zoals ik al zei: 6 nog niet gelezenquote:Op donderdag 19 juli 2007 15:14 schreef -Bubseltje- het volgende:
H heeft G toch in deel 6 al gezoend?
My thoughts exactly, Ginny word echt zo'n "perfect meisje".quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:13 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dan vraag ik me nog steeds af wat harry met ginny moet...
in de boeken (tot/met 5 gelezen, 6 ga ik hoop ik vandaag aan beginnen) heeft hij nooit omgekeken naar haar..
had eerder h+h en R+ onbekend persoon verwacht ?
moest dat nou...quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:04 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat doen jullie in dit topic als je de boeken niet eens gelezen hebt?
Ja, aan het einde van deel 6 gaan Harry en Ginny met elkaar, maar hij maakt het uiteindelijk uit omdat Voldemort alles afpakt dat hij liefheeft en hij Ginny wil beschermen.
Ah dank je! Boek wel gelezen, maar vrees dat toch veel dingen alweer een beetje vergeten zijn. Kan iemand misschien een korte samenvatting geven van de belangrijkste dingen waar we nu dus nog met een vraagteken zitten?quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:04 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat doen jullie in dit topic als je de boeken niet eens gelezen hebt?
Ja, aan het einde van deel 6 gaan Harry en Ginny met elkaar, maar hij maakt het uiteindelijk uit omdat Voldemort alles afpakt dat hij liefheeft en hij Ginny wil beschermen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_en_de_Halfbloed_Prinsquote:Op donderdag 19 juli 2007 18:21 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Ah dank je! Boek wel gelezen, maar vrees dat toch veel dingen alweer een beetje vergeten zijn. Kan iemand misschien een korte samenvatting geven van de belangrijkste dingen waar we nu dus nog met een vraagteken zitten?
Zoals ik al zei, de relaties zijn vrij cliche en oppervlakkig. Het karakter van Hermione is ook helemaal verpest in HBP en DH. Waarschijnlijk omdat ze vrijwel gelijk was aan Harry en zowat het enige vrouwelijke karakter in de serie was die een hechte band heeft met Harry. Jammer dat Rowling niet meer moeite heeft gedaan om tussen Harry en Ginny een echte goede band te ontwikkelen voor ze bij elkaar te gooien en Hermione praktisch tot een jankende zwakke zuster te degraderen die als plot device gebruikt kan worden als Harry het even niet meer weet. Rowling's grote voorbeeld is bijvoorbeeld Jane Austen maar die was toch wel een tikkeltje beter op dit gebied.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:03 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
My thoughts exactly, Ginny word echt zo'n "perfect meisje".
Helemaal top, dank je wel, begin ik gelijk even bij boek 1quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:57 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_en_de_Halfbloed_Prins
Hier staat een samenvatting![]()
Ik vind het idd weer zonde. Echt. En ik weet nu al zeker dat al genoeg fans die het niet willen weten, het al weten. De hele ervaring van het laatste HP is daarmee verpest. Zonde.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:06 schreef King_of_cubes het volgende:
Jammer dat ze zo'n leuke serie zo kapot hebben gemaakt, nouja het bespaart me in ieder geval weer wat geld.![]()
Ja dat ook, maar ik doelde meer op het feit dat de karakters (eigenlijk ook al een beetje in HBP) maar nu voornamelijk in DH zo volledig kapot zijn gemaakt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:21 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik vind het idd weer zonde. Echt. En ik weet nu al zeker dat al genoeg fans die het niet willen weten, het al weten. De hele ervaring van het laatste HP is daarmee verpest. Zonde.
Ik snap dat 'verstieren' nooit zo, er zijn veel fans die mopperen, maar waarom ga je dan op zoek naar spoilers? Ik hoop nog steeds dat het boek nep is, ik kan me herinneren van deel 5 een extreem goede 'eigen' versie van iemand te hebben gelezen die vooraf ook als echt werd betiteld, maar toch niet van de hand van Rowling bleek. Ik hoop hier op hetzelfde.quote:Op donderdag 19 juli 2007 00:24 schreef mschol het volgende:
die mensen willen alles verstieren voor de echte fans , die hebben dus ook geen leven
Omdattie in tgof weer compleet werd door het bloed van Hquote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:05 schreef athlonkmf het volgende:
<knip>
En waarom ging ie niet gelijk dood toen al z'n horcruxes vernietigd waren?
<nog meer knip>
volgens mij was die niet zo opgemaakt en ook niet "uiterlijk ingegebonden"... de exemplaren die nu zijn opgedoken zijn OF hele knappe fakes... of gewoon "the real deal".... en ik hoop op het eerste....quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap dat 'verstieren' nooit zo, er zijn veel fans die mopperen, maar waarom ga je dan op zoek naar spoilers? Ik hoop nog steeds dat het boek nep is, ik kan me herinneren van deel 5 een extreem goede 'eigen' versie van iemand te hebben gelezen die vooraf ook als echt werd betiteld, maar toch niet van de hand van Rowling bleek. Ik hoop hier op hetzelfde.
Omdat hij zelf óók nog een stukje ziel in zich heeft zitten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:05 schreef athlonkmf het volgende:
En waarom ging ie niet gelijk dood toen al z'n horcruxes vernietigd waren?
en Harry zelf is toch ook een horcruxes? of is dat weer niet waar?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 07:07 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Omdat hij zelf óók nog een stukje ziel in zich heeft zitten.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:25 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ja dat ook, maar ik doelde meer op het feit dat de karakters (eigenlijk ook al een beetje in HBP) maar nu voornamelijk in DH zo volledig kapot zijn gemaakt.
ik dacht dat hij geen ziel meer had. soort van zombie dus.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 07:07 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Omdat hij zelf óók nog een stukje ziel in zich heeft zitten.
Tja, ik weet niet of het karaktermoord is.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:39 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat kunnen diegenen die het liefst hadden gezien dat er hoofdpersonages doodgingen als positief ervaren.
Als ik het zo lees is het een grote karaktermoord. Gaan ze gewoon allemaal dood.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:55 schreef athlonkmf het volgende:
Waar is kreacher? Die zal weer teruggaan naar de keukens, waarschijnlijk
Waar wonen HP & familie nou? Waarom niet weer #12? Misschien wel weer iN godrics Hollow?
Wat zijn er met de houseelves gebeurd? hoe bedoel je?
Iedereen denkt dat HP nu de Elders Wand heeft. Dus wordt ie niet steeds aangevallen? nee, Harry heeft hem terug bij Dumbledore begraven.
that's pretty obvious..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
Dobby is dood die andere weet ik niet
Kreacher is neem ik aan niet dood. Dan was dat wel duidelijker naar voren gekomen. Winky zal nog gewoon in de keukens van Zweinstein zitten?quote:
Tja, alleen kwamen aan het einde alle elven meehelpen met de oorlog (LOTR-flashback anyone?), maar hoe dat afgelopen was?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:16 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Kreacher is neem ik aan niet dood. Dan was dat wel duidelijker naar voren gekomen. Winky zal nog gewoon in de keukens van Zweinstein zitten?
Dat heeft hij wel gedaan, maar de hele wereld denkt dat ie nog in het bezit is van die wand. En dan wordt het wel IETSIE gevaarlijker.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:43 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Iedereen denkt dat HP nu de Elders Wand heeft. Dus wordt ie niet steeds aangevallen? nee, Harry heeft hem terug bij Dumbledore begraven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |