OMG gemiddelde van 3,5 doelpunt per wedstrijd. Aanval is de beste verdediging was het tochquote:‘Krkic kan beter naar Ajax gaan’
Bojan Krkic doet er goed aan om volgend seizoen bij Ajax ervaring op te doen. Dit liet Johan Cruijff dinsdagmiddag tijdens de presentatie van een voetbalkamp in Barcelona weten.
Krkic, net zeventien geworden, debuteerde enkele weken terug tijdens een oefenwedstrijd in de hoofdmacht en wordt volgend seizoen bij het hoogste keurkorps van Frank Rijkaard gehaald. De aanwezigheid van Samuel Eto’o, Ronaldinho en Lionel Messi, de komst van Thierry Henry en de ongewisse toekomst van Santiago Ezquerro en Eidur Gudjohnsen maakt het voor Krkic er allemaal niet gemakkelijker op.
Om deze reden ziet El Salvador hem dan ook liever op huurbasis naar Amsterdam verkassen. “Er zijn altijd clubs bereid om een vriendendienst te doen. Bij Ajax heeft Henk ten Cate de leiding en die heeft hem hier nog meegemaakt. Voor Bojan is het gewoon noodzakelijk om zoveel mogelijk in het eerste van Ajax te spelen en de Champions League mee te maken. Op zeventienjarige leeftijd is de opleiding absoluut niet afgelopen. Dan begint het pas.”
Krkic is voor velen één van de grootste talenten uit de cantera van Barcelona. De aanvaller, zoon van een Servische vader (werkzaam als scout voor Barça, red.) en een Spaanse moeder, heeft sinds zijn komst in 1999 een doelpuntgemiddelde van 3,5 treffers per wedstrijd opgebouwd. Drie maanden geleden scoorde Krkic in de finale van het EK onder 17 nog de winnende treffer en inmiddels heeft hij ook zijn debuut bij Spanje onder 20 gemaakt.
Waarom pas als hij weg gaat? Een (ajax) linksbuiten is het niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Mwah als Babel weg gaat maar vol voor 4-4-2 gaan.
Kopen moeten we! Niks huren!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:38 schreef venomsnake het volgende:
Als het om de positie van babel gaat, kan je denk ik beter Dos Santos huren.
Maargoed, de vraag is of barcelona gaat verhuren. Ze hebben kort geleden nog aangegeven dat niet te doen.
Ik zou het wel mooi vinden, kan hij mooi ervaring opdoen in de CL.
Ok louis.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:38 schreef Ajaxfan het volgende:
Mwah als Babel weg gaat maar vol voor 4-4-2 gaan.
Hoop dat 442 wel de voorkeur krijgt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:11 schreef w00h00 het volgende:
Xabi Prieto heeft aanbod van Ajax op zak"
Volgens de Spaanse site EiTB24 heeft Ajax interesse in Xabi Prieto. De 24-jarige middenvelder van Real Sociedad staat tevens in de belangstelling van Athletic Bilbao, dat zijn voorkeur zou genieten. Xabi Prieto kan zowel centraal als rechts op het middenveld worden ingezet, en zou mogelijk in aanmerking kunnen komen voor de zwak bezette rechtsbuiten-positie bij Ajax.
Middenvelder en rechtsbuiten positie, ik snap hem niet meer helemaal.![]()
Toch 4-4-2?
Zijn volledige naam is toch Ryan Guno Babel?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:34 schreef w00h00 het volgende:
Volledige naam Ryan Babel
Bijnaam Rio
Rio!
uhh heb zijn paspoort ff niet bij de hand, maar ik heb het van wikipedia.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zijn volledige naam is toch Ryan Guno Babel?
stond volgens mij in de vi een tijdje terug. dat zijn (straatvoetbal)vrienden hem zo noemdequote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:11 schreef BB-boy het volgende:
Heeft hij die bijnaam zelf verzonnen of zo? Ik heb het nooit iemand horen zeggen.
ik zie het allemaal wel hoorquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:40 schreef JeroenV het volgende:
Net op tv werd als voorbereiding naar het Sportjournaal gezegd:
'En Ajax, waar een leegloop dreigt'..
Weten ze meer dan ik?
iddquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:43 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Tja, om nu de vertrek van Babel en De Mul een leegloop te noemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |