abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51259725
Ik heb al behoorlijk wat jaren een relatie. Deze relatie is echter niet heel erg goed (meer), ik denk dat de voornaamste reden is dat ik te jong was, niet nadacht en het te ver heb laten komen, zover dat ik het gevoel heb niet meer zonder die relatie te kunnen leven.
Nu is het inmiddels zo dat ik een nieuwe jongen heb leren kennen 2.5 maand terug ongeveer waar ik gevoelens voor ben gaan krijgen. Deze gevoelens zijn (nog) geen verliefdheid maar wel de nodige kriebels. Ik voel me nu ontzettend rot want wat moet ik doen. Ik weet dat de jongen in kwestie mij ook leuk vindt, hoe leuk weet ik niet. Maar een relatie van zoveel jaar gooi je niet zomaar weg voor de eerste de beste. Tevens vind ik het erg moeilijk mijn relatie van nu los te laten omdat het al zolang is, ik weet niet beter dan dat hij in mijn leven is en ik kan me een leven zonder hem érg moeilijk tot niet voorstellen. Voornamelijk omdat het tot niet al te lang geleden gewoon allemaal al uitgestippeld was. Wij zouden voor altijd samen zijn, zag het allemaal al helemaal voor me. Nu is het ineens allemaal onzeker en ik ben helemaal in de war. We gaan ook nog volgende week voor 3 weken op vakantie, daar heb ik aan 1 kant erg veel zin in, en aan de andere kant knaagt het rotte gevoel.. ik weet het allemaal even niet meer.
pi_51259774
That sucks...probeer een beetje die jongen te onlopen?
Je gaat 3 weken op vakantie, probeer een leuke tijd met elkaar te hebben , leuke dingen te doen, misschien vergeet je hem dan wel.
  zondag 8 juli 2007 @ 14:44:59 #3
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_51259775
Wat is er niet meer goed aan je huidige relatie precies?
Here comes the bad rain..
pi_51259850
Bedankt voor jullie reactie. Ik mis heel veel in mijn huidige relatie. Zowiezo is de seksuele spanning zo goed als weg. Tevens mis ik op het emotionele vlak een heleboel, ik heb niet het gevoel bevredigd te worden op het gebied van communicatie, mijn vriend heeft nooit geleerd te praten over diepere zaken dan het weer en voetbal en ik heb daar juist wel behoefte aan. Ook vind ik het erg vervelend dat ik altijd beslissingen moet nemen, op praktisch alle vlakken, en altijd degene ben die knopen moet doorhakken.
pi_51259889
Ik wil wel even benadrukken dat wij het absoluut niet slecht hebben samen, zo lijkt het een beetje zoals ik het op heb geschreven maar het is voor mijn gevoel niet zoals een liefde ook zou kunnen zijn, met meer dimensies.
  zondag 8 juli 2007 @ 14:50:31 #6
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_51259910
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:48 schreef Rawedni het volgende:
Bedankt voor jullie reactie. Ik mis heel veel in mijn huidige relatie. Zowiezo is de seksuele spanning zo goed als weg. Tevens mis ik op het emotionele vlak een heleboel, ik heb niet het gevoel bevredigd te worden op het gebied van communicatie, mijn vriend heeft nooit geleerd te praten over diepere zaken dan het weer en voetbal en ik heb daar juist wel behoefte aan. Ook vind ik het erg vervelend dat ik altijd beslissingen moet nemen, op praktisch alle vlakken, en altijd degene ben die knopen moet doorhakken.
Heb je daar al met hem over gepraat?

Denk je dat het mogelijk is dat hij daar verandering in kan brengen of is het volgens jou hopeloos?
pi_51259931
Ik heb inderdaad al vaak geprobeerd hier met hem over te praten. Ik krijg echter amper respons, hij klapt dicht en keert in zichzelf. Ik ben bang dat het nooit zal veranderen.
  zondag 8 juli 2007 @ 14:52:55 #8
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_51259978
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:48 schreef Rawedni het volgende:
Gezien mijn eigen ervaring en bovenstaande zou ik er mee kappen. Ik weet ook uit eigen ervaring dat het moeilijk is om er uit te klimmen maar probeer die stap te zetten. De eerste maanden zijn heel moeilijk maar daarna besef je pas wat voor een relatie je gehad hebt en wat je gemist hebt in je leven.
  zondag 8 juli 2007 @ 14:55:32 #9
146190 Rpr8
yo momma
pi_51260044
sorry, effe een tvp'tje, maar ik verkeer in ongeveer dezelfde sitatie
If Jesus had been killed twenty years ago, Catholic school children would be wearing little electric chairs around their necks instead of crosses.
pi_51260085
Kijk de vakantie nog af en stop daarna als het niet beter gaat.
pi_51260160
whatever you do.... duik niet van de ene in de andere relatie. Dan blijf je de leegte opvullen met iets anders terwijl je het juist met jezelf op moet vullen. De relatie met een ander, moet iets extra's zijn, naast je eigen persoonlijkheid, je eigen ik en je eigen leven.
Is het onderdeel van, en hangt jouw persoon samen met de relatie die je hebt dan zul je eerst eens een eigenheid moeten gaan ontwikkelen anders zul je ALTIJD "iets" blijven missen. Omdat je gewoon een onderdeel van jezelf mist.
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 8 juli 2007 @ 15:02:56 #12
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_51260249
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:51 schreef Rawedni het volgende:
Ik heb inderdaad al vaak geprobeerd hier met hem over te praten. Ik krijg echter amper respons, hij klapt dicht en keert in zichzelf. Ik ben bang dat het nooit zal veranderen.
Hmm.

Als je het echt niet meer ziet zitten, dan zul je toch die knoop moeten doorhakken. Hoe moeilijk dat ook is.
pi_51260333
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:59 schreef the_critic het volgende:
whatever you do.... duik niet van de ene in de andere relatie. Dan blijf je de leegte opvullen met iets anders terwijl je het juist met jezelf op moet vullen. De relatie met een ander, moet iets extra's zijn, naast je eigen persoonlijkheid, je eigen ik en je eigen leven.
Is het onderdeel van, en hangt jouw persoon samen met de relatie die je hebt dan zul je eerst eens een eigenheid moeten gaan ontwikkelen anders zul je ALTIJD "iets" blijven missen. Omdat je gewoon een onderdeel van jezelf mist.
Dat klinkt wel erg verstandig. Ik heb alleen wel het gevoel bij die nieuwe jongen een heleboel meer te krijgen, nu al, terwijl er niets gebeurd is behalve praten.
pi_51260446
elke relatie heeft dieptepunten.... en je kunt op een ander verliefd worden. Het is alleen wat je ermee doet, dat telt. Zonder die nieuwe jongen.... zou je dan ook denken over "scheiden"?
uit een aspergernest
  Vis een optie? zondag 8 juli 2007 @ 15:14:11 #15
70532 loveli
N
pi_51260565
Blijf niet hangen in deze relatie omdat je er al zoveel tijd hebt ingestopt. Als je bij elkaar blijft, doe dat dan voor de juiste redenen. Je mag best je bezorgdheid uiten.

Je moet ook niet denken dat die ander je wel kan geven wat je nodig hebt. Wat je in je huidige relatie mist, heeft die andere jongen misschien in huis. Focus je niet alleen op die punten, maar kijk naar het totaalplaatje.

Ga op vakantie en gebruik de tijd die jullie dan samen hebben. Wie weet komen jullie er sterker uit.
crap in = crap out
pi_51261377
quote:
Op zondag 8 juli 2007 15:09 schreef wendytje het volgende:
elke relatie heeft dieptepunten.... en je kunt op een ander verliefd worden. Het is alleen wat je ermee doet, dat telt. Zonder die nieuwe jongen.... zou je dan ook denken over "scheiden"?
Daar denk ik al heel lang over na maar het vergt ontzettend veel voorbereiding voor ik daadwerkelijk die stap kan zetten.

@loveli, dankjewel voor je reply.
pi_51262334
Kriebels/een beginnende verliefdheid is niet echt een goede basis om objectief over die andere kerel en een eventuele relatie te kunnen oordelen. Verder zou ik gewoon op vakantie gaan, en daarna de knoop doorhakken: doorgaan of stoppen. En in het laatste geval even tijd voor jezelf nemen, aangezien je al zolang met hem bent, en een break-up je waarschijnlijk niet in de koude kleren gaat zitten.
pi_51262360
Je hebt helemaal gelijk.

Ik hoop maar dat het evengoed een leuke vakantie wordt, zo zonde van het geld anders
pi_51262405
En advies gevraagd, moet ik het er uitgebreid met mijn vriend over hebben? Hij weet al dat ik hem leuk vindt, en ook dat ik niet verliefd ben (nog), ik heb niks verzwegen alleen weet hij nog niet dat het wederzijds lijkt te zijn (hier ben ik nog ff erg voorzichtig mee want ik weet het niet precies).
pi_51262420
Nou vind ik niet. Tenminste, ik neem aan dat jullie geen ruzie ofzo hebben? Als het al snel duidelijk wordt voor je, kun je ook allebei je eigen weg gaan tijdens de vakantie.

Dat laatste zou ik niet doen. Wat wil je bereiken door het hem te vertellen? Afgezien van een eventuele break-up waar hij het ook moeilijk mee zal hebben, zal je openbaring aan hem alleen maar meer verdriet enzo veroorzaken. Lijkt mij.
pi_51263837
Of jij je relatie moet verbreken is niet afhankelijk van de jongen die je hebt leren kennen, integendeel. Dat is nieuw en spannend en dus aantrekkelijk, maar of er ook toekomst in zit moet je maar afwachten.

Dus neem eerst eens rustig de beslissing of je huidige relatie nog wat kan worden. Zo niet: kappen. Zo ja: er aan werken, ook als jouw vriend daar in eerste instantie van terug schrikt.

Als je besluit te kappen eerst maar eens tijd voor jezelf nemen en dan misschien een andere relatie. Van de ene naar de andere relatie stappen is niet ideaal. Van de andere kant: het leven is niet altijd ideaal. Maar je moet iig niet weglopen uit je huidige relatie vanwege het droombeeld van een nieuwe relatie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_51264346
nou... het zou misschien wel eens netjes zijn om eens aan te geven dat je twijfels hebt.
A) geeft dat reden voor je vriend om eens zijn best te doen en hem de kans te geven te veranderen. Anders weet ie het niet en kan ie ook niet ergens duidelijk aan werken
B) (sorry... even voor de kerel kiezen, zit namelijk nu in eenzelfde positie) Als je vriendin het zomaar ineens uitmaakt en jij weet als vriend niet waarom... dan wordt je echt gek. Zomaar een relatie verbreken als de tegenparty nog zwaar verliefd is, en niet weet dat er twijfels ed zijn... niet fijn.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_51272014
Even een tvp, ik zit namelijk in exact dezelfde situatie, muv de vakantie.
pi_51272822
Nou ja, als je niets zegt, heeft je relatie sowieso geen kans.
Wil je het nog een keer proberen: een eerlijk gesprek aangaan waarbij je dus ook àlles op tafel gooit.
You're never fully dressed until you wear a smile
  zondag 8 juli 2007 @ 22:51:55 #25
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_51274050
Als je al zo lang in een relatie zit valt er weinig 'winst' meer te behalen. Weet je dus van jezelf dat je niet (nooit) tevreden kunt zijn met alles wat je huidige partner te bieden heeft, dan heb je eigenlijk al geen keus meer...

Gebruik die andere jongen alleen niet als een 'benchmark' voor je relatie. Maar zie het als een op zichzelf staande kans, die je pas moet grijpen (of niet) als het goed voelt bij hem. Dus niet 'beter voelen dan...'.

Verder, succes!
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')