abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51628302
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:14 schreef -Bubseltje- het volgende:
H heeft G toch in deel 6 al gezoend?
zoals ik al zei: 6 nog niet gelezen
maar merk ik dus nog wel
  donderdag 19 juli 2007 @ 16:03:02 #182
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_51629715
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:13 schreef mschol het volgende:

[..]

maar dan vraag ik me nog steeds af wat harry met ginny moet...
in de boeken (tot/met 5 gelezen, 6 ga ik hoop ik vandaag aan beginnen) heeft hij nooit omgekeken naar haar..
had eerder h+h en R+ onbekend persoon verwacht ?
My thoughts exactly, Ginny word echt zo'n "perfect meisje".
pi_51629774
Wat doen jullie in dit topic als je de boeken niet eens gelezen hebt?

Ja, aan het einde van deel 6 gaan Harry en Ginny met elkaar, maar hij maakt het uiteindelijk uit omdat Voldemort alles afpakt dat hij liefheeft en hij Ginny wil beschermen.
I had a signature once. It was awful.
pi_51630829
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:04 schreef zoeperzazke het volgende:

Ja, aan het einde van deel 6 gaan Harry en Ginny met elkaar, maar hij maakt het uiteindelijk uit omdat Voldemort alles afpakt dat hij liefheeft en hij Ginny wil beschermen.
moest dat nou...
pi_51631419
dit is het spoilertopic, lieverd
pi_51632549
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:57 schreef zoeperzazke het volgende:
dit is het spoilertopic, lieverd
sarcasme is lastig te lezen he
pi_51633666
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:04 schreef zoeperzazke het volgende:

Ah dank je! Boek wel gelezen, maar vrees dat toch veel dingen alweer een beetje vergeten zijn. Kan iemand misschien een korte samenvatting geven van de belangrijkste dingen waar we nu dus nog met een vraagteken zitten?
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:57:06 #188
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_51634658
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:21 schreef Sonja27 het volgende:

[..]

Ah dank je! Boek wel gelezen, maar vrees dat toch veel dingen alweer een beetje vergeten zijn. Kan iemand misschien een korte samenvatting geven van de belangrijkste dingen waar we nu dus nog met een vraagteken zitten?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_en_de_Halfbloed_Prins

Hier staat een samenvatting
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:32:00 #189
21467 franske19
Hit the deck!
pi_51635834
Heb nu alles gelezen en kan concluderen dat Rowling een verhaal voortreffelijk kan opzetten en er toch wel hele sterke hoofdstukken in dit boek zitten. Wat dat betreft is het wel wat beter dan HBP. Maar toch blijft het slot akkoord vrij mager en had ik wat meer verassingen verwacht. De geschiedenis van DD was echt een WTF moment.
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:03 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

My thoughts exactly, Ginny word echt zo'n "perfect meisje".
Zoals ik al zei, de relaties zijn vrij cliche en oppervlakkig. Het karakter van Hermione is ook helemaal verpest in HBP en DH. Waarschijnlijk omdat ze vrijwel gelijk was aan Harry en zowat het enige vrouwelijke karakter in de serie was die een hechte band heeft met Harry. Jammer dat Rowling niet meer moeite heeft gedaan om tussen Harry en Ginny een echte goede band te ontwikkelen voor ze bij elkaar te gooien en Hermione praktisch tot een jankende zwakke zuster te degraderen die als plot device gebruikt kan worden als Harry het even niet meer weet. Rowling's grote voorbeeld is bijvoorbeeld Jane Austen maar die was toch wel een tikkeltje beter op dit gebied.

pi_51636769
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:57 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_en_de_Halfbloed_Prins

Hier staat een samenvatting
Helemaal top, dank je wel, begin ik gelijk even bij boek 1
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:06:59 #191
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_51636922
Jammer dat ze zo'n leuke serie zo kapot hebben gemaakt, nouja het bespaart me in ieder geval weer wat geld.
pi_51637385
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:06 schreef King_of_cubes het volgende:
Jammer dat ze zo'n leuke serie zo kapot hebben gemaakt, nouja het bespaart me in ieder geval weer wat geld.
Ik vind het idd weer zonde. Echt. En ik weet nu al zeker dat al genoeg fans die het niet willen weten, het al weten. De hele ervaring van het laatste HP is daarmee verpest. Zonde.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:25:34 #193
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_51637547
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:21 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Ik vind het idd weer zonde. Echt. En ik weet nu al zeker dat al genoeg fans die het niet willen weten, het al weten. De hele ervaring van het laatste HP is daarmee verpest. Zonde.
Ja dat ook, maar ik doelde meer op het feit dat de karakters (eigenlijk ook al een beetje in HBP) maar nu voornamelijk in DH zo volledig kapot zijn gemaakt.
pi_51647728
zo, net het uitgelekte boek gelezen. Al met al redelijk, hoewel de laatste twee/drie hoofdstukken me een beetje aan transformers doen denken. Voldemort die met 1 spell doodgaat...

En waarom ging ie niet gelijk dood toen al z'n horcruxes vernietigd waren?

En wat is er nou zo belangrijk aan de oogkleur van HP. Dat is nog steeds niet goed uitgelegd vinnik.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 01:18:13 #195
43556 miss_dynastie
pi_51648050
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 00:24 schreef mschol het volgende:
die mensen willen alles verstieren voor de echte fans , die hebben dus ook geen leven
Ik snap dat 'verstieren' nooit zo, er zijn veel fans die mopperen, maar waarom ga je dan op zoek naar spoilers? Ik hoop nog steeds dat het boek nep is, ik kan me herinneren van deel 5 een extreem goede 'eigen' versie van iemand te hebben gelezen die vooraf ook als echt werd betiteld, maar toch niet van de hand van Rowling bleek. Ik hoop hier op hetzelfde.
pi_51648113
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 01:05 schreef athlonkmf het volgende:
<knip>
<nog meer knip>
Omdattie in tgof weer compleet werd door het bloed van H
pi_51648144
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 01:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik snap dat 'verstieren' nooit zo, er zijn veel fans die mopperen, maar waarom ga je dan op zoek naar spoilers? Ik hoop nog steeds dat het boek nep is, ik kan me herinneren van deel 5 een extreem goede 'eigen' versie van iemand te hebben gelezen die vooraf ook als echt werd betiteld, maar toch niet van de hand van Rowling bleek. Ik hoop hier op hetzelfde.
volgens mij was die niet zo opgemaakt en ook niet "uiterlijk ingegebonden"... de exemplaren die nu zijn opgedoken zijn OF hele knappe fakes... of gewoon "the real deal".... en ik hoop op het eerste....

maar ik ben het wel met je eens... je zoekt tenslotte zelf naar spoilers.
pi_51649343
Het hele boek is nu in pdf beschikbaar.
pi_51650163
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 01:05 schreef athlonkmf het volgende:
Omdat hij zelf óók nog een stukje ziel in zich heeft zitten.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:36:28 #200
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_51651730
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:07 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

en Harry zelf is toch ook een horcruxes? of is dat weer niet waar?
pi_51651797
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:25 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Ja dat ook, maar ik doelde meer op het feit dat de karakters (eigenlijk ook al een beetje in HBP) maar nu voornamelijk in DH zo volledig kapot zijn gemaakt.
Dat kunnen diegenen die het liefst hadden gezien dat er hoofdpersonages doodgingen als positief ervaren.
Als ik het zo lees is het een grote karaktermoord. Gaan ze gewoon allemaal dood.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_51652170
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:07 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

ik dacht dat hij geen ziel meer had. soort van zombie dus.

En dan is het nog steeds gaar. Harry moet de horcruxes vernietigen om voldemort te verslaan, dus moet hij zelf ook dood.
Nu wordt voldemort alleen mortal, dus eigenlijk zal iemand voldemort nog moeten verslaan, alleen durft/kan weer niemand dat doen....
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:39 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat kunnen diegenen die het liefst hadden gezien dat er hoofdpersonages doodgingen als positief ervaren.
Als ik het zo lees is het een grote karaktermoord. Gaan ze gewoon allemaal dood.
Tja, ik weet niet of het karaktermoord is.
Neville was altijd al moedig, alleen onhandig. Nu is hij een held op Moodey's niveau (inclusief de
wonden).
Dumbledore was de held van iedereen, maar blijkt dat ie toch niet helemaal de held is zoals men denkt dat ie was. Kan en is realistisch...
HP is nog steeds zo impulsief als wat.

Alleen snape was ondergesneeuwd en leek meer pettigrew aan het einde.
Ginny en Harry kwam wel totaal uit het niets. Wel jammer zo.

Toch zijn er een hoop dingen onbeantwoord die ik best wel wilde weten.

Wat is er met de dursley's gebeurd? waren zij die mugglefamilie die werd vermoord en vermeld in de krant?
Waar is kreacher?
Waar wonen HP & familie nou? Waarom niet weer #12?
Wat zijn er met de houseelves gebeurd?
Wat doet HP nou? Wat voor baan?
Iedereen denkt dat HP nu de Elders Wand heeft. Dus wordt ie niet steeds aangevallen?

Dingen die ik gemist had (onscherpe scans)
Het zwaard? Hoe kreeg neville dat nou ook alweer?
Hoe waren tonks dood gegaan?

[ Bericht 55% gewijzigd door athlonkmf op 20-07-2007 10:01:17 ]
pi_51652521
Ik ga morgen gewoon met evenveel plezier aan het boek beginnen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_51653565
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:55 schreef athlonkmf het volgende:

Waar is kreacher? Die zal weer teruggaan naar de keukens, waarschijnlijk

Waar wonen HP & familie nou? Waarom niet weer #12? Misschien wel weer iN godrics Hollow?

Wat zijn er met de houseelves gebeurd? hoe bedoel je?

Iedereen denkt dat HP nu de Elders Wand heeft. Dus wordt ie niet steeds aangevallen? nee, Harry heeft hem terug bij Dumbledore begraven.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:52:43 #205
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_51653837
Dobby is dood die andere weet ik niet
pi_51654069
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:52 schreef -Bubseltje- het volgende:
Dobby is dood die andere weet ik niet
that's pretty obvious..
pi_51654572
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:59 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

that's pretty obvious..
Kreacher is neem ik aan niet dood. Dan was dat wel duidelijker naar voren gekomen. Winky zal nog gewoon in de keukens van Zweinstein zitten?
pi_51655472
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:16 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Kreacher is neem ik aan niet dood. Dan was dat wel duidelijker naar voren gekomen. Winky zal nog gewoon in de keukens van Zweinstein zitten?
Tja, alleen kwamen aan het einde alle elven meehelpen met de oorlog (LOTR-flashback anyone?), maar hoe dat afgelopen was?
pi_51655629
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:43 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Iedereen denkt dat HP nu de Elders Wand heeft. Dus wordt ie niet steeds aangevallen? nee, Harry heeft hem terug bij Dumbledore begraven.
Dat heeft hij wel gedaan, maar de hele wereld denkt dat ie nog in het bezit is van die wand. En dan wordt het wel IETSIE gevaarlijker.

Ergens had ik gehoopt dat ie nog een paar keer gedood werd door voldemort en gewoon opstond. Dan weet iedereen dat zelfs voldemort hem niet kan doden. En dan zijn er niet echt veel meer die hem durven uit te dagen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:06:59 #210
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_51656178
Hij gaat toch een keer dood en staat weer op volgens dat ding hier ergens boven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')