Wederhoor? dan moet je als SP corifee wel snel een eigen site op zetten, anders is censuur je deel.quote:Speelt er meer mee in deze zaak?
De kritiek van ‘buiten’ dat de SP een centralistisch ingestelde partij is, is
juist. Er zijn maar een paar mensen die aan de knoppen draaien. Er is weinig
(geen) ruimte voor kritiek. Dat is jammer, want het zal onze groei uiteindelijk
remmen. Goede mensen zullen hierdoor weggaan. En we hebben een goed kader juist
zo hard nodig, zeker als we over een paar jaar regeringsverantwoordelijkheid
krijgen en blijven groeien in de gemeenten en provincies.
Een van de dingen die me het meest stoort is dat er mensen in mijn fractie onder
druk zijn gezet om spijt te hebben van hun stem. Er is zelfs tegen hen gezegd
dat als zij niet een verklaring wilden ondertekenen, zij uit de statenfractie
zouden worden gezet. Ik weet van tenminste twee personen dat die daardoor
slapeloze nachten hebben gehad. En ik vraag me oprecht af of dit de wijze is
waarop wij met ons actieve kader om willen gaan. Is dit die menselijke
waardigheid? Blijkbaar is het moeilijk voor sommigen in het partijbestuur om
feiten te accepteren en vergeten zij daarbij fatsoensnormen en -niet te
vergeten- de inhoud en strekking van ons verkiezingsprogramma. Ik (en diverse
mensen om mij heen) zijn hierdoor bijzonder aangeslagen.
Meer info op;
http://www.duzgunyildirim.nl/faq.php
Nou ooit heel lang geleden wel, dat erkennen zij ook. Mede oprichter daan monje echter vind je in de SP geschiedenis op hun site weer niet...quote:Op maandag 9 juli 2007 11:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
SP was toch een soort communistenkliek? Dit is toch heel normaal eigenlijk?
Mijn kritiek, tevens verbazing, op de SP is nu juist dat ze echt door de kieswet mazen willen glippen. Vreemd want imago schade, leden verlies...quote:Op maandag 9 juli 2007 12:19 schreef SCH het volgende:
Het heeft volgens mij niks met mao-isme of communisme te maken want het CDA is op een vergelijkbare manier georganiseerd.
Goed leiderschap of dictatoriaal leiderschap?quote:Op maandag 9 juli 2007 19:33 schreef sneakypete het volgende:
De SP heeft gewoon wat de grote partijen al jaren ontberen: goed leiderschap
Slaafs gevolg, a.k.a. klapvee, anders kom je niet verder in de SP en dergelijke 'krijgers' partijen....quote:Op maandag 9 juli 2007 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Goed leiderschap of dictatoriaal leiderschap?![]()
Dictatoriaal? Nogal overdreven. Ik wil best geloven dat de partijtop de teugels strak houdt, maar van dictatuur is geen sprake. In elk geval werkt de SP manier van organiseren beduidend beter dan de onderlinge machtsstrijd die je op rechts ziet (zowel in de VVD als in de kleine rechtse partijtjes). Zonder dat geharrewar had de VVD bijv veel meer zetels gehad. De PvdA kut ook heel wat aan onderling dus ik wil zeker niet zeggen dat het een 'rechts'probleem is.quote:Op maandag 9 juli 2007 20:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Goed leiderschap of dictatoriaal leiderschap?![]()
Geloof het of niet, er zijn mensen die stellen dat er onder saddam minder doden vielen bij elkaar opgeteld dan na zijn dood binnen de grenzen van wat ooit zijn irak was...quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:09 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dictatoriaal? Nogal overdreven. Ik wil best geloven dat de partijtop de teugels strak houdt, maar van dictatuur is geen sprake. In elk geval werkt de SP manier van organiseren beduidend beter dan de onderlinge machtsstrijd die je op rechts ziet (zowel in de VVD als in de kleine rechtse partijtjes). Zonder dat geharrewar had de VVD bijv veel meer zetels gehad. De PvdA kut ook heel wat aan onderling dus ik wil zeker niet zeggen dat het een 'rechts'probleem is.
Bovendien gaat het mij vooral om inhoudelijke standpunten, dus fokthesystem doe relaxed en focus je vooral op inhoud. Stemmen vind ik trouwens altijd de minst kwade optie kiezen, geen 1 partij is ideaal.
Eerlijk gezegd riekt de site hierboven nogal naar een uiting van jaloezie en frustratie.
En wederom dank voor deze uiterst intelligente en inhoudelijke bijdrage aan de discussie.quote:
jij hebt anders ook niks zinnigs gemeldquote:Op donderdag 12 juli 2007 01:10 schreef aapje22 het volgende:
[..]
En wederom dank voor deze uiterst intelligente en inhoudelijke bijdrage aan de discussie.
Als het verwoorden van een standpunt al teveel moeite kost, ga dan lekker een andere hobby zoeken,knuppel.
topic vervuiling, ga dit lezen aub !quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:03 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
jij hebt anders ook niks zinnigs gemeld![]()
Is die uitzending ergens al te zien op internet?quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeft iemand nog commentaar op de uitzending van NOVA? Klinkt als aardig crisis in de SP.
Opzichtig mensen lozen omdat ze niet op een vriendenlijstje staan is inderdaad een teken van goed leiderschapquote:Op maandag 9 juli 2007 19:33 schreef sneakypete het volgende:
De SP heeft gewoon wat de grote partijen al jaren ontberen: goed leiderschap
96% van de partijraad was het oneens met Yildrim. Na eerst het niet gehaald te hebben in de tweede kamer (vastgesteld door het congres) is het hem ook in de Eerste kamer niet gelukt. Het lijkt me een typisch gevalletje wrok en gelukkig is er voor mensen met wrok binnen de Nederlandse media genoeg oor. Als het maar niet over inhoud gaat.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeft iemand nog commentaar op de uitzending van NOVA? Klinkt als aardig crisis in de SP.
Maar dit lijkt op censuur en iedereen in de politiek weet dat dat dodelijk is. Het gaat niet om de waarheid maar om hoe het er uit ziet. Als je je vuile was buiten hangt word je afgemaakt maar als je het verstopt nog meer. Als je het buitenhangt kan iedereen zijn eigen oordeel vormen en waait de bui het snelste over.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:59 schreef Ooster het volgende:
[..]
96% van de partijraad was het oneens met Yildrim. Na eerst het niet gehaald te hebben in de tweede kamer (vastgesteld door het congres) is het hem ook in de Eerste kamer niet gelukt. Het lijkt me een typisch gevalletje wrok en gelukkig is er voor mensen met wrok binnen de Nederlandse media genoeg oor. Als het maar niet over inhoud gaat.
Sommige mensen die zich ergens kandidaat voor stellen denken dat ze de ideale combinatie van Marijnissen en Napoleon zijn (ik doel niet op Yildrim). Bij de PVV komen zulke mensen je dan in de kamer maar bij de SP raken dat soort mensen teleurgesteld. Het is binnen de SP relatief makkelijk om ergens tussen te komen, zie Amsterdam-West affaire, en de lijntjes zijn erg kort maar ook daar zitten grenzen aan.
Democratie en het krijgen van de juiste mensen is een moeilijk ding. Dat is bij elke partij zo. Zie de problemen bij de VVD en D66. Bij het CDA pretenderen ze niet eens een democratie te hebben en de PVV is een ronduit dictatoriale partij. In een democratische partij raken ook altijd mensen teleurgesteld, dat is politiek.
En wat betreft de censuur in de Tribune: Als de hoofdredacteur dat podium wil gebruiken om mensen nog verder tegen elkaar uit te spelen en dan ook nog eens een onevenwichtig stuk te plaatsen lijkt me het niet onredelijk dat er een eis komt dat er ook een andere kant van het verhaal moet staan. Stukken in de Tribune moeten wel boven het 'Simon Rozendaal'-niveau uitkomen, daar zal iedereen het wel mee eens zijn lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |