die vuistregel wil ik dan wel es brekenquote:Op woensdag 11 juli 2007 05:13 schreef PallominnoX het volgende:
Je probleem is echter, je kan wel een mongolen varioring erin rossen, jouw cilinder gaat alleen maar meer toeren maken hoor.
Met een lichtere (eind)vertanding alleen maar meer! Je trekt wel harder op ja, zeker icm een kleiner achterwiel, maar je gaat gewoon ongelovelijk veel overtoeren maken, héél slecht voor je cilinder.
Als je into electronica bent kun je echter wel gaan kijken naar een begrenste cdi, maximaal aantal toeren bv. Alleen dan kan je als een mongool optrekken zonder overtoeren, zie het zo, ik heb precies hetzelfde
Als ik een kinderfiets vertanding, laten we zeggen 10/60 erop monteer, ga in in 1 maar 5 kilometer per uur, in de 2 misschien 15 etc etc, op top rijd ik dan 60, maar ik heb zoveel vermogen over dat hij ver en dan ook ver zijn grens overgaat, ik kan hem dan zo de toerenteller uitrekken, de nieuwe tzr's hebben precies dat, maar wel een cdi begrenzer, die trekken dus ook echt heel snel op.
Wat jij moet doen is zoeken of jij een cdi begrenzing kan maken, je ontkomt niet aan overtoeren.
De algehele vuistregel blijft toch van toepassing, wil je hard optrekken, zul je hard rijden.![]()
Weet je.. zo slecht is dat idee nog nietquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:26 schreef fs180 het volgende:
het is een automaat dus hij kan een ander epijp nemen die hem begrenst op zn toeren en dus al zn vermogen onderin afgeeft
whehequote:enne.. kenker wat ben ik blij dat ik puch rij en geen sco0tah of zon roze bril opheb dat ik denk sneller te zijn dan een motor die ik toevallig een keertje inhaal
Die toerenbegrenzer molt je onsteking. En een uitlaat die onderin vermogen afgeeft icm een cilinder die dat niet doet loopt beroerd. Plus dat je cilinder toch wel toeren gaat makenquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:27 schreef Sjibble het volgende:
[..]
die vuistregel wil ik dan wel es breken![]()
BTW.. als de overtoeren het enige probleem is.... Ik kan in de stad 8km hier vandaan een toerenbegrenzer halen voor 12 euro en heeft 12 toerental standen
Probleem opgelost? Maar ik kan dan toch ook sowieso een goede afstelling vinden waar de toeren precies in zn koppel zullen zitten (pokkewerk lijkt me) en de begrenzer gebruiken voor vooral topsnelheid? Aldus tegen overtoeren...
Ik kan in ieder geval een redelijke toerenbegrenzer halen.. Dan in het probleem toch grotendeels opgelost of niet?
Is niet makkelijk, maar het kan wel. Je hebt alleen een tandartsboortje nodig en verstand. (vooral dat laatste)quote:Op woensdag 11 juli 2007 01:23 schreef fs180 het volgende:
[..]
gewoon laten tunen ja.. maar andere poortmap erinzou wel makkelijk zijn
![]()
Ik haalde de 50 met m'n 1,9 pk.quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:15 schreef fs180 het volgende:
en jochie, wedden dat jij de 30 nieteens haalt met 3,5 pk![]()
Heb mijn cilinder gewoon afgewerkt met een dremel met een klein kopje erop, werkt ook prima.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef Gibeon het volgende:
[..]
Is niet makkelijk, maar het kan wel. Je hebt alleen een tandartsboortje nodig en verstand. (vooral dat laatste)
En ik kan je verzekeren, bij hogere toeren heb ik een gasreactie die je niet zou verwachten. Daarom staan ze ook nog al eens raar te kijken als ik optrek, zeker omdat ik maar 3 versnellingen heb![]()
ferrox heeft hem verkochtquote:Op woensdag 11 juli 2007 17:29 schreef Gibeon het volgende:
Kan je ook doen ja, is lekker goedkoop. Maar bij de mijne heeft dat geen nut meer, is al best ver opgefokt. Als ik het echt wil kan het wel natuurlijk, maar dan gaat de helft van m'n mengsel zo de uitlaat in omdat de poorten al snel geopend worden.
*ziet net dat ferrox ook een zundapp heeft*
kheb em net verkocht, kwas er flauw vanquote:Op woensdag 11 juli 2007 17:29 schreef Gibeon het volgende:
Kan je ook doen ja, is lekker goedkoop. Maar bij de mijne heeft dat geen nut meer, is al best ver opgefokt. Als ik het echt wil kan het wel natuurlijk, maar dan gaat de helft van m'n mengsel zo de uitlaat in omdat de poorten al snel geopend worden.
*ziet net dat ferrox ook een zundapp heeft*
WHAHAHA VERTEL xD WHAHAHAquote:Op woensdag 11 juli 2007 23:22 schreef Diemietuhriej het volgende:
Mijn SMT is total.
Ja nu al.
Kerel z'n fout.
lambal.. jij vraagt aan mij een lijst van scooteriuitlatenquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:31 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Weet je.. zo slecht is dat idee nog nietLijstje van goeie uitlaten?
Ik heb nu Technigas next.. trekt pas echt op hoge toeren.. en ik heb een STD gietijzer cilinder 200km oud.. (rijd ook niet harder als 80.. wtf?!)
[..]
whehe
geef je minder gasquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:30 schreef PallominnoX het volgende:
[..]
Die toerenbegrenzer molt je onsteking. En een uitlaat die onderin vermogen afgeeft icm een cilinder die dat niet doet loopt beroerd. Plus dat je cilinder toch wel toeren gaat maken
En ik voel me inderdaad beter dan die motorrijderMet lang haar, potje op je kop en een rammelmotor ben je niet stoer, bovendien schud mijn vehikel niet als ik goed hard in de ankers ga.
Maar weet je wat dan wel zo was, hij stak zijn duim op, omdat de meeste motorrijders weten wat mensen zoals ik ook echt motor gaan rijden, van zulke vriendelijkheid kan ik van jou niet spreken, verheven kwal![]()
quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:30 schreef PallominnoX het volgende:
[..]
Die toerenbegrenzer molt je onsteking. En een uitlaat die onderin vermogen afgeeft icm een cilinder die dat niet doet loopt beroerd. Plus dat je cilinder toch wel toeren gaat maken
En ik voel me inderdaad beter dan die motorrijderMet lang haar, potje op je kop en een rammelmotor ben je niet stoer, bovendien schud mijn vehikel niet als ik goed hard in de ankers ga.
Maar weet je wat dan wel zo was, hij stak zijn duim op, omdat de meeste motorrijders weten wat mensen zoals ik ook echt motor gaan rijden, van zulke vriendelijkheid kan ik van jou niet spreken, verheven kwal![]()
je snapt de grap nietquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef Gibeon het volgende:
[..]
Is niet makkelijk, maar het kan wel. Je hebt alleen een tandartsboortje nodig en verstand. (vooral dat laatste)
En ik kan je verzekeren, bij hogere toeren heb ik een gasreactie die je niet zou verwachten. Daarom staan ze ook nog al eens raar te kijken als ik optrek, zeker omdat ik maar 3 versnellingen heb![]()
quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:06 schreef no1uknow het volgende:
Pallo, misschien wilde die motorrijder niet stoer zijn/doen.
Jij bent hier de enige die dat probeert te zijn met je almachtige TZR.
En Sjibble, maak is een grafkist van je scooter
quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:26 schreef Ipho het volgende:
Wat loopt iedereen op elkaar te kankeren dan?
Er word hier gehaat
neem een dunne bohct, trek je beter met lagere topquote:Op woensdag 11 juli 2007 23:56 schreef Sjibble het volgende:
Onze Ludix'jes gaan 50 met alleen varioring.. geen prop niks..
Gewoon toeren begrenst.. gaan toch ook niet naar de tering?
Gewoon propje erin tegen overtoeren..
Vast wel een oplossing.
tuulk weet die hoe een 2 takt werktquote:Op woensdag 11 juli 2007 23:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
neem een dunne bohct, trek je beter met lagere top
weet je uberhautop hioe een 2t werkt?
Na het tanken even met een digitale bandenpomp oppompen, staan ze precies op de goede spanning.quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:15 schreef Ipho het volgende:
Kan ik ook stikstof in mijn brommer banden dooen (lees: Latendoen)
Schijthekel aan ik wil gewoon altijd me banden op de juiste spanning hebben lel.
Hij probeert me ook te naaien...quote:Op donderdag 12 juli 2007 01:20 schreef PallominnoX het volgende:
Hoezo reageer je 2 keer op dezelfde reactie FS? Zie je weer eens dubbel?
In ieder geval, met een prop in je bocht ga je alleen maar vermogen verliezen..
dikek bocht is meer vermogen ja, maar met een lange dunne Kun je best evenveel vermogen of meer krijgemquote:Op donderdag 12 juli 2007 01:20 schreef PallominnoX het volgende:
Hoezo reageer je 2 keer op dezelfde reactie FS? Zie je weer eens dubbel?
In ieder geval, met een prop in je bocht ga je alleen maar vermogen verliezen..
Is een onderlangse uitlaat geile spons.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:19 schreef fs180 het volgende:
mooie pijp, niet erg lang he? en maar suffe powerband maar okay
Waarom moet een uitlaat lang wezen natte vaatdoek.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:43 schreef fs180 het volgende:
ja err dus
Weet er nog 1 2e hands.. en volgensmij heeft die korte stinger, vink mooier dan lange stinger, wat die op jouw plaatje heeft.quote:
Ik weet ook niet hoe ik ze er op kan krijgen spreek me ff op msn aan danquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:42 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Weet er nog 1 2e hands.. en volgensmij heeft die korte stinger, vink mooier dan lange stinger, wat die op jouw plaatje heeft.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |