abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:56:58 #1
167923 appelsjap
All the above
pi_51325637
Heeft iemand een leuk pasta recept voor me?
Liefst niet té moeilijk, ben geen chefkok
En géén lasagne!

Alvast bedankt!

En JA ik ben lui, voordat iemand het vraagt
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:58:11 #2
12079 koele
The Koeler, the better
pi_51325688
pasta, kipvlees, brocoli, kruidenroomkaas en wat extra knoflook, eventueel wat spekjes!
pi_51325718
Snijd een courgette in stukjes, en fruit die goudbruin in de pan
doe daarbij een blikje tonijn
en een pakje monchou
en een beetje italiaanse kruiden
serveren met pasta
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:59:16 #4
167923 appelsjap
All the above
pi_51325722
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:58 schreef koele het volgende:
pasta, kipvlees, brocoli, kruidenroomkaas en wat extra knoflook, eventueel wat spekjes!
bedankt, maar ik zoek echt een recept, waar stap voor stap staat uitgelegd wat je moet doen, kook niet zo vaak
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:59 schreef Claddagh het volgende:
Snijd een courgette in stukjes, en fruit die goudbruin in de pan
doe daarbij een blikje tonijn
en een pakje monchou
en een beetje italiaanse kruiden
serveren met pasta
Hmm, daar ga ik even over nadenken!
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:01:58 #5
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51325793
kook pasta in andere pan
braad spekjes en knoflook
doe kip erbij bak deze tot ie geheel wit is
gooi broccoli erbij, roomkaas, (boursin /mon chou/huismerk)

door laten sudderen op zacht vuurtje
klaar.
(denk ik)

ik zelf zou zeggen probeer de lanagnette eens van die wereldkerechten (knorr)

t is een soort lasangna, amar dan gewoon in een pan gemaakt, smaakt lovely!

(aparte saus, geen bladerdeeg maar gewoon pasta stukkies, alleen toevoegen: gehakt, broccoli, paprika, en wat knoflook)
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:03:21 #6
12079 koele
The Koeler, the better
pi_51325829
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:59 schreef appelsjap het volgende:

[..]

bedankt, maar ik zoek echt een recept, waar stap voor stap staat uitgelegd wat je moet doen, kook niet zo vaak
[..]

Hmm, daar ga ik even over nadenken!
brocoli en pasta koken

kipfilet instukjes bakken

spekjes ook

alles bij elkaar in een wok

roomkaas erbij, laten smelten en door elkaar husselen
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:04:13 #7
12079 koele
The Koeler, the better
pi_51325854
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 15:01 schreef Swiffer het volgende:
kook pasta in andere pan
braad spekjes en knoflook
doe kip erbij bak deze tot ie geheel wit is
gooi broccoli erbij, roomkaas, (boursin /mon chou/huismerk)

door laten sudderen op zacht vuurtje
klaar.
ah, kijk!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:18:21 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51326259
Je snijd een kip-schnitzel in stukjes (die zijn al gaar, hoef je alleen maar warm te maken)
Je neemt twee kleine blikjes verschillende groenten (van het bekende merk, is ook al gaar)
Je neem t een pot kant-en-klaar saus (is ook al gaar)

Je kookt pasta
Pasta in een glazen schaal/kom
Verwarmde kipblokjes erover
Verwarmde groenten erover
Cashewnoten erover
Verwarmde saus erover.

Je kan dit desnoods koud doen (wel pasta eerst koken) en op deze manier op een bord klaarmaken, bord in de magnetron vlak voor het opdienen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51326854
Spaghetti Carbonara

Voor twee flinke porties heb ik het volgende gebruikt:
een half pakje spaghetti (zo'n 250g)
half pakje spekjes (125 gram, ofzo? Hoe meer spekjes hoe lekkerder )
3 à 4 eieren (drie grote of vier kleine)
2 à 3 flinke eetlepels geraspte, parmezaanse kaas (voeg gerust meer/minder toe als je dat lekkerder lijkt. Ik hou niet zo van kaas en vond dit wel genoeg)
versgemalen peper

Het bakken van de spekjes en het koken van de spaghetti kan je makkelijk tegelijk doen.

• Spekblokjes uitbakken in een flinke koekenpan (Een grote, hoge koekenpan is het handigst).
  • Flinke pan water aan de kook brengen. Zelf voeg ik voor de smaak altijd een flinke snuf zout en een klein beetje foelie toe. Spaghetti kan in het water zodra het kookt.
  • De eieren (ontdaan van de eierschaal ) in een schaal doen en met een garde goed schuimig slaan. Als je een keukenmachine/blender/staafmixer hebt, geniet dit natuurlijk de voorkeur. Als het goed schuimig is kan je de kaas toevoegen aan de eieren. Als je een apparaat gebruikt, kan je het nog even mooi mixen, waardoor de kaas bijna opgelost lijkt te worden in de eieren.
  • De gare spaghetti afgieten. Hierna heb ik wat zonnebloemolie toegevoegd (olijfolie vind ik te sterk van smaak), maar dit is optioneel. Bij mij was het eindresultaat perfect, maar ik weet niet zeker of die olie geholpen heeft.
  • De warme spaghetti bij de spekjes in de koekenpan gooien. Eier/kaasmengsel toevoegen aan de spaghetti en goed roeren en een paar keer opgooien. Door de warmte van de spaghetti zal het ei gaan stollen. Het moet een beetje plakkerig worden als een soort dikke saus. Het is het lekkerst als het niet helemaal gestold is.
  • Spaghetti in een diep bord scheppen... Zorg ervoor dat je genoeg spekjes op het bord krijgt.
  • Beetje versgemalen peper erop

Eet smakelijk
  • Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 15:49:05 #10
    7091 punchdrunk
    The occasional acid flashback.
    pi_51327227
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 15:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Je snijd een kip-schnitzel in stukjes (die zijn al gaar, hoef je alleen maar warm te maken)
    Je neemt twee kleine blikjes verschillende groenten (van het bekende merk, is ook al gaar)
    Je neem t een pot kant-en-klaar saus (is ook al gaar)

Je kookt pasta
    Pasta in een glazen schaal/kom
    Verwarmde kipblokjes erover
    Verwarmde groenten erover
    Cashewnoten erover
    Verwarmde saus erover.

Je kan dit desnoods koud doen (wel pasta eerst koken) en op deze manier op een bord klaarmaken, bord in de magnetron vlak voor het opdienen.
    jesus christus man, dat klinkt echt afgrijselijk!

kant en klaar saus? pre-gaargestoomd vlees? blikjes groente?

kom op ts, gewoon met verse spullen koken, zo moeilijk is dat niet!

wat dacht je van een echte carbonara?

- pak een grote kom, en doe daar 2 eierdooiers, een handvol verse geraspte parmezaanse kaas, peper en zout, een klein handje fijngesneden peterselie, een flinke scheut room, een geraspt teentje knoflook en een beetje citroensap in.

-kook pasta al dente (beetgaar: oftwel: je mag nog net de weerstand van de pasta voelen, het moet gaar zijn maar geen kleffe brij)

-laat de pasta NIET schrikken (vaak wordt de pasta na afgieten onder koud water gespoeld om plakken te voorkomen, dit moet je nu dus NIET doen!)

-kieper de hete pasta in scheppen in de kom, en roer door.

de eierdooiers zullen garen dankzij de hete pasta en een heerlijke zijde achtige saus vormen. door de combinatie van citroen, room, peterselie en knoflook krijg je een heerlijke lichte, zomerse pasta.

mocht je er graag iets van vlees in hebben, dan kun je spekjes krokant bakken en eroverheen kiepen.

serveren met een lekkere salade (sla, tomaat, komkommer, dressing maken van wijnazijn, olijfolie, honing, peper/zout)

et voila, een heerlijke verse, gezonde maaltijd waarmee je gegarandeerd indruk maakt, mocht dat nodig zijn.
    If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
    pi_51327256
    Echt simpel is:
    -pan water opzetten voor de pasta
    -zakje italiaanse groeten roerbakken in beetje olijfolie
    -blikje tonijn op water toevoegen
    -pakje tomato frito van Heinz
    -kruiden met italiaanse kruiden en peper en zout
    klaar
    pi_51327553
    500 gram rundergehakt plus twee uien en 1/4 courgette in kleine stukjes klaar wokken.
    Pakje Knor Italiaans saus of spaghetti saus hoe het ook heet erbij, plus een blikje tomatenpuree.
    Beetje laten sudderen.
    Pakje Knor saus voor je begint laten wellen in loei heet (kokend) water.

Serveren met Spaghetti of dat platte spaghetti spul.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 16:00:47 #13
    165237 Leef
    Sunny side up!
    pi_51327574
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 15:50 schreef Cangeroe11 het volgende:
    Echt simpel is:
    -pan water opzetten voor de pasta
    -zakje italiaanse groeten roerbakken in beetje olijfolie
    -blikje tonijn op water toevoegen
    -pakje tomato frito van Heinz
    -kruiden met italiaanse kruiden en peper en zout
    klaar
    alleen zit er dan geen pasta in, en staat er een pan vol water zinloos te koken op het fornuis
    pi_51327596
    Ik heb niet de rechten om m'n eigen bericht te wijzeigen dus doek het maar zo.

Dat gehakt moet je nog wel kruiden voor je begint met gehaktkruiden en paprikapoeder.
    pi_51327690
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 15:49 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

jesus christus man, dat klinkt echt afgrijselijk!

kant en klaar saus? pre-gaargestoomd vlees? blikjes groente?

kom op ts, gewoon met verse spullen koken, zo moeilijk is dat niet!

- pak een grote kom, en doe daar 2 eierdooiers, een handvol verse geraspte parmezaanse kaas, peper en zout, een klein handje fijngesneden peterselie, een flinke scheut room, een geraspt teentje knoflook en een beetje citroensap in.

-kook pasta al dente (beetgaar: oftwel: je mag nog net de weerstand van de pasta voelen, het moet gaar zijn maar geen kleffe brij)

-laat de pasta NIET schrikken (vaak wordt de pasta na afgieten onder koud water gespoeld om plakken te voorkomen, dit moet je nu dus NIET doen!)

-kieper de hete pasta in scheppen in de kom, en roer door.

de eierdooiers zullen garen dankzij de hete pasta en een heerlijke zijde achtige saus vormen. door de combinatie van citroen, room, peterselie en knoflook krijg je een heerlijke lichte, zomerse pasta.

mocht je er graag iets van vlees in hebben, dan kun je spekjes krokant bakken en eroverheen kiepen.

serveren met een lekkere salade (sla, tomaat, komkommer, dressing maken van wijnazijn, olijfolie, honing, peper/zout)

et voila, een heerlijke verse, gezonde maaltijd waarmee je gegarandeerd indruk maakt, mocht dat nodig zijn.
    Dat klinkt pas afgrijselijk.
    Vooral dat stukje text "mocht je er graag iets van vlees in hebben" overtuigd me niet echt van je kookkunsten.
    Natuurlijk moet er vlees in!
    En pastasaus is rood, klaar, geen laffe witte roomsaus shit.
    pi_51327757
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:00 schreef Leef het volgende:

[..]

alleen zit er dan geen pasta in, en staat er een pan vol water zinloos te koken op het fornuis
    ik ga ervanuit dat TS wel pasta kan koken
      dinsdag 10 juli 2007 @ 16:08:10 #17
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_51327828
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:04 schreef captainkid het volgende:

[..]

Vooral dat stukje text "mocht je er graag iets van vlees in hebben" overtuigd me niet echt van je kookkunsten.
    Dat is bolognese saus. Een pasta kan opgeleukt worden met heel veel verschillende 'sauzen'. Een witte carbonara saus bijvoorbeeld. Of een saus zonder vlees.

Wel eens in italie geweest?
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 16:09:05 #18
    pi_51327870
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:00 schreef Leef het volgende:

[..]

Je doet vlees in de koekepan, doet pasta in heet water en ruikt iets raars.
    Terwijl je de zwarte vleesresten uit de koekepan bikt, zie je dat de pasta overkookt en de sauspoeder verprutst. Als je klaar bent met het opdweilen van de saus merk je dat de pasta verandert is in een dikke klont slijmerige troep. Die gooi je ook weg en je gaat naar de chinees.
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
      dinsdag 10 juli 2007 @ 16:10:29 #19
    167923 appelsjap
    All the above
    pi_51327925
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:06 schreef Cangeroe11 het volgende:

[..]

ik ga ervanuit dat TS wel pasta kan koken
    ja, pasta is easy , maaruh iedereen bedankt, kga dr mee experimenteren! Ik ga gewoon een mix maken van alles
    pi_51328065
    zet je dan wel alvast een teiltje klaar?
    pi_51328118
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat is bolognese saus. Een pasta kan opgeleukt worden met heel veel verschillende 'sauzen'. Een witte carbonara saus bijvoorbeeld. Of een saus zonder vlees.

Wel eens in italie geweest?
    Neen En blijkbaar hebben die gasten daar dfan geen verstand van pasta eten.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 16:15:36 #22
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_51328125
    quote:

[..]

Serieus..wat een sukkel ben jij
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_51328354
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:01 schreef captainkid het volgende:
    Ik heb niet de rechten om m'n eigen bericht te wijzeigen dus doek het maar zo.
    Even inloggen, dan heb je die rechten wel.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 16:22:14 #24
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_51328392
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:15 schreef captainkid het volgende:

[..]

Neen En blijkbaar hebben die gasten daar dfan geen verstand van pasta eten.
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_51328402
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 15:49 schreef punchdrunk het volgende:

Er zit geen room in een echte carbonara...
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    pi_51328403
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Even inloggen, dan heb je die rechten wel.
    Ah bedankt, dacht dat ik uberhaupt niet kon posten zonder te zijn ingelogd.
    pi_51328501
    quote:

[..]

Ik vind jou grappig.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 16:25:44 #28
    7091 punchdrunk
    The occasional acid flashback.
    pi_51328518
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Er zit geen room in een echte carbonara...
    you shure? zonder room lijkt het me wel erg "eierig".. tuurlijk niet heel veel, maar een scheutje voor de zachtheid?
    If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
    pi_51329887
    Pasta Putanesca - pittig en lekker
    pasta koken (penne), en afgieten. In andere pan uien fruiten i olijfolie, daar plakjes (niet uitgeperste) knof bij. Blikje tomatenstukjes erbij. Gesneden rood pepertje (tip: geen jeanette) erbij. Tabasco erbij en fijngesneden ansjovisfiletjes, en een paar zwarte olijven in ringetjes. Alles doorroeren, pasta erbij. Indien te pittig scheutje kookroom erbij. Opdienen met een beetje rucola ofzo en zwarte peper + parmegiano erop.

Pasta con zucchini
    Courgette + ui in kleine blokjes snijden. Ui fruiten in olijfolie tot glazig. Courgette erbij en een beetje room. Deksel op de pan en 30 minuten zachtjes pruttelen met af en toe roeren. Op het einde wat kruiden erbij. Mengen me de reeds gekookte pasa en veel zwarte peper erop.

Pasta Bolognese (snel he, niet culinair)
    Pasta koken (fusilli ofzo). I andere pan ui fruiten, eventueel heeeel klein gesneden wortel erbij, en daarna gehakt beetje rullen tot het net gaar is (niet bruin!!). Deksel op de pan en lekker laten prutteen. Halverwege wat verse basilicum erin. Nog meer laten pruttelen. Als alles geprutteld is schep je wat saus in de gekookte pasta en it warm je samen op. Zo trekt de saus eer in de pasta dan als je het er gewoon overheen schept.

Pasta al Pesto (ook niet culinair, wel lekker)
    Spaghetti koken. Aardappelen koken (1 per persoon ofzo). Aardappelen in stukjes snijden en pasta met pesto alla genovese (uit een potje dan) mengen, stukjes aardappel erdoor. Opdienen met pecrino kaas.

Al Salmone
    Pasta koken, zalm in kleine stukjes snijden en na het uitje gefruit te hebben evenmee opwarmen in de pan. Ook erbij: doperwten (uit de vries ofzo, geen verse dan moet je ze eerst koken). Kookroom erbij en wat italiaanse kruiden, even doorwarmen. Saus door de spaghetti roeren. Zwarte peper. Geen kaas.

en ohja - carbonora is zonder room, het ei niet helemaal gestold maar nog soppig. Althans, in italie,ik vind et lekkerder met wel gestold ei. En altijd een flinke lepel zout door het kookwater van je pasta.
    pi_51330680
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:57 schreef Perruche het volgende:
    [...]
    en ohja - carbonora is zonder room
    spaghetti alla puttanesca en pasta con le zucchine ook
    "The sunshine bores the daylights outta me!"
    pi_51330799
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 17:25 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

spaghetti alla puttanesca en pasta con le zucchine ook
    ja he ik heb het niet bedacht, das hoe mijn grote liefde uit italie het maakt

putanesca had k de aatste keer zo pittig gemaakt (minder leuke aanvaring met jeanette pepers) dat room Moest omdat ik anders levend zou verbranden, en mn familie erbij. Hoort idd niet Die room in de zucchine zal ook niet horen, maar hier merk ik wel dat veel mensen dat lekkerder vinden.

(zo beter )
    pi_51330862
    dubbel
    pi_51331114
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 16:25 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

you shure? zonder room lijkt het me wel erg "eierig".. tuurlijk niet heel veel, maar een scheutje voor de zachtheid?
    Sure... mijn carbonara-recept komt van een Italiaanse kennis...

Het is gewoon pasta, eieren (hele eieren, niet alleen dooiers), Parmezaanse kaas, spek en een beetje peper.
    Je moet het gewoon goed in beweging houden als je het eiermengsel bij de pasta doet, zodat de boel niet als één blok stolt. En niet te lang laten stollen... Het moet inderdaad een beetje snotterig blijven.
    pi_51331355
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 17:39 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Sure... mijn carbonara-recept komt van een Italiaanse kennis...

Het is gewoon pasta, eieren (hele eieren, niet alleen dooiers), Parmezaanse kaas, spek en een beetje peper.
    Je moet het gewoon goed in beweging houden als je het eiermengsel bij de pasta doet, zodat de boel niet als één blok stolt. En niet te lang laten stollen... Het moet inderdaad een beetje snotterig blijven.

ik wil bij gebrek aan mijn italiaan hier wel een keer daar komen eten
      dinsdag 10 juli 2007 @ 18:00:22 #35
    167923 appelsjap
    All the above
    pi_51331737
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 17:47 schreef Perruche het volgende:

[..]

ik wil bij gebrek aan mijn italiaan hier wel een keer daar komen eten
    Nodig ons allemaal een keer uit voor lekker italiaans eten
      dinsdag 10 juli 2007 @ 18:10:25 #36
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_51332076
    Voer de zoekterm 'Pasta' eens in bij Fok! en je krijgt ongeveer 444 topics met voldoende ideeën voor recepten.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:07:01 #37
    185545 maartenducrot
    koning van biafra
    pi_51334095
    hm, vandaag heerlijke pasta met kip gegeten.

Ik weet niet of ik het recept mag posten, komt nl. uit een boek, Jamie's Italië?
    Live vanuit Frankrijk!
    Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
    pi_51334491
    Gewoon doen Jamie leest vast niet mee.
      dinsdag 10 juli 2007 @ 19:25:00 #39
    pi_51334745
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef maartenducrot het volgende:
    hm, vandaag heerlijke pasta met kip gegeten.

Ik weet niet of ik het recept mag posten, komt nl. uit een boek, Jamie's Italië?
    Als je de namen van de hoofdrolspelers verandert zien we een uittreksel door de vingers.
    pi_51336894
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 18:00 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Nodig ons allemaal een keer uit voor lekker italiaans eten
    ahaha als ik een eigen his zou hebben zou ik het zo doen

me cooking
    pi_51790265
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 20:20 schreef Perruche het volgende:

[..]

ahaha als ik een eigen his zou hebben zou ik het zo doen

me cooking
    Als jij koopt stel ik ons huis wel ter beschikking. (Zodra we een nieuwe afzuigkap hebben dan... )
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      woensdag 19 september 2007 @ 08:13:29 #42
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53291430
    Beste CUL'ers!

Ik wil vanavond weer eens pasta maken. Wat ik juist weer niet wil is dezelfde pasta maken als altijd (wat overigens vaak door tijdgebrek komt). Ik wil dus een lekkere zelfgemaakte pasta maken. Enige wat ik niet zelf wil maken is de pasta zelf, maar ik bedoel natuurlijk de saus.

Wie heeft er nog goede en lekkere recepten? Het mag best wel wat uitgebreider dan standaard. Alles is aanwezig, of kan vanmiddag gekocht worden.

Alvast bedankt
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_53291485
    dit recept heb ik nogal vaak gemaakt, erg goed
    quote:
    Tagliatelle met biefstuk
    Italiaans, hoofdgerecht, 1 persoon, pasta
    Bereidingstijd in minuten
    15 bereiden
    Bevat per eenpersoonsportie
    energie 840 kCal - eiwit 41 g
    vet 40 g - koolhydraten 78 g

Ingrediënten

100 g tagliatelle (pasta)

1 eetlepel boter

1 kogelbiefstuk (of ossenhaas), op kamertemperatuur

versgemalen zwarte peper

1/2 bakje cherrytomaten (a 250 g, gehalveerd)

2-3 eetlepels verse rode pesto (bakje a 150 g)

8 zwarte olijven zonder pit, grofgehakt

6 blaadjes basilicum
    Materialen
    aluminiumfolie

Bereiden
    Tagliatelle volgens gebruiksaanwijzing beetgaar koken. In kleine koekenpan boter verhitten. Zodra schuim bijna is weggetrokken, biefstuk in pan leggen en op hoog vuur aan elke kant 1 min. bakken. Vuur lager zetten en biefstuk nog 1-2 min. bakken, tot vlees vanbinnen rosé is. Biefstuk op snijplank leggen, met zout en peper bestrooien en even laten rusten onder aluminiumfolie. Tomaatjes in achtergebleven bakvet 2 min. bakken. Tagliatelle afgieten, 2 el van kookvocht bewaren. In kom pesto losroeren met kookvocht. Tagliatelle mengen met pesto. Op smaak brengen met zout en peper. Voorzichtig tomaatjes en olijven door tagliatelle scheppen, nog even doorwarmen. Biefstuk halveren en in plakjes snijden. Tagliatelle in diep bord overdoen en plakjes biefstuk erop leggen. Basilicum grof scheuren boven pasta.
      woensdag 19 september 2007 @ 08:33:43 #44
    65960 sanger
    pi_53291672
    Klinkt goed Underdoggy

Is het erg als je de olijven weglaat? We houden allebei niet zo van olijfjes namelijk.
      woensdag 19 september 2007 @ 08:54:42 #45
    189454 Curri
    Banaantje 4 life..
    pi_53291940
    groente-lasagne, dan vervang je geen vlees of wat, maar je pleurt er zeg maar veel groente als broccoli, wortels, uien en champignons in
      woensdag 19 september 2007 @ 09:39:35 #46
    97685 YoWilly
    No shit....sherlock
    pi_53292820
    Moet je hier eens kijken!
    Lang leve google!
    Don't get shot....It hurts!!
      woensdag 19 september 2007 @ 09:55:56 #47
    65960 sanger
    pi_53293191
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 09:39 schreef YoWilly het volgende:
    Moet je hier eens kijken!
    Lang leve google!
    Staan inderdaad erg lekkere recepten tussen. Maar de reden dat ik het hier vraag is dat hier nog weleens eigen recepten voorbij komen. En dus niet de standaard dingen die ook in het pasta kookboek staan
    pi_53293239
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 08:33 schreef sanger het volgende:
    Klinkt goed Underdoggy

Is het erg als je de olijven weglaat? We houden allebei niet zo van olijfjes namelijk.
    ik laat eerlijk gezegd de olijven ook weg
    Je kan ook nog een extra groente toevoegen als je dat lekker vindt, het is meer een makkelijke basis voor een snelle maar verrassend lekkere "saus"
      woensdag 19 september 2007 @ 10:48:32 #49
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_53294392
    Gewoon een saus maken van echte pomodori (GEEN hollandse shit !!!!) en uren laten koken.
    Eerst een beetje knoflook laten fruiten. Zout en suiker erbij gooien. Dan paar uur laten borrelen.
    Beetje peper.

De saus maakt je pasta
      woensdag 19 september 2007 @ 11:00:12 #50
    65960 sanger
    pi_53294658
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 10:48 schreef Buschetta het volgende:
    Gewoon een saus maken van echte pomodori (GEEN hollandse shit !!!!) en uren laten koken.
    Eerst een beetje knoflook laten fruiten. Zout en suiker erbij gooien. Dan paar uur laten borrelen.
    Beetje peper.

De saus maakt je pasta
    Een paar uur is net iets te uitgebreid ben ik bang. We zijn pas om een uur of 5 thuis, en krijgen om een uur of 8 visite.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')