abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2007 @ 21:13:12 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_51304231






quote:
Duizenden getuige van presentatie eerste Boeing 787 Dreamliner

EVERETT - Boeing heeft zondag (8 juli) de nieuwe 787 Dreamliner officieel gepresenteerd. Het groots opgezette evenement in de reusachtige assemblagehal in het Amerikaanse Everett werd bijgewoond door vijftienduizend genodigden, waaronder Boeing-werknemers, politici, toeleveranciers en klanten. De ontwikkelingen rond de 787 worden door de luchtvaartindustrie wereldwijd op de voet gevolgd. De voor vijftig procent uit composieten vervaardigde 787 zet een nieuwe standaard in de luchtvaart.

Tijdens het door de Amerikaanse televisie-icoon Tom Brokaw gepresenteerde evenement werd de nadruk gelegd op het internationale karakter van de Dreamliner. Met name toeleveranciers in Japan (Mitsubishi, Kawasaki) en in Italië (Alenia) zijn nauw betrokken bij de productie van belangrijke onderdelen van het toestel. Zodoende werd de ‘787 Premiere’ niet alleen in Washington State, maar over de hele wereld met grote belangstelling gevolgd.

Tot prominente sprekers behoorden Boeing Company-topman Jim McNerney, CEO Scott Carson van Boeing Commercial Airplanes en Mike Bair, hoofd van het 787-programma. Carson benadrukte dat met de 787 de magie van het vliegen moet worden teruggebracht. “Vliegen moet van een nachtmerrie weer een droom worden”, zo luidt de boodschap van de Amerikaanse vliegtuigbouwer.

Om kwart over vier plaatselijke tijd was het moment waarop de de allereerste 787 (N787BA) voor het eerst publiekelijk werd getoond. De hangardeuren gingen open, waarop de in de zon glinsterende Dreamliner ten tonele verscheen. Daarop kreeg het publiek de kans het toestel van alle kanten te bekijken.

677 orders
Ook al heeft de 787 nog geen meter gevlogen, toch kan het toestel al als succesvol worden bestempeld. In totaal 47 klanten wereldwijd plaatsten tot nu toe 677 definitieve orders voor de Dreamliner. De klanten zijn afkomstig uit Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Afrika, Azië en Australië/Nieuw-Zeeland. Het aantal orders zal volgens Bair snel de zevenhonderd passeren.

De cijfers die Boeing met de 787 aan de klanten belooft liegen er niet om: ten opzichte van de tegenwoordige 767 biedt de Dreamliner dankzij de lichtgewicht materialen en nieuwe motoren een veertig procent groter vliegbereik en ligt het brandstofverbruik twintig procent lager. Verder zijn volgens Boeing de onderhoudskosten dertig procent lager en kunnen de operationele kosten met tien procent worden teruggedrongen. Dankzij het grote vliegbereik zijn bovendien meer rechtstreekse intercontinentale vliegroutes haalbaar. En dat alles voor een aanschafprijs die ongeveer gelijk ligt aan die van de 767.
Luchtvaartnieuws.nl
Gisteren gepresenteerd; het antwoord van Boeing op de A380 van Airbus.
Twee bedrijven, twee compleet verschillende visies op de toekomst.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:27:55 #2
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_51304749
Goeie zet van boeing, veel beter hadden ze dit niet kunnen plannen met de huidige hype rond save the world enzo.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:45:24 #3
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_51305399
stoer ding. ik wil hem wel
pi_51305671
ziet er mooi uit !
wel apparte vleugels
  Donald Duck held maandag 9 juli 2007 @ 21:59:41 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51305900
Qua uiterlijk zeker geen spannend toestel. Maar de beloofde prestaties zijn wel indrukwekkend.
Ben benieuwd, het is een totaal andere strategie dan Airbus volgt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 9 juli 2007 @ 22:27:29 #6
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51307077
Volgens mij is de a350 een soorgelijk toestel ongeveer.

Zij het niet dat ie pas in 2012 beschikbaar komt
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:55:32 #7
155616 Proximo
For god, king & country
pi_51323602
Vind hem mooier dan wat er momenteel uit de airbus stal komt, veel strakker gelijnd
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:13:03 #8
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51324237
Die mensen

Mekka is er werkelijk niets bij in vergelijking!!

[ Bericht 20% gewijzigd door ThaFreak op 17-07-2007 12:23:33 (plaatje weg, zit hotlink beveiliging op) ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:27:17 #9
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_51332670
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Qua uiterlijk zeker geen spannend toestel. Maar de beloofde prestaties zijn wel indrukwekkend.
Ben benieuwd, het is een totaal andere strategie dan Airbus volgt.
* dubidub roerend mee eens is.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 juli 2007 @ 19:27:39 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_51334873
Toestel ziet er mooi uit. Nu maar hopen voor Boeing dat ze de testfase zonder al te veel problemen doorlopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:09:08 #11
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51343802
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Toestel ziet er mooi uit. Nu maar hopen voor Boeing dat ze de testfase zonder al te veel problemen doorlopen.
Dat zal me dus ook nog benieuwen, wat voor problemen ze nog gaan tegenkomen tijdens het vliegen. Is het certificeren van een "normaal" toestel al moeilijk genoeg, dan zouden deze nieuwe technieken eventueel nog voor onbekende problemen kunnen gaan zorgen.

Afwachten maar.
  woensdag 11 juli 2007 @ 18:36:06 #12
155616 Proximo
For god, king & country
pi_51368655
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat zal me dus ook nog benieuwen, wat voor problemen ze nog gaan tegenkomen tijdens het vliegen. Is het certificeren van een "normaal" toestel al moeilijk genoeg, dan zouden deze nieuwe technieken eventueel nog voor onbekende problemen kunnen gaan zorgen.

Afwachten maar.
Denk niet dat ze al te grote problemen tegen het lijf lopen, daar houden ze tijdens het bouwen wel rekening mee lijkt me
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 11 juli 2007 @ 18:53:31 #13
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_51369259
Mooi cockpit.
Wat me opgevallen is dat er op een foto het lijkt alsof er een winglet zit (een gebogen ook nog), en op de andere foto weer niet....

of ben ik nou blind
zo goed..?
  woensdag 11 juli 2007 @ 18:53:53 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51369277
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat zal me dus ook nog benieuwen, wat voor problemen ze nog gaan tegenkomen tijdens het vliegen. Is het certificeren van een "normaal" toestel al moeilijk genoeg, dan zouden deze nieuwe technieken eventueel nog voor onbekende problemen kunnen gaan zorgen.

Afwachten maar.
Tja, daar heeft Boeing ook helemaaaal geen ervaring mee...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:09:17 #15
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_51369902
http://nl.airliners.net/photos/photos/3/5/6/1233653.jpg

zo zwaar lijkt hij niet te zijn
OFT. moet je eens zien hoeveel moving heads er hangen, damn. Sensation is er niks bij

heb nog wat leuke foto's gevonden...



eigenlijk is het een blik sardientjes met vleugels


wel een mooi blikje


[ Bericht 49% gewijzigd door Diepvriez op 11-07-2007 19:31:33 (kut airliners) ]
zo goed..?
pi_51370284
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, daar heeft Boeing ook helemaaaal geen ervaring mee...
Dat zeg je nu wel zo makkelijk, ook voor een ervaren vliegtuigbouwer kunnen zich problemen voordoen tijdens de bouw / introductie van een nieuw toestel.

- Boeing 747, motoren waren gedurende de eerste vluchten zeer storingsgevoelig;
- MD-11, vliegtuig was zwaarder dan geplanned, en kon daardoor zijn prestaties m.b.t. vliegbereik niet waarmaken (de negatieve publiciteit door AA heeft zo’n imagoschade veroorzaakt dat het slechter verkocht. Noot: toen de problemen opgelost waren kreeg de MD-11 wel concurrentie van de A340 en B777).
- Recentelijk nog de A380, welke tijdens de bouw tegen onvoorziene problemen aanliep.

Dus zelfs een ervaren vliegtuigbouwer kan tegen onvoorziene problemen aanlopen. Boeing zelf geeft al aan dat de eerste toestellen zwaarder zijn dan geplanned, wat natuurlijk negatief terugwerkt in de prestaties. Uiteindelijk zal Boeing het wel oplossen, maar tot die tijd hoeft niet alles vlekkeloos te verlopen.
Houd er wel rekening mee dat het hier om nieuwe technologie gaat, en hoe nieuwer iets is, hoe meer onverwachte problemen er op zouden “kunnen” treden t.o.v. beproefde technieken.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:01:07 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_51438917
als je trouwens kijkt naar de totale orders van dit apparaat is de verhouding ongeveer 75% us en 25% buiten de us. daar begin ik te twijfelen over dit toestel. amerika is zo onwijs pro boeing terwijl de rest van de wereld het beste kiest van alle vliegtuig bouwers en nemen dus de betere beslissingen.

nu hebben er een aantal redelijke Amerikaanse carriers geen 787 besteld. waaronder United Airlines en US-Airways.
best begrijpelijk. boeing zegt wel dat ze een superzuinig toestel hebben gemaakt. alleen er zit 1 maar aan dit. in europa wordt nu een toestel ontwikkeld / geproduceerd dat luisterd naar de naam A350XWB. deze airbus heeft ongeveer dezelfde capaciteit en er is berekend door us-airways dat de 350 nog eens minimaal 20% zuiniger is dan de dreamliner. deze hebben dan ook als enige yank airline gekozen voor de airbus. 787 de naam, 350 de faam. helaas, de dreamliner wordt straks denk ik in de rest van de wereld uitgeconcurreerd door de airbus a350

weet iemand ook iets over de vracht capaciteit van beide toestellen????
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:41:59 #18
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_51455811
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:01 schreef Red_85 het volgende:
als je trouwens kijkt naar de totale orders van dit apparaat is de verhouding ongeveer 75% us en 25% buiten de us. daar begin ik te twijfelen over dit toestel. amerika is zo onwijs pro boeing terwijl de rest van de wereld het beste kiest van alle vliegtuig bouwers en nemen dus de betere beslissingen.

nu hebben er een aantal redelijke Amerikaanse carriers geen 787 besteld. waaronder United Airlines en US-Airways.
best begrijpelijk. boeing zegt wel dat ze een superzuinig toestel hebben gemaakt. alleen er zit 1 maar aan dit. in europa wordt nu een toestel ontwikkeld / geproduceerd dat luisterd naar de naam A350XWB. deze airbus heeft ongeveer dezelfde capaciteit en er is berekend door us-airways dat de 350 nog eens minimaal 20% zuiniger is dan de dreamliner. deze hebben dan ook als enige yank airline gekozen voor de airbus. 787 de naam, 350 de faam. helaas, de dreamliner wordt straks denk ik in de rest van de wereld uitgeconcurreerd door de airbus a350

weet iemand ook iets over de vracht capaciteit van beide toestellen????
De A350 komt toch pas medio 2014 naar buiten rollen? Beetje aparte vergelijking dan.
pi_51456160
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:01 schreef Red_85 het volgende:
als je trouwens kijkt naar de totale orders van dit apparaat is de verhouding ongeveer 75% us en 25% buiten de us. daar begin ik te twijfelen over dit toestel. amerika is zo onwijs pro boeing terwijl de rest van de wereld het beste kiest van alle vliegtuig bouwers en nemen dus de betere beslissingen.

nu hebben er een aantal redelijke Amerikaanse carriers geen 787 besteld. waaronder United Airlines en US-Airways.
best begrijpelijk. boeing zegt wel dat ze een superzuinig toestel hebben gemaakt. alleen er zit 1 maar aan dit. in europa wordt nu een toestel ontwikkeld / geproduceerd dat luisterd naar de naam A350XWB. deze airbus heeft ongeveer dezelfde capaciteit en er is berekend door us-airways dat de 350 nog eens minimaal 20% zuiniger is dan de dreamliner. deze hebben dan ook als enige yank airline gekozen voor de airbus. 787 de naam, 350 de faam. helaas, de dreamliner wordt straks denk ik in de rest van de wereld uitgeconcurreerd door de airbus a350

weet iemand ook iets over de vracht capaciteit van beide toestellen????
Je moet toch nog eens goed naar de orders kijken voor de 787.. nog geen 10% van de orders is van een airliner uit de USA. Er zitten wel flink wat orders tussen van lease-maatschappijen uit de USA, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn dat die toetstellen dan ook bij een airliner uit de USA gaan vliegen.

Van de A350 is nog bijna niets bekend aan cijfers. Dus die kisten vergelijken wordt wat lastig. Verder duurt het nog veel te lang voor de A350 er is om nu al te zeggen dat die Airbus de 787 er even uit gaat concureren.. ik vrees namelijk dat het precies het tegenovergestelde wordt, met name omdat de A350 nog wel even op zich laat wachten.
V10
pi_51510737

Supermooi toestel! Jammer dat er wel een aantal kenmerken gesneuveld zijn op de tekentafel ('sharktale', neus, cockpit) maar hij ziet er gaaf uit.
Ze gaan ook de vleugels testen op flexibiliteit. De vleugels worden dan aan beide kanten omhoog getrokken en er zijn zelfs deskundigen die geloven dat de wingtips elkaar kunnen aanraken. Spannend!
  maandag 16 juli 2007 @ 03:32:23 #21
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_51511079
quote:
Op maandag 16 juli 2007 02:47 schreef hydraulix het volgende:

Supermooi toestel! Jammer dat er wel een aantal kenmerken gesneuveld zijn op de tekentafel ('sharktale', neus, cockpit) maar hij ziet er gaaf uit.
Ze gaan ook de vleugels testen op flexibiliteit. De vleugels worden dan aan beide kanten omhoog getrokken en er zijn zelfs deskundigen die geloven dat de wingtips elkaar kunnen aanraken. Spannend!


lijkt me sterk.
¯ _(ツ)_/¯
pi_51511208
Ja mij ook Maar ben wel benieuwd tot hoever ze komen nu die vleugels uit 'composites' bestaan. Heb oude testbeelden gezien van de Boeing 777 en zelfs die vleugels konden ver naar boven buigen.

Trouwens, tijdens de rollout passeerden alle Boeingtypes de revue:

777 links t/m de 707 rechts. Links achterin zie je zelfs de omgebouwde 747: dreamlifter om onderdelen van de 787 te vervoeren.

[ Bericht 19% gewijzigd door hydraulix op 16-07-2007 03:55:23 ]
pi_51511972
quote:
Op maandag 16 juli 2007 03:32 schreef Type-R het volgende:

[..]



lijkt me sterk.
Tuurlijk kan dat wel, je hebt alleen twee vliegtuigen nodig die zij aan zij met hun wingtips tegen elkaar staan...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 16 juli 2007 @ 10:32:00 #24
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_51514400
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:13 schreef Keiichi het volgende:
[afbeelding]

Die mensen

Mekka is er werkelijk niets bij in vergelijking!!
Fix ff je tags via airliners.net, dit is kut, hij blijft dat plaatje herladen
  maandag 16 juli 2007 @ 10:54:05 #25
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51515000
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:32 schreef dubidub het volgende:

[..]

Fix ff je tags via airliners.net, dit is kut, hij blijft dat plaatje herladen
Ik mag m'n post niet meer editten... en ik zou niet weten hoe ik via airliners.net er iets mee zou moeten of kunnen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')