quote:Beste CUL'ers!
Ik wil vanavond weer eens pasta maken. Wat ik juist weer niet wil is dezelfde pasta maken als altijd (wat overigens vaak door tijdgebrek komt). Ik wil dus een lekkere zelfgemaakte pasta maken. Enige wat ik niet zelf wil maken is de pasta zelf, maar ik bedoel natuurlijk de saus.
Wie heeft er nog goede en lekkere recepten? Het mag best wel wat uitgebreider dan standaard. Alles is aanwezig, of kan vanmiddag gekocht worden.
Alvast bedankt![]()

Vorige week heb ik met trostomaatjes van de Lidl (aanbieding, 0.49 cent/500gr) saus gemaakt. Ze kwamen uit nederland en waren heerlijk. De saus is echt lekker geworden, en doet niet onder voor een saus die ik op vakantie in italie over mn pasta kreeg. Je moet alleen wel even goed kijken welke tomaten je neemt, deze waren al wel tegen het overrijpe aan.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:48 schreef Buschetta het volgende:
Gewoon een saus maken van echte pomodori (GEEN hollandse shit !!!!) en uren laten koken.
Eerst een beetje knoflook laten fruiten. Zout en suiker erbij gooien. Dan paar uur laten borrelen.
Beetje peper.
De saus maakt je pasta

Ik hoop echt dat dit een grapje is.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:04 schreef captainkid het volgende:
[..]
Dat klinkt pas afgrijselijk.
Vooral dat stukje text "mocht je er graag iets van vlees in hebben" overtuigd me niet echt van je kookkunsten.
Natuurlijk moet er vlees in!
En pastasaus is rood, klaar, geen laffe witte roomsaus shit.

Je kunt (als het nodig is) echt wel een dag van tevoren met een tomatensaus beginnen. 's Avonds al een paar uur laten sudderen, als je gaat slapen afzetten (duh) en deksel op de pan.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Een paar uur is net iets te uitgebreid ben ik bang. We zijn pas om een uur of 5 thuis, en krijgen om een uur of 8 visite.

maar lieve schat, daar heeft ie nu toch niks meer aan?quote:Op woensdag 19 september 2007 15:32 schreef David het volgende:
[..]
Je kunt (als het nodig is) echt wel een dag van tevoren met een tomatensaus beginnen. 's Avonds al een paar uur laten sudderen, als je gaat slapen afzetten (duh) en deksel op de pan.

Andere mensen misschien wel.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:34 schreef Muck het volgende:
[..]
maar lieve schat, daar heeft ze nu toch niks meer aan?

Als dit over mij gaat:quote:Op woensdag 19 september 2007 15:34 schreef Muck het volgende:
[..]
maar lieve schat, daar heeft ze nu toch niks meer aan?

Deze is het overigens gewordenquote:Op woensdag 19 september 2007 15:29 schreef David het volgende:
Voor 4 personen
Pak spaghetti (500gr)
Olijfolie (goede extra vergine)
knoflook (ook niet te weinig)
rood pepertje (hoeveelheid naar smaak)
verse peterselie.
Pasta koken in ruim water. Ondertussen de knoflook héél fijn snijden (met wat zout), de pepertjes opensnijden en eventueel de pitjes eruit halen (de pitten maken het pepertje heel pikant. Als je daarvan houdt kun je ze dus ook toevoegen). Pepertjes fjinsnijden. De olijfolie langzaam verwarmen en de knoflook fruiten op LAAG vuur, met de peper. Dit laat je wat fruiten (af en toe roeren) terwijl de pasta kookt. De peterselie fijnsnijden.
Als de pasta gaar is, afgieten en direct door de olie met de peterselie husselen. Wat zwarte peper en parmezaanse kaas erover.
Klaar![]()

Yes! Ik heb iemand blij kunnen maken...quote:Op woensdag 19 september 2007 19:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Deze is het overigens geworden![]()
Erg lekker en simpel
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |