abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2007 @ 09:22:05 #1
16715 Mylene
*schatje*
pi_51191785
Vervolg van Politie luisterde naar doodmartelen R'dammer
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:00 schreef StateOfMind het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe die arme jongen gemarteld is?
quote:
’Misbruik zoontje reden voor martelmoord’

ZIEKELIJK GEWELD

GRUWELSCČNE uit ’HOSTEL’ in Pernis

PERNIS, vrijdag
De in Pernis doodgemartelde Björn Jue zou zijn eigen zoontje (5) hebben misbruikt en anderen hebben uitgenodigd aan de seksspelletjes met de kleuter mee te doen.

Een van hen is de Rotterdamse Marian D. – de dinsdag opgepakte ex-vriendin van Jue – aan wie de omgebrachte Rotterdammer volgens zijn vrienden heeft gevraagd deel te nemen aan het verkrachten van het kind. Marian D. stapte naar verluidt naar de politie, maar heeft ook Jue’s vermeende moordenaars Wouter A. en Jeffrey van S. ingelicht. Dit duo, dat Jue eerder van zijn geld probeerde te beroven en met hem een hennepkwekerij aan het opzetten was, zou vervolgens het recht in eigen hand hebben genomen.
De Amerikaanse horrorfilm Hostel 2 heeft model gestaan voor de martelmoord, waarbij Jue in het huis van A. werd vastgeboden en gefolterd tot hij bezweek. „We hadden die film, Hostel 2, een paar dagen eerder gezien”, zegt Magda Evers, ex-vriendin van A. „Wouter kickte op de beelden van mensen die beestachtig worden afgeslacht. ’Die macht en totale controle over een slachtoffer wil ik ook meemaken,’ zei hij. Het idee voor de moord komt van de film.”
Magda zegt doodsangsten voor haar ex te hebben uitgestaan. „Zelfs toen ik zwanger van hem was, bleef Wouter er rustig op los slaan. Zijn hang naar geweld is ziekelijk. Hij is levensgevaarlijk, vooral als hij stijf onder de coke staat.”

Versterking
Dat twee gealarmeerde agenten tijdens de moordpartij bijna een half uur op straat naar het gegil van Jue hebben staan luisteren en niet ingrepen tot er versterking was, heeft door het hele land tot massale en heftige reacties geleid.
De rijksrecherche gaat alsnog een onderzoek doen naar het politieoptreden.
De agenten van de zogeheten DHV – directe hulpverlening – zijn standaard uitgerust met onder meer een pistool, kogelwerend vest, pepperspray en wapenstok. Volgens woordvoerder Cees den Bakker van de Raad voor Hoofdcommissarissen zijn er geen richtlijnen voor veiligheidsafwegingen en de snelheid bij het inzetten van versterking. In Pernis duurde het 25 minuten eer extra agenten ter plekke waren. „Doorgaans wordt gestreefd naar hooguit een kwartier”, aldus Den Bakker.
bron
quote:
Slachtoffer marteldood zou zoontje hebben misbruikt

PEDOMOORD UIT WRAAK?

Jue werd geschopt en geslagen tot hij overleed, zoals in film Hostel

’Ik was doodsbang dat mijn dochter iets zou overkomen’

Zijn gegil was op straat te horen

PERNIS, vrijdag
Werd Rotterdammer Björn Jue (28) doodgemarteld omdat hij zijn eigen zoontje misbruikte? Diverse bronnen rond de in Pernis omgebrachte telecomhandelaar en zijn vermeende moordenaars melden dat Jue veelvuldig ontucht pleegde met zijn eigen kind, een jongetje van vijf jaar. Volgens insiders hebben de opgepakte Wouter A. en Jeffrey van S. dit te horen gekregen via de dinsdag gearresteerde Marian D., de ex-vriendin van het slachtoffer. A. en Van S. zouden daarna het recht in eigen hand hebben genomen en samen een gruwlijk doodvonnis op Björn Jue hebben voltrokken.

De moordpartij in een dijkwoning in het centrum van de Rotterdamse deelgemeente, ruim drie weken geleden in het holst van de nacht, is te bizar voor woorden. Terwijl gealarmeerde agenten en omstanders zich rond het huis met de dichtgetrokken gordijnen verzamelden, waren Jue’s kreten in doodsnood tot op straat te horen. Wat zich binnen heeft afgespeeld, tart iedere verbeelding. De Rotterdammer was door Wouter A. en Jeffrey van S. met tape op een stoel vastgebonden. Hij werd geslagen en geschopt tot hij overleed.
Het openbaar ministerie in Rotterdam ontkent dat Björn Jue is omgebracht naar het voorbeeld van een scčne uit Hostel 2, een pas verschenen Amerikaanse speelfilm waarin mensen worden vastgebonden en vanwege de kick worden doodgefolterd.
Maar Magda Evers, het exvriendinnetje van Wouter A., houdt vol dat haar vroegere partner en de vader van haar anderhalf jaar oude zoontje zich wel degelijk door de ziekelijke filmbeelden moet hebben laten inspireren. „Ik ben ervan overtuigd dat hij er ideeen uit heeft opgedaan”, zegt zij. „Een paar dagen voor de moord hebben Wouter en ik samen naar Hostel zitten kijken. Ik schrok me naar, want tijdens een van de bloedigste scčnes zei hij opeens: ’Dat zou ik ook wel eens willen meemaken: iemand vastbinden, slaan en dat gevoel van totale controle en macht hebben’. Ik keek hem aan terwijl de rillingen over mijn rug liepen en kon alleen maar zeggen: ’Nou, ik niet hoor’. Het gaf voor mij weer aan hoe gestoord hij is.”
Magda schetst Wouter A. als een zeer gewelddadige en driftige man die er prat op gaat om mensen tot moes te slaan. „Toen ik nog met hem omging, was het altijd hetzelfde: steeds praatjes over vechtpartijen, jongens op hun bek slaan. Zeker als hij stijf van de coke stond, zoals zo vaak.”
A., zoon van een vroegere pizzabakker uit Hoogvliet, kwam regelmatig met politie en justitie in aanraking. „Een paar jaar geleden heeft hij een gewapende overval gepleegd op een benzinestation in Spijkenisse”, somt Magda op. „Hij kreeg celstraf en tbs. Ik weet dat hij eerder ook een grenswisselkantoor in Rotterdam heeft beroofd en er met een vriend 20.000 euro buit maakte. Ze zijn er nooit voor gepakt, het geld was er in no time aan drugs doorheen gejaagd.”
Magda liep haar jeugdvriend zo’n twee jaar geleden weer tegen het lijf. Ze begon een relatie, raakte zwanger, maar heeft welgeteld vier maanden met hem samengewoond. „Een sadistische jongen, die Wouter”, vindt haar moeder. „Ik was doodsbang dat mijn dochter iets zou overkomen.” Magda zelf: „Ik ging door een hel, Wouter sloeg me vaak ondanks het feit dat ik zwanger was. Tot een vriendin me overhaalde om weg te gaan. Sindsdien woon ik weer bij mijn moeder en heb ik het geprobeerd goed te houden, zodat Wouter zijn kind kan komen bezoeken.”

Haven
Wouter A. en Jeffrey van S. kenden elkaar volgens Magda al jaren. „Ze werkten bij dezelfde baas: laden en lossen in de haven. Een tijdje terug hebben ze Björn leren kennen. Hij had een telecombedrijfje waarvoor ik nog een website heb gemaakt. Björn was een jongen met geld, maar Wouter zat volop in de schulden en had poen nodig. Hij heeft nog geprobeerd om met vervalste bankafschriften Björns rekening te plunderen. Dat heeft Björn waarschijnlijk nooit ontdekt, want onlangs zijn ze samen een wiethok in het huis van Wouter gaan opzetten. Alle spullen waren er al.”
Terugkijkend op de avond van de moord: „Wouter kwam nog even aan: hij vertelde me die avond wietplantjes in Rotterdam te gaan halen. Via msn kwam nog een boodschap van hem: ’Schat, ik ga vanavond. Ik weet niet hoe laat ik thuis ben’. Ik ben naar bed gegaan en werd ’s nachts gebeld door een bekende. Toen ik naar het huis van Wouter rende, kwam ik een politieman tegen. ’Ze hebben iemand vastgebonden en mishandeld tot hij is overleden’, kreeg ik te horen. Ik ben altijd bang geweest dat Wouter nog eens iets heel ergs zou flikken. Maar een moord... zoiets had ik niet verwacht.”

Bekend
Wouter A. en Jeffrey van S. werden ter plekke gearresteerd en zouden de moord onmiddellijk hebben bekend.
Vanuit de bajes heeft Magda inmiddels post met getekende hartjes en veel ’I love you’s’ gekregen. Zo schreef A. haar: ’Hoi lieverd, ik zal je niet vragen hoe het gaat. Ik weet dat je met een hoop vragen zit en verdrietig bent. Maar jullie zijn niet uit mijn dromen weg te slaan. Ik kan nu niets kwijt, maar kom maar eens langs als ik bezoek mag hebben. Ik vraag je mij te blijven steunen’, staat in de brief. „De andere kant van Wouter”, aldus Magda. „Poeslief en aardig als hij wat heeft goed te maken. Alsof-ie dit zomaar kan wegwuiven.”
Slachtoffer Björn Jue wordt vooral op internet door zijn vrienden herdacht. Contacten van de omgebrachte eigenaar van het bedrijfje BE Telecom beschuldigen hem ervan meer wiethokken in Rotterdam en omgeving te hebben gehad. Ook zijn verleden blijkt belast, want de Rotterdammer kwam al op jonge leeftijd vanwege gedragsstoornissen met hulpverleners in aanraking. Als vijftienjarige tiener dook hij kortstondig op in het Amsterdamse circuit van jongenshoeren. Of hij zichzelf destijds heeft geprostitueerd, is niet bekend.
Saillant zijn de reacties op de ’vriendensite’ hyves.nl waar Björn Jue op foto’s uit het uitgaanscircuit voorkomt, onder anderen met zijn exvriendin Marian D. Jue zou haar in het verleden hebben gevraagd om mee te doen aan de seksspelletjes met zijn zoon, waarop D. naar de politie stapte. Naar verluidt heeft de Rotterdamse Wouter A. en Jeffrey van S. hiervan volledig op de hoogte gebracht en zo wellicht olie op een smeulend vuur gegooid. Dat lijkt te kloppen, want een dag voor haar arrestatie dook op internet een opvallend, anoniem bericht aan Marian D. op: ’Ik vraag jou één ding; waarom? Waarom zeg jij zulke dingen over hem tegen Jeff en Wouter? Hij was toch je vriend, je matje? Spoor je wel, Marian? Of ging het je om geld, zodat je weer kon snuiven...’
Het openbaar ministerie wilde gisteren geen mededelingen doen over de voortgang van het onderzoek naar de martelmoord.
bron
pi_51192394
Martelmoord om misbruik kind.... zegt de (ex) vriendin van de dader , voor wie zij in haar broek schijt omdat hij haar regelmatig alle hoeken vd kamer liet zien.

right.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 6 juli 2007 @ 10:07:36 #3
92279 N.icka
Windforce 11
pi_51192582
Het blijft een bizar verhaal .
pi_51192630
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 09:58 schreef milagro het volgende:
Martelmoord om misbruik kind.... zegt de (ex) vriendin van de dader , voor wie zij in haar broek schijt omdat hij haar regelmatig alle hoeken vd kamer liet zien.

right.
Ja, ook vreemd dat ze daar nu pas mee naar buiten komt. Haar verhaal ongeveer een week geleden tegen de media was dat haar vriend niet tegen coke kan en ze een horrorfilm hadden gekeken, geen woord over een misbruikt kind.
pi_51192662
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 09:58 schreef milagro het volgende:

right.
je moet toch echt beter leren lezen milagro ..
de ex van het slachtoffer heeft het over het misbruiken van het kind, zij is "naar verluid" zelfs bij de politie geweest daarmee

de ex van de dader, die is zoveel geslagen, en die vertelt heel wat over de mentaliteit van de dader maar heeft het nergens over het misbruiken van het kind
pleased to meet you
pi_51192784
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:11 schreef moussie het volgende:

[..]

de ex van het slachtoffer heeft het over het misbruiken van het kind, zij is "naar verluid" zelfs bij de politie geweest daarmee

de ex van de dader, die is zoveel geslagen, en die vertelt heel wat over de mentaliteit van de dader maar heeft het nergens over het misbruiken van het kind
De ex van het slachtoffer is naar de politie gegaan omdat Bjorn heeft GEVRAAGD of zij en het kind mee wilden doen aan seksspelletjes. of er daadwerkelijk iets is gebeurd is niet te achterhalen.
Daarna is de ex die 'vrienden' hierover gaan inlichten. Wat uiteraard gewoon een leugen kan zijn. Mevrouw is cokeverslaafd staat in die tekst.

En de moordenaar van die Bjorn heeft niet veel eerder z'n bankrekening proberen te plunderen omdat ie zelf schulden had, staat in de tekst. Vreemd!
pi_51192957
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:11 schreef moussie het volgende:

[..]

volgens mij moet jij beter lezen, schat.

edit : nee, ik typ idd de dingen door elkaar, zie ik nu.

[ Bericht 5% gewijzigd door milagro op 06-07-2007 10:33:16 ]
pi_51193173
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De ex van het slachtoffer is naar de politie gegaan omdat Bjorn heeft GEVRAAGD of zij en het kind mee wilden doen aan seksspelletjes. of er daadwerkelijk iets is gebeurd is niet te achterhalen.
Daarna is de ex die 'vrienden' hierover gaan inlichten. Wat uiteraard gewoon een leugen kan zijn. Mevrouw is cokeverslaafd staat in die tekst.

En de moordenaar van die Bjorn heeft niet veel eerder z'n bankrekening proberen te plunderen omdat ie zelf schulden had, staat in de tekst. Vreemd!
de ex vh slachtoffer zegt dat het slachtoffer dat gevraagd heeft, en stapt daarmee naar de dader en die vermoordt die knul.
ja, zo kun je alles beweren natuurlijk, om je eigen medeplichtigheid te verhullen/vergoeilijken, het is niet meer te controleren.

de ex vd dader vertelt weer wat voor gezellig type de dader is, als we dan niet al konden opmaken uit de gepleegde daad
pi_51193195
bizar... maar ik vind niet dat de politie slecht gehandeld heeft.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 6 juli 2007 @ 10:33:24 #10
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_51193197
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:24 schreef milagro het volgende:

[..]

Jeffrey - Dader
Wouter - Dader, ziekelijk gewelddadig volgens Magda
Magda - Ex vriendin dader
Bjorn - slachtoffer
Marian D. - Ex vriendin slachtoffer, heeft daders verteld dat Bjorn haar voorgesteld had de 5 jarige samen te misbruiken, vermeend cokeverslaafd.

Oftewel, Magda heeft klappen gevangen van Wouter, maar het kinderverhaal komt bij Marian vandaan.

Jij moet beter lezen

-edit-

Spuit 11
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_51193204
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:33 schreef EricT het volgende:
bizar... maar ik vind niet dat de politie slecht gehandeld heeft.
ik wel.
pi_51193227
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:24 schreef milagro het volgende:

[..]

edit : nee, ik typ idd de dingen door elkaar, zie ik nu.
wil je mij dan even de passage wijzen waarin staat dat de ex van de dader het heeft over het misbruiken van het kind ?
pleased to meet you
  vrijdag 6 juli 2007 @ 10:36:02 #13
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_51193261
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:33 schreef milagro het volgende:

[..]

ik wel.
Ik niet. Stel dat ze naar binnen hadden gestormd, en er hadden 4 lui met blaffers gestaan, dan hadden we nu 3 lijken kunnen opbergen, waarvan 2 politieagenten.

Groot gelijk politie, eigen veiligheid eerst. Niet zomaar rambo uit gaan lopen hangen.
pi_51193264
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:33 schreef milagro het volgende:

[..]

ik wel.
Omdat ze buiten gewacht hebben op versterkingen?

Nou ik weet niet, maar Nederland heeft niet echt een traditie (meer) van helden die even binnenstormen en kogels vangen. Beter wachten ze op versterking, dat dat een halfuur duurde is niet de schuld van die eerste agenten
pi_51193320
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:36 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Ik niet. Stel dat ze naar binnen hadden gestormd, en er hadden 4 lui met blaffers gestaan, dan hadden we nu 3 lijken kunnen opbergen, waarvan 2 politieagenten.

Groot gelijk politie, eigen veiligheid eerst. Niet zomaar rambo uit gaan lopen hangen.
De daders hadden geen pistool op zak, en als ze ook extreem geweldadig worden tegen de politie mogen ze gerust klappen of een kogel in hun poot krijgen.

Denk niet dat de twee daders zo snel hun vriend én twee agenten zouden hebben kunnen omleggen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 10:40:24 #16
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_51193359
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De daders hadden geen pistool op zak, en als ze ook extreem geweldadig worden tegen de politie mogen ze gerust klappen of een kogel in hun poot krijgen.

Denk niet dat de twee daders zo snel hun vriend én twee agenten zouden hebben kunnen omleggen.
En hoe had de politie moeten weten dat er 2 man zonder blaffer binnen hadden gestaan dan? Tis niet alsof ze er een openlijk schouwspel van hadden gemaakt. De gordijnen waren dicht. Dus vertel me, hoe had de politie dit moeten weten?
pi_51193373
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

1 achter de deur die 1 kogels schiet is in theorie genoeg om 2 agenten te doden.

Je kan er niet vanuit gaan dat bij een marteling geen gewapende mensen aanwezig zijn. Ze wisten nieteens hoeveel mensen daarbinnen zaten. Wie weet was het een crimininele afrekening met 20 met kalasjnikovs bewapende maffiosi , komen 2 (kogelvrijvestloze) agenten met proppenschieters binnen....
  vrijdag 6 juli 2007 @ 10:43:09 #18
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_51193414
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:41 schreef EricT het volgende:

[..]

1 achter de deur die 1 kogels schiet is in theorie genoeg om 2 agenten te doden.

Je kan er niet vanuit gaan dat bij een marteling geen gewapende mensen aanwezig zijn. Ze wisten nieteens hoeveel mensen daarbinnen zaten. Wie weet was het een crimininele afrekening met 20 met kalasjnikovs bewapende maffiosi , komen 2 (kogelvrijvestloze) agenten met proppenschieters binnen....
Juist, my thoughts exactly. Als je een bullet spray moet tegenhouden heb je niet zo veel aan een kogelvrij vest
pi_51193448
Hebben ze in ieder geval eens geroepen aan de andere kant van de deur dat er politie was en of ze de deur wilden openen, of stonden ze als stille bange muisjes te wachten op versterking?

Maakt ook een verschil vind ik.
pi_51193458
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:43 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Juist, my thoughts exactly. Als je een bullet spray moet tegenhouden heb je niet zo veel aan een kogelvrij vest
Dat ook nog eens ahaha, zelfs 1 kogel van die afstand (2 a 3 meter) zal je waarschijnlijk al knock-out leveren, laat staan wat voor bloody mess het wordt zonder kogelvrij-vest.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 10:44:56 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_51193461
Het blijft verschrikkelijk, maar tering wat een stel paupers .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 10:47:03 #22
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_51193516
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hebben ze in ieder geval eens geroepen aan de andere kant van de deur dat er politie was en of ze de deur wilden openen, of stonden ze als stille bange muisjes te wachten op versterking?

Maakt ook een verschil vind ik.
Verteld het verhaal niet, daar kan je dus nu niets over zeggen. Laten we daar het rijksrecherche onderzoek maar voor afwachten.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 10:47:32 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51193524
Ik moet zeggen... als die Bjorn echt heeft gedaan waarvan hij word beschuldigd kan ik goed leven met de daad van de daders... dat hadden ze dan nog wel een paar dagen mogen rekken zelfs van mij
The truth was in here.
pi_51193548
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:47 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Verteld het verhaal niet, daar kan je dus nu niets over zeggen. Laten we daar het rijksrecherche onderzoek maar voor afwachten.
Ja, maar er roepen hier al mensen dat de politie goed of fout heeft gehandeld.

Dus allemaal snaveltjes toe, want daar is dus nog niks over te zeggen.

vrijdag 6 juli 2007 @ 10:49:26 #25
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_51193580
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:47 schreef Bastard het volgende:
Ik moet zeggen... als die Bjorn echt heeft gedaan waarvan hij word beschuldigd kan ik goed leven met de daad van de daders... dat hadden ze dan nog wel een paar dagen mogen rekken zelfs van mij
Laten we daar maar niet vanuit gaan.

Maargoed, Jeffrey en Wouter kunnen waarschijnlijk wel TBS tegemoed zien ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')