Gebeurt ook, maar ja... dan gaat het kabinet weer honderd dagen het land in en komen ze terug met de boodschap dat de burgers zich zo ergeren aan fietsendiefstallen en dat daar toch echt meer aan gedaan moet worden. Tja...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:30 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik ben voor de rest niet iemand die voortdurend de politie zit af te zeiken, want het meerendeel van het personeel zal mij wel bevallen, en er zal vast een groot oplos-percentage hangen. Maar wat burgers verwachten (en wat in mijn ogen redelijk is) is dat er altijd voor de volle 100% inzet moet zijn, en dat belangrijke zaken eerst opgelost moeten worden voor je aan de wat minder belangrijke dingen gaat beginnen.
In veel situaties lijkt het me niet zo handig als de agent eerst uitgebreid met de burgers kennis moet maken om respect te verdienen, alvorens tot actie over te gaan. Agenten zouden geen respect moeten hoeven te verdienen. Iedereen verdient in principe een respectvolle behandeling, zeker een agent. Ze kunnen dat respect hoogstens verliezen als ze de fout in gaan.quote:Respect moet je verdienen, ook als je bij de politie zit.
Daar heb je gelijk in, en ik bedoelde het ook niet echt op de manier hoe ik het geschreven had.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Gebeurt ook, maar ja... dan gaat het kabinet weer honderd dagen het land in en komen ze terug met de boodschap dat de burgers zich zo ergeren aan fietsendiefstallen en dat daar toch echt meer aan gedaan moet worden. Tja...
[..]
In veel situaties lijkt het me niet zo handig als de agent eerst uitgebreid met de burgers kennis moet maken om respect te verdienen, alvorens tot actie over te gaan. Agenten zouden geen respect moeten hoeven te verdienen. Iedereen verdient in principe een respectvolle behandeling, zeker een agent. Ze kunnen dat respect hoogstens verliezen als ze de fout in gaan.
Yep, vind ik ook. Die bekeuringen heb ik zelf veroorzaakt, net zoals 99% van de uitgedeelde bekeuringen naar de letter van de wet worden uitgedeeld. Als die wet niet bevalt, tja richt dan een politieke partij op maar zeik de brengers van het nieuws niet af.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:30 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat je het ondanks de bekeuringen toch blij bent met de mannen en vrouwen in het blauw.
Je zou eens een dag mee moeten lopen met de politie, denk dat je dan een heel ander beeld krijgt. Ik kreeg het in iedergeval wel toen wij eerst achter een overvaller van een benzinepomp aanmoesten en een paar uur later ouders moesten vertellen dat hun zoon zonet in een ongeluk was overleden. Dan praat je echt wel anders!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:56 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik ben blij dat je zo over jezelf praat. Je hebt volkomen gelijk![]()
Ik zou wel eens zin hebben om een discussie aan te gaan met een echte agent.![]()
![]()
Zou ik best graag eens willen doen ja, alleen is daar geen mogelijkheid voor denk ikquote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:50 schreef doshi het volgende:
[..]
Je zou eens een dag mee moeten lopen met de politie, denk dat je dan een heel ander beeld krijgt. Ik kreeg het in iedergeval wel toen wij eerst achter een overvaller van een benzinepomp aanmoesten en een paar uur later ouders moesten vertellen dat hun zoon zonet in een ongeluk was overleden. Dan praat je echt wel anders!
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:50 schreef doshi het volgende:
Je zou eens een dag mee moeten lopen met de politie, denk dat je dan een heel ander beeld krijgt. I
Je kan natuurlijk gewoon achter een stel agenten blijven aanlopen als je ze op straat tegenkomt, maar weet alleen niet of ze het op prijs stellenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:58 schreef MeneerMuis het volgende:
Zou ik best graag eens willen doen ja, alleen is daar geen mogelijkheid voor denk ik![]()
Vooral dat laatste lijkt me afschuwelijk, maar toch moet iemand die taak op zich nemen. Ik ben in ieder geval blij dat er mensen zijn die zich daarvoor in willen zetten. En voor alle andere bijzonder onaangename zaken waar een agent onvermijdelijk mee te maken krijgt.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:50 schreef doshi het volgende:
[..]
Je zou eens een dag mee moeten lopen met de politie, denk dat je dan een heel ander beeld krijgt. Ik kreeg het in iedergeval wel toen wij eerst achter een overvaller van een benzinepomp aanmoesten en een paar uur later ouders moesten vertellen dat hun zoon zonet in een ongeluk was overleden. Dan praat je echt wel anders!
Dit zal geen een agent doen... Dankzij een paar dingen die ik gezien heb is mijn respect voor de politie gedaald naar 0.0quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:18 schreef Bendeleider het volgende:
Als er een knokpartij is spring ik er tussen met gevaar op een blauw oog.
En de collega's in mijn district net zo.
Ik heb ook een uniformquote:
Ik weet zelf uit ervaring dat men tegen iemand in uniform sneller aangebrand kan zijn dan tegen een "normale" burger, omdat men de persoon in uniform op dat moment niet zien als persoon.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
nee, dat is niet "gewoon" zo. Ik reageer op een agent op dezelfde manier als tegen elk ander mens. En nee.. dat levert mij in gewone situaties geen bloedneus op en dus ook niet bij een agent.
Er zijn echter ook genoeg rechtzaken die niet of nauwelijks van de grond komen omdat er geen/weinig getuigen zijn.quote:[..]
TS claimt dat burgers niet als getuige willen optreden. Dagelijks zijn er rechtzaken die zijn ongelijk bewijzen
En de reactie van sommige ouders dan als de kleine niet luisterd: "pas op he anders bel ik de politie en moet je naar de gevangenis".quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:56 schreef MeneerMuis het volgende:
Om bepaalde zaken even op te helderen:
[..]
Wij leren dat 'onze' kinderen niet, de kinderen komen er vanzelf achter naar mate zij ouder worden en merken dat jullie aan veel belangrijke problemen veelste weinig aandacht geven.
Misschien wel bij een grote knokpartij, een andere inbraak waarbij misschien iemand in het pand zit, een arrestatie, een assistentieverzoek, een schietpartij of een dodelijk ongeval enz. (deze dingen komen ook voor en hebben dus voorrang op een poging tot inbraak).quote:[..]
Daar ben ik het met je mee eens, en wij kunnen snel oordelen ja. Maar ik kan me herinneren dat ik een aantal keer een incident heb gemeld, ik noem een poging tot inbraak waarbij jullie pas na 45minuten komen aankakken en de dief al lang gevlogen is, omdat waarschijnlijk je prioriteit ergens anders ligt dan de criminaliteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |