quote:
Op zaterdag 8 september 2007 23:13 schreef becky27 het volgende:haa richie
ik vind het echt heel moeilijk deuren schilderen. Liggend krijg ik wel het beste resultaat maar met ietwat stofjes, staand/ hangend krijg ik een soort van strepen en natuurijk tranen, je kan dan niet te dik maar ook niet te dun schilderen echt zo lastig dus dan toch maar liggend, moet wel een mooi resultaat zijn, zeker met ¤ 31 per bus verf
en ja het is een bult werk, 6 deuren, 2 x gronden en 2 x lakken per kant maximaal twee deuren per avond. duurt lang... wat vond je van mijn trap idee?
Valt mij ook tegen hoe goed het te doen is, al moet ik bekennen dat ik zelf nog geen deur gedaan heb. Ik twijfel zeker ook niet aan de verf-kwaliteiten van de hulp, want als de deur af is ziet het er fantastisch strak uit. Maar wanneer je de volgende avond terugkomt zitten er allemaal stofjes en stomme inniemienievliegjes in en dat ziet er niet uit. -O
Met deuren rechtop schilderen heb je dat inderdaad veel minder, maar dan moet ik ze inmiddels boven de vloer schilderen en dat durf ik eigenlijk niet aan. Dus toch net als jij maar liggend schilderen straks.
En je trap idee...tja
![]()
Ik vind een volledig geschilderde trap denk ik wel mooier (kwestie van smaak natuurlijk), maar het idee is heel erg tof!
Vraag me alleen af hoe je het wil gaan aanpakken, want of je hier nou tijd mee wint
![]()
Of is het daar niet echt om te doen?
![]()
De stootborden ga je dus verstevigen he? Met dunne houtplaatjes voor de stoorborden om een vlakkere ondergrond te krijgen? En denk dat je dan alleen het vlakke deel van de stootborden met behang doet dan of niet?
Neem tenminste aan dat je de sierrandjes aan de onder/voorkant van de treden wel verft? Ik denk dat het behang-idee nog iets meer tijd kost dan helemaal verven, maar het wordt wel echt een unieke trap dan...en dikke kans dat ik er zelf ook voor zou gaan om die reden
Dan moet het maar ietsje meer tijd kosten denk ik dan