Ja, nou? We worden ook rad slimmer met z'n allen.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Valt mee????????
een op de drie Nederlanders studeert tegenwoordig af in het hoger onderwijs.![]()
Van wie dan wel?quote:Op maandag 9 juli 2007 00:03 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Lieve Floripas, ik ben geen kloon van Lemmeb![]()
Ad hominems wel de jouwe?quote:Op maandag 9 juli 2007 00:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zucht. Kansrekenen was zeker nooit je sterkste kant?
Dat heeft niks te maken met kansberekening. We worden slimmer van meer onderwijs, betere stimulans, betere voeding, eerdere educatie. Punt.quote:Als je vroeger slim was, was de kans dat je een fatsoenlijke opleiding kon volgen als je niet uit het juiste milieu kwam veel kleiner dan tegenwoordig. Dat een enkeling van die kleine kans geen last had doet daar niets aan af.
Je wilt niet weten hoe hard het niveau is gezakt in ene paar decennia.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Als je kennis al kunt kwantificeren, dan is er zeker geen sprake van.
Heb je ook een bron voor je premisse?quote:Op maandag 9 juli 2007 00:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe hard het niveau is gezakt in ene paar decennia.
Diploma-inflatie is gewoon een feit.
Hoe kan je onderwijs nog "hoger" noemen als 1 op de drie Nederlanders het kan halen.
De "h" van hoger schreef je vroeger met een bijzondere grote hoofdletter, maar die h wordt steeds kleiner.
Maar wat is acceptabel? Als je er vijf uur over doet, is dat toch wel een heel fors verschil met de snelste tijd.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, heus. Bijna ieder kind is bij geboorte in potentie in staat een marathon uit te rennen binnen acceptabele tijd. Ook al kun jij je niet voorstellen dat sommige mensen die hun hele leven ongezond eten en roken en te veel drinken dit in potentie wel ooit gekund hebben - dat wil niet zeggen dat ze die potentie niet ooit in zich hadden,
Oh, je accpeteert hier dus wel dat een verschil is? Waarom zou dat voor intelligentie dan niet zo kunnen zijn? Daarbij is de variatie in beenderbouw in de eigen seksegroep toch ook vrij fors als ik zo eens om me heen kijk...quote:[..]
Huh, hoezo? Meisjes hebben een andere beenderbouw dan mannen. Dat heeft te maken met baren. Je hersengrootte heeft niks te maken met baren, laat staan je intelligentie.
Dat iets moeilijk na een kort testje in een cijfertje is uit te drukken wil nog niet zeggen dat er niet iets gezegd kan worden over de achterliggende mechanismen van de hersenvaardigheden.quote:[..]
Nee, je onthoudt je niet van een oordeel, dat zag ik al eerder in dit topic.
Hoe kun je nou over iets dat heel slecht meetbaar is zulke harde uitspraken doen?
Ja, nou?????????????quote:Op maandag 9 juli 2007 00:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, nou? We worden ook rad slimmer met z'n allen.
Ja, ik heb fysiologieboeken die al aan hun 18de druk toezijn. Maar daar noem je ook een paar studies waaraan eigenlijk niet veel te verprutsen valt.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daar weet ik niet genoeg van af, ik weet meer van universiteiten. Een chemicus of een anglist van nu weet niet absurd veel meer of minder dan eentje van vijftig jaar geleden.
Een redelijke tijd. De gemiddelde tijd van de marathon van New York.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar wat is acceptabel? Als je er vijf uur over doet, is dat toch wel een heel fors verschil met de snelste tijd.
[..]
Dat valt best mee, dat is je eigen sexuele onderscheidingsvermogen die je dat zo doet opvallen.quote:Oh, je accpeteert hier dus wel dat een verschil is? Waarom zou dat voor intelligentie dan niet zo kunnen zijn? Daarbij is de variatie in beenderbouw in de eigen seksegroep toch ook vrij fors als ik zo eens om me heen kijk...
[..]
We kunnen die vaardigheden niet eens echt meten, hoe wilde je dan al conclusies gaan trekken?quote:Dat iets moeilijk na een kort testje in een cijfertje is uit te drukken wil nog niet zeggen dat er niet iets gezegd kan worden over de achterliggende mechanismen van de hersenvaardigheden.
Intermediair, blad poosje terug en recentelijk had ik nog een linkje naar een site die idd stelde dat een op de drie afgestudeerden met hbo of uni van school komen.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je ook een bron voor je premisse?
Het is een ad hominem, maar het is natuurlijk wel een serieus punt, waar je op deze wijze de aandacht van probeert af te leiden.quote:
Dat ontken ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat je talent niet groter wordt door deze zaken, je benut het hoogstens beter. En door de huidige inrichting vn de maatschappij/het onderwijs wordt dit gestimuleerd, meer dan in het verleden.quote:[..]
Dat heeft niks te maken met kansberekening. We worden slimmer van meer onderwijs, betere stimulans, betere voeding, eerdere educatie. Punt.
Nou en? Dan ga je maar promoveren, of een onderzoeksmaster doen. We worden slimmer, dus meer mensen kunnen studeren.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, nou?????????????
Wat betekent dat voor de waarde van je diploma??
Wat betekent dat voor je verwachtingswaarde van je investering??
En bij een hoge opleiding hoort gewoon ook hoge status. De glans is er helemaal vanaf.
Was dat die editie met Marijke Verbrugge?quote:Op maandag 9 juli 2007 00:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Intermediair, blad poosje terug en recentelijk had ik nog een linkje naar een site die idd stelde dat een op de drie afgestudeerden met hbo of uni van school komen.
IK zoek ff door, ik had het linkje ook hier ergens geplemd.
Ik wou dat ik het me nog kan herinneren. Ik zal mijn best doen om het op te zoeken.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:19 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Was dat die editie met Marijke Verbrugge?
Bron?quote:Op zondag 8 juli 2007 20:53 schreef StefanP het volgende:
Wat een noodgreep. Ook een hoop slimme mensen produceren domme kindjes? Bron? zelfs al is dat waar, dan nog staat daar tegenover dat veel meer slimme mensen slimme kindjes maken, terwijl domme mensen vrijwel gegarandeerd domme kindjes maken. Een non-argument dus.
Dat slimmer worden is imo nogal betrekkelijk.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou en? Dan ga je maar promoveren, of een onderzoeksmaster doen. We worden slimmer, dus meer mensen kunnen studeren.
Dat lezen leek me inderdaad een tijdverspilling, gezien de flankerende taal die je uitslaat.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:57 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat is ook geen probleem. Het probleem is wanneer je de natuurlijke balans gaat verstoren door die groep elke generatie groter te laten worden. Dan houd je op den duur alleen maar mensen over die met hun handen kunnen werken en dat is precies het probleem dat in mijn artikel aangekaart wordt.
Een artikel dat niemand gelezen heeft, aan de vele domme nazi-vergelijkingen te zien.
ik wil de eerste oerang oetang wel eens zien die een studie werktuigbouwkunde, technische natuurkunde, lucht en ruimtevaart, civiele techniek etc afrond op HBO of WO.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Valt mee????????
een op de drie Nederlanders studeert tegenwoordig af in het hoger onderwijs.![]()
Waarde van het vod? Iets meer dan niets. Maar ook niet meer dan dat.
helemaal niet. Die werden daar niet eens toegelaten en haalden zeker geen diploma.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die kwamen vroeger van het HBS af. Nou en?
aan de salarisverschillen te zien denkt hun baas blijkbaar van wel...quote:Op maandag 9 juli 2007 00:04 schreef Floripas het volgende:
"Feit"? Een vuilophaler is minder nuttig dan een hoogleraar filosofie? Dat lijkt me sterk.
maar een kind met 110 kan je dan naar 130 laten stijgen. Dat neemt het verschil niet weg.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:04 schreef Floripas het volgende:
Nee, dat is dus niet bewezen.
Net zo min als dat bewezen is dat je met een "80" in je hersen wordt geboren.
Je kunt in een jaar met de juiste oefeningen een kind van 90 naar 110 laten gaan.
oefening baart kunst. Met zonnen word ik bruiner. Als een neger zont word hij ook bruiner. Neemt dat dan weg dat de neger bruiner is dan de blanke hollander en dat het niet erfelijk zou zijn? ZO niet, waarom bij intelligentie dan wel?quote:Op maandag 9 juli 2007 00:04 schreef Floripas het volgende:
Hoe kan dat?
ik mis alleen de bronnen.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:04 schreef Floripas het volgende:
Hoezo? Ik draag al een topic lang argumentenstellingen aan, waarvan er vele niet zijn weerlegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |