abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51742202
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef senesta het volgende:

Echt?!
Wat vreselijk, ik vind het zo zonde
Maar goed, anderen vinden mijn tuin misschien weer niet hun smaak, ik hoorde laatst iemand die vond dat ouders van jonge gezinnen eigenlijk geen planten in de tuin moesten zetten want dan konden de kinderen er niet meer in voetballen en zo.
Mogen ze natuurlijk vinden maar zo zie je maar wat een verschillende opvattingen er zijn.
Ja idd, heel verschillend.
Maar hij vind het er nu wel ok uitzien hoor, maar roept wel standaard als ik weer eens wat gekocht of gekregen heb : dat kan er toch niet meer bij? De tuin staat al zo vol
Hij accepteert mijn tuingemuts wel hoor.
  Moderator dinsdag 24 juli 2007 @ 23:06:36 #77
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51801655
Ik heb een nieuwe plant op mijn verlanglijstje, de hibiscus mauvelous.
Kennen jullie hem?
Heeft echt enorme bloemen en schijnt winterhard te zijn.

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_51802131
Hibiscus
Prachtige bloemen!!!
De mijne (vast een ander soort) is paars, staat op stam, is winterhard, maar let op ; na de bloei vallen bladeren af, en dacht ik heel even dat ie dood was!! Komt weer laat op gang (als ie niet in direkt zonlicht staat) maar dan heb je ook een plant met enorm veel bloemen
  Moderator dinsdag 24 juli 2007 @ 23:23:03 #79
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51802231
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:19 schreef Bluezz het volgende:
Hibiscus
Prachtige bloemen!!!
De mijne (vast een ander soort) is paars, staat op stam, is winterhard, maar let op ; na de bloei vallen bladeren af, en dacht ik heel even dat ie dood was!! Komt weer laat op gang (als ie niet in direkt zonlicht staat) maar dan heb je ook een plant met enorm veel bloemen
Ik vond ze inderdaad altijd al mooi, en deze met die grote bloemen vind ik super
pi_51808953
Die hibiscus is zeker prachtig. Die zou ik ook wel willen. Is die in Nederland te koop?
pi_51808990
Ik zie die hibiscus niet zo zitten. Hij doet zo... nep aan... Maar ik heb ook al 3 'echte', dat vind ik wel even genoeg
  Moderator woensdag 25 juli 2007 @ 09:55:04 #82
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51809119
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:47 schreef assepoes het volgende:
Die hibiscus is zeker prachtig. Die zou ik ook wel willen. Is die in Nederland te koop?
HIj schijnt dus wel gezien te zijn in nederlandse tuincentra, alleen hier heb ik hem niet gezien nog.
Bij tuincentrum pelckmans zijn ze in de reclame voor 8 euro (Belgie) en life and garden heeft ze ook.
Helaas is voor mij de dichts bijzijnde Amstelveen

Mocht iemand hem ergens anders tegen komen dan hoor ik het graag
  Moderator woensdag 25 juli 2007 @ 09:57:42 #83
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51809179
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:49 schreef Elseetje het volgende:
Ik zie die hibiscus niet zo zitten. Hij doet zo... nep aan... Maar ik heb ook al 3 'echte', dat vind ik wel even genoeg
Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen ze mooi vind, ik vind die hele grote bloemen wel mooi en aangezien ik een tropische tuin aan het creeeren ben vallen deze ook niet zo snel weg naast de grote planten zoals mijn bananen.
Bovendien is wat meer kleur in mijn tuin welkom
pi_51809231
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen ze mooi vind, ik vind die hele grote bloemen wel mooi en aangezien ik een tropische tuin aan het creeeren ben vallen deze ook niet zo snel weg naast de grote planten zoals mijn bananen.
Bovendien is wat meer kleur in mijn tuin welkom
Als ze 'm nou geen hibiscus zouden noemen, zou ik 'm waarschijnlijk mooi vinden

Overigens heb ik 'm bij mijn plaatselijk tuincentrum ook zien staan, niet duur ook, tientje ofzo... Ik dacht dat de meeste tuincentra 'm wel hadden Volgens mij zag ik 'm ook ergens anders, een foute plek, maar weet niet meer waar
  Moderator woensdag 25 juli 2007 @ 10:04:31 #85
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51809321
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:00 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Als ze 'm nou geen hibiscus zouden noemen, zou ik 'm waarschijnlijk mooi vinden

Overigens heb ik 'm bij mijn plaatselijk tuincentrum ook zien staan, niet duur ook, tientje ofzo... Ik dacht dat de meeste tuincentra 'm wel hadden Volgens mij zag ik 'm ook ergens anders, een foute plek, maar weet niet meer waar
Ik ga gewoon even bellen
pi_51822213
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:10 schreef Bluezz het volgende:
Ja maar wat IS het
Ik krijg klimop van de buren
Gaat door alle kleine openingen van de schutting heen.....
pi_51824660
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:28 schreef Koningin het volgende:

Ik krijg klimop van de buren
Gaat door alle kleine openingen van de schutting heen.....

Die hebben we hier overal, ze hebben met de tuinaanplant in de jaren 80 flink hedera ingekocht.
En bomen, alle tuinen hebben enorme bomen, ik snap dat gewoon nooit zo

Maar goed, het is een overdaad aan natuur in vergelijking met mijn balkonleven hiervoor
pi_51828581
Die hibiscus heb ik hier bij de Praxis in Eindhoven (is wel een Praxis Megastore met tuincentrum) gezien. Kan me niet herinneren dat hij heel duur was.
  Moderator woensdag 25 juli 2007 @ 20:04:19 #89
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51829466
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 19:40 schreef Susanne81 het volgende:
Die hibiscus heb ik hier bij de Praxis in Eindhoven (is wel een Praxis Megastore met tuincentrum) gezien. Kan me niet herinneren dat hij heel duur was.
Onze praxis heeft geen tuingedeelte
Volgens mij is hij ook niet heel erg duur, ik heb prijzen gehoord tussen de 8 en de 15 euro.
Ik kreeg een tip over alkmaar, maar ik zal morgen eerst nog even naar de intratuin hier bellen.
Frinks en Groenrijk hebben die planten hier in ieder geval niet.
  Moderator donderdag 26 juli 2007 @ 13:37:19 #90
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51852209
Ik ga zaterdag de hibiscus halen in Alkmaar, ze houden er één voor me vast.
Ik ben echt benieuwd.
pi_51937888
Senesta, hoe is het met je hibiscus???
Aarzelend komt ie bij mij uit

Hier even een update-je van hoe het eruit ziet als ik naar buiten stap.

Mmmm, veel paars
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 17:58:23 #92
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51938332
Mooi hoor bluezz, fijne sfeer.
Is dat rechts je bluezzmansia?

Mijn hibiscus is binnen, zaterdag gehaald en meteen geplant.
Hij zit volop in de knoppen en zodra hij bloeit maak ik foto's.
pi_51938533
Ja rechts is de mansia.
Ik heb er 2 grote bladeren af geknipt want eronder/ernaast staat een vaste plant in bloei, soort ijsbloem achtige.
En op de eerste foto zie je de hibiscus voorzichtig uitkomen, vóór de verschrikkelijke coniferenrij
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 19:03:13 #94
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51939842
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:06 schreef Bluezz het volgende:
Ja rechts is de mansia.
Ik heb er 2 grote bladeren af geknipt want eronder/ernaast staat een vaste plant in bloei, soort ijsbloem achtige.
En op de eerste foto zie je de hibiscus voorzichtig uitkomen, vóór de verschrikkelijke coniferenrij
Ik zie hem, mooi hoor

Ik wil graag nog wat lage planten maar ik wil wel planten die een beetje bij mijn tuin passen.
Graag een beetje aparte planten maar wel winterhard.
Ik heb nu best veel planten die in het najaar best wat verzorging vragen en wil dus wat lage planten waar ik weinig tot niets aan hoef te doen.
Ik heb nu steeds best hoge planten waardoor het aan de grond een beetje kaal blijft, 3 bananen, 3 brugmansia soorten, 3 soorten palmen (nu nog wel klein), die hibiscus (newbiscus noemen ze hem) word ook ongeveer een meter hoog.
Ik heb aan de grond eigenlijk alleen mijn canna's en wat verschillende soorten varens.
pi_51940901
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:03 schreef senesta het volgende:

Ik zie hem, mooi hoor

Ik wil graag nog wat lage planten maar ik wil wel planten die een beetje bij mijn tuin passen.
Graag een beetje aparte planten maar wel winterhard.
Ik heb nu best veel planten die in het najaar best wat verzorging vragen en wil dus wat lage planten waar ik weinig tot niets aan hoef te doen.
Ik heb nu steeds best hoge planten waardoor het aan de grond een beetje kaal blijft, 3 bananen, 3 brugmansia soorten, 3 soorten palmen (nu nog wel klein), die hibiscus (newbiscus noemen ze hem) word ook ongeveer een meter hoog.
Ik heb aan de grond eigenlijk alleen mijn canna's en wat verschillende soorten varens.
Misschien iets eronder aan aparte bodembedekkers, het viel mij op met online zoeken daarnaar dat er hele leuke makkelijk soorten zijn.
En omdat je dan bijna van je onkruid verlost bent een stuk gebruiksvriendelijker.
Omdat ik met een versleten rug door het leven moet, heb ik ook gekozen voor steeds meer vaste planten die het dóen
Soms probeer ik nog wel eens wat, maar als het niks wordt, hoppa... eruit ermee

We wonen hier nu bijna 3 winters, dus 2 voorjaren/zomers qua tuin en idd de 'landelijke, niet al te nette sfeer' waar ik van hou begint te komen... we hebben gewoon het geld niet om het e.e.a. echt op te knappen, maar ik ben er nu echt heel happy mee en we hebben ruimte genoeg zo.

Je hebt het over varens, dat lijkt me ook leuk! Die kunnen ook in schaduw toch? Ik heb een klein randje over waar geen zon komt, waar echt iets in moet
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 19:58:02 #96
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51941051
Juist de schaduw, en je hebt leuke verschillende soorten voor afwisseling.
pi_51942645
Het grappige is dat ik een varen in de zon heb staan. Niet de hele dag, maar wel een groot gedeelte vd dag en hij doet het daar al jaren goed. Dus het kan blijkbaar wel. Hij hoort natuurlijk wel in de schaduw.
  zondag 29 juli 2007 @ 21:51:08 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_51944086
Ik heb dit voorjaar twee passiebloemen geplant. Groeiden als kool. Maar nu vielen bij de ene steeds meer gele bladeren af (van onderaan onhoog, tot een meter hoog ongeveer.) De rest van de bladeren hangt nu slap.

RIP aan de nabestaanden, of kan ik er nog iets aan doen? Iemand enig idee?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 22:00:09 #99
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51944314
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb dit voorjaar twee passiebloemen geplant. Groeiden als kool. Maar nu vielen bij de ene steeds meer gele bladeren af (van onderaan onhoog, tot een meter hoog ongeveer.) De rest van de bladeren hangt nu slap.

Wat zonde!
Staat hij niet te nat?
  zondag 29 juli 2007 @ 22:26:28 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_51945102
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:00 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat zonde!
Staat hij niet te nat?
Ja het heeft wel een boel geregend natuurlijk. De andere staat er pal naast en doet het (nog) wel prima.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_51945174
Ik heb m'n Erysimum verplaatst, maar nu hangen alle blaadjes en bloemetjes slap Slechte timing?
pi_51945235
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:26 schreef Duderinnetje het volgende:

Ja het heeft wel een boel geregend natuurlijk. De andere staat er pal naast en doet het (nog) wel prima.
quote:
Nadat men een caerulea gekocht heeft kan deze het best in april op een beschutte zonnige plek tegen een muur of schutting geplant worden. Maak een plantgat van circa 60 x 60 x 60 cm en vul deze aan met goed waterdoorlatende grond. Dit is erg belangrijk, daar de wortels in de winter dan niet te nat worden, want daar kunnen ze niet tegen. Als men de plant leidt dat u deze in de winter in zijn geheel dicht bij de grond kunt leggen, dan is deze beter beschut tegen vrieskou. Zorg er dan wel voor dat de plant niet stikt. Een gezonde passiebloem kan in één zomer tot 6 meter groeien, dus geef hem de ruimte. U wordt dan beloond met vele welriekende bloemen die anderhalve dag bloeien, open rond het middaguur en sluitend de volgende middag.

Snoeien indien nodig en doet men het best in april als de plant begint uit te lopen. In het najaar en tijdens de winter niet snoeien. Een passiebloem gaat meestal niet zo lang mee. In ons klimaat worden planten die ouder dan twee jaar zijn in de winter vaak geveld. De stam is dikker geworden en deze scheurt graag open waardoor deze ten prooi valt aan regen, schimmels en koude.
Indien een plant tot aan de grond afsterft is deze meestal niet dood. In juli of augustus loopt deze vanuit de wortels opnieuw uit. Dit kan echter meters verder gebeuren. Deze uitlopers geven het eerste jaar géén bloemen. Wilt u een plant bewaren voor het volgende seizoen, dan is stekken aan te bevelen. Gestekte planten zullen veel sneller bloeien.
Heeft mss toch echt met het vogg te maoku
  zondag 29 juli 2007 @ 22:33:51 #103
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_51945336
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[..]

Heeft mss toch echt met het vogg te maoku
O en dan gooi ik 'm nog niet weg ook!

Thanks voor de info!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 22:41:16 #104
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51945609
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:28 schreef Elseetje het volgende:
Ik heb m'n Erysimum verplaatst, maar nu hangen alle blaadjes en bloemetjes slap Slechte timing?
Zou kunnen, waren er veel wortels beschadigd?
pi_51946329
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:41 schreef senesta het volgende:

[..]

Zou kunnen, waren er veel wortels beschadigd?
Volgens mij niet. Hij had een verdomd kleine kluit
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 23:14:22 #106
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51946775
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:01 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Hij had een verdomd kleine kluit
Misschien heeft hij gewoon wat tijd nodig om te herstellen, qua zonlicht is er niet veel veranderd?
pi_51947399
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:14 schreef senesta het volgende:

[..]

Misschien heeft hij gewoon wat tijd nodig om te herstellen, qua zonlicht is er niet veel veranderd?
Nee, hij is ongeveer een meter naar links verplaatst, dus opzich zelfde locatie, zelfde grond Maar hij ziet er heel zielig uit
pi_51961280
Vandaag op de markt in Haarlem 3 Lobelia speciosa (Fan Scarlet) gekocht voor het schaduwrandje
Ik kocht er 3 voor ¤ 5 en kreeg er een kleintje zonder bloemen bij

En nog maar een keertje de hibiscus van dichtbij

Moderator maandag 30 juli 2007 @ 15:34:14 #109
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51961441
Oh die zijn leuk Bluezz, ik zoek ook nog wat plantjes voor tussen mijn varens in de schaduw.
Die hibiscus is ook prachtig.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:26:21 #110
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_51962934
Ik blijf mijn zelfgezaaide Kattensnor tof vinden.

Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_51964192
Jaaaa ik wil hem ik wil hem ik wil hem
  maandag 30 juli 2007 @ 17:37:15 #112
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_51964745
Zaaien vanaf maart onder koud glas.
  Moderator maandag 6 augustus 2007 @ 13:50:38 #113
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52139169
Mijn tuintje is nog niet af, er liggen een hoop stenen voor het terras dat we gaan maken bij de keukendeur en dat gedeelte ligt dan ook open.
Maar de plantjes doen het wel goed.

Mijn banaan:

Banaan "red tiger", de brugmansia, mijn canna's en de grote Basjoo banaan:

de hibiscus mauvelous;

Van deze kant is maar een gedeelte gefotografeerd maar daar staat ook nog een banaan, een brugmansia, een canna, passieplanten en op de foto mijn palmpjes, de daglelie, varen en een regenboogvaren:
pi_52139675
Ligt het aan mij, of is jouw banaan gigantisch?
  Moderator maandag 6 augustus 2007 @ 14:17:33 #115
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52139757
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:13 schreef Elseetje het volgende:
Ligt het aan mij, of is jouw banaan gigantisch?
Ja, hij is dit jaar echt heel erg groot
Ik denk dat hij rond de 2 meter zit (ik ben een slechte schatter hoor), ze kunnen nog wel een meter hoger worden.
Ik ben benieuwd hoe hoog hij aan het einde van de zomer zal zijn
pi_52139791
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:17 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja, hij is dit jaar echt heel erg groot
Ik denk dat hij rond de 2 meter zit (ik ben een slechte schatter hoor), ze kunnen nog wel een meter hoger worden.
Ik ben benieuwd hoe hoog hij aan het einde van de zomer zal zijn
Als ik die hoogste bladeren zie, dan zou ik eerder bijna 3 meter schatten!

Zo'n schutting is toch meestal zo'n 1.70, 1.80m?

Mooi hoor
pi_52152942
Wauw, wat mooi en giga zeg Senesta
Tropical daar
pi_52153453
Mijn Erysimum is trouwens denk ik dood...
pi_52153962
senesta, mooi die banaan is die winterhard, of sterft t af, hoe gaat dat met die plant?
en de brugmansia doet t ook erg goed. die palmbomen , hoe kom je eraan? op Rhodos had ik een scheut mee willen nemen , maar je krijgt ze daar niet uit de grond getrokken, ze groeien daar op stenen met een beetje aarde , groeien ze ook net zo goed of te snel met met als gevolg, slappe takken in zachte grond? vertel...........
De Puta Madre
  Moderator maandag 6 augustus 2007 @ 23:06:52 #120
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52154292
De banaan sterft als je niets doet af tot aan de grond en komt het volgende voorjaar weer op.
Ik pak hem wel in omdat ik hem graag groot wilde hebben (en bloeiend), rolletje bubbelplastic gehaald bij de intratuin, bladeren afgesneden om de stam gewikkeld en ingepakt met het plastic, wel goed oppassen dat het droog blijft.

Als je ze niet inpakt kunnen ze trouwens ook met één mooie zomer al 2 meter worden.

De palmen zijn in principe winterhard tot - 15 meen ik, als het lang vochtig is met vrieskou is dan is het handig om een soort parapluutje te maken boven de groeispeer anders kun je speerrot krijgen in je palm.
Afgelopen winter is hij zonder bescherming doorgekomen.

Ik heb een gat gegraven, daar wat grint in gedaan, toen een laagje potgrond en toen de palm ingegraven, vocht is het grootste probleem met palmen hier, dat moet goed weg kunnen.
De voorste palm is een trachycarpus fortunei, tegenwoordig zelfs bij de intratuin te krijgen, er komen steeds meer winterharde palmen.
pi_52154316
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:51 schreef Duderinnetje het volgende:

altijd een raadsel, ik heb alleen maar bladeren,
ik heb op een zonnige muur een Clematus, met veel bloemen, en een passiebloem staan, al jaren lang, dit jaar heb ik geen enkele passiebloem, wel veel blad, verder is er niets veranderd. tegen de winter snoei ik alles tot 2 meter hoog, dit jaar geen bloemen, wat is er mis?
De Puta Madre
pi_52154567
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:06 schreef senesta het volgende:
De banaan sterft als je niets doet af tot aan de grond en komt het volgende voorjaar weer op.
Ik pak hem wel in omdat ik hem graag groot wilde hebben (en bloeiend), rolletje bubbelplastic gehaald bij de intratuin, bladeren afgesneden om de stam gewikkeld en ingepakt met het plastic, wel goed oppassen dat het droog blijft.

Als je ze niet inpakt kunnen ze trouwens ook met één mooie zomer al 2 meter worden.

De palmen zijn in principe winterhard tot - 15 meen ik, als het lang vochtig is met vrieskou is dan is het handig om een soort parapluutje te maken boven de groeispeer anders kun je speerrot krijgen in je palm.
Afgelopen winter is hij zonder bescherming doorgekomen.

Ik heb een gat gegraven, daar wat grint in gedaan, toen een laagje potgrond en toen de palm ingegraven, vocht is het grootste probleem met palmen hier, dat moet goed weg kunnen.
De voorste palm is een trachycarpus fortunei, tegenwoordig zelfs bij de intratuin te krijgen, er komen steeds meer winterharde palmen.
thanks, weer iets wat ik in mijn tuin wil.
De Oleander groeit als een speer. ook zoiets, je ziet ze in Griekenland op droge bermen groeien, maar ze hebben net als druiven pinwortels die diep in de grond gaan, hier in een kuip gaat dat niet op, en ze moeten dus ook veel water hebben.
moord en doodslag is begonnen op TV. tot later
De Puta Madre
pi_52173257
Tuiners, weer even jullie hulp nodig

Wat heb ik in mijn tuin?

Het eerste heb ik vorig jaar bloeiend gekocht, is helemaal 'weggeweest' kwam op en doet het
Maar hoe heet het?

En die tweede komt w.s. uit zo'n bloemenzaad zakje wat ik vorig jaar?? gestrooid heb daar.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:02:49 #124
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52175446
Die tweede is volgens mij oostindische kers.
pi_52175474
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:02 schreef senesta het volgende:
Die tweede is volgens mij oostindische kers.
Dat dacht ik ook ja
pi_52203841
Yep het lijkt op het googleplaatje

Tnxx!
De bovenste? Iemand?
pi_52215331
Bluezz, jouw eerste plaatje lijkt mij een Rudbeckia oftewel 'Zonnehoed'. Hij staat er vrolijk bij, ondanks deze prutzomer.
pi_52219269
Ohh zonnehoed, dat was het, tnxx grob
Wil altijd graag weten hoe de dingen heten.

Ja staat er best mooi bij op een voornamelijk schaduwplek onder de boom!!
Alleen zoals je ziet die naalden het hele jaar door Maar weer eens een zak aarde erover heen storten, kan ook nooit kwaad voor de planten/struikjes die daar nu staan.
pi_52332423

Moderator maandag 13 augustus 2007 @ 16:01:53 #130
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52332500
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:59 schreef Anakin24 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een exoten tuin!
Wat heb je er allemaal in staan?
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:33:57 #131
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_52340622
Schitterend Anakin! Is dit in Nederland?
  maandag 13 augustus 2007 @ 21:22:26 #132
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_52342215
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:33 schreef Xebber het volgende:
Dat vraag ik me ook af, wel erg mooi
Er zit een haar in mijn glas
pi_52343288
Volgens mij is dit zijn site en woont ie in Eindhoven
pi_52347550
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:52 schreef Bluezz het volgende:
Volgens mij is dit zijn site en woont ie in Eindhoven
en weet van planten, mooi die side....
De Puta Madre
pi_52353940
Zo, van het weekend lekker in de tuin gewerkt: tijd om eindelijk wat plaatjes te posten! Het zijn geen overzichtsfoto's, gewoon wat plantjes die ik heb staan...

De appelboom, die geheel wegvalt tegen helianthen die er nogal zin in hebben...

Gekregen van mijn moeder, een abutilon:

Mijn fruitstruiken, 4 frambozen en een braam. De braam is ondertussen over het hele terras gekropen, en één van de frambozen heeft de bovenkant van het net prompt bereikt. En dan te bedenken dat ze in een pot maar 50 cm hoog werden.

Voor het eerst zomerbollen geplant, maar niet geheel naar ontevredenheid!
Mijn gladiolen:

Met daarnaast de passiflora:

En daaronder een stel viooltjes die denk ik uit een hangbak gesprongen zijn!

Mijn eigen gekweekte petunia's

En m'n eigen gekweekte courgettes

Ik hoop dat het geen overload is...
pi_52360741
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:33 schreef Xebber het volgende:
Absoluut Nederland. in het centrum van Eindhoven
Wat heb ik er staan :

Olijven, Palmen ( trachycarpus, Butia, chamaerops, washingtonia. )
Bananen : Musa Basjoo en sikkemensis
Fatsia Japonica, soleira soleira, cordyline Australis ( 3x )
Musella Lasiocarpa, veel soorten passieflora ( woekerd!)
2 soorten bamboe (semiarundo, en de nigra )
vijgen, apagathussen, etc

In de voortuin veel yucc soorten en cactussen ( opuntia soorten )

allen te zien op m'n site www.anaxotic.nl via m'n albums
pi_52571129
Mooie exoten-tuin Anakin.
Elseetje, overkill? Ben je mal, altijd leuk om bij iemand over de schutting te mogen gluren.

Voor de overige voyeurs onder ons, hier wat kijkjes in de postzegeltuin.
Dit jaar had ik mij voorgenomen wat kleur in het tuintje te brengen naast het standaard wit/roze/blauw/paars met een hoop groen. Zodoende heb ik een Dahlia geplant met een 'knal' kleur. Op zich leuk, maar in z'n uppie komt zij niet tot haar recht. Volgend jaar krijgt zij een donkerrode metgezel, begeleid door een donkerbladig struikje. Pffff.......... Het seizoen is nog niet over en ik ben al bezig met het volgende. Het is een ziekte! Heus, ik ben een Plantaholic.

Allereerst een eenjarig zaaisel, 'Reuzenkomeet'. Leuk voor 1 jaar, maar volgend jaar wat subtielers.

Mijn Lavatera doet het dit jaar weer goed. Het is een stekje van mijn grote struik, die naar de eeuwige composthoop is verbannen, wegens onmogelijk omwaaien en het pad versperren.

De bloemetjes van de Catananche zijn teer, openen zich 's ochtends en gaan rond een uur of vijf weer in nachtstand. Eén van mijn zaai-successen dit jaar. Jammer dat ik ze te dicht op het pad heb geplant. Ze dweilen daar dus continue overheen. Verplanten in het najaar!

De Dahlia, smachtend naar een donkerrode metgezel!

Vooralsnog moet ze het doen met een nogal opzichtige bolchrysant.Tsja, volgend jaar beter.

Tot slot een klein vosje, snoepend van de Hebe. Toch nog een klein beetje zomer vandaag.
  Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:46:11 #138
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52571238
Wauw wat een schitterende foto's zeg, van Elseetje en ook van Grobbenkuiken.
pi_52571911
Mijn foto's vallen wel een beetje in het niet bij die bloemenpracht van Grobbenkuiken...

Overigens, dat verdwaalde viooltje is niet alleen! Ik heb er nog eentje gevonden in m'n bak met geraniums, op m'n stoep voor de frambozen (echt tussen de stenen staan er een stuk of 6... ), en in het gras... Viooltjes met expantiedrift/ADHD?
pi_52573314
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:06 schreef Elseetje het volgende:
Mijn foto's vallen wel een beetje in het niet bij die bloemenpracht van Grobbenkuiken...
Overigens, dat verdwaalde viooltje is niet alleen! Ik heb er nog eentje gevonden in m'n bak met geraniums, op m'n stoep voor de frambozen (echt tussen de stenen staan er een stuk of 6... ), en in het gras... Viooltjes met expantiedrift/ADHD?
De viooltjes, in ieder geval de maartse viooltjes, worden geholpen door de mieren. Die slepen het zaad meters ver.
pi_52573343
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:47 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

De viooltjes, in ieder geval de maartse viooltjes, worden geholpen door de mieren. Die slepen het zaad meters ver.
Zijn dat maartse viooltjes? Ik heb wel veel mieren, dus dat zou het goed kunnen zijn.
pi_52573722
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:48 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Zijn dat maartse viooltjes? Ik heb wel veel mieren, dus dat zou het goed kunnen zijn.
Nee, dat zijn geen maartse viooltjes, maar wel vrolijke viooltjes. Volgens mij slepen mieren met al het violenzaad, maar het kan zijn dat ik het alleen een leuke gedachte vind.
Nu ik je toch aan 'de lijn heb', wat ga je doen met je courgettes? Die hebben hoognodig wat grond en voeding nodig.
pi_52573928
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:59 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

Nee, dat zijn geen maartse viooltjes, maar wel vrolijke viooltjes. Volgens mij slepen mieren met al het violenzaad, maar het kan zijn dat ik het alleen een leuke gedachte vind.
Nu ik je toch aan 'de lijn heb', wat ga je doen met je courgettes? Die hebben hoognodig wat grond en voeding nodig.
Ik ga niks meer doen met m'n courgettes... De grond kunnen ze niet in (omdat ik die niet heb, en omdat ik erg veel slakken heb), het is al bijna september, er komt toch geen mooie courgette meer uit, dus ik laat ze gewoon opbloeien... Ik vond het gewoon leuk om ze te zaaien , en ik vind die bloemen zo mooi.
pi_52574295
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:05 schreef Elseetje het volgende:

[..]

vond het gewoon leuk om ze te zaaien , en ik vind die bloemen zo mooi.
Goede reden!

Jammer van de slakken. Kolere etters!

Mocht je er plezier aan beleven, hierbij een link naar mijn tuintje, twee jaar oud/jong:
http://picasaweb.google.c(...)s5101211490199214450
pi_52574526
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:15 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

Goede reden!
Ik vond het ook wel een goede reden ja! Ik had vorig jaar wel een échte courgette, geel was 'ie, knoerthard en níet te eten. Maar de bloemen blijven mooi.
quote:
Jammer van de slakken. Kolere etters!
Ontzettende etters, en ik gebruik geen bestrijdingsmiddelen, dus mijn plantjes moeten het af en toe flink ontzien... Vooral m'n fruitplanten, vanwege al die verdomde rupsen! M'n paprika's zijn allemaal opgegeten door slakken, de helft van m'n courgettes, zelfs m'n petunia's waren ze aan begonnen. En m'n tomaten konden niet tegen de regen. Ach, al doende leert men, ik heb pas sinds eind 2005 een tuin, en ik ben pas begonnen er een tuin van te maken in april vorig jaar, dus ik mag nog even...
quote:
Mocht je er plezier aan beleven, hierbij een link naar mijn tuintje, twee jaar oud/jong:
http://picasaweb.google.c(...)s5101211490199214450
Wat een prachtige foto's! Wel veel macro's, krijg niet echt een beelde van je tuin. Behalve dan daar er waanzinnig veel bloemen in staan! Heerlijk. Ik heb gekozen voor veel gras, dus helaas niet zoveel ruimte voor bloemetjes...

Doe je mee met de tuinvanhetjaarverkiezing?
pi_52574964
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:21 schreef Elseetje het volgende:

[..]

at een prachtige foto's! Wel veel macro's, krijg niet echt een beelde van je tuin. Behalve dan daar er waanzinnig veel bloemen in staan! Heerlijk. Ik heb gekozen voor veel gras, dus helaas niet zoveel ruimte voor bloemetjes...
Tsja, macro's, dan zie je de puinhoop niet zo he? Bovendien is het maar een tuin op postzegelformaat en dient ook op die manier bekeken te worden.
quote:
Doe je mee met de tuinvanhetjaarverkiezing?
Nope, ben niet zo competatief ingesteld. Perfectionist, jawohl! Maar aangezien dat niet haalbaar is rotzooi ik maar wat aan.
pi_52575234
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:31 schreef Grobbenkuiken het volgende:

Tsja, macro's, dan zie je de puinhoop niet zo he? Bovendien is het maar een tuin op postzegelformaat en dient ook op die manier bekeken te worden.
Ik ben zelf ook fan van macro's, kijk maar 'ns in m'n fotoboek... En mijn tuin is ook niet zo groot, 6 bij 12 ofzo... (Daar staat dan nog wel een schuur op, natuurlijk...)
quote:
Nope, ben niet zo competatief ingesteld. Perfectionist, jawohl! Maar aangezien dat niet haalbaar is rotzooi ik maar wat aan.
Jammer, ze zouden wel wat inzendingen met bloemen kunnen gebruiken.
pi_52575593
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:40 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook fan van macro's, kijk maar 'ns in m'n fotoboek... En mijn tuin is ook niet zo groot, 6 bij 12 ofzo... (Daar staat dan nog wel een schuur op, natuurlijk...)
Gekeken en leuk bevonden! Onze tuintjes zijn ongeveer even klein.
quote:
Jammer, ze zouden wel wat inzendingen met bloemen kunnen gebruiken.
Hmmmm, misschien.........
Ik mis idd de bloemen, tomaten, pepers, aardbeien etc..........
  Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:52:33 #149
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52575643
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:31 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

[..]

Heb je de inzendingen gezien?
Het zijn echt allerlei soorten tuinen hoor
pi_52575955
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:50 schreef Grobbenkuiken het volgende:

Gekeken en leuk bevonden! Onze tuintjes zijn ongeveer even klein.
Rijtjeshuizentuinen FTW!
quote:
Hmmmm, misschien.........
Ik mis idd de bloemen, tomaten, pepers, aardbeien etc..........
Je bedoelt, tuinen?

Doe maar mee, ik weet zeker dat het een mooie afwisseling is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')