abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51270605
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:12 schreef MouzurX het volgende:
jaaa geen domme mensen meer alleen slimme en dan ook nog wat genetische modificatie toepassen en dan hebben we onze UBERMENSCH !
  zondag 8 juli 2007 @ 21:19:42 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51270632
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:53 schreef StefanP het volgende:
Wat een noodgreep. Ook een hoop slimme mensen produceren domme kindjes? Bron? zelfs al is dat waar, dan nog staat daar tegenover dat veel meer slimme mensen slimme kindjes maken, terwijl domme mensen vrijwel gegarandeerd domme kindjes maken. Een non-argument dus.
Hoe verklaar je dan, als je de bronnen die jij aanhaalt (Murray etc.) gelooft, dat mensen elke generatie een stuk slimmer worden?
  zondag 8 juli 2007 @ 21:20:03 #63
182269 sneakypete
On the edge
pi_51270650
Nogaltijd beter pc dan een halfbakken fascist, sjezus man wat een gelul, hoe kun je uberhaupt dan een grens gaan trekken bij wat voor mensen je wel of niet mag laten bestaan? Bij mensen met een laag inkomen? Bij mensen met een strafblad? Of een geestelijke handicap? Depressie?

Volgens mij kun je half Nederland wel uitroeien als je alle dombo's kwijt wilt.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:20:58 #64
46960 StefanP
polemicist
pi_51270678
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waar komt dat laatste stuk uit?
Uit het artikel uit de OP, waarmee eens te meer aangegeven wordt dat niemand het gelezen heeft... maar wel reageert alsof dat zo is.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 8 juli 2007 @ 21:21:20 #65
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51270689
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:53 schreef the_legend_killer het volgende:
Dan kun je de problemen in Afrika ook aanpakken door de mensen zich niet meer te laten voortplanten ?
...want die zijn dommer...?
Uit welke doos tover je nu weer zoiets?
  zondag 8 juli 2007 @ 21:21:59 #66
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_51270714
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:05 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Och. Domme mensen bestaan wel. Sommige kunnen nu eenmaal niks opnemen in hun hersens. Dan kan je dat wel politiek correct omschrijven als "hij/zij is over veel zaken onwetend", maar dat heet nog steeds gewoon dom.
Hebben deze mensen waarschijnlijk op een ander niveau weer kwaliteiten waar anderen niets van afweten.
dus domheid is in mijn ogen nog steeds een term/gedachte om op iemand neer te kijken.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 8 juli 2007 @ 21:23:07 #67
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51270754
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:57 schreef StefanP het volgende:

Een artikel dat niemand gelezen heeft, aan de vele domme nazi-vergelijkingen te zien.
Nogmaals, vooral vergelijkingen die ik voorstanders zie maken.
pi_51270878
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je liegt dat je barst.
Ik barst niet enne ff een paar linkjes van buiten jouw oogklepjes:
http://www.cijfers.net/iq.html
quote:
Intelligentie kan zich tot op hoge leeftijd blijven ontwikkelen maar is bij mensen van 20 tot 25 jaar meestal op haar hoogtepunt. Wat wel blijft toenemen is het gemiddelde IQ: dat stijgt bij zowel kinderen als volwassenen elke 10 jaar met ongeveer 3 punten. Dat komt, denken psychologen, vooral door de verbeterde toegang tot allerlei informatie.
http://www.psychologiemagazine.nl/psychologie/show/id=14633
quote:
Het IQ stijgt
Willem Kort is nauw betrokken bij het onderzoek naar de WISC-III. Hij vertelt dat een nieuwe versie dringend nodig was, omdat het gemiddelde IQ in Nederland elk jaar ongeveer een half punt stijgt. Dit wordt het 'Flynn-effect' genoemd. Psychologen breken zich het hoofd over de vraag waar dat effect vandaan komt. Kort: 'Het is mogelijk dat het IQ stijgt doordat we beter worden opgeleid en door betere voedingspatronen. Maar zeker weten doen we dat niet.' De nieuwe vragen zijn net ietsje moeilijker, waardoor de gemiddelde leerling weer gewoon 100 scoort.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_51270893
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

...want die zijn dommer...?
Uit welke doos tover je nu weer zoiets?
Dat zeg ik niet.
Zijn wel mensen met een enorme achterstand

En om de mensen daar goed te scholen dan ben je wel effe bezig, maar daar kunnen ze de mensen niet echt goed scholen...
Scholing is wel noodzakelijk bij de term slim.
Al kunnen ze in Afrika wel erg goed met hun handjes werken.
Denk als je daar iemand leert om auto monteur te worden dat je dan een hele goede hebt, maar dat is voor in die landen een heel groot project
  zondag 8 juli 2007 @ 21:28:08 #70
46960 StefanP
polemicist
pi_51270937
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan, als je de bronnen die jij aanhaalt (Murray etc.) gelooft, dat mensen elke generatie een stuk slimmer worden?
Dat is het Flynn-effect. Google geeft je meer informatie dan ik hier kan typen, maar in het kort:

Flynn's answer to the problem of the cause of the Flynn Effect is that increases in education have led the people thinking more scientifically and logically.

Ook verbetering in de kwaliteit van de voeding waartoe men beschikking heeft, kan een rol gespeeld hebben. Het wordt trouwens ook genoemd in het artikel dat ik plaatste. Of het Flynn-effect op z'n eind is, is nog een punt van discussie.
quote:
Richard Lynn suggests in Dysgenics: Genetic Deterioration in Modern Populations, that the isolated effect of dysgenics may have been masked by the countervailing Flynn effect, the steady increase of IQ in Asian and Western nations during the 20th century, thought to be related to better diets and other environmental factors. Current research shows that the Flynn effect might have already ended around 1990 in several European nations. Teasdale & Owen (2005) "report intelligence test results from over 500,000 young Danish men, tested between 1959 and 2004, showing that performance peaked in the late 1990s, and has since declined moderately to pre-1991 levels." They speculate that "a contributing factor in this recent fall could be a simultaneous decline in proportions of students entering 3-year advanced-level school programs for 16–18 year olds.
http://dienekes.blogspot.com/search/label/Flynn%20effect
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51270956
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:26 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Zijn wel mensen met een enorme achterstand

En om de mensen daar goed te scholen dan ben je wel effe bezig, maar daar kunnen ze de mensen niet echt goed scholen...
quote:
Scholing is wel noodzakelijk bij de term slim.
U bedoelt "ontwikkeld"?
quote:
Al kunnen ze in Afrika wel erg goed met hun handjes werken.
quote:
Denk als je daar iemand leert om auto monteur te worden dat je dan een hele goede hebt, maar dat is voor in die landen een heel groot project
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 8 juli 2007 @ 21:30:13 #72
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51271012
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:10 schreef StefanP het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)ure_in_the_IQ_Debate

^ * Plomin, R., DeFries, J. C., McClearn, G. E. and McGuffin, P. (2001). Behavioral Genetics (4th Ed.). New York: Freeman. ISBN 0-7167-5159-3.

Ridley, M. (1999). Genome: The autobiography of a species in 23 chapters. London: Fourth Estate Ltd. pagina 83.

Voorbeelden te over. Maar waarschijnlijk ben je een of andere alfa die geen kaas gegeten heeft van wetenschap; laat staan van literatuuronderzoek.

Oh ja: dat lijstje heb ik ook nooit gepost. Kom maar eens met de link naar het topic of houd je walgelijke aantijgingen voor je.
Dat is een erg matig wikipedia-artikel. Het heeft dan ook B-status, over kritisch literatuuronderzoek doen gesproken.
Dit is een betere bron: http://www.jayjoseph.net/GeneIllusionChapters.html
  zondag 8 juli 2007 @ 21:32:32 #73
46960 StefanP
polemicist
pi_51271086
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik barst niet enne ff een paar linkjes van buiten jouw oogklepjes:
http://www.cijfers.net/iq.html
Nee, je post liever zwartmakende aantijgingen zonder met bewijs te komen. Waar is trouwens die antisemitische ondertitel van je gebleven?
-Mark Steyn
  zondag 8 juli 2007 @ 21:32:44 #74
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51271093
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:28 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dat is het Flynn-effect. Google geeft je meer informatie dan ik hier kan typen, maar in het kort:

Flynn's answer to the problem of the cause of the Flynn Effect is that increases in education have led the people thinking more scientifically and logically.

Ook verbetering in de kwaliteit van de voeding waartoe men beschikking heeft, kan een rol gespeeld hebben. Het wordt trouwens ook genoemd in het artikel dat ik plaatste. Of het Flynn-effect op z'n eind is, is nog een punt van discussie.
[..]

http://dienekes.blogspot.com/search/label/Flynn%20effect
Ja, precies. Dus goede voeding, scholing, enzovoorts draagt bij tot IQ-verhoging. Waarom zou je daar dan niet in investeren?
pi_51271143
Als carrièremensen het krijgen van kinderen achterwege laten, omdat hun carrière voorrang krijgt, kun je je afvragen wie er eigenlijk dom is... In beschaafde 'westerse' landen heeft iedereen toegang tot onderwijs en kunnen mensen zich prima ontwikkelen wanneer ze dat willen. Ik geloof beslist niet dat intelligentie erfelijk is. De invloed van opvoeding is denk ik veel groter.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:34:31 #76
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_51271168
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:10 schreef StefanP het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)ure_in_the_IQ_Debate

^ * Plomin, R., DeFries, J. C., McClearn, G. E. and McGuffin, P. (2001). Behavioral Genetics (4th Ed.). New York: Freeman. ISBN 0-7167-5159-3.

Ridley, M. (1999). Genome: The autobiography of a species in 23 chapters. London: Fourth Estate Ltd. pagina 83.

Voorbeelden te over. Maar waarschijnlijk ben je een of andere alfa die geen kaas gegeten heeft van wetenschap; laat staan van literatuuronderzoek.

Oh ja: dat lijstje heb ik ook nooit gepost. Kom maar eens met de link naar het topic of houd je walgelijke aantijgingen voor je.
omfg... kom op, je kan vast wel op een betere manier proberen iemand te beledigen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_51271178
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

U bedoelt "ontwikkeld"?
[..]

[..]

Snap je het echt niet ?

Ze hebben daar geen geld voor scholing.
Je moet ook wel op een bepaalde manier slim zijn om iets te snappen op school

En ze werken daar veel met hun handen dat zie je door alle mooie dingen die ze kunnen maken met blikjes enzo..
en dan heb ik ook wat roemenen gezien hoe technisch die zijn met auto's en machine's
Ze hebben er geen papieren voor maar werken in techniek kunnen ze wel.
En dat denk ik ook over de Afrikanen.

Doordat ze geen school hebben leren ze zo andere dingen waar ze goed in kunnen worden.
Maar dat is eigenlijk een verloren zaak als je ziet hoe die landen ervoor staan
  zondag 8 juli 2007 @ 21:34:59 #78
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51271189
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:20 schreef StefanP het volgende:

[..]

Uit het artikel uit de OP, waarmee eens te meer aangegeven wordt dat niemand het gelezen heeft... maar wel reageert alsof dat zo is.
Nee, mallerd, dat laatste stuk komt helemaal niet uit de OP.
Eventjes bronvermelden.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:36:22 #79
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_51271238
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:33 schreef Elfletterig het volgende:
Als carrièremensen het krijgen van kinderen achterwege laten, omdat hun carrière voorrang krijgt, kun je je afvragen wie er eigenlijk dom is... In beschaafde 'westerse' landen heeft iedereen toegang tot onderwijs en kunnen mensen zich prima ontwikkelen wanneer ze dat willen. Ik geloof beslist niet dat intelligentie erfelijk is. De invloed van opvoeding is denk ik veel groter.
En dan nog gaan eisen dat de overheid de opvoeding op zich gaat nemen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 8 juli 2007 @ 21:37:35 #80
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51271280
Wat is er eigenlijk mis met een heel slim ras proberen te "fokken" ? ( beetje krom gezegd)
Er zijn vast wel vrijwilligers die over bepaalde kwaliteiten beschikken, dus waarom zou je geen "ubermensch" maken?

ps: ik bedoel dus zorgen dat slimme mensen met slimme mensen kinderen krijgen en niet dat domme mensen castreren idee...
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')