abonnement Unibet Coolblue
  Boks-Chick zondag 15 juli 2007 @ 09:23:38 #151
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_51481910
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:40 schreef GRAYMALKIN het volgende:
Ze blijven gewoon in leven hoor. of ze de uitgang weten te vinden is een tweede.
Gewoon doen zoals mijn vriendin laatst deed.
Met Stofzuiger 'enge' spin(en) opzuigen en aan laten staan met een briefje er op of ik hem uit wilde zetten en de zak leeg wilde gooien als ik wakker werd.|:(

zucht...... vrouwen.:N
lolwut
pi_51481986
Ik heb katten die de spinnen voor mij opruimen. (opeten)
Het enige vervelende daaraan is het gekraak als ze zo'n grote opeten en de enkele poten die soms blijven liggen.
* rilt *
pi_51490683
quote:
Op zondag 15 juli 2007 01:28 schreef StefanP het volgende:
In Nederland is hij echter niet zo vaak in stapels hout en stenen te vinden, maar geeft hij de voorkeur aan de onderkant van de WC-bril, beddengoed en de binnenkant van pakken hagelslag.
Mijn arachnofobie, wat doe je?
pi_51494593
In de badkamer hadden we een hooiwagen en een kruisspin.

De kruisspin kwam te dicht bij en werd een maaltijd voor de hooiwagen.

Die hooiwagen werd na de maaltijd 2x zo dik!

Nu heeft hij zwemles in het riool...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 15 juli 2007 @ 21:13:43 #155
46960 StefanP
polemicist
pi_51501522
In de badkamer zijn ze vaak te vinden in de douche, achter de shampoo, of op de douchekop. En onder de WC-bril natuurlijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51504493
Fuck wat haat ik spinnen zo, eigenlijk alle insecten maar spinnen toch wel het meest ik ben er doodsbang voor en ik ren gillend voor ze weg >< ik vraag altijd m'n moeder of ze hem wilt opruimen, en ik bn een jongen
  Boks-Chick zondag 15 juli 2007 @ 22:50:02 #157
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_51504561
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
In de badkamer hadden we een hooiwagen en een kruisspin.

De kruisspin kwam te dicht bij en werd een maaltijd voor de hooiwagen.

Die hooiwagen werd na de maaltijd 2x zo dik!

Nu heeft hij zwemles in het riool...:r

spinnen zijn anders reuze handig. Ze vangen je muggen en vliegen
lolwut
  zondag 15 juli 2007 @ 23:08:55 #158
46960 StefanP
polemicist
pi_51505297
Spinnen zijn hardstikke handig en interessant.

Ze hebben geen interesse in jou of je voedsel. Ze hangen een beetje in hun web zonder jou lastig te vallen, of ze rennen 's avonds wat rond je huis om weer te verdwijnen als het licht wordt. Ze eten andere insecten! Ze doen geen vlieg kwaad, dus laat ze lekker met rust.

Zonder spinnen zou de wereld overspoeld worden door insecten. Ze eten jaarlijks meer gewicht aan insecten dan hoeveel alle mensen samen wegen! Sommige spinnen vangen visjes. Sommige spinnen wonen zelfs onder water in een bubbel lucht! Enz, enz.



"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51505391
quote:
Op zondag 15 juli 2007 22:50 schreef BrandX het volgende:

[..]


spinnen zijn anders reuze handig. Ze vangen je muggen en vliegen
Ja, ik laat altijd spinnen in de badkamer zitten.

Behalve als ze te dichtbij komen.

Maar dat ze ook echt muggen vangen heb ik nog niet gezien, wel kleine fruitvliegjes enz.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:12:16 #160
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51505434
Ik heb deze nu in m'n tuin zitten:



Telefooncamera Maar goed, ik schat z'n achterlijf zo'n 2.5 tot 3 cm lang.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:15:54 #161
46960 StefanP
polemicist
pi_51505554
Dat is een black & yellow argiope.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 juli 2007 @ 23:19:09 #162
46960 StefanP
polemicist
pi_51505644
Wat andere prachtige spinnen







"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 juli 2007 @ 23:19:40 #163
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51505658
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:15 schreef StefanP het volgende:
Dat is een black & yellow argiope.

[afbeelding]
Verrek ja, wat een killer zeg.

They are capable of consuming prey up to 200% of their size.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 16 juli 2007 @ 00:46:13 #164
177848 Ravii
Niks is Compleet
pi_51508905
quote:
Op zondag 15 juli 2007 09:38 schreef Smittend het volgende:
Ik heb katten die de spinnen voor mij opruimen. (opeten)
Het enige vervelende daaraan is het gekraak als ze zo'n grote opeten en de enkele poten die soms blijven liggen.
* rilt *
Helemaal leuk als ze ze meenemen naar binnen en er dan mee gaan spelen
Zie je die kanjers rennen, alsof ze klompjes aanhebben, en die kat heel leuk "pets" Gewoon net niet hard genoeg....
Rillie
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51508963
uhm iemand foto's van, inmiddels al in nederland, vrij rondlopende giftige spinnen?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 16 juli 2007 @ 01:18:31 #167
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_51509531
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
In de badkamer hadden we een hooiwagen en een kruisspin.

De kruisspin kwam te dicht bij en werd een maaltijd voor de hooiwagen.

Die hooiwagen werd na de maaltijd 2x zo dik!

Nu heeft hij zwemles in het riool...
Even mierenneuken. De hooiwagens waar jij het over hebt zijn geen hooiwagens, maar trilspinnen. Hooiwagens zijn géén spinnen, wel spinachtigen, maken geen webben en zul je ook niet gauw in je huis vinden.
  maandag 16 juli 2007 @ 01:23:53 #168
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_51509630
Op den duur sterven die pokke beesten wel, dat staat vast
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_51509807
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:08 schreef StefanP het volgende:
Spinnen zijn hardstikke handig en interessant.

Ze hebben geen interesse in jou of je voedsel. Ze hangen een beetje in hun web zonder jou lastig te vallen, of ze rennen 's avonds wat rond je huis om weer te verdwijnen als het licht wordt. Ze eten andere insecten! Ze doen geen vlieg kwaad, dus laat ze lekker met rust.

Zonder spinnen zou de wereld overspoeld worden door insecten. Ze eten jaarlijks meer gewicht aan insecten dan hoeveel alle mensen samen wegen! Sommige spinnen vangen visjes. Sommige spinnen wonen zelfs onder water in een bubbel lucht! Enz, enz.

*snip picture weg*

Hoewel ik jouw liefde/fetish voor spinnen niet zo erg deel, ben ik wel met je eens dat ze verschrikkelijk handig zijn en 99.9% v/d tijd niet eens in de weg zitten.

Ik laat ze gewoon altijd lekker hun ding doen, tenzij ze gigantische webben beginnen te draaien, daar heb ik geen zin in.

N~
pi_51509959
Uitheemse giftige spinnen rukken op

De extreem giftige en zelfs dodelijke Australische roodrugspin en de Amerikaanse zwarte weduwe duiken steeds vaker op in Nederland.



De roodrugspin


De zwarte weduwe

Volgens Walter Getreuer, directeur van reptielendierentuin en -opvangcentrum Serpo in Delft, zullen de beide gevreesde spinnen over niet al te lange tijd tot de inheemse dieren van ons land behoren.

De levensgevaarlijke spinnen zijn zwart van kleur en niet groter dan 1,5 cm. De roodrugspin is herkenbaar aan een rode streep op het lijf, de zwarte weduwe aan een rode diabolo op de rug.

"Door alle strenge milieueisen, worden er steeds mildere bestrijdingsmiddelen gebruikt bij geïmporteerde goederen uit verre landen. Daardoor overleven steeds meer spinnen en andere dieren die met partijen planten of tuinmeubelen hier terechtkomen. Bovendien kunnen deze spinnen zich in ons klimaat in leven houden en zelfs voortplanten", aldus Getreuer.

Vanaf dat moment gaat de verspreiding vrij vlot. "De jongen van de roodrugspin en de verwante zwarte weduwe laten zich op dunne spinragdraden door de wind verplaatsen. Zo kunnen zij tot 250 kilometer van hun geboortestek terechtkomen.

" Serpo krijgt per jaar tientallen exotische spinnen binnen die in en rond het huis gevangen worden. Daaronder zitten steeds vaker zwarte weduwen en roodrugspinnen. "Wij hebben getest of die spinnen zich in ons klimaat kunnen voortplanten. En dat lukt. We kregen in een niet verwarmd terrarium van één bevruchte zwarte weduwe maar liefst veertien cocons. Uit elke cocon komen tussen de 100 en 400 jonge spinnetjes."

De zwarte weduwe en de roodrugspin zijn extreem giftig. De beet is zeer pijnlijk en geeft een ziektebeeld dat lijkt op die van een acute blindedarmontsteking. Volgens Serpo is het slachtoffer van een spinnenbeet door verstarring van onder andere de gelaatsspieren niet in staat te vertellen wat er gebeurd is.

Getreuer: "Als zo'n spin je bijt, moet je direct 112 bellen. Doe je dat niet, dan kan de beet dodelijk zijn. Ongeveer 1 procent van de slachtoffers overlijdt dan. Overigens neemt de giftigheid van deze spinnen wel af naarmate ze in kouder gebied leven." Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu heeft geen cijfers over gifspinnen in ons land. " We weten eigenlijk heel weinig over giftige spinnen, omdat ze hier van nature niet voorkomen."
Of maak alvast een briefje met: Ik ben gebeten door een spin Red mij dan Toch aarghhhhh!
Deze bewaar je dan altijd in een of andere binnenzak en dan maar hopen dat je er snel genoeg bij kunt komen na een beet..


De zwarte weduwe is een kleine spin die voorheen slechts in de warme gedeelten op aarde voorkwam. De mannetjes zijn een stuk kleiner als de vrouwtjes en ongevaarlijk. Het gif van de zwarte weduwe is 15 maal giftiger als een ratelslang. Maar de spin injecteert maar hele kleine hoeveelheden gif per beet. De beet kan voor kinderen en ouderen gevaarlijk zijn. Ze bijten alleen als ze gestoord of aangevallen worden.


De roodrugspin werd voor het eerst buiten haar landgrenzen ontdekt in 1995 in Japan. Het vrouwtje is, zoals bij veel soorten, dodelijker dan het mannetje. Het vrouwtje van deze soort kan je bijten wat je in eerste instantie nauwelijks voelt, maar wat na een minuut of vijf leidt tot vreselijke plaatselijke pijn. Daarna ga je op de plaats van de beet erg zweten en heb 40% kans op een van de volgende verschijnselen; zweten, spierslapte, verlamming, stijfheid, verlies van coördinatievermogen en rillingen en heb je ongeveer 10% kans op een van de volgende verschijnselen; misselijkheid, braken, lokale roodheid en zwellingen, en flauwvallen, snelle en onregelmatige hartslag, slapeloosheid, koorts en allerlei spierspasmes. Ongewoner is het last te krijgen van ernstige stuiptrekkingen, tintelende tanden, opzwellen van de tong, dorst, diaree, shock, uitslag en zwaar ontstoken ogen... en deze gevolgen kunnen wel twee maanden lang aanhouden...

Leuk filmpje


[ Bericht 11% gewijzigd door zhe-devilll op 16-07-2007 01:47:32 ]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 16 juli 2007 @ 01:44:20 #171
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51509998
Ongeveer 1 procent van de slachtoffers overlijdt.

Nou nou, de kans dat je onder een auto komt is vele malen groter. Laat die beestjes lekker hun werk doen, daar zijn ze goed in.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_51510085
quote:
Op maandag 16 juli 2007 01:44 schreef popolon het volgende:
Ongeveer 1 procent van de slachtoffers overlijdt.

Nou nou, de kans dat je onder een auto komt is vele malen groter. Laat die beestjes lekker hun werk doen, daar zijn ze goed in.
Alleen maar goed om te weten!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51510119
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51510277
Je houdt je er verdomt hard mee bezig, met iets waar je bang voor bent...

N~
  maandag 16 juli 2007 @ 02:21:27 #175
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_51510470
Jaaa
Boom.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_51511601
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:08 schreef StefanP het volgende:
Spinnen zijn hardstikke handig en interessant.

Ze hebben geen interesse in jou of je voedsel. Ze hangen een beetje in hun web zonder jou lastig te vallen, of ze rennen 's avonds wat rond je huis om weer te verdwijnen als het licht wordt. Ze eten andere insecten! Ze doen geen vlieg kwaad, dus laat ze lekker met rust.

Zonder spinnen zou de wereld overspoeld worden door insecten. Ze eten jaarlijks meer gewicht aan insecten dan hoeveel alle mensen samen wegen! Sommige spinnen vangen visjes. Sommige spinnen wonen zelfs onder water in een bubbel lucht! Enz, enz.

[afbeelding]

Spinnen doen geen vlieg kwaad? Juist wel
Children of the night. What music they make.
  maandag 16 juli 2007 @ 07:22:44 #177
46960 StefanP
polemicist
pi_51511705
Het was ironisch bedoeld. De grap is je ontgaan.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51513113
quote:
Op maandag 16 juli 2007 07:22 schreef StefanP het volgende:
Het was ironisch bedoeld. De grap is je ontgaan.
Ooooooooh nee vandaar, nou snap ik het!
Children of the night. What music they make.
pi_51528943
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:56 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]


Zie je die kanjers rennen, alsof ze klompjes aanhebben
Huisspinnen schijnen te bijten...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_51532715
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Huisspinnen schijnen te bijten...
Bwoooooh nee toch?
*elke keer als ik in dit topic kom heb ik kippevel overal!*
ieuwwwwww
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_51537832
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:04 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Bwoooooh nee toch?
*elke keer als ik in dit topic kom heb ik kippevel overal!*
ieuwwwwww
Hoorde het vandaag, niet dat ik dat wilde weten...

Ik wou dat ik dit topic nooit had gestart

Maar het is toch leuk om te zien dat ik niet de enige ben die rilt van spinnen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_86241703
Deze vorm van spam is niet toegestaan op FOK!.
Voor mogelijkheden tot adverteren neem contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 62% gewijzigd door Symphonic op 09-09-2010 15:19:43 ]
  † In Memoriam † donderdag 9 september 2010 @ 15:30:16 #183
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_86243907
Stofzuigerzakkenspam :')

:|W
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_86246463
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:40 schreef GRAYMALKIN het volgende:
Ze blijven gewoon in leven hoor. of ze de uitgang weten te vinden is een tweede.
Gewoon doen zoals mijn vriendin laatst deed.
Met Stofzuiger 'enge' spin(en) opzuigen en aan laten staan met een briefje er op of ik hem uit wilde zetten en de zak leeg wilde gooien als ik wakker werd. |:(

zucht...... vrouwen. :N
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')