Jij bent er zeker zo een die geld geeft aan zo'n zwever?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:54 schreef SHE het volgende:
Pas maar op voor karma. Nu krijg jij kanker of je komt in een volgend leven terug als smerige zwerver.
Oh jawelquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:55 schreef Kiegie het volgende:
Wij hippies maken van de wereld een veel fijnere plek, en jij kan daar met je domme reactionaire hoofdje lekker niks tegen doen!
![]()
Dan heeft die gozer er blijkbaar een fulltime-job aan.. da's toch ook wel respect waard?quote:Op station Arnhem Centraal loopt altijd dezelfde junk rond, om bij iedereen 50 cent te schooieren voor z'n treinkaartje
Waarom is het zo dat sommige mensen 12 uur per dag moeten werken voor hun geld en er op hun neergekeken wordt als ze een daarmee een breedbeeld TV kunnen kopen of een grotere auto en zijn mensen die werkelijk niets aan de maatschappij toevoegen en afhankelijk zijn van anderen "bewonderingswaardige en moedige" mensen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:02 schreef Scandalous het volgende:
Lekker schijt hebben aan elkaar inderdaad, is veel beter!
Is dat die troela naast de Pathe met d'r bordje?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:18 schreef Johnns het volgende:
Zo heb je in Groningen ook zo'n vaag wijf dat altijd in het Duits tegen je begint te lullen, dat ze nog 3,50, nodig heeft voor een buskaartje terug naar het 3e rijk.![]()
Bij een instrument spelen, hoe vals het vaak klinkt, proberen ze nog tenmiste een service te verlenen / er iets voor terug te doen. Mensen die gewoon hun hand ophouden en verwachten dat je hun alcohol / drugs gaat spekken verdienen niets.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:18 schreef Aasgier het volgende:
Ik geef ook weleens wat.
Je kan het ook als werk zien.
Ga jij daar maar de lol de hele dag krantjes verkopen of op een instrumentje spelen.. het is in principe ook werk.
En veel kijken je ook nog vuil aan.
Lijkt me echt een kut beroep, daar niet van
Volgens mij verdiend die Rotterdammer die de Doors en consorten speelt dan ook geld als watern.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:20 schreef Lemmiwinks het volgende:
Bij een instrument spelen, hoe vals het vaak klinkt, proberen ze nog tenmiste een service te verlenen / er iets voor terug te doen.
Mee eensch is.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:18 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Waarom is het zo dat sommige mensen 12 uur per dag moeten werken voor hun geld en er op hun neergekeken wordt als ze een daarmee een breedbeeld TV kunnen kopen of een grotere auto en zijn mensen die werkelijk niets aan de maatschappij toevoegen en afhankelijk zijn van anderen "bewonderingswaardige en moedige" mensen.
Wat dan? Moet ik hem gaan belonen omdat hij z'n crack weer heeft kunnen scoren? Donder op zeg.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:02 schreef Scandalous het volgende:
Lekker schijt hebben aan elkaar inderdaad, is veel beter!
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:18 schreef Johnns het volgende:
Zo heb je in Groningen ook zo'n vaag wijf dat altijd in het Duits tegen je begint te lullen, dat ze nog 3,50, nodig heeft voor een buskaartje terug naar het 3e rijk.![]()
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:33 schreef hardstylesage het volgende:
Je had hem deze moeten geven:
[afbeelding]!
Wie zegt dat ze bewonderswaardige en moedige mensen zijn??quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:18 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Waarom is het zo dat sommige mensen 12 uur per dag moeten werken voor hun geld en er op hun neergekeken wordt als ze een daarmee een breedbeeld TV kunnen kopen of een grotere auto en zijn mensen die werkelijk niets aan de maatschappij toevoegen en afhankelijk zijn van anderen "bewonderingswaardige en moedige" mensen.
nee die niet. die begint soms tegen je te schelden als je haar geen geld geeft.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Is dat die troela naast de Pathe met d'r bordje?
Precies.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:37 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze bewonderswaardige en moedige mensen zijn??
Iedereen kijkt op ze neer en kankert op ze (alsof het melaatsen zijn) en dan gaan ze hier nog zeuren ook dat sommige mensen 50 cent geven.
Je auto (een stuk metaal) parkeren in de autogarage kost 10 euro/dag.
Door geld te geven help je die mensen niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:37 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Iedereen kijkt op ze neer en kankert op ze (alsof het melaatsen zijn) en dan gaan ze hier nog zeuren ook dat sommige mensen 50 cent geven.
idd, een scherp object helpt beter. Inclusief instructies hoe toe te passen op hunzelf.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:42 schreef LENUS het volgende:
[..]
Door geld te geven help je die mensen niet.
Ja lekker boeiend. Ze gaan toch zelf aan de drugs. Ze maken zelf de keuze, dan moet je ook consequenties aanvaarden. Ik geef gewoon uit principe geen geld, kopen ze alleen maar meer rotzooi van.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:37 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Het maakt heel veel uit. Of het nou veel of weinig is, iedere cent die ik heb verdien ik door hard te werken. Ik weiger dat geld in een bodemloze put te gooien. Alsof hij de afkickkliniek gaat betalen van dat geldquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:37 schreef simmu het volgende:
ik heb het in rotterdam eens gehad. gozer die bedelde om "money for food please", dus ik trek mijn tas open, en geef hem mijn 2 overgebleven lunchbammetjes (met pindakaas). viel die dude toch letterlijk voor me op zn knieen, en riep "god will bless you!"
dus de volgende keer porbeerde ik die tactiek bij zuidplein, die vaste knakker, gooide hij ze naar me terug en riep "ik wil een broodje kroket ja!"
ah well, sommigen verdienen best wat hulp, sommigen niet, maar wat geeft het nu om iets (voor jou) heel kleins te geven. overigens geef ik nooit geld. ik wil best een boterham of appel ofzo geven, maar ik geef nooit geld.
Door geld te geven financier je hun destructieve levensstijl. Als je wilt helpen, geef dan een boterhammetje of een sinaasappel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:44 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
idd, een scherp object helpt beter. Inclusief instructies hoe toe te passen op hunzelf.![]()
lezen is moeilijk he dude. ik besteedde toch aardig wat aandacht aan het feit dat ik geen geld geef. wel iets te eten ofzo, dat wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Het maakt heel veel uit. Of het nou veel of weinig is, iedere cent die ik heb verdien ik door hard te werken. Ik weiger dat geld in een bodemloze put te gooien. Alsof hij de afkickkliniek gaat betalen van dat geld
Nee schrijven is moeilijk. "iets" kan heel veel dingen betekenen. Niet alleen een boterhammetje of een appeltjequote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:34 schreef simmu het volgende:
[..]
lezen is moeilijk he dude. ik besteedde toch aardig wat aandacht aan het feit dat ik geen geld geef. wel iets te eten ofzo, dat wel.
karma indeed.
Die Duitse ben ik toentertijd ook al eens in Paddepoel tegengekomen op een (waarschijnlijk gejatte) fiets om mij te vertellen dat ze door haar vriend de keet uit was gezet en dat ze een paar euro nodig had...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:37 schreef Johnns het volgende:
[..]
nee die niet. die begint soms tegen je te schelden als je haar geen geld geeft.
die duitse loopt meestal bij de museumbrug, of voor bij de automaten van het station.
Hilarisch!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:39 schreef SuperWeber het volgende:
Ik zo: Tja da's jammer he, maar ik heb geld bij me![]()
Alleen als ze ook daadwerkelijk iets toevoegen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:10 schreef RiffRaff het volgende:
Straatartiesten geef ik altijd wel wat centjes, die proberen tenminste nog wat.
Maar die vieze junks die geen flikker uitvoeren zoeken 't maar uit hoor.
Toch lief van je dat je geld geeft.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:45 schreef DRNKnHGH het volgende:
Fucking hippies met hun karma en hun ongewassen dreads.
Als zulks een vieze zwerver naar mij komt voor geld gooi ik het altijd op het spoor. Dan hoop ik dat hij het gaat pakken als er net een trein aankomt.
Bron?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:51 schreef fathank het volgende:
Op station Arnhem Centraal loopt altijd dezelfde tyfuspestjunk rond, om bij iedereen 50 cent te schooieren voor z'n treinkaartje. Normaal gesproken krijgt ie van niemand geld, maar gister waren er dus van die tyfuspesthippiebomenknuffelaars die hem gewoon geld gaven om een kaartje te kopen.
Waarom in godsnaam?. Zo beloon je zo'n gozer alleen maar. Laat em lekker gaan afkicken ofzow ipv iedereen altijd lastig te vallen
![]()
![]()
![]()
In Paddepoel wonen niet veel anders dan junkies en rare gasten.. neem nou Ali baba..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:39 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die Duitse ben ik toentertijd ook al eens in Paddepoel tegengekomen op een (waarschijnlijk gejatte) fiets om mij te vertellen dat ze door haar vriend de keet uit was gezet en dat ze een paar euro nodig had...
Ik zo: Tja da's jammer he, maar ik heb geld bij me![]()
Omdat de politie geen fuck kan doen en mag doen. Ga is getuigen! Dan kan de politie is wat ondernemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:36 schreef Miss_kausalaya het volgende:
[..]
Over dat wijf met die gejatte fiets, ken ik wel, woont hier ook in de buurt , tenminste ik denk dat je haar bedoelt, heeft 2 kinderen zoontjes, die compleet mishandeld worden, waar de politie regelmatig op de stoep staat, en geen fuck doet.
quote:
Iedereen die regelmatig tussen Arnhem en Doetinchem reist met de treinquote:
Daar was ik er een van.quote:van die tyfuspesthippiebomenknuffelaars die hem gewoon geld gaven
Ja ik heb er last van als je hem geld geeft. Doordat mensen hem geld toestoppen denkt hij "de volgende keer krijg ik weer geld", en komt ie bij mij ook weer schooieren.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:20 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Daar was ik er een van.![]()
Had je er erg veel last van dat ik hem wat geld gaf?
Als je je de volgende keer even bij me meldt, krijg je ook een euro van me, om het goed te maken.![]()
Als we nou allemaal zwervers geld gaan geven dan gaan ze vast wel een baan zoeken en naar de kapperquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:57 schreef Dipkip het volgende:
Ja, als we nou allemaal zwervers gaan negeren gaan ze vanzelf wel een baan zoeken en naar de kapper![]()
Als een zwerver geen geld kan ophalen met bedelen / straatmuzikant zijn, gat ie toch gewoon 3 fietsen extra. Nee, daar is de maatschappij mee geholpenals je eenmaal zo ver bent afgezakt vind je toch wel een manier om te overleven, als mensen je niks geven dan jat je het gewoon. Nachtje cel voor die ene keer dat je betrapt wordt? Mooi, veilige slaapplek & gratis eten en voor je echt cold turkey gaat sta je weer buiten.
O, wacht. Jij wilt het hele zwerversprobleem oplossen, niet zozeer deze ene zwerver helpen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 08:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Als we nou allemaal zwervers geld gaan geven dan gaan ze vast wel een baan zoeken en naar de kapper
Ja, laten we alles oplossen door SP te gaan stemmenquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:46 schreef Kiegie het volgende:
[..]
O, wacht. Jij wilt het hele zwerversprobleem oplossen, niet zozeer deze ene zwerver helpen.
Dan kun je maar een ding doen: niet meer rechts stemmen!
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:45 schreef DRNKnHGH het volgende:
Fucking hippies met hun karma en hun ongewassen dreads.
Als zulks een vieze zwerver naar mij komt voor geld gooi ik het altijd op het spoor. Dan hoop ik dat hij het gaat pakken als er net een trein aankomt.
lol.quote:
Ik zie er ook bitter weinig daar, ze zitten meestal in de trein en stappen uit in rheden en gaaan daar door de buurt in de vulnisbakken kijken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:01 schreef Vork het volgende:
Ik kom dagelijks op station Arnhem Centraal (ja die "tijdelijke" treurnis ja), maar ik heb eigenlijk toch wel verdacht weinig junks daar gezien de laatste maanden.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:39 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Alleen als ze ook daadwerkelijk iets toevoegen.
Je hebt ook wel eens van die "muzikanten" die de steel van hun gitaar in hun vuist houden als een honkbalknuppel en vriendelijk lachend een beetje kansloos over de snaren rammen. Dan geef ik nog liever aan die schooiers met zo'n map met zielige foto's van kindjes uit afrika ofzo!
We hebben het over dezelfde.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Junks
Laat ze lekker gaan werken voor hun geld, zoals die neger die zo mooi gitaar speelt bij de uitgang naar de streekbussen op Utrecht CS
Waarschijnlijk stond hij op het punt ergens een bankje op te zoeken om te gaan slapen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wel stoer dat hij zo vroeg was opgestaan! Figuren die de weg kwijt zijn leven toch vaak 's nachts!
Volgende keer dat ik op Utrecht CS ben maak ik een foto en open ik een topic over hemquote:
In deze context moet dat natuurlijk zijn:quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:37 schreef _dirkjan_ het volgende:
jij zo van ja heb hem toch gekocht he! hehehehe!!!!!!!!!!11111111111
quote:jij zo van ja heb je toch gekocht he! hehehehe!!!!!!!!!!11111111111
Ik kom niet aan zwervers sorry.quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:37 schreef _dirkjan_ het volgende:
Dan leg je de zwerver op de grond en begint er keihard op te stampen!!!!
Ik had afgelopen dinsdag een foto moeten maken!quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Volgende keer dat ik op Utrecht CS ben maak ik een foto en open ik een topic over hem![]()
(of doe jij t? ik kom pas over anderhalve week ofzo weer in Utrecht)
Die man met die snor met die accordeon kan wél spelen trouwens, die heb ik een keer 2 euro gegeven
Utrecht CSquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Volgende keer dat ik op Utrecht CS ben maak ik een foto en open ik een topic over hem![]()
(of doe jij t? ik kom pas over anderhalve week ofzo weer in Utrecht)
Die man met die snor met die accordeon kan wél spelen trouwens, die heb ik een keer 2 euro gegeven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |