Heb je daar al met hem over gepraat?quote:Op zondag 8 juli 2007 14:48 schreef Rawedni het volgende:
Bedankt voor jullie reactie. Ik mis heel veel in mijn huidige relatie. Zowiezo is de seksuele spanning zo goed als weg. Tevens mis ik op het emotionele vlak een heleboel, ik heb niet het gevoel bevredigd te worden op het gebied van communicatie, mijn vriend heeft nooit geleerd te praten over diepere zaken dan het weer en voetbal en ik heb daar juist wel behoefte aan. Ook vind ik het erg vervelend dat ik altijd beslissingen moet nemen, op praktisch alle vlakken, en altijd degene ben die knopen moet doorhakken.
Gezien mijn eigen ervaring en bovenstaande zou ik er mee kappen. Ik weet ook uit eigen ervaring dat het moeilijk is om er uit te klimmen maar probeer die stap te zetten. De eerste maanden zijn heel moeilijk maar daarna besef je pas wat voor een relatie je gehad hebt en wat je gemist hebt in je leven.quote:Op zondag 8 juli 2007 14:48 schreef Rawedni het volgende:
Bedankt voor jullie reactie. Ik mis heel veel in mijn huidige relatie. Zowiezo is de seksuele spanning zo goed als weg. Tevens mis ik op het emotionele vlak een heleboel, ik heb niet het gevoel bevredigd te worden op het gebied van communicatie, mijn vriend heeft nooit geleerd te praten over diepere zaken dan het weer en voetbal en ik heb daar juist wel behoefte aan. Ook vind ik het erg vervelend dat ik altijd beslissingen moet nemen, op praktisch alle vlakken, en altijd degene ben die knopen moet doorhakken.
Hmm.quote:Op zondag 8 juli 2007 14:51 schreef Rawedni het volgende:
Ik heb inderdaad al vaak geprobeerd hier met hem over te praten. Ik krijg echter amper respons, hij klapt dicht en keert in zichzelf. Ik ben bang dat het nooit zal veranderen.
Dat klinkt wel erg verstandig. Ik heb alleen wel het gevoel bij die nieuwe jongen een heleboel meer te krijgen, nu al, terwijl er niets gebeurd is behalve praten.quote:Op zondag 8 juli 2007 14:59 schreef the_critic het volgende:
whatever you do.... duik niet van de ene in de andere relatie. Dan blijf je de leegte opvullen met iets anders terwijl je het juist met jezelf op moet vullen. De relatie met een ander, moet iets extra's zijn, naast je eigen persoonlijkheid, je eigen ik en je eigen leven.
Is het onderdeel van, en hangt jouw persoon samen met de relatie die je hebt dan zul je eerst eens een eigenheid moeten gaan ontwikkelen anders zul je ALTIJD "iets" blijven missen. Omdat je gewoon een onderdeel van jezelf mist.
Daar denk ik al heel lang over na maar het vergt ontzettend veel voorbereiding voor ik daadwerkelijk die stap kan zetten.quote:Op zondag 8 juli 2007 15:09 schreef wendytje het volgende:
elke relatie heeft dieptepunten.... en je kunt op een ander verliefd worden. Het is alleen wat je ermee doet, dat telt. Zonder die nieuwe jongen.... zou je dan ook denken over "scheiden"?
kan ik heel goed begrijpenquote:Op maandag 9 juli 2007 10:51 schreef Rawedni het volgende:
Ja daar ben ik het mee eens, daarom heb ik al geprobeerd het één en ander uit te leggen zo goed en kwaad als het ging. Dit werd niet heel goed ontvangen. Punt is dat ik zelf niet eens weet wat ik wil.
als dat zo is, dan moet je die gevoelens aan de kant zetten, die gast niet meer ontmoeten en knokken voor je relatiequote:Op maandag 9 juli 2007 10:59 schreef Rawedni het volgende:
Dat weet ik, maar ik wil niet mijn zoveel jarige relatie vaarwel zeggen voor de eerste de beste waar ik gevoelens voor heb..
iedereen twijfelt volgens mij wel eens in zijn relatie. ik denk dat 't daarom goed is ff 3 weken met mekaar ertussenuit. een gestress, geen afleiding en alleen maar met elkaar.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:59 schreef Rawedni het volgende:
Dat weet ik, maar ik wil niet mijn zoveel jarige relatie vaarwel zeggen voor de eerste de beste waar ik gevoelens voor heb..
dan weet je toch wat je te doen staat?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:02 schreef Rawedni het volgende:
Helaas heb ik al heel lang het gevoel dat het niet goed zit, al ruim voor ik die jongen ontmoette en het willen knokken komt maar van één kant.. Althans, de wil is er misschien wel maar het blijft daarbij en niet bij daden.
Je weet niet wat je wil, maar je weet wel hoe je je voelt! Je moet niet praten over die andere jongen (nog niet). Praat met hem over jullie relatie en dat je je momenteel niet top voelt. Dat is de waarheid, en iets waar je wel zeker van bent.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:51 schreef Rawedni het volgende:
Ja daar ben ik het mee eens, daarom heb ik al geprobeerd het een en ander uit te leggen zo goed en kwaad als het ging. Dit werd niet heel goed ontvangen. Punt is dat ik zelf niet eens weet wat ik wil.
Eens!quote:Op maandag 9 juli 2007 11:31 schreef katerwater het volgende:
Je weet niet wat je wil, maar je weet wel hoe je je voelt! Je moet niet praten over die andere jongen (nog niet). Praat met hem over jullie relatie en dat je je momenteel niet top voelt. Dat is de waarheid, en iets waar je wel zeker van bent.
Gelulquote:Op maandag 9 juli 2007 11:31 schreef katerwater het volgende:
[..]
Je weet niet wat je wil, maar je weet wel hoe je je voelt! Je moet niet praten over die andere jongen (nog niet). Praat met hem over jullie relatie en dat je je momenteel niet top voelt. Dat is de waarheid, en iets waar je wel zeker van bent.
Enne: die andere jongen waar je gevoelens voor hebt, is dat de eerste de beste? Als je gevoelens kweekt voor iemand, is dat in mijn ogen niet zomaar de eerste de beste, maar iemand die in jou hart een plaatsje inneemt![]()
Het zal best een leuke knul zijn waar ze nu op valt, maar uiteindelijk lopen er heel veel leuke knullen rond denk ik... Moet geen criteria zijn om je relatie op te laten stranden. Mag aannemen dat ze de huidige vriend ook ooit zon leuke knul vond...quote:Op maandag 9 juli 2007 12:13 schreef katerwater het volgende:
Ja, maar waarom valt ze nu juist op deze kerel en geen andere?
In ieder geval kan het probleem niet opgelost worden als er niet over gepraat wordt.
Als haar vriend de ernst van het probleem inziet, kan hij ook moeite doen om haar weer te verleiden, en die seksuele spanning weer bij hen leggen.
Wat VaLkyRie hier schrijft is eigenlijk de belangrijkste levensles! Je zal hoe dan ook altijd weer tegen de struikelblokken aanlopen. De vraag is dan wat je er mee doet...quote:Op maandag 9 juli 2007 12:06 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Gelul
Als je het idee hebt dat je relatie niet meer lekker loopt wordt het gras bij de buren groener. De seksuale spanning is er bij een nieuwe jongen, je praat over meer dan het weer en voetbal. Dit is nou het verleidelijke, die roze bril...
Echter, heb je een aantal jaren een relatie met die nieuwe jongen, ga je tegen dezelfde struikelblokken aanlopen en mis je de roze bril weer.
Ergo: Je ben wss niet verliefd op die ander, je bent verliefd op de nieuwigheid en de spanning die daarmee komt kijken. Je hebt nu een keuze: De makkelijke weg: uitmaken, voor die nieuwe gaan en over een aantal jaar weer spanning missen en hier weer posten. Of: De moeilijkste weg, Bij je vent blijven en praten over je relatie, moeite doen om de verkering uit het slop te trekken...
Er zijn geen garanties, en die zullen er oook nooit zijn
Maar hoe doe je dat?? Zoals gezegd zit ik in dezelfde situatie, ik kan echt niet meer objectief zijn. Precies zoals je zegt, ik erger me dood aan alle minpunten van mijn vriend, en ik hemel die andere jongen helemaal op.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:23 schreef avotar het volgende:
Onthoudt dat hoe dan ook het gras bij de buren altijd groener is.
En bedenk je ook dat je bij een ontluikende verliefdheid niet meer objectief bent. Je zal de minpunten van je partner alleen maar duidelijker zien en de minpunten van de ander juist niet.
Beoordeel je relatie hoe dan ook zonder de verliefdheid te laten meespelen en bedenk dat je eerst je oude jas weg doet, voor je een nieuwe aantrekt.
met alle respoect, maar dat 'uitstippelen' van je toekomst is vooral een kinderlijke bezigheid... je kunt namelijk je toekomst niet uitstippelen, daarvoor kunnen er teveel dingen gebeuren die je dwingen tot het aanpassen van je toekomst beeld...quote:Op zondag 8 juli 2007 14:42 schreef Rawedni het volgende:
Voornamelijk omdat het tot niet al te lang geleden gewoon allemaal al uitgestippeld was. Wij zouden voor altijd samen zijn, zag het allemaal al helemaal voor me. Nu is het ineens allemaal onzeker en ik ben helemaal in de war.
Gezien dit aspect is het absoluut noodzakelijk dat je voor die vakantie een beslissing neemt....quote:We gaan ook nog volgende week voor 3 weken op vakantie, daar heb ik aan 1 kant erg veel zin in, en aan de andere kant knaagt het rotte gevoel.. ik weet het allemaal even niet meer.
Wijven zoals jij en de TS, die al weten dat hun relatie niet goed meer is, maar er geen einde aan maken zolang er nog geen zekerheid omtrend een nieuwe partner is.... laat ik maar niet formuleren wat voor vorm van respect ik daarvoor heb.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:12 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat?? Zoals gezegd zit ik in dezelfde situatie, ik kan echt niet meer objectief zijn. Precies zoals je zegt, ik erger me dood aan alle minpunten van mijn vriend, en ik hemel die andere jongen helemaal op.
Ik kan er voor mezelf niet uitkomen of ik echt uitgekeken ben op mijn relatie, of dat het alleen zo lijkt door die ander.![]()
edit.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:33 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Wijven zoals jij en de TS, die al weten dat hun relatie niet goed meer is, maar er geen einde aan maken zolang er nog geen zekerheid omtrend een nieuwe partner is.... laat ik maar niet formuleren wat voor vorm van respect ik daarvoor heb.![]()
Maar dames, de beleefde en welgemanierde volgorde is toch: relatie be-eindigen, en dan daarna op zoek gaan naar een nieuwe partner. Dit geldt overigens voor zowel mannen als vrouwen, maar vrouwen slingeren voor zover ik het kan nagaan toch een stuk vaker eerst naar de volgende tak, voordat ze de huidige loslaten. Ten bewijze dat de emancipatie nog lang niet voltooid is... als vrouw eens op je eigen benen staan is schijnbaar voor een groot deel toch geen optie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |