een auto gaat rijden die weinig verbruiktMercedes G of een RangeRover is blijkbaar toch een noodzaak in een hollandse stad...
wauw!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:19 schreef Me_Wesley het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=A1w1p1raBrc
Bussluis 2.0
Leuke kreukelzonequote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Bussluis 2.0
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:29 schreef MouseOver het volgende:
Die filmpjes zijn geniaal, maar het idee erachter is natuurlijk wel tamelijk ziek. Ze zijn met opzet zo gemaakt moedwillig auto's te slopen. Dat staat niet in verhouding tot het vergrijp.
tering zegquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Bussluis 2.0
Dan lijkt het me ook in orde om mensen die door rood licht lopen met een honkbalknuppel in de nek te slaan, want als ze zich aan de regels houden hebben ze immers niets te vrezenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:37 schreef BoNi het volgende:
[..]
![]()
Als je je gewoon aan de regels houdt slopen die dingen ook niks hoor.
Een honkbalknuppel moet vastgehouden worden door iemand, mensen die willens en wetens over een bussluis willen rijden nemen dat risico zelf, er is niemand die de auto's over zo'n ding duwt, de bestuurder doet het echt zelf.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:45 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dan lijkt het me ook in orde om mensen die door rood licht lopen met een honkbalknuppel in de nek te slaan, want als ze zich aan de regels houden hebben ze immers niets te vrezen
In Nederland is per vergrijp een strafmaat bepaald. Dit is eigen rechter spelen door de gemeenten; een flitspaal zou evengoed voldoen om overtreders te straffen. Maargoed, dan missen we natuurlijk weer dit soort filmpjes op youtube
Ja? Maar waarom kan een roodlichtcamera dan geen recht doen geschieden zonder een auto moedwillig te slopen? Als dat niet de bedoeling was waren ze wel zo gebouwd dat ze bij weerstand direct zakken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Een honkbalknuppel moet vastgehouden worden door iemand, mensen die willens en wetens over een bussluis willen rijden nemen dat risico zelf, er is niemand die de auto's over zo'n ding duwt, de bestuurder doet het echt zelf.
Die dingen staan er niet om automobilisten te straffen, ze staan er omdat er daar geen auto's mogen rijden, dat is aangegeven met borden en mijn mening is dat als je goed oplet en de borden negeert het je eigen schuld is.
Op die filmpjes zie je veel automobilisten met volle vaart achter een bus aanrijden om op die manier te trachten er ook voorbij te komen, die doen het echt zelf.
Het heeft ook niets te maken met eigen rechter spelen.
Het is wel zuur dat als je even niet oplet en klakkeloos de bus volgt je dan ook je auto aan gort hebt, het moet imho wel heel duidelijk aangegeven zijn.
Als dat zo is en men probeert het toch dan hoop ik dat er een camera aanwezig is op dat moment en iemand het filmpje online zet!![]()
Dan zijn slagbomen ook eigen rechter spelen. En prikkeldraad ook.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:45 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dan lijkt het me ook in orde om mensen die door rood licht lopen met een honkbalknuppel in de nek te slaan, want als ze zich aan de regels houden hebben ze immers niets te vrezen
In Nederland is per vergrijp een strafmaat bepaald. Dit is eigen rechter spelen door de gemeenten; een flitspaal zou evengoed voldoen om overtreders te straffen. Maargoed, dan missen we natuurlijk weer dit soort filmpjes op youtube
Een rood licht camera staat er om overtredingen te registreren, die bussluizen zijn er voor om auto's te weren uit bepaalde gebieden, beide dingen voldoen prima aan hun omschrijving en ik zou nogmaals willen benadrukken dat in mijn ogen er niets moedwillig kapotgemaakt wordt, mensen die niet opletten of het risico nemen krijgen schade aan hun auto.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:58 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ja? Maar waarom kan een roodlichtcamera dan geen recht doen geschieden zonder een auto moedwillig te slopen? Als dat niet de bedoeling was waren ze wel zo gebouwd dat ze bij weerstand direct zakken.
De auto was er niet minder stuk om en de opstopping ook niet!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:22 schreef Mr.J het volgende:
't Was trouwens zo'n oude statische, als in niet bewegende' bussluis.
Met een busje of hele dikke SUV zou het maybe nog net kunnen, maar niet in dat kleine pestautotje van die persoon.
Het gaat niet om mogen, het gaat om kunnenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:46 schreef kahaarin het volgende:
Ook een SUV of een bestelbusje mag er toch ook niet langs?
Er van uitgaande dat je de verkeersregels in acht neemt natuurlijk!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het gaat niet om mogen, het gaat om kunnen
Die versie met de brede putten is voor een SUV op het eerste zicht geen probleem, elke ietwat 4x4 kan makkelijk een trap van 15cm oprijden. Die paaltjes is een ander verhaal, als je met een G-klasse rondrijdt is het nog geen probleem (kras op de bumper & paal uit de grond bij wijze van spreke).
Ik vind het eigenlijk raar dat het nodig is. Hier (België) kan je met de auto probleemloos op busstroken gaan rijden (die zijn vaak zelfs niet eens afgesloten van de rijbaan, gewoon een extra vak waar bus op staat) en toch zie je het amper iemand doen (zelfs ik gebruik nooit busstroken, terwijl ik het verkeersreglement normaal gezien als een indicatie opvat van hoe het zou kunnen). Of het dus zo'n erge noodzaak is vraag ik me af...
'k vind het zo triest dat er zulke domme mensen bestaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:05 schreef nijnja het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig, domme mensen
Begrijpelijk dat TS d'r de balen van heeft
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:01 schreef Me_Wesley het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7853985933945036481
Met je fiets gaat het ook niet
met dat soort sluizen is een BX echt super, gewoon de vering omhoog en je kan er zo overheenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:29 schreef Cassius het volgende:
Goed topic!
Hier in de buurt is een luie bussluis, daar heb ik (hoewel voorzichtig) nog een Golfje overheen zien komen.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:36 schreef Hoogbevaegd het volgende:
[..]
met dat soort sluizen is een BX echt super, gewoon de vering omhoog en je kan er zo overheen
Krasje?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het gaat niet om mogen, het gaat om kunnen
Die versie met de brede putten is voor een SUV op het eerste zicht geen probleem, elke ietwat 4x4 kan makkelijk een trap van 15cm oprijden. Die paaltjes is een ander verhaal, als je met een G-klasse rondrijdt is het nog geen probleem (kras op de bumper & paal uit de grond bij wijze van spreke).
Ik vind het eigenlijk raar dat het nodig is. Hier (België) kan je met de auto probleemloos op busstroken gaan rijden (die zijn vaak zelfs niet eens afgesloten van de rijbaan, gewoon een extra vak waar bus op staat) en toch zie je het amper iemand doen (zelfs ik gebruik nooit busstroken, terwijl ik het verkeersreglement normaal gezien als een indicatie opvat van hoe het zou kunnen). Of het dus zo'n erge noodzaak is vraag ik me af...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |