quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 04:07 schreef Devilnl het volgende:[..]
maar niet in mijn sector volgens mij
Dus dit is wel een soort van tipje
![]()
Al ga ik he bij de volgende werkgever (mocht ik door gaan voor een gesprek etc) niet toepassen..
de CAO die daar van toepassing is (Soort van haven cao) is al een grote stap voorwaarts voor mij
![]()
Wat UZN doet is heel gebruikelijk.
Wat ik zelf ook weleens gebruikt heb, is hun eerst een loonbod laten doen en hier vervolgens een veel hoger tegenbod (hoger dan je uiteindelijk wilt hebben) tegenover doen, en daarna kwamen we in het midden uit.
Ik had ruim hetgeen ik wilde hebben, en zij betaalden wat er in hun straatje paste.
Bij een loonbod is er vaak ruimte om meer te geven, je moet het er alleen uit zien te halen.
Maar zoals UZN het zegt, dat gaat natuurlijk makkelijker bij een baan waar ze er schaarste is dan bij een baan waar er overvloed aanwezig is.
Wel geloof ik dat UZN zichzelf in de vingers gaat snijden met dit baanhopper gedoe.
Er zal een moment komen dat een werkgever zal kijken naar het feit hoelang iemand bij een vorige baas heeft gewerkt, zeker als een werkgever in de werknemer wilt gaan investeren zal het een doorslaggevende factor worden, immers je kan beter investeren in iemand die niet vaak over stapt dan investeren in iemand die vervolgens gelijk weer weggaat.
Een werkgever die investeert zal er ook rendement uit willen halen.
Anders word het als het gaat om banen waar totaal niet in geinvesteerd hoeft te worden.