Ja idd, heel verschillend.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:47 schreef senesta het volgende:
Echt?!
Wat vreselijk, ik vind het zo zonde![]()
Maar goed, anderen vinden mijn tuin misschien weer niet hun smaak, ik hoorde laatst iemand die vond dat ouders van jonge gezinnen eigenlijk geen planten in de tuin moesten zetten want dan konden de kinderen er niet meer in voetballen en zo.
Mogen ze natuurlijk vinden maar zo zie je maar wat een verschillende opvattingen er zijn.
Ik vond ze inderdaad altijd al mooi, en deze met die grote bloemen vind ik superquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:19 schreef Bluezz het volgende:
Hibiscus
Prachtige bloemen!!!
De mijne (vast een ander soort) is paars, staat op stam, is winterhard, maar let op ; na de bloei vallen bladeren af, en dacht ik heel even dat ie dood was!! Komt weer laat op gang (als ie niet in direkt zonlicht staat) maar dan heb je ook een plant met enorm veel bloemen
HIj schijnt dus wel gezien te zijn in nederlandse tuincentra, alleen hier heb ik hem niet gezien nog.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:47 schreef assepoes het volgende:
Die hibiscus is zeker prachtig. Die zou ik ook wel willen. Is die in Nederland te koop?
Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen ze mooi vind, ik vind die hele grote bloemen wel mooi en aangezien ik een tropische tuin aan het creeeren ben vallen deze ook niet zo snel weg naast de grote planten zoals mijn bananen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:49 schreef Elseetje het volgende:
Ik zie die hibiscus niet zo zitten. Hij doet zo... nep aan... Maar ik heb ook al 3 'echte', dat vind ik wel even genoeg
Als ze 'm nou geen hibiscus zouden noemen, zou ik 'm waarschijnlijk mooi vindenquote:Op woensdag 25 juli 2007 09:57 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen ze mooi vind, ik vind die hele grote bloemen wel mooi en aangezien ik een tropische tuin aan het creeeren ben vallen deze ook niet zo snel weg naast de grote planten zoals mijn bananen.
Bovendien is wat meer kleur in mijn tuin welkom![]()
Ik ga gewoon even bellenquote:Op woensdag 25 juli 2007 10:00 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Als ze 'm nou geen hibiscus zouden noemen, zou ik 'm waarschijnlijk mooi vinden
Overigens heb ik 'm bij mijn plaatselijk tuincentrum ook zien staan, niet duur ook, tientje ofzo... Ik dacht dat de meeste tuincentra 'm wel haddenVolgens mij zag ik 'm ook ergens anders, een foute plek, maar weet niet meer waar
quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:28 schreef Koningin het volgende:
Ik krijg klimop van de buren![]()
Gaat door alle kleine openingen van de schutting heen.....
Onze praxis heeft geen tuingedeeltequote:Op woensdag 25 juli 2007 19:40 schreef Susanne81 het volgende:
Die hibiscus heb ik hier bij de Praxis in Eindhoven (is wel een Praxis Megastore met tuincentrum) gezien. Kan me niet herinneren dat hij heel duur was.
Ik zie hem, mooi hoorquote:Op zondag 29 juli 2007 18:06 schreef Bluezz het volgende:
Ja rechts is de mansia.
Ik heb er 2 grote bladeren af geknipt want eronder/ernaast staat een vaste plant in bloei, soort ijsbloem achtige.
En op de eerste foto zie je de hibiscus voorzichtig uitkomen, vóór de verschrikkelijke coniferenrij
Misschien iets eronder aan aparte bodembedekkers, het viel mij op met online zoeken daarnaar dat er hele leuke makkelijk soorten zijn.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:03 schreef senesta het volgende:
Ik zie hem, mooi hoor![]()
Ik wil graag nog wat lage planten maar ik wil wel planten die een beetje bij mijn tuin passen.
Graag een beetje aparte planten maar wel winterhard.
Ik heb nu best veel planten die in het najaar best wat verzorging vragen en wil dus wat lage planten waar ik weinig tot niets aan hoef te doen.
Ik heb nu steeds best hoge planten waardoor het aan de grond een beetje kaal blijft, 3 bananen, 3 brugmansia soorten, 3 soorten palmen (nu nog wel klein), die hibiscus (newbiscus noemen ze hem) word ook ongeveer een meter hoog.
Ik heb aan de grond eigenlijk alleen mijn canna's en wat verschillende soorten varens.
Wat zonde!quote:Op zondag 29 juli 2007 21:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb dit voorjaar twee passiebloemen geplant. Groeiden als kool. Maar nu vielen bij de ene steeds meer gele bladeren af (van onderaan onhoog, tot een meter hoog ongeveer.) De rest van de bladeren hangt nu slap.
RIP aan de nabestaanden, of kan ik er nog iets aan doen? Iemand enig idee?
Ja het heeft wel een boel geregend natuurlijk. De andere staat er pal naast en doet het (nog) wel prima.quote:
quote:Op zondag 29 juli 2007 22:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja het heeft wel een boel geregend natuurlijk. De andere staat er pal naast en doet het (nog) wel prima.
Heeft mss toch echt met het vogg te maokuquote:Nadat men een caerulea gekocht heeft kan deze het best in april op een beschutte zonnige plek tegen een muur of schutting geplant worden. Maak een plantgat van circa 60 x 60 x 60 cm en vul deze aan met goed waterdoorlatende grond. Dit is erg belangrijk, daar de wortels in de winter dan niet te nat worden, want daar kunnen ze niet tegen. Als men de plant leidt dat u deze in de winter in zijn geheel dicht bij de grond kunt leggen, dan is deze beter beschut tegen vrieskou. Zorg er dan wel voor dat de plant niet stikt. Een gezonde passiebloem kan in één zomer tot 6 meter groeien, dus geef hem de ruimte. U wordt dan beloond met vele welriekende bloemen die anderhalve dag bloeien, open rond het middaguur en sluitend de volgende middag.
Snoeien indien nodig en doet men het best in april als de plant begint uit te lopen. In het najaar en tijdens de winter niet snoeien. Een passiebloem gaat meestal niet zo lang mee. In ons klimaat worden planten die ouder dan twee jaar zijn in de winter vaak geveld. De stam is dikker geworden en deze scheurt graag open waardoor deze ten prooi valt aan regen, schimmels en koude.
Indien een plant tot aan de grond afsterft is deze meestal niet dood. In juli of augustus loopt deze vanuit de wortels opnieuw uit. Dit kan echter meters verder gebeuren. Deze uitlopers geven het eerste jaar géén bloemen. Wilt u een plant bewaren voor het volgende seizoen, dan is stekken aan te bevelen. Gestekte planten zullen veel sneller bloeien.
O en dan gooi ik 'm nog niet weg ook!quote:Op zondag 29 juli 2007 22:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[..]
Heeft mss toch echt met het vogg te maoku
Zou kunnen, waren er veel wortels beschadigd?quote:Op zondag 29 juli 2007 22:28 schreef Elseetje het volgende:
Ik heb m'n Erysimum verplaatst, maar nu hangen alle blaadjes en bloemetjes slapSlechte timing?
Volgens mij niet. Hij had een verdomd kleine kluitquote:Op zondag 29 juli 2007 22:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Zou kunnen, waren er veel wortels beschadigd?
Misschien heeft hij gewoon wat tijd nodig om te herstellen, qua zonlicht is er niet veel veranderd?quote:Op zondag 29 juli 2007 23:01 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Hij had een verdomd kleine kluit
Nee, hij is ongeveer een meter naar links verplaatst, dus opzich zelfde locatie, zelfde grondquote:Op zondag 29 juli 2007 23:14 schreef senesta het volgende:
[..]
Misschien heeft hij gewoon wat tijd nodig om te herstellen, qua zonlicht is er niet veel veranderd?
Ja, hij is dit jaar echt heel erg grootquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:13 schreef Elseetje het volgende:
Ligt het aan mij, of is jouw banaan gigantisch?
Als ik die hoogste bladeren zie, dan zou ik eerder bijna 3 meter schatten!quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, hij is dit jaar echt heel erg groot![]()
Ik denk dat hij rond de 2 meter zit (ik ben een slechte schatter hoor), ze kunnen nog wel een meter hoger worden.
Ik ben benieuwd hoe hoog hij aan het einde van de zomer zal zijn![]()
altijd een raadsel, ik heb alleen maar bladeren,quote:Op zondag 29 juli 2007 21:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb dit voorjaar twee passiebloemen geplant. Groeiden als kool. Maar nu vielen bij de ene steeds meer gele bladeren af (van onderaan onhoog, tot een meter hoog ongeveer.) De rest van de bladeren hangt nu slap.
RIP aan de nabestaanden, of kan ik er nog iets aan doen? Iemand enig idee?
thanks, weer iets wat ik in mijn tuin wil.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:06 schreef senesta het volgende:
De banaan sterft als je niets doet af tot aan de grond en komt het volgende voorjaar weer op.
Ik pak hem wel in omdat ik hem graag groot wilde hebben (en bloeiend), rolletje bubbelplastic gehaald bij de intratuin, bladeren afgesneden om de stam gewikkeld en ingepakt met het plastic, wel goed oppassen dat het droog blijft.
Als je ze niet inpakt kunnen ze trouwens ook met één mooie zomer al 2 meter worden.
De palmen zijn in principe winterhard tot - 15 meen ik, als het lang vochtig is met vrieskou is dan is het handig om een soort parapluutje te maken boven de groeispeer anders kun je speerrot krijgen in je palm.
Afgelopen winter is hij zonder bescherming doorgekomen.
Ik heb een gat gegraven, daar wat grint in gedaan, toen een laagje potgrond en toen de palm ingegraven, vocht is het grootste probleem met palmen hier, dat moet goed weg kunnen.
De voorste palm is een trachycarpus fortunei, tegenwoordig zelfs bij de intratuin te krijgen, er komen steeds meer winterharde palmen.
Dat dacht ik ook jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:02 schreef senesta het volgende:
Die tweede is volgens mij oostindische kers.
Een exoten tuin!quote:
Dat vraag ik me ook af, wel erg mooiquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:33 schreef Xebber het volgende:
Schitterend Anakin! Is dit in Nederland?
en weet van planten, mooi die side....quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:52 schreef Bluezz het volgende:
Volgens mij is dit zijn site en woont ie in Eindhoven
Absoluut Nederland. in het centrum van Eindhovenquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:33 schreef Xebber het volgende:
Schitterend Anakin! Is dit in Nederland?
De viooltjes, in ieder geval de maartse viooltjes, worden geholpen door de mieren. Die slepen het zaad meters ver.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:06 schreef Elseetje het volgende:
Mijn foto's vallen wel een beetje in het niet bij die bloemenpracht van Grobbenkuiken...
Overigens, dat verdwaalde viooltje is niet alleen!Ik heb er nog eentje gevonden in m'n bak met geraniums, op m'n stoep voor de frambozen (echt tussen de stenen staan er een stuk of 6...
), en in het gras... Viooltjes met expantiedrift/ADHD?
Zijn dat maartse viooltjes?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:47 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
De viooltjes, in ieder geval de maartse viooltjes, worden geholpen door de mieren. Die slepen het zaad meters ver.
Nee, dat zijn geen maartse viooltjes, maar wel vrolijke viooltjes.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:48 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zijn dat maartse viooltjes?Ik heb wel veel mieren, dus dat zou het goed kunnen zijn.
Ik ga niks meer doen met m'n courgettes...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:59 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
Nee, dat zijn geen maartse viooltjes, maar wel vrolijke viooltjes.Volgens mij slepen mieren met al het violenzaad, maar het kan zijn dat ik het alleen een leuke gedachte vind.
Nu ik je toch aan 'de lijn heb', wat ga je doen met je courgettes? Die hebben hoognodig wat grond en voeding nodig.![]()
Goede reden!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:05 schreef Elseetje het volgende:
[..]
vond het gewoon leuk om ze te zaaien, en ik vind die bloemen zo mooi.
Ik vond het ook wel een goede reden ja!quote:
Ontzettende etters, en ik gebruik geen bestrijdingsmiddelen, dus mijn plantjes moeten het af en toe flink ontzien...quote:Jammer van de slakken.Kolere etters!
![]()
Wat een prachtige foto's! Wel veel macro's, krijg niet echt een beelde van je tuin.quote:Mocht je er plezier aan beleven, hierbij een link naar mijn tuintje, twee jaar oud/jong:
http://picasaweb.google.c(...)s5101211490199214450
Tsja, macro's, dan zie je de puinhoop niet zo he? Bovendien is het maar een tuin op postzegelformaat en dient ook op die manier bekeken te worden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
at een prachtige foto's! Wel veel macro's, krijg niet echt een beelde van je tuin.Behalve dan daar er waanzinnig veel bloemen in staan! Heerlijk.
Ik heb gekozen voor veel gras, dus helaas niet zoveel ruimte voor bloemetjes...
Nope, ben niet zo competatief ingesteld. Perfectionist, jawohl! Maar aangezien dat niet haalbaar is rotzooi ik maar wat aan.quote:Doe je mee met de tuinvanhetjaarverkiezing?
Ik ben zelf ook fan van macro's, kijk maar 'ns in m'n fotoboek...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:31 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Tsja, macro's, dan zie je de puinhoop niet zo he? Bovendien is het maar een tuin op postzegelformaat en dient ook op die manier bekeken te worden.![]()
Jammer, ze zouden wel wat inzendingen met bloemen kunnen gebruiken.quote:Nope, ben niet zo competatief ingesteld. Perfectionist, jawohl! Maar aangezien dat niet haalbaar is rotzooi ik maar wat aan.![]()
Gekeken en leuk bevonden!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:40 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook fan van macro's, kijk maar 'ns in m'n fotoboek...En mijn tuin is ook niet zo groot, 6 bij 12 ofzo...
(Daar staat dan nog wel een schuur op, natuurlijk...)
Hmmmm, misschien.........quote:Jammer, ze zouden wel wat inzendingen met bloemen kunnen gebruiken.
Heb je de inzendingen gezien?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:31 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
Tsja, macro's, dan zie je de puinhoop niet zo he? Bovendien is het maar een tuin op postzegelformaat en dient ook op die manier bekeken te worden.![]()
[..]
Nope, ben niet zo competatief ingesteld. Perfectionist, jawohl! Maar aangezien dat niet haalbaar is rotzooi ik maar wat aan.![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:50 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Gekeken en leuk bevonden!Onze tuintjes zijn ongeveer even klein.
Je bedoelt, tuinen?quote:Hmmmm, misschien.........
Ik mis idd de bloemen, tomaten, pepers, aardbeien etc..........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |