quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:06 schreef Smart_ass het volgende:Ja ok, dan snap ik wat je bedoelt. Bij de Havo krijg je veel CKV (knutselwerk dus, waar je naar mijn mening zoveel niet aan hebt + kunstgeschiedenis waar je misschien nog wel wat aan zou kunnen hebben) , en vreemde talen. Filosofie kon je bij ons op school iig niet kiezen.
En wat heb je nou eigenlijk aan het Duits en Frans.. uiteindelijk als je je diploma hebt heb je ook alleen nog maar de basiskennis.
Die 'basiskennis' gaat me denk ik anders dan toch wel goed van pas komen volgend jaar bij mijn vervolgopleiding.
Ik heb een diploma voor CM en EM, ikzelf vind/vond die NG/NT niet zozeer moeilijk maar gewoon helemaal niet interessant... ik vind het wel altijd grappig dat mensen (die ik ken of verhalen van heb gehoord) met NG/NT altijd doen alsof ze beter en slimmer zijn omdat zij 'moeilijkere' vakken hebben, maar als je hun vraagt of ze iets in het duits/frans kunnen zeggen/vertalen zijn ze opeens stil :p lol
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:50 schreef Fetai het volgende:[..]
Denk je dit nou echt? Het niveau van Engels is om te janken en wordt door de gemiddelde Nederlander totaal overschat. Wil je mij wijsmaken dat je goed Engels spreekt
dan moet je eerst een paar jaar in een Engelstalig land gewoond hebben of in het bezit zijn van een 'Cambridge Certificate'.
laat me niet lachen, dus als ik zo'n certificate heb kan ik meteen goed Engels? als ik in een Engelstalig land heb gewoont kan ik meteen goed Engels? yeah right, ik kan goed Engels en ik heb geen certificate en ik kan beter kon toch perfect uit mijn woorden komen in Engeland.
Sommige dingen moeten je ook liggen..