Toen moesten we nog achter die beesten aanrennen.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ach vroeger ging het ook zo
Precies, het is allemaal de schuld van de Joden!quote:Op zondag 8 juli 2007 23:56 schreef -skippybal- het volgende:
Schandalig inderdaad. HJier hoor je nooit iets over maar dat gedoe met die Joden en Duitsland is niet weg te denken![]()
Dieren martelen is oke?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:58 schreef Flashwin het volgende:
Dieren![]()
Mensen die dieren gelijk willen stellen aan mensen en gaan janken om hoe ze behandeld worden
Emotionele argumenten? Noems een een voorbeeld.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:02 schreef SnowCockroach het volgende:
Eens.
Alleen heb ik nogal een hekel aan het stereotyp van jankende linkse boomknuffelaars die met tenenkrommende emotionele argumenten komen om hun standpunt te verdedigen. Ik ben het met ze eens daar niet van, maar please, zorg wel dat we nog serieus worden genomen.![]()
Mensen die denken datze zelf ook geen diersoort zijnquote:Op zondag 8 juli 2007 23:58 schreef Flashwin het volgende:
Dieren![]()
Mensen die dieren gelijk willen stellen aan mensen en gaan janken om hoe ze behandeld worden
'Hoe zou jij het vinden als we je hele familie zouden afslachten!'quote:Op maandag 9 juli 2007 00:04 schreef Steenarend het volgende:
[..]
Emotionele argumenten? Noems een een voorbeeld.
ik dacht nog, zou ze zo kinderachtig zijn..?quote:Op maandag 9 juli 2007 00:06 schreef Motar het volgende:
[..]
Mensen die denken datze zelf ook geen diersoort zijn![]()
Volgens de wetten van de natuur heerst de sterkste dus de kans is groter dat ik jou kapot maakquote:Maar ik wil jouw keffertje wel even ontvellen voor je en hem dan teruggeven aan jou.
Ik lig er niet wakker vanquote:
Waar lees jij dat ik denk dat het er hier in NL ook zo aantoegaat?quote:Op maandag 9 juli 2007 00:07 schreef Meddo het volgende:
Ik heb snel wat stukjes gekeken, en die testen op dieren zijn inderdaad erg, dat mag niet gebeuren. Evenals het verwaarlozen van dieren. Maar het ergste van alles is nog wel die mensen zoals TS, die denken dat het hier in Nederland in de bioindustrie er net zo aan toe gaat.
Wij mensen zijn nou eenmaal zo geevolueerd dat wij op een makkelijk, en hier in nederland vooral, diervriendelijke manier aan ons stukje vlees kunnen komen.
We leven niet een paar eeuwen terug, dus waarom zouden we wel zoals vroeger aan ons eten moeten komen?
Gaaf dat je 10 minuten nadat ik deze post typte die film van anderhalf uur al gekeken hebt!quote:Op maandag 9 juli 2007 00:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Die vergelijking met de holocaust, vind ik vrij ver gaan.![]()
Verder vind ik het een landradige film..![]()
Let the games beginquote:Op maandag 9 juli 2007 00:11 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ik lig er niet wakker vanBoeit me gewoon niet..het zijn maar dieren
Hoezo 10 soorten gehakt in de het koelvakquote:Op zondag 8 juli 2007 23:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Toen moesten we nog achter die beesten aanrennen.
Dat heb ik dan weer met rampen waarbij duizenden mensen omkomen. Die raken me gewoon niet.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:11 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ik lig er niet wakker vanBoeit me gewoon niet..het zijn maar dieren
Ik stel voor dat we de vegetariers opeten, die schijnen bovendien toch het lekkerst te zijn.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:28 schreef Aasgier het volgende:
Snap ook niet waarom er geen mensenvlees verkrijgbaar is in de winkels.
Dan is het tenminste eerlijk weet je en hoef je je ook niet schuldig te voelen dus ik zeg: mensenvlees in de schappen!
Beste oplossing ook om co2 tegen te gaan > minder mensen > minder co2.
Ach- met een beetje mosterd erbij proef je geen verschil.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:30 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we de vegetariers opeten, die schijnen bovendien toch het lekkerst te zijn.
Mja, maar dat doen wij zelf met mensen, met ons eigen soort.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:21 schreef Meddo het volgende:
Moet je eens kijken wat we wel niet allemaal met (ongeboren) mensen doen:
http://www.godtube.com/vi(...)acd6606989f03769e8f7
![]()
beelden vanaf 3e minuut
![]()
laadt langzaam....
Wie zegt dat ik hem al heb afgekeken.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:15 schreef Motar het volgende:
[..]
Gaaf dat je 10 minuten nadat ik deze post typte die film van anderhalf uur al gekeken hebt!
Flapdrol.
Het is een romantische comedy hoor.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:57 schreef Harajuku. het volgende:
Dit filmpje kan ik maar beter niet gaan kijken, hmm?.
Je geeft je mening (film is langdradig) dit kun je pas weten als je hem helemaal gezien hebt.quote:Op maandag 9 juli 2007 01:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik hem al heb afgekeken.
Wat je zegt ben je zelf![]()
Flapdrol.
Ik gaf mijn mening over het intro, die ongeveer 6- 10 minuten duurde...quote:Op maandag 9 juli 2007 13:51 schreef Motar het volgende:
[..]
Je geeft je mening (film is langdradig) dit kun je pas weten als je hem helemaal gezien hebt.
Zeg dat dan gewoon.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik gaf mijn mening over het intro, die ongeveer 6- 10 minuten duurde...
En ik denk er nog steeds zo over.
Ja dat zie je ook in die film, ze schieten vrij vaak mis.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:30 schreef Triptamine het volgende:
Slachten gebeurt hier in Nederland heel diervriendelijk. Ze hebben een pin met een knop die op de kop van het beest word gezet en er zoveel centimeters uitkomt dat het zijn hersens doorboord, meteen dood is, en er niks van voelt.
't valt allemaal wel meequote:Op maandag 9 juli 2007 00:57 schreef Harajuku. het volgende:
Dit filmpje kan ik maar beter niet gaan kijken, hmm?.
Hmm, in de slachterij waar ik 2 maanden heb gewerkt is er niet een keer gemistquote:Op maandag 9 juli 2007 15:39 schreef Motar het volgende:
[..]
Ja dat zie je ook in die film, ze schieten vrij vaak mis.
quote:Op maandag 9 juli 2007 18:09 schreef Steenarend het volgende:
Motar, wat heeft het voor zin om hier op fok te gaan klagen. Je weet dat dit nauwelijks in Nederland voorkomt. Wij gaan nogal soft met dieren om vergeleken met andere landen.Ze hebben zelfs geprobeerd om de genen van varkens te manipuleren zodat ze geen poten meer hebben om ruimte te besparen. Er wordt steeds antibiotica aan dieren toegediend om ze levend te houden (vanwege stress, weinig ruimte etc). Denk jij dat het vlees wat op jouw bordje komt van een vrolijke koe op een een of andere boederij. Canada slaat onschuldige zeehondjes dood, ijsland dood walvissen, india mishandeld beren, japan dood massa's dolfijnen en maar niet te beginnen over mensen in onderontwikkelde landen die niks geven om dierenrechten (waarom zouden ze) en zo kan je nog wel even doorgaan. Dit is gewoon een van de trillioen problemen op deze planeet en jij doet er toch niks aan dus waarom zou jij je er druk over maken. Oke je kan stoppen met vlees eten en lid worden van een een of andere dierenbescherming.
Net zover als mensen die alleen zielig doen en klagen op internet.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
Daar kom je heel ver mee.
Ontopic: Erg triest dit, mijn slappe excuus is dat ik zelf nooit een dier iets zal aandoen, tenzij ik in levensgevaar verkeer. Feit blijft dat ik er met mijn vleesconsumptie, gebruik van cosmetische producten enz. net zo hard aan bijdraag.![]()
True, jammer dat die er ook zijn.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:22 schreef Steenarend het volgende:
[..]
Net zover als mensen die alleen zielig doen en klagen op internet.![]()
![]()
Ja dat klopt, maar een mens heeft verstand/ bewustzijn en een dier niet, dus onnodig slaan en schoppen op die beesten is niet nodig + dat het ook nog eens sadistisch is. Een leeuw doodt om te overleven en niet om zo'n hert expres zo veel mogelijk pijn te doen.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:19 schreef fathank het volgende:
Pff wat een bullshit. Als een leeuw een hert aan stukken scheurt hoor je toch ook niet klagen? "Ja dat is de natuur" zeggen ze dan. Dat wij andere beesten vetmesten is gewoon een gevolg van de evolutiem, ofwel gewoon "Zo is de natuur nou eenmaal".
Ow, laat ik het hert hier maar bijten. Dan lijdt het beest het minst en kan ik mij en mijn jongen voeden.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:25 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar een mens heeft verstand/ bewustzijn en een dier niet, dus onnodig slaan en schoppen op die beesten is niet nodig + dat het ook nog eens sadistisch is. Een leeuw doodt om te overleven en niet om zo'n hert expres zo veel mogelijk pijn te doen.
Dat is instinct, maar je snapt toch wel wat ik bedoel of niet?quote:Op maandag 9 juli 2007 18:26 schreef fathank het volgende:
Alsof dieren geen bewustzijn hebben
Ken je het verhaal van de leeuwenmoeder die haar kinderen verliest, en ter vervanging maar een hertje opvoedt? Nee, nog steeds geen bewustzijn
Dieren zijn niet zelfbewust. Ze hebben geen idee dat ze bestaan.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:26 schreef fathank het volgende:
Alsof dieren geen bewustzijn hebben
Ken je het verhaal van de leeuwenmoeder die haar kinderen verliest, en ter vervanging maar een hertje opvoedt? Nee, nog steeds geen bewustzijn
hmmmmmm of we steken geld in dat het goed gaat met ons zelf(de mensheid) of we steken geld in dat het goed gaat met dieren, moeilijke keuze.....quote:Op maandag 9 juli 2007 00:11 schreef Motar het volgende:
[..]
Punt is dat als we net iets meer geld steken in het iets minder pijnlijker ombrengen van die beesten en ze niet alleen in een legbatterij laten leven of in een loods ze in ieder geval nog iets van een *vrij* leven hebben.
Ik breng het door dit hier te plaatsen zowiezo al wat meer in de aandacht.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:09 schreef Steenarend het volgende:
Motar, wat heeft het voor zin om hier op fok te gaan klagen. Je weet dat dit nauwelijks in Nederland voorkomt. Wij gaan nogal soft met dieren om vergeleken met andere landen.Ze hebben zelfs geprobeerd om de genen van varkens te manipuleren zodat ze geen poten meer hebben om ruimte te besparen. Er wordt steeds antibiotica aan dieren toegediend om ze levend te houden (vanwege stress, weinig ruimte etc). Denk jij dat het vlees wat op jouw bordje komt van een vrolijke koe op een een of andere boederij. Canada slaat onschuldige zeehondjes dood, ijsland dood walvissen, india mishandeld beren, japan dood massa's dolfijnen en maar niet te beginnen over mensen in onderontwikkelde landen die niks geven om dierenrechten (waarom zouden ze) en zo kan je nog wel even doorgaan. Dit is gewoon een van de trillioen problemen op deze planeet en jij doet er toch niks aan dus waarom zou jij je er druk over maken. Oke je kan stoppen met vlees eten en lid worden van een een of andere dierenbescherming.
We leven uiteindelijk van de dieren,dus dieren in goede gezondheid zijn mensen in goede gezondheid(hm al die groeihormonen kunnen ook nooit goed zijn voor de consumers van het vlees???quote:Op maandag 9 juli 2007 18:44 schreef OhEcht het volgende:
[..]
hmmmmmm of we steken geld in dat het goed gaat met ons zelf(de mensheid) of we steken geld in dat het goed gaat met dieren, moeilijke keuze.....
(mens natuurlijk)
Vlektest hm??quote:Op maandag 9 juli 2007 18:36 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dieren zijn niet zelfbewust. Ze hebben geen idee dat ze bestaan.
Dat is bij enorm veel dieren getest met de bekende vlektest. Alleen ik geloof chimpansees en dolfijnen leken zichzelf te herkennen.
Nooit gezegt dat we geen geld aan volksgezondheid moeten uitgeven maat.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:57 schreef Motar het volgende:
[..]
We leven uiteindelijk van de dieren,dus dieren in goede gezondheid zijn mensen in goede gezondheid(hm al die groeihormonen kunnen ook nooit goed zijn voor de consumers van het vlees???
Maar neem eens de moeite om te kijken wat voor virus er vrij is gekomen door de omstandigheden waarin die varkens leven in Amerika en wat voor gevaar dat virus voor de vis populatie vormt en voor de mensheid vormt.
![]()
Geen herten in Afrika? Ik heb ze anders zelf gezien beste vrind...quote:Op maandag 9 juli 2007 18:40 schreef Schijtgeit het volgende:
Btw. leeuwen jagen ook niet op herten, want die komen niet eens voor in Afrika. Antilopes wel.
Er wordt een vlek/stip getekend op het voorhoofd en er wordt een spiegel geplaatst. Dan kijken naar de reactie. Enkel chimpansees leken te beseffen dat ze zichzelf zien en proberen de stip te onderzoeken via hun spiegelbeeld. Dolfijnen vertoonden ook een reactie die erop lijkt dat ze zichzelf herkennen.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:59 schreef Motar het volgende:
[..]
Vlektest hm??
Of ze bewust zijn van hun bestaan of niet doet er eigenlijk niet toe, wij als *heersende vorm* op aarde horen dan onze verantwoordelijkheid te nemen door te erkennen dat ze wel bewust aanwezig zijn op aarde en zeer zekers wel gevoelens hebben.
Dus aan de hand van die test kom je er achter of dieren bewust zijn van hun eigen bestaan?quote:Op maandag 9 juli 2007 21:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er wordt een vlek/stip getekend op het voorhoofd en er wordt een spiegel geplaatst. Dan kijken naar de reactie. Enkel chimpansees leken te beseffen dat ze zichzelf zien en proberen de stip te onderzoeken via hun spiegelbeeld. Dolfijnen vertoonden ook een reactie die erop lijkt dat ze zichzelf herkennen.
Hey, als jouw keffertje of dat van eeng eliefde van je ziek is ga je er toch ook mee naar de dierenarts?quote:Op maandag 9 juli 2007 18:44 schreef OhEcht het volgende:
[..]
hmmmmmm of we steken geld in dat het goed gaat met ons zelf(de mensheid) of we steken geld in dat het goed gaat met dieren, moeilijke keuze.....
(mens natuurlijk)
O en het is al erg genoeg dat je het hier over MEER geld praat, zouden er helemaal geen geld aan uit moeten geven en dan al dat geld gebruiken voor iets waar we wat aan hebben en niet om mensen zoals jou gerust te stellen.
Dat heeft het kennelijk wel omdat ik het niet eens ben met de manier waarop die dieren omgebracht worden, en ik ben niet alleen met die klacht.quote:Op maandag 9 juli 2007 20:01 schreef OhEcht het volgende:
[..]
Nooit gezegt dat we geen geld aan volksgezondheid moeten uitgeven maat.
Maakt mij gewoon niets uit wat ze met die dieren uitspoken zolang het geen slecht effect heeft op mensen.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik niet denk dat ze het hier zo doen, veel verschil zal er echter niet zijn.quote:Op maandag 9 juli 2007 20:29 schreef dubidub het volgende:
Oh en als je de veehouderij in dit filmpje gaat vergelijken met die in Nederland, ben je een rasechte grafjosti. Die koe die op koshere manier werd geslacht, Boh, die spoot veul gek
Ja. Interesse in de vlek duidt op zelfbewustzijn en een bepaalde mate van intelligentie.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:04 schreef Motar het volgende:
[..]
Dus aan de hand van die test kom je er achter of dieren bewust zijn van hun eigen bestaan?
![]()
Je neemt ook wel één van de betere bronnen op dierenrechtengebiedquote:Op maandag 9 juli 2007 23:12 schreef ee-04 het volgende:
Ik zag laatst ook zo een verschrikkelijk filmpje waarin van dieren levend hun vel werd afgetrokken om het bont niet te beschadigen. Weet niet of ik het hier gewoon mag posten....Dit filmpje is serieus niet bedoeld voor mensen met een zwakke maag.
http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_Farm.swf
Of het nou veel voor komt of niet, ik was echt vrij geschokt toen ik dit zag dus ik dacht, laat ik het even in dit topic gooienquote:Op maandag 9 juli 2007 23:15 schreef dubidub het volgende:
[..]
Je neemt ook wel één van de betere bronnen op dierenrechtengebied
Wat maakt het nou uit wat de bron is, man. je ziet toch dat het gebeurd, wees blij dat er zulke organisaties zijn die dit onder de aandacht brengen. Dat volk mag net zo hard gemarteld worden als die dieren waarbij ze het doen.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:15 schreef dubidub het volgende:
[..]
Je neemt ook wel één van de betere bronnen op dierenrechtengebied
Of we steken geld in beide.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:44 schreef OhEcht het volgende:
[..]
(mens natuurlijk)
O en het is al erg genoeg dat je het hier over MEER geld praat, zouden er helemaal geen geld aan uit moeten geven en dan al dat geld gebruiken voor iets waar we wat aan hebben en niet om mensen zoals jou gerust te stellen.
Hoor jij een hond janken als hij/zij levend gevillt wordt?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:40 schreef ikJur het volgende:
biefstukjeeee![]()
hoor jij de diertjes klagen? ikke niet
ga jij een hond levend villen als je em gaat eten?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:42 schreef Apokalypse het volgende:
[..]
Hoor jij een hond janken als hij/zij levend gevillt wordt?
Ikke() wel
d8 al dat ik dat wat anders neer had moeten zetten. Zolang het geen direct slecht gevolg heeft voor de mensheid als een geheel en niet alleen voor wat emos die gaan lopen janken om die arme diertjes.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:07 schreef Motar het volgende:
[..]
Dat heeft het kennelijk wel omdat ik het niet eens ben met de manier waarop die dieren omgebracht worden, en ik ben niet alleen met die klacht.
Het heeft dus in die zin al een slecht effect.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:57 schreef Canisfire het volgende:
Achterlijk dat er nog steeds boeren zijn die het vee buiten laten staan in de nacht !
In de huiskamer die dieren zo behandel je de bejaarden toch ook niet !
quote:Op maandag 9 juli 2007 00:21 schreef Steenarend het volgende:
Dieren hebben ook gevoel precies hetzelfde als mensen. Als ze bakstenen beginnen te gooien op dieren dan voel ik wel de pijn dat die dieren voelen. Hetzelfde als mensen die mishandeld worden of mensen die uitsterven door voedseltekort, dat kan ik ook niet aanzien. Waarom zouden dieren anders zijn dan mensen ? Ze zien er alleen een anders uit. En dan de mens boven dieren staat zal wel maar dat geeft nog niet het recht voor mishandelen etc. Wij mensen zijn een intelligent soort en zouden dus beter moeten weten.
Ga jij dat dan betalen? Er zijn nog genoeg problemen voor de mensen en daar hebben we niet genoeg geld voor, en dan wil jij nog een gedeelte van die al te kleine hoeveelheid geld uit gaan geven aan dieren rot lekker een eind op.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:37 schreef Apokalypse het volgende:
[..]
Of we steken geld in beide.
Je moet niet vergeten dat we natuurlijk samen leven en de aarde niet alleen van ons is.
Het probleem is alleen dat de meeste mensen dit nog steeds denken terwijl wijzelf ook gewoon een diersoort zijn die gewoon wat verder ontwikkeld is.
Dat hoeft niet te zeggen dat we gelijk alle regeltjes van de aarde aan onze laars moeten lappen wat we wel doen.
Uhm, dit maakt nogal uit, aangezien Greenpeace/PETA nog wel 'ns wat willen vervalsen om extra zieltjes te winnenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:17 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit wat de bron is, man. je ziet toch dat het gebeurd, wees blij dat er zulke organisaties zijn die dit onder de aandacht brengen. Dat volk mag net zo hard gemarteld worden als die dieren waarbij ze het doen.
Waarom zouden we het stoer vinden om geen links gedachtengoed erop na te houden? Als ik toch rechts ben waarom zou ik een linkse reactie posten?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:05 schreef fraQture het volgende:
Het was wel te verwachten hier op FOK!. Een aardig van de mensen vindt het 'stoer' om er vooral geen (deel van) links gedachtengoed op na te houden dus wordt alles dat ook maar enige parallel heeft met denkbeelden van een GroenLinks, Greenpeace, PETA e.d. afgedaan met "Boomknuffelaars" en "Ik eet vlees uit principe". Triest.
Wat ik ook niet begrijp is de reactie van mensen die zeggen dat we ook niet klagen als een roofdier zijn prooi doodt. Nee duh, dat is ook geen vergelijking. Echter, zo'n prooi is wel binnen enkele minuten dood, dit in tegenstelling tot bij de manier waarop dieren met name in het buitenland massaal behandeld worden. Maar wat heeft een leeuw zonder hulpmiddelen dan voor alternatief?
Dierenleed voor entertainmentdoeleinden kan niet. Punt.
Dierenleed door nutteloze dierproeven kan niet. Punt.
Natuurlijk is het niet realistisch om van iedereen veganist te maken, dat ben ik zelf ook niet. Maar wat ik vooral stuitend vind is dat mensen denken dat ze stoer zijn door te doen alsof het ze niets doet.
Hen die het ook echt niets doet, zitten in een veel verder stadium van mentale vervlakking...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |