5 dagen is idd. erg lang Wennie... lijkt me goed om morgen langs te gaan als het nog steeds voortduurt. Nogmaals beterschap met Robin.
PV... Ik zou het ook negeren en misschien wat dingen op het bord leggen wat hij lekker vindt en niet op 'warm eten' lijkt? Wij eten (jah, fout, kweetut!
![]()
) vaak voor de tv en die afleiding wil ook nog wel eens zorgen dat ze ongemerkt gaan eten en maakt het ook voor onszelf makkelijker om hun gedrag te negeren. Op hun bord ligt naast het warme eten ook standaard wat stukjes fruit. Ik neem aan dat Kendahl al zelf eet? Zoniet, zou ik dat met directe ingang invoeren; geeft wat schoonmaakwerk maar maakt het eten wel een stuk leuker!
![]()
Zelf het eten laten kiezen of 'iets' wat hij lekker vindt erbij (vissticks en appelmoes doen het hier altijd goed!) of hem mee laten 'helpen' om het klaar te maken? En... hele kleine porties geven. Je kan altijd nog iets bijvullen op zijn bord. (Ga maar eens bij jezelf na als je iets op je bord krijgt waar je geen zin in hebt: als dat een grote portie is, is je weerzin veel groter.) Je kan ook op andere tijdstippen misschien iets compenseren? Berenvlees of huzarensalade op brood, extra stukkie fruit tussendoor, soepie bij een broodje, mais 'snoepen'! Maar zoals de anderen ook al aangaven, ik zou me er niet al te druk om maken; gaat vanzelf weer over.
Tinka is weer APK-goedgekeurd!
![]()
Ze blijft prachtig (welliswaar de onder-) lijn volgen, zelfs ietsiepietsie omhoog! Haar lengte was weer wat in de curve naar beneden gegaan, daar lag ze gemiddeld, dus ze trekt meer in model en past beter in ons gezin zullen we maar zeggen!
![]()
Het viel me vanmorgen op dat ze een geirriteerde mondhoek had en de CB-arts ontdekte een blaar aan de binnenkant van haar wang en dacht dat ze een virus ofzo te pakken had en dat ze daarom misschien de afgelopen dagen zo mopperig was.
![]()
Ze heeft de prikken gehad en behalve het huilen om de prik zelf heeft ze er verder geen last van gehad tot nu toe.
![]()
Als beloning zijn we daarna even het winkelcentrum ingegaan en kreeg ze een fluit als beloning/troost en Randy een doosje stoepkrijt omdat hij zich zo keurig gedragen had. Thuisgekomen zei ze me na tijdens het verschonen: "Bah"!
![]()
Dus met het praten gaat het ook goedkomen!
Was trouwens nog wel grappig; ze zei het tijdens het eten nog een keer en even later "Papa"... dus ik zeg tegen papa; "Nou, dat moet je goed doen toch?" Zegt ie: (hij had gekookt) "Wat nou goeddoen? Ze vindt mijn eten niet te vreten! Ze kookt morgen haar eigen portie maar!"