abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juli 2007 @ 23:45:28 #201
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51276301
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat leuk, hetzelfde principe als we nu hebben. Mara hoe komt het dan toch dat het percentage hoogopgeleiden toen zoveel lager lag?
Voeding, stimulans, betere educatie.
pi_51276398
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:37 schreef Napalm het volgende:

[..]

diplomainflatie. En veranderende cultuur & maatschappij.
Vooral dat laatste natuurlijk. Maar wat ik meer bedoelde is dat Floripas wel kan schermen met een beurs voor de slimme loodgieterskindjes, maar dat dat in de praktijk natuurlijk slechts sporadisch voorkwam, waar tegenwoordig het systeem zo is ingericht, dat bijna iedereen die wat kan ook wel komt bovendrijven.
pi_51276500
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar kijk eens hoeveel mensen hem binnen een aanvaardbare tijd uitlopen. Die heb je in alle soorten en maten.
Fout. Je steekproef is ondeugdelijk, alleen degenen die over het vereiste talent beschikken, beginnen aan de marathon.
quote:
[..]

Hoor jij mij Lamarque aanhalen? Ik heb het over de voeding die je je kind geeft.
Zo, alle meisjes krijgen dus slechtere voeding. Mooi dat we een dergelijk grote misstand in dit topic boven water hebben gekregen.
quote:
[..]

Prima, maar het is rechtlijniger dan intelligentie.
Het is beter meetbaar. Verder onthoud ik me van een oordeel.
pi_51276554
Interesse speelt natuurlijk ook een grote rol, dat wordt vaak vergeten in het onderwijs. Natuurlijk heeft ieder zo zijn voorkeur, maar je kunt iemand interesse voor wiskunde bijbrengen door de manier waarop je doceert. Het studiehuis en de Tweede Fase zorgen voor ambivalentie, juist dan wanneer de wil om te leren zo belangrijk is. In die zin ondermijnt het Nieuwe Leren dus de gelijkheid van scholieren en het recht op vrije kansen. Het laatste dat je moet doen is ontwikkelingskansen als iets statisch zien.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:53:34 #205
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51276592
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:36 schreef Napalm het volgende:
Zelfdediscussie link over erfelijkheid als ik flori de vorige keer gaf (wtf is dat topic gebleven?):

http://www.biopolitiek.nl/pivot/entry.php?id=24
[..]
Ja, heb je het (overigens raar en matig geschreven) artikel uitgelezen? Daarin wordt dat juist weer ontkracht.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:54:19 #206
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51276614
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:37 schreef Napalm het volgende:

[..]

diplomainflatie. En veranderende cultuur & maatschappij.
Dat van die diploma-infaltie valt wel mee.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:54:41 #207
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51276633
Valt helemaal niet mee. ALs je ziet wat voor een idoten er tegenwoordig van het HBO afkomen.
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:41 schreef Floripas het volgende:

Mensen worden niet geboren als dubbeltjes of kwartjes. En intelligentie, als er al een getal aan te plakken is, valt bij standaardmensen niet in de orde van grootte van 0,10 - 10.000.000,
ja, grappig, miereneuken op een vergelijking..

Feit is dat je met een IQ van 80 economisch nutteloos bent en met een IQ van 130 nuttig. En als je twee mensen van 80 laat fokken dat je dan een grote kans hebt op weer 80 vv.

Het ontkennen van significante erfelijke invloed op het IQ is gewoon je kop in het zand steken
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:55:21 #208
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51276656
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Vooral dat laatste natuurlijk. Maar wat ik meer bedoelde is dat Floripas wel kan schermen met een beurs voor de slimme loodgieterskindjes, maar dat dat in de praktijk natuurlijk slechts sporadisch voorkwam, waar tegenwoordig het systeem zo is ingericht, dat bijna iedereen die wat kan ook wel komt bovendrijven.
Waarom dan? Als je vroeger slim genoeg was, mocht je naar school, zo hebben mijn grootouders dat ook gedaan, en zo is het altijd al gegaan.
pi_51276694
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Op ROC's en Hbo-instellingen is het een structureel probleem.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51276777
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:56 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

En uni helaas ook .

Een beetje orang oetang haalt vandaag de dag op z'n sloffen de uni.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:59:10 #211
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51276815
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:50 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Fout. Je steekproef is ondeugdelijk, alleen degenen die over het vereiste talent beschikken, beginnen aan de marathon.
[..]
Nee, heus. Bijna ieder kind is bij geboorte in potentie in staat een marathon uit te rennen binnen acceptabele tijd. Ook al kun jij je niet voorstellen dat sommige mensen die hun hele leven ongezond eten en roken en te veel drinken dit in potentie wel ooit gekund hebben - dat wil niet zeggen dat ze die potentie niet ooit in zich hadden,
quote:
Zo, alle meisjes krijgen dus slechtere voeding. Mooi dat we een dergelijk grote misstand in dit topic boven water hebben gekregen.
[..]
Huh, hoezo? Meisjes hebben een andere beenderbouw dan mannen. Dat heeft te maken met baren. Je hersengrootte heeft niks te maken met baren, laat staan je intelligentie.
quote:
Het is beter meetbaar. Verder onthoud ik me van een oordeel.
Nee, je onthoudt je niet van een oordeel, dat zag ik al eerder in dit topic.
Hoe kun je nou over iets dat heel slecht meetbaar is zulke harde uitspraken doen?
pi_51276838
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Valt mee????????

een op de drie Nederlanders studeert tegenwoordig af in het hoger onderwijs.

Waarde van het vod? Iets meer dan niets. Maar ook niet meer dan dat.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:00:42 #213
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51276884
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
Interesse speelt natuurlijk ook een grote rol, dat wordt vaak vergeten in het onderwijs. Natuurlijk heeft ieder zo zijn voorkeur, maar je kunt iemand interesse voor wiskunde bijbrengen door de manier waarop je doceert. Het studiehuis en de Tweede Fase zorgen voor ambivalentie, juist dan wanneer de wil om te leren zo belangrijk is. In die zin ondermijnt het Nieuwe Leren dus de gelijkheid van scholieren en het recht op vrije kansen. Het laatste dat je moet doen is ontwikkelingskansen als iets statisch zien.
Maar dit ben ik met je eens, Lemmeb. Je moet zo ook niet doceren.
Dat zegt overigens niets over intelligentie. Ik ben nog nooit een niet-nieuwsgierige baby tegengekomen.
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2007 @ 00:01:06 #214
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51276901
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Rekensommetjes van de lagere school bij de pabo vallen ook onder hoger onderwijs.
Carpe Libertatem
pi_51276974
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:00 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar dit ben ik met je eens, Lemmeb. Je moet zo ook niet doceren.
Dat zegt overigens niets over intelligentie. Ik ben nog nooit een niet-nieuwsgierige baby tegengekomen.
Lieve Floripas, ik ben geen kloon van Lemmeb
  maandag 9 juli 2007 @ 00:04:23 #216
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51276997
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:54 schreef Napalm het volgende:
Valt helemaal niet mee. ALs je ziet wat voor een idoten er tegenwoordig van het HBO afkomen.
[..]
Die kwamen vroeger van het HBS af. Nou en?
quote:
ja, grappig, miereneuken op een vergelijking..
Niks mierenneuken. Als de vergelijking niet opgaat, gaat-ie niet op. Dan ontkracht ik 'm.
quote:
Feit is dat je met een IQ van 80 economisch nutteloos bent en met een IQ van 130 nuttig.
"Feit"? Een vuilophaler is minder nuttig dan een hoogleraar filosofie? Dat lijkt me sterk.
quote:
En als je twee mensen van 80 laat fokken dat je dan een grote kans hebt op weer 80 vv.
Nee, dat is dus niet bewezen.
Net zo min als dat bewezen is dat je met een "80" in je hersen wordt geboren.
Je kunt in een jaar met de juiste oefeningen een kind van 90 naar 110 laten gaan. Hoe kan dat?
quote:
Het ontkennen van significante erfelijke invloed op het IQ is gewoon je kop in het zand steken
Hoezo? Ik draag al een topic lang argumenten aan, waarvan er vele niet zijn weerlegd.
pi_51276999
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom dan? Als je vroeger slim genoeg was, mocht je naar school, zo hebben mijn grootouders dat ook gedaan, en zo is het altijd al gegaan.
Zucht. Kansrekenen was zeker nooit je sterkste kant? Als je vroeger slim was, was de kans dat je een fatsoenlijke opleiding kon volgen als je niet uit het juiste milieu kwam veel kleiner dan tegenwoordig. Dat een enkeling van die kleine kans geen last had doet daar niets aan af.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:05:28 #218
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51277038
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:56 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Daar weet ik niet genoeg van af, ik weet meer van universiteiten. Een chemicus of een anglist van nu weet niet absurd veel meer of minder dan eentje van vijftig jaar geleden.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:06:18 #219
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51277064
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En uni helaas ook .

Een beetje orang oetang haalt vandaag de dag op z'n sloffen de uni.
Hoe kom je daarbij? Als je kennis al kunt kwantificeren, dan is er zeker geen sprake van.
pi_51277083
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Rekensommetjes van de lagere school bij de pabo vallen ook onder hoger onderwijs.
Ja, ongelofelijk en zo gaat het hele hogere onderwijs compleet naar de !@%#%%#^^%$&%*
  maandag 9 juli 2007 @ 00:06:58 #221
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51277086
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Valt mee????????

Ja, nou? We worden ook rad slimmer met z'n allen.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:07:35 #222
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51277109
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:03 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Lieve Floripas, ik ben geen kloon van Lemmeb
Van wie dan wel?
En mijn argument staat.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:09:04 #223
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51277157
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zucht. Kansrekenen was zeker nooit je sterkste kant?
Ad hominems wel de jouwe?
quote:
Als je vroeger slim was, was de kans dat je een fatsoenlijke opleiding kon volgen als je niet uit het juiste milieu kwam veel kleiner dan tegenwoordig. Dat een enkeling van die kleine kans geen last had doet daar niets aan af.
Dat heeft niks te maken met kansberekening. We worden slimmer van meer onderwijs, betere stimulans, betere voeding, eerdere educatie. Punt.
pi_51277192
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:06 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Als je kennis al kunt kwantificeren, dan is er zeker geen sprake van.
Je wilt niet weten hoe hard het niveau is gezakt in ene paar decennia.

Diploma-inflatie is gewoon een feit.

Hoe kan je onderwijs nog "hoger" noemen als 1 op de drie Nederlanders het kan halen.

De "h" van hoger schreef je vroeger met een bijzondere grote hoofdletter, maar die h wordt steeds kleiner.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:11:52 #225
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51277251
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoe hard het niveau is gezakt in ene paar decennia.

Diploma-inflatie is gewoon een feit.

Hoe kan je onderwijs nog "hoger" noemen als 1 op de drie Nederlanders het kan halen.

De "h" van hoger schreef je vroeger met een bijzondere grote hoofdletter, maar die h wordt steeds kleiner.
Heb je ook een bron voor je premisse?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')