abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:55:34 #126
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_51239271
Veel Nederlanders behandelen de politie als pubers hun ouders behandelen.
Word altijd een beetje simpel van die figuren die automatisch op de politie kotsen.
''Boehoe, waarom controleer je niet op die momenten dat mensen dingen fout doen'', echt hoe oud ben je?
En ja, de politiemacht is niet heilig en maakt ook gewoon fouten, en ja, er zitten ook klootzakken tussen, maar dat is nog geen reden om er lekker met zijn allen tegen aan te schoppen.
Tevens goed topic, hierbij een tvp.
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_51240397
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:30 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik ben voor de rest niet iemand die voortdurend de politie zit af te zeiken, want het meerendeel van het personeel zal mij wel bevallen, en er zal vast een groot oplos-percentage hangen. Maar wat burgers verwachten (en wat in mijn ogen redelijk is) is dat er altijd voor de volle 100% inzet moet zijn, en dat belangrijke zaken eerst opgelost moeten worden voor je aan de wat minder belangrijke dingen gaat beginnen.
Gebeurt ook, maar ja... dan gaat het kabinet weer honderd dagen het land in en komen ze terug met de boodschap dat de burgers zich zo ergeren aan fietsendiefstallen en dat daar toch echt meer aan gedaan moet worden. Tja...
quote:
Respect moet je verdienen, ook als je bij de politie zit.
In veel situaties lijkt het me niet zo handig als de agent eerst uitgebreid met de burgers kennis moet maken om respect te verdienen, alvorens tot actie over te gaan. Agenten zouden geen respect moeten hoeven te verdienen. Iedereen verdient in principe een respectvolle behandeling, zeker een agent. Ze kunnen dat respect hoogstens verliezen als ze de fout in gaan.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:44:46 #128
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_51240929
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Gebeurt ook, maar ja... dan gaat het kabinet weer honderd dagen het land in en komen ze terug met de boodschap dat de burgers zich zo ergeren aan fietsendiefstallen en dat daar toch echt meer aan gedaan moet worden. Tja...
[..]

In veel situaties lijkt het me niet zo handig als de agent eerst uitgebreid met de burgers kennis moet maken om respect te verdienen, alvorens tot actie over te gaan. Agenten zouden geen respect moeten hoeven te verdienen. Iedereen verdient in principe een respectvolle behandeling, zeker een agent. Ze kunnen dat respect hoogstens verliezen als ze de fout in gaan.
Daar heb je gelijk in, en ik bedoelde het ook niet echt op de manier hoe ik het geschreven had.
World Wrestling Entertainment
pi_51241799
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:30 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Mooi om te zien dat je het ondanks de bekeuringen toch blij bent met de mannen en vrouwen in het blauw.
Yep, vind ik ook. Die bekeuringen heb ik zelf veroorzaakt, net zoals 99% van de uitgedeelde bekeuringen naar de letter van de wet worden uitgedeeld. Als die wet niet bevalt, tja richt dan een politieke partij op maar zeik de brengers van het nieuws niet af.

Ik heb een aantal keren 'contact' gehad met politieagenten. Bij het uitgaan zijn we aangevallen door een groep medelanders die met asbakken op ons insloegen, mijn vader is zonder reden door een stuk tuig op zijn gezicht geslagen en daarna met ernstig letsel bedreigd en een stomdronken agressieve automobilist had toen hij mijn bumper eraf had gereden niet door hoe hij achteruit moest rijden. Ik kan niet anders zeggen dan dat die desbetreffende agenten die situaties uitstekend hebben aangepakt. Rustig in het begin en toen het nodig was zeer daadkrachtig. Van de meeste mensen die standaard commentaar leveren wil ik nog wel zien in hoeverre ze daar hun mannetje staan of dat ze piepend naar hun mammie terugrennen.
pi_51245375
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:56 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik ben blij dat je zo over jezelf praat. Je hebt volkomen gelijk

Ik zou wel eens zin hebben om een discussie aan te gaan met een echte agent.
Je zou eens een dag mee moeten lopen met de politie, denk dat je dan een heel ander beeld krijgt. Ik kreeg het in iedergeval wel toen wij eerst achter een overvaller van een benzinepomp aanmoesten en een paar uur later ouders moesten vertellen dat hun zoon zonet in een ongeluk was overleden. Dan praat je echt wel anders!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 22:58:35 #131
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_51245625
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 22:50 schreef doshi het volgende:

[..]

Je zou eens een dag mee moeten lopen met de politie, denk dat je dan een heel ander beeld krijgt. Ik kreeg het in iedergeval wel toen wij eerst achter een overvaller van een benzinepomp aanmoesten en een paar uur later ouders moesten vertellen dat hun zoon zonet in een ongeluk was overleden. Dan praat je echt wel anders!
Zou ik best graag eens willen doen ja, alleen is daar geen mogelijkheid voor denk ik

Ik zou eigenlijk ook best graag bij de politie willen, maar ik weet dat de politie zich moet houden aan strikte regels die voor mij niet goed genoeg zijn om mijn werk uit te voeren zoals de burger dat wil zien. Dus dan houd het op
World Wrestling Entertainment
  zaterdag 7 juli 2007 @ 23:07:59 #132
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_51246020
Ik was toch een stuk minder blij met de politie toen ik een nachtje op het politiebureau mocht zitten omdat mn buurvrouw door dr zoon in elkaar was geramd en ik er "zogenaamd" niks van gehoord had terwijl ik niet eens thuis was. Want ik had wat moeten horen he! En ik hoefde die knul niet te beschermen uit angst bla blabla.
Pas nadat zn mn vriend hadden gesproken en hij bevestigd had dat ik bij hem zat mocht ik weg.
En de agenten kon ik ook niet echt vriendelijk noemen.

Aan de andere kant was ik wel blij met oom agent toen diezelfde knul stijf van de coke me bedreigde omdat ie geld wilde. De agent die mn aanklacht behandelde was wel vriendelijk.
Niet dat de aanklacht ook maar iets heeft uitgehaald, zn moeder heeft er een straatverbod uit kunnen halen en dat knulletje loopt nog steeds vrij rond....
pi_51246268
quote:
Je zou eens een dag mee moeten lopen met de politie, denk dat je dan een heel ander beeld krijgt. I
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 22:58 schreef MeneerMuis het volgende:
Zou ik best graag eens willen doen ja, alleen is daar geen mogelijkheid voor denk ik
Je kan natuurlijk gewoon achter een stel agenten blijven aanlopen als je ze op straat tegenkomt, maar weet alleen niet of ze het op prijs stellen

Tip: zoek eens in de bibliotheek op de uitzendingen van Het Blauwe Oog, dan krijg je een heel goed beeld van de heftige dingen die een agent meemaakt. Best spannende uitzendingen allemaal (vooral die over uitgaansgeweld en cameratoezicht zijn interessant vind ik).

Wat meer info: http://www.ncrvgids.nl/interview/artikel.php?ID=15&naam=Aart%20Zeeman
pi_51248068
quote:

[..]

Vooral dat laatste lijkt me afschuwelijk, maar toch moet iemand die taak op zich nemen. Ik ben in ieder geval blij dat er mensen zijn die zich daarvoor in willen zetten. En voor alle andere bijzonder onaangename zaken waar een agent onvermijdelijk mee te maken krijgt.
  zondag 8 juli 2007 @ 01:07:51 #135
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_51249632
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:18 schreef Bendeleider het volgende:
Als er een knokpartij is spring ik er tussen met gevaar op een blauw oog.
En de collega's in mijn district net zo.
Dit zal geen een agent doen... Dankzij een paar dingen die ik gezien heb is mijn respect voor de politie gedaald naar 0.0
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 8 juli 2007 @ 01:17:39 #136
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_51249908
Ik ben het btw met MeneerMuis mee eens dat de politie totaal geen gezag uitstraalt. Een keer terugslaan is ook niet verkeerd. En als ik een hele groep allochtonen zie die dealen en de politie rijdt erlangs en stopt en rijdt vervolgens weer door, daalt m'n respect ook.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51254974
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:43 schreef N.icka het volgende:
Ik ben gek op mannen in uniform
Ik heb ook een uniform
* Paddokingnr1 werkt in de beveiliging
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:00 schreef teamlead het volgende:
[..]

nee, dat is niet "gewoon" zo. Ik reageer op een agent op dezelfde manier als tegen elk ander mens. En nee.. dat levert mij in gewone situaties geen bloedneus op en dus ook niet bij een agent.
Ik weet zelf uit ervaring dat men tegen iemand in uniform sneller aangebrand kan zijn dan tegen een "normale" burger, omdat men de persoon in uniform op dat moment niet zien als persoon.
quote:
[..]

TS claimt dat burgers niet als getuige willen optreden. Dagelijks zijn er rechtzaken die zijn ongelijk bewijzen
Er zijn echter ook genoeg rechtzaken die niet of nauwelijks van de grond komen omdat er geen/weinig getuigen zijn.
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:56 schreef MeneerMuis het volgende:
Om bepaalde zaken even op te helderen:
[..]

Wij leren dat 'onze' kinderen niet, de kinderen komen er vanzelf achter naar mate zij ouder worden en merken dat jullie aan veel belangrijke problemen veelste weinig aandacht geven.
En de reactie van sommige ouders dan als de kleine niet luisterd: "pas op he anders bel ik de politie en moet je naar de gevangenis".
quote:
[..]

Daar ben ik het met je mee eens, en wij kunnen snel oordelen ja. Maar ik kan me herinneren dat ik een aantal keer een incident heb gemeld, ik noem een poging tot inbraak waarbij jullie pas na 45minuten komen aankakken en de dief al lang gevlogen is, omdat waarschijnlijk je prioriteit ergens anders ligt dan de criminaliteit.
Misschien wel bij een grote knokpartij, een andere inbraak waarbij misschien iemand in het pand zit, een arrestatie, een assistentieverzoek, een schietpartij of een dodelijk ongeval enz. (deze dingen komen ook voor en hebben dus voorrang op een poging tot inbraak).

Ik heb in het verleden ook genoeg contact gehad met de politie (zowel goed als slecht) maar om nou de politie in het algemeen af te gaan kraken is wel erg makkelijk.
En overal heb je wel een paar rotte appels die het voor de meerderheid verpesten.
Hoe dan ook je kan het als politiemedewerker het nooit voor iedereen goed doen.
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')