abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2007 @ 10:58:41 #26
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_51515139
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:54 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik mag m'n post niet meer editten... en ik zou niet weten hoe ik via airliners.net er iets mee zou moeten of kunnen doen.
Dat staat nota bene in het plaatje, aangezien je niet mag hotlinken vanaf airliners.net. Je kunt een edit aanvragen in de PTA FB trouwens
pi_51544484
quote:
Op maandag 16 juli 2007 03:32 schreef Type-R het volgende:

[..]



lijkt me sterk.
Idd. Een paar meter is echt de grens, koolstof is niet erg flexibel, de maximale rek is een paar keer lager als aluminium...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 01:12:53 #28
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51544817
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:47 schreef hydraulix het volgende:

Supermooi toestel! Jammer dat er wel een aantal kenmerken gesneuveld zijn op de tekentafel ('sharktale', neus, cockpit) maar hij ziet er gaaf uit.
Ze gaan ook de vleugels testen op flexibiliteit. De vleugels worden dan aan beide kanten omhoog getrokken en er zijn zelfs deskundigen die geloven dat de wingtips elkaar kunnen aanraken. Spannend!
En de paus is een moslim...
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_51544856
Dit is trouwens het filmpje van de B777 als ze de wing ultimate load test gaan doen (dateert uit '95!)
pi_51547286
Wat een inimini dingetje die er ook nog eens exact hetzelfde uitziet als de oude Boeings.
Die A350 is veel cooler.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:03:42 #31
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51548033
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 04:31 schreef piet_pelle het volgende:
Wat een inimini dingetje die er ook nog eens exact hetzelfde uitziet als de oude Boeings.
Die A350 is veel cooler.
Nou die ziet er veel anders uit een romp, vleugels en staart er aan
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:25:06 #32
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_51548205
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 04:31 schreef piet_pelle het volgende:
Wat een inimini dingetje die er ook nog eens exact hetzelfde uitziet als de oude Boeings.
Die A350 is veel cooler.
Ja, de 747 is echt vergelijkbaar. En dat inimini zal wel meevallen,a ls je er eenmaal naast staat.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:49:29 #33
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51550900
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 04:31 schreef piet_pelle het volgende:
Wat een inimini dingetje die er ook nog eens exact hetzelfde uitziet als de oude Boeings.
Die A350 is veel cooler.
Wat doet de grootte ertoe?
Boeing heeft duidelijk een andere visie op de toekomst als Airbus (point to point ipv. hub to hub).
pi_51551194
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Wat doet de grootte ertoe?
Boeing heeft duidelijk een andere visie op de toekomst als Airbus (point to point ipv. hub to hub).
Nee hoor, Airbus gokt op twee paarden. Dat ze dat dan verlutsen is een ander verhaal
pi_51566883
Prachtig gestroomlijnt toestel
pi_52065165
Gaat ie Dinsdag nog op voor z'n maidenflight?
pi_52079416
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 09:07 schreef Keiichi het volgende:
Gaat ie Dinsdag nog op voor z'n maidenflight?
Voorlopig staat de eerste vlucht gepland voor eind september, zover ik begrepen heb. Op 07-08-07 was de onthulling he, vergeet niet dat de Amerikanen mm-dd-jj gebruiken als datumaanduiding.
If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:57:50 #38
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52079439
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:46 schreef Mooi_boy het volgende:
Prachtig gestroomlijnt toestel
Dat zijn de meeste wel
pi_52084033
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:56 schreef Zaphod82 het volgende:

[..]

Voorlopig staat de eerste vlucht gepland voor eind september, zover ik begrepen heb. Op 07-08-07 was de onthulling he, vergeet niet dat de Amerikanen mm-dd-jj gebruiken als datumaanduiding.
Euhm, dat is waar ja nu je het zegt
pi_52141156
Dit is toch dat ding met die onwijs buigzame vleugels waarvan sommigen zeggen dat ze elkaar boven de romp kunnen raken zonder af te breken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52141298
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is toch dat ding met die onwijs buigzame vleugels waarvan sommigen zeggen dat ze elkaar boven de romp kunnen raken zonder af te breken?
Lijkt me sterk als ze dat kunnen.

Ik heb de vleugelstresstest van de 777 gezien en die vleugels gaan wel een behoorlijk eind, maar 90 graden haalden ze toch bij lange na niet.
pi_52142344
Ja mij leek het ook al sterk, maar er stond ooit eens een stukje in de Spits of zo (ja ja ) dat dat misschien wel zou kunnen. Iedereen weet dat ze ERG flexibel zijn, maar niemand weet precies HOE flexibel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_52144255
Klopt, dat stukje heb ik ook gelezen. De vleugels van de 787 worden gemaakt van koolstofvezel; vandaar de flexibiliteit!
pi_52151600
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:23 schreef Baffelkas het volgende:
Klopt, dat stukje heb ik ook gelezen. De vleugels van de 787 worden gemaakt van koolstofvezel; vandaar de flexibiliteit!
Juist niet. Koolstof is een van de stijfste materialen, zelfs stijver dan staal...
pi_52156113
Koolstof kan zowel flexibel als ultra-stijf zijn! Dat is het mooie van 'plastic', je kan er werkelijk alles mee doen.
pi_52157069
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 00:19 schreef Baffelkas het volgende:
Koolstof kan zowel flexibel als ultra-stijf zijn! Dat is het mooie van 'plastic', je kan er werkelijk alles mee doen.
Nope, da's complete onzin. Start 's met de wiki ofzo. De ultimate strain (maximale uitrekking) van koolstof is erg klein. En uiteraard leg je de vezelrichting zo dat de vezels in de richting van de maximale belasting (gewicht, lift op de vleugels) liggen, ergo, de vezels worden rechtstreeks belast.

"Plastic" is overigens onzin, het is een composiet, geen plastic. Van plastic maak je drinkbekertjes en eventueel schepen, geen vliegtuigen
pi_52157423
Toch jammer, zodra je ergens inhoudelijk kennis hebt blijkt het gemiddeld nieuws/krantenbericht complete onzin. Iemand het artikel in Elsevier gezien? Wat een hoop onzin bij elkaar. Je leading edge van koolstof En dan zeker een birdstrike en je vleugel verliezen
quote:
Nog een paar maanden en de Boeing 787 maakt zijn eerste testvlucht. Maar voordat het toestel naar buiten mag, willen de ingenieurs nog één ultieme test uitvoeren: de vleugels ombuigen tot ze breken.
Reken er maar op dat ze nog een paar duizend testen doen voor de eerste vlucht. Anders vloog dat ding namelijk morgen.
quote:
De 787 ‘Dreamliner’ , het nieuwste en meest geavanceerde passagierstoestel van Boeing en dé grote concurrent van de Europese Airbus, komt begin volgend jaar op de markt. De eerste exemplaren gaan dan naar All Nippon Airlines. Nu al is duidelijk dat het toestel een groot commercieel succes gaat worden. Er zijn er al bijna zeshonderd verkocht.
Wat een bullshit. Verkochte aantallen zijn complete lucht. Kijk naar de Airbus A380, de A400M of de Concorde. "over 100 sold". Yeah right, er zijn er 16 voor een pond/franc per stuk weggegeven
quote:
Boeing belooft dat de 787, die rond de 240 passagiers zal kunnen vervoeren, 20 procent zuiniger wordt dan vergelijkbare, conventionele vliegtuigen.
Ja, welke? Die van 40 jaar geleden zeker. Vergeleken met de A330, 767 en 777 halen ze die 20% overall namelijk nooit.
quote:
Om dat te bereiken, wordt het vliegtuig voor een belangrijk deel gebouwd met ultralichte materialen zoals koolstofvezel. De vleugels bestaan volledig uit koolstof – en zijn daardoor zeer flexibel. Alleen, niemand weet hoé flexibel.
Tot op de millimeter. Met Catia, de software die wordt gebruikt kan je tot op tienden van procenten nauwkeurig de uitslagen bij een bepaalde spanning uitrekenen. De maximale spanning die je materiaal kan hebben weet je ook tot op procenten (hoop ik...) nauwkeurig.
quote:
Hoe ver kunnen de vleugeltips omhoogzwiepen? Dus wordt er, onthult 787-manager Mike Bair in het luchtvaarttijdschrift Aviation Week, in de immense assemblagehal in Everett (Seattle) heftig gediscussieerd of men de vleugels op de normale, wettelijk vereiste manier zal testen,
Dat wil zeggen, of de constructie bij ultimate load (maximale belasting) nog heel blijft
quote:
of net zo lang zal buigen tot ze barsten. Of niet. Er zijn ingenieurs die denken dat de vleugeltips elkaar zonder enig probleem boven de romp kunnen raken.
Die zijn er niet. De vleugelconstructie is grofweg hetzelfde als bij de 777 (grootte, vorm en ligger) en die komen misschien een meter of 4 uit het lood voor breuk. De maximale strain bij aluminium zal tussen de 8 en 15% liggen, bij koolstof zo rond de 1 a 2%. Uiteraard is de vleugel wat dunner (mogelijk omdat koolstof sterker is, dus houd het op een á twee meter
pi_52193889
Vergeef me mijn onwetendheid

Je weet er blijkbaar veel vanaf; je studeert vliegtuigbouwkunde ofzo? En aan je onderschrift te zien doe je aan zweefvliegen?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:24:29 #50
83951 rashudo
project 2501
pi_52194046
Ik vind die foto's van het interieur altijd zo onzinnig, straks propt transavia er toch weer precies dezelfde stoelen in als in alle andere vliegtuigen.
Their eyes opaque.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')