bedankt, maar ik zoek echt een recept, waar stap voor stap staat uitgelegd wat je moet doen, kook niet zo vaakquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:58 schreef koele het volgende:
pasta, kipvlees, brocoli, kruidenroomkaas en wat extra knoflook, eventueel wat spekjes!
Hmm, daar ga ik even over nadenken!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:59 schreef Claddagh het volgende:
Snijd een courgette in stukjes, en fruit die goudbruin in de pan
doe daarbij een blikje tonijn
en een pakje monchou
en een beetje italiaanse kruiden
serveren met pasta
brocoli en pasta kokenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:59 schreef appelsjap het volgende:
[..]
bedankt, maar ik zoek echt een recept, waar stap voor stap staat uitgelegd wat je moet doen, kook niet zo vaak![]()
[..]
Hmm, daar ga ik even over nadenken!![]()
ah, kijk!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:01 schreef Swiffer het volgende:
kook pasta in andere pan
braad spekjes en knoflook
doe kip erbij bak deze tot ie geheel wit is
gooi broccoli erbij, roomkaas, (boursin /mon chou/huismerk)
door laten sudderen op zacht vuurtje
klaar.
jesus christus man, dat klinkt echt afgrijselijk!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je snijd een kip-schnitzel in stukjes (die zijn al gaar, hoef je alleen maar warm te maken)
Je neemt twee kleine blikjes verschillende groenten (van het bekende merk, is ook al gaar)
Je neem t een pot kant-en-klaar saus (is ook al gaar)
Je kookt pasta
Pasta in een glazen schaal/kom
Verwarmde kipblokjes erover
Verwarmde groenten erover
Cashewnoten erover
Verwarmde saus erover.
Je kan dit desnoods koud doen (wel pasta eerst koken) en op deze manier op een bord klaarmaken, bord in de magnetron vlak voor het opdienen.
alleen zit er dan geen pasta in, en staat er een pan vol water zinloos te koken op het fornuisquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:50 schreef Cangeroe11 het volgende:
Echt simpel is:
-pan water opzetten voor de pasta
-zakje italiaanse groeten roerbakken in beetje olijfolie
-blikje tonijn op water toevoegen
-pakje tomato frito van Heinz
-kruiden met italiaanse kruiden en peper en zout
klaar
Dat klinkt pas afgrijselijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:49 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
jesus christus man, dat klinkt echt afgrijselijk!
kant en klaar saus? pre-gaargestoomd vlees? blikjes groente?
kom op ts, gewoon met verse spullen koken, zo moeilijk is dat niet!
wat dacht je van een echte carbonara?
- pak een grote kom, en doe daar 2 eierdooiers, een handvol verse geraspte parmezaanse kaas, peper en zout, een klein handje fijngesneden peterselie, een flinke scheut room, een geraspt teentje knoflook en een beetje citroensap in.
-kook pasta al dente (beetgaar: oftwel: je mag nog net de weerstand van de pasta voelen, het moet gaar zijn maar geen kleffe brij)
-laat de pasta NIET schrikken (vaak wordt de pasta na afgieten onder koud water gespoeld om plakken te voorkomen, dit moet je nu dus NIET doen!)
-kieper de hete pasta in scheppen in de kom, en roer door.
de eierdooiers zullen garen dankzij de hete pasta en een heerlijke zijde achtige saus vormen. door de combinatie van citroen, room, peterselie en knoflook krijg je een heerlijke lichte, zomerse pasta.
mocht je er graag iets van vlees in hebben, dan kun je spekjes krokant bakken en eroverheen kiepen.
serveren met een lekkere salade (sla, tomaat, komkommer, dressing maken van wijnazijn, olijfolie, honing, peper/zout)
et voila, een heerlijke verse, gezonde maaltijd waarmee je gegarandeerd indruk maakt, mocht dat nodig zijn.
ik ga ervanuit dat TS wel pasta kan kokenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:00 schreef Leef het volgende:
[..]
alleen zit er dan geen pasta in, en staat er een pan vol water zinloos te koken op het fornuis
Dat is bolognese saus. Een pasta kan opgeleukt worden met heel veel verschillende 'sauzen'. Een witte carbonara saus bijvoorbeeld. Of een saus zonder vlees.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:04 schreef captainkid het volgende:
[..]
Dat klinkt pas afgrijselijk.
Vooral dat stukje text "mocht je er graag iets van vlees in hebben" overtuigd me niet echt van je kookkunsten.
Natuurlijk moet er vlees in!
En pastasaus is rood, klaar, geen laffe witte roomsaus shit.
Je doet vlees in de koekepan, doet pasta in heet water en ruikt iets raars.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:00 schreef Leef het volgende:
[..]
alleen zit er dan geen pasta in, en staat er een pan vol water zinloos te koken op het fornuis
ja, pasta is easyquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:06 schreef Cangeroe11 het volgende:
[..]
ik ga ervanuit dat TS wel pasta kan koken![]()
Neen En blijkbaar hebben die gasten daar dfan geen verstand van pasta eten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat is bolognese saus. Een pasta kan opgeleukt worden met heel veel verschillende 'sauzen'. Een witte carbonara saus bijvoorbeeld. Of een saus zonder vlees.
Wel eens in italie geweest?
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:04 schreef captainkid het volgende:
[..]
Vooral dat stukje text "mocht je er graag iets van vlees in hebben" overtuigd me niet echt van je kookkunsten.
Even inloggen, dan heb je die rechten wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:01 schreef captainkid het volgende:
Ik heb niet de rechten om m'n eigen bericht te wijzeigen dus doek het maar zo.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:15 schreef captainkid het volgende:
[..]
Neen En blijkbaar hebben die gasten daar dfan geen verstand van pasta eten.![]()
Er zit geen room in een echte carbonara...quote:
Ah bedankt, dacht dat ik uberhaupt niet kon posten zonder te zijn ingelogd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Even inloggen, dan heb je die rechten wel.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:04 schreef captainkid het volgende:
[..]
you shure? zonder room lijkt het me wel erg "eierig".. tuurlijk niet heel veel, maar een scheutje voor de zachtheid?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er zit geen room in een echte carbonara...
spaghetti alla puttanesca en pasta con le zucchine ookquote:
ja he ik heb het niet bedacht, das hoe mijn grote liefde uit italie het maaktquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:25 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
spaghetti alla puttanesca en pasta con le zucchine ook
Sure... mijn carbonara-recept komt van een Italiaanse kennis...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:25 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
you shure? zonder room lijkt het me wel erg "eierig".. tuurlijk niet heel veel, maar een scheutje voor de zachtheid?
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Sure... mijn carbonara-recept komt van een Italiaanse kennis...
Het is gewoon pasta, eieren (hele eieren, niet alleen dooiers), Parmezaanse kaas, spek en een beetje peper.
Je moet het gewoon goed in beweging houden als je het eiermengsel bij de pasta doet, zodat de boel niet als één blok stolt. En niet te lang laten stollen... Het moet inderdaad een beetje snotterig blijven.
Nodig ons allemaal een keer uit voor lekker italiaans etenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:47 schreef Perruche het volgende:
[..]
![]()
ik wil bij gebrek aan mijn italiaan hier wel een keer daar komen eten![]()
Als je de namen van de hoofdrolspelers verandert zien we een uittreksel door de vingers.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:07 schreef maartenducrot het volgende:
hm, vandaag heerlijke pasta met kip gegeten.
Ik weet niet of ik het recept mag posten, komt nl. uit een boek, Jamie's Italië?
ahaha als ik een eigen his zou hebben zou ik het zo doenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:00 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nodig ons allemaal een keer uit voor lekker italiaans eten![]()
Als jij koopt stel ik ons huis wel ter beschikking. (Zodra we een nieuwe afzuigkap hebben dan...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:20 schreef Perruche het volgende:
[..]
ahaha als ik een eigen his zou hebben zou ik het zo doen![]()
mecooking
![]()
quote:Tagliatelle met biefstuk
Italiaans, hoofdgerecht, 1 persoon, pasta
Bereidingstijd in minuten
15 bereiden
Bevat per eenpersoonsportie
energie 840 kCal - eiwit 41 g
vet 40 g - koolhydraten 78 g
Ingrediënten
100 g tagliatelle (pasta)
1 eetlepel boter
1 kogelbiefstuk (of ossenhaas), op kamertemperatuur
versgemalen zwarte peper
1/2 bakje cherrytomaten (a 250 g, gehalveerd)
2-3 eetlepels verse rode pesto (bakje a 150 g)
8 zwarte olijven zonder pit, grofgehakt
6 blaadjes basilicum
Materialen
aluminiumfolie
Bereiden
Tagliatelle volgens gebruiksaanwijzing beetgaar koken. In kleine koekenpan boter verhitten. Zodra schuim bijna is weggetrokken, biefstuk in pan leggen en op hoog vuur aan elke kant 1 min. bakken. Vuur lager zetten en biefstuk nog 1-2 min. bakken, tot vlees vanbinnen rosé is. Biefstuk op snijplank leggen, met zout en peper bestrooien en even laten rusten onder aluminiumfolie. Tomaatjes in achtergebleven bakvet 2 min. bakken. Tagliatelle afgieten, 2 el van kookvocht bewaren. In kom pesto losroeren met kookvocht. Tagliatelle mengen met pesto. Op smaak brengen met zout en peper. Voorzichtig tomaatjes en olijven door tagliatelle scheppen, nog even doorwarmen. Biefstuk halveren en in plakjes snijden. Tagliatelle in diep bord overdoen en plakjes biefstuk erop leggen. Basilicum grof scheuren boven pasta.
Staan inderdaad erg lekkere recepten tussen. Maar de reden dat ik het hier vraag is dat hier nog weleens eigen recepten voorbij komen. En dus niet de standaard dingen die ook in het pasta kookboek staanquote:Op woensdag 19 september 2007 09:39 schreef YoWilly het volgende:
Moet je hier eens kijken!
Lang leve google!
ik laat eerlijk gezegd de olijven ook wegquote:Op woensdag 19 september 2007 08:33 schreef sanger het volgende:
Klinkt goed Underdoggy
Is het erg als je de olijven weglaat? We houden allebei niet zo van olijfjes namelijk.
Een paar uur is net iets te uitgebreid ben ik bang. We zijn pas om een uur of 5 thuis, en krijgen om een uur of 8 visite.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:48 schreef Buschetta het volgende:
Gewoon een saus maken van echte pomodori (GEEN hollandse shit !!!!) en uren laten koken.
Eerst een beetje knoflook laten fruiten. Zout en suiker erbij gooien. Dan paar uur laten borrelen.
Beetje peper.
De saus maakt je pasta
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |