WTF?quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:44 schreef webextreme.nl het volgende:
liever polen dan finnen
En wat is de bron?quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zouden die cijfers in Nederland nu echt zoveel anders zijn? Ik vermoed van niet en is dit een goede ontwikkeling?
P.S Weet iemand hoeveel Polen er op dit moment buiten Polen wonen?
Nederland is verdomme al vol genoeg. Hoef niet nog meer gelukzoekers. Nederland is één van de dichtstbevolkte landen ter wereld.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:44 schreef webextreme.nl het volgende:
liever polen dan finnen
Ja, want er wonen hier o zo veel Finnen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Nederland is verdomme al vol genoeg. Hoef niet nog meer gelukzoekers. Nederland is één van de dichtstbevolkte landen ter wereld.
En goud aan het einde van de regenboog.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:14 schreef Disorder het volgende:
Polen, Marokannen, 1 pot nat. Criminaliteit zit in de genen.
Dat hangt denk ik af van wat ons beleid gaat zijn, welk schoiingsniveau ze hebben, hoe ze gesprfeid of geconcenteerd gaan worden, welke (taal-)eisen we aan ze gaan stellen, enzovoorts.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Polen zijn beter integreerbaar, dat dan weer wel.
Inderdaad en bij een volgende generatie zal je hoogstwaarschijnlijk niet eens meer het verschil kunnen merken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat hangt er van af. Hoe veel van die mensen onderschrijven de waarden van de familiepartij, bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad en bij een volgende generatie zal je hoogstwaarschijnlijk niet eens meer het verschil kunnen merken.
Het beleid moet uiteraard goed zijn, maar de mensen zelf zijn denk ik ook beter bereid tot daadwerkelijke integratie. Ze zijn erg gemotiveerd om te werken. En hun cultuur is erg christelijk. Dat neemt al veel spanningen uit de weg zoals die er zijn met andere groepen allochtonen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:20 schreef Floripas het volgende:
Dat hangt denk ik af van wat ons beleid gaat zijn, welk schoiingsniveau ze hebben, hoe ze gesprfeid of geconcenteerd gaan worden, welke (taal-)eisen we aan ze gaan stellen, enzovoorts.
Dat waren de eerste Marokkaanse en Italiaanse gastarbeiders ook, en dat is toch heel erg verschillend uitgepakt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het beleid moet uiteraard goed zijn, maar de mensen zelf zijn denk ik ook beter bereid tot daadwerkelijke integratie.
Erg katholiek kan hetzelfde type problemen opleveren. Hoe zit het met hun houding tegenover homo's? Joden? Werkende vrouwen?quote:Ze zijn erg gemotiveerd om te werken. En hun cultuur is erg christelijk. Dat neemt al veel spanningen uit de weg zoals die er zijn met andere groepen allochtonen.
De gemiddelde Pool is net zo Nederlands als de gemiddelde Marokkaan. Niet dus. Qua tolerantie en geloof zijn ze net zo rigide als de gemiddele moslim. Kijk voor de gein even wat voor jokers daar in Polen aan het regeren zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het beleid moet uiteraard goed zijn, maar de mensen zelf zijn denk ik ook beter bereid tot daadwerkelijke integratie. Ze zijn erg gemotiveerd om te werken. En hun cultuur is erg christelijk. Dat neemt al veel spanningen uit de weg zoals die er zijn met andere groepen allochtonen.
"De gemiddelde" van beide kun je niet echt benoemen - ik heb heel wat collega's uit beide landen die nou niet echt voldoen aan het Telegraafbeeld.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:33 schreef gelly het volgende:
[..]
De gemiddelde Pool is net zo Nederlands als de gemiddelde Marokkaan. Niet dus. Qua tolerantie en geloof zijn ze net zo rigide als de gemiddele moslim. Kijk voor de gein even wat voor jokers daar in Polen aan het regeren zijn.
Kun je concrete voorbeelden geven op welke manier? En dan bedoel ik specifieke zaken, zoals antisemitisme, machisme, antifeminisme, anti-homohouding?quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:35 schreef rutger05 het volgende:
Qua cultuur staan Polen vele malen dichter bij ons dan het al eerder genoemde voorbeeld van Marokkanen. Het zou idioot zijn om dat te ontkennen.
Daar vergis je je dan enorm in.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:35 schreef rutger05 het volgende:
Qua cultuur staan Polen vele malen dichter bij ons dan het al eerder genoemde voorbeeld van Marokkanen. Het zou idioot zijn om dat te ontkennen.
Nou ja, bij wijze van dan he ...quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
"De gemiddelde" van beide kun je niet echt benoemen - ik heb heel wat collega's uit beide landen die nou niet echt voldoen aan het Telegraafbeeld.
Nogmaals, dat gold ook zeer zeker voor de eerste generatie gastarbeiders uit Marokko.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:41 schreef MouzurX het volgende:
Wat heeft iedereen tegen polen die hier komen ? er is genoeg werk en als je een beetje opleiding hebt, heb je niks te vrezen. Polen willen werken, in tegenstelling tot andere lui...
Eh, ja, dat doen wij inderdaad.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelly en Floripas reageren
Welk geloof hebben die lui uit polen ??? niet de islam he ? zal dus heel anders uitpakkenquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nogmaals, dat gold ook zeer zeker voor de eerste generatie gastarbeiders uit Marokko.
Je weet hoe men in de jaren 60/70 over Marokkanen en Turken dacht ? Of je moet van mening zijn dat we ze hier hebben gehaald om een uitkering te trekken natuurlijk. Er is niks mis met Poolse arbeiders hier, zolang ze aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als de rest van de arbeiders hier. Het lastige is alleen dat ze geen verblijfsvergunning nodig hebben om zich hier te vestigen itt de vroegere gastarbeiders. Het hele verhaal begint gewoon weer opnieuw en over 10/20 jaar zijn Polen onderwerp van discussie.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:41 schreef MouzurX het volgende:
Wat heeft iedereen tegen polen die hier komen ? er is genoeg werk en als je een beetje opleiding hebt, heb je niks te vrezen. Polen willen werken, in tegenstelling tot andere lui...
quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:45 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Welk geloof hebben die lui uit polen ??? niet de islam he ? zal dus heel anders uitpakken
quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kun je concrete voorbeelden geven op welke manier? En dan bedoel ik specifieke zaken, zoals antisemitisme, machisme, antifeminisme, anti-homohouding?
Het katholieke geloof dat daar aangehangen wordt is niet meer of minder tolerant dan de islam.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:45 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Welk geloof hebben die lui uit polen ??? niet de islam he ? zal dus heel anders uitpakken
Precies. Dat vrees ik ook, als we ons beleid niet aanpassen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Je weet hoe men in de jaren 60/70 over Marokkanen en Turken dacht ? Of je moet van mening zijn dat we ze hier hebben gehaald om een uitkering te trekken natuurlijk. Er is niks mis met Poolse arbeiders hier, zolang ze aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als de rest van de arbeiders hier. Het lastige is alleen dat ze geen verblijfsvergunning nodig hebben om zich hier te vestigen itt de vroegere gastarbeiders. Het hele verhaal begint gewoon weer opnieuw en over 10/20 jaar zijn Polen onderwerp van discussie.
Maak je borst dan maar nat want er gaan de komende jaren honderdduizenden Polen, Roemenen, Bulgaren usw deze kant opkomen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Nederland is verdomme al vol genoeg. Hoef niet nog meer gelukzoekers. Nederland is één van de dichtstbevolkte landen ter wereld.
Bedoel je dat het politieke katholicisme een soortgelijke zendingsdrang heeft die een tegenhanger is van de inhoudelijke betekenis van de term islamisering?quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Het katholieke geloof dat daar aangehangen wordt is niet meer of minder tolerant dan de islam.
Nee, ik doel op dezelfde bekrompen levensvisie. Lees de post van Floripas, daar staan enkele dingen in.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bedoel je dat het politieke katholicisme een soortgelijke zendingsdrang heeft die een tegenhanger is van de inhoudelijke betekenis van de term islamisering?
Natuurlijk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bedoel je dat het politieke katholicisme een soortgelijke zendingsdrang heeft die een tegenhanger is van de inhoudelijke betekenis van de term islamisering?
Polen zijn inderdaad in sommige gevallen iets minder tolerant dan de gemiddelde Nederlander. Zo zullen maar weinig Polen waarschijnlijk voorstander zijn van een homohuwelijk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kun je concrete voorbeelden geven op welke manier? En dan bedoel ik specifieke zaken, zoals antisemitisme, machisme, antifeminisme, anti-homohouding?
Beleid aanpassen? Welk beleid? Er valt helemaal niets aan te passen want Polen is EU lid.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Precies. Dat vrees ik ook, als we ons beleid niet aanpassen.
Een groot verschil en dus een overeenkomst met Nederlanders lijkt mij toch dat de levensvisie veel meer uitgaat van het individu.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, ik doel op dezelfde bekrompen levensvisie. Lees de post van Floripas, daar staan enkele dingen in.
Voor Polen is NLs veel makkelijker dan voor Murken he. Zelfde schrift om te beginnen en de meesten kennen Duits dus de stap naar NLs is dan vrij klein.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat hangt denk ik af van wat ons beleid gaat zijn, welk schoiingsniveau ze hebben, hoe ze gesprfeid of geconcenteerd gaan worden, welke (taal-)eisen we aan ze gaan stellen, enzovoorts.
Dat mag je gerust nog een tandje opschroeven: gewoon openlijke homohaat.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Polen zijn inderdaad in sommige gevallen iets minder tolerant dan de gemiddelde Nederlander. Zo zullen maar weinig Polen waarschijnlijk voorstander zijn van een homohuwelijk.
Op sommige punten wel, op andere niet. Wat betreft vrijheidsminnendheid is het denk ik ongeveer gelijk.quote:Voor jou en Gelly ook een vraag. Hebben Polen volgens jullie ja of nee qua cultuur meer gemeen met Nederlanders (westerse cultuur) dan Marokkanen?
Turken hebben hetzelfde schrift en kennen erg vaak Frans. Bovendien waren EN zijn veel gastarbeiders effectief analfabeet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Voor Polen is NLs veel makkelijker dan voor Murken he. Zelfde schrift om te beginnen en de meesten kennen Duits dus de stap naar NLs is dan vrij klein.
Ik ken Polen die 3 jaar in NL wonen en 100 x beter NLs spreken dan Turken die er al 30 jaar wonen.
Maar goed, we gaan nog genoeg gezeik krijgen met die gasten, maak je maar geen illusies. Tenzij Polen echt snel zijn welvaart oppompt zullen ze ongetwijfeld blijven.
Hoogste uurloon op misschien GB en Ierland na en veel werkquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:02 schreef gelly het volgende:
Waaom zouden honderdduizenden oost-Europeanen hierheen komen ?
Omdat het ook in Engeland gebeurt is (waar men geen beperkingen voor instroom had na de toetreding in tegenstelling tot de overige EU landen) en aangezien sinds dit jaar alle beperkingen vervallen zijn is de kans vrij groot dat hetzelfde hier gaat gebeuren. Hell, dat is al maanden aan de gang. De aantallen Polen zijn in Rotterdam en Den Haag bijvoorbeeld al enorm en ook de Slovaakse, Roemeense en Bulgaarse instroom wordt groter en groter: je struikelt meer en meer over hun op straat en de nummerborden nemen per dag toe.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:02 schreef gelly het volgende:
Er is werk ja, maar niet voor honderdduizenden. Bovendien zijn veel aannemers helemaal niet te spreken over de kwaliteit van het werk. Goedkope krachten zijn ook niet alles.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoogste uurloon op misschien GB en Ierland na en veel werk
Frans is een Romaanse taal en geen Germaanse. Het verschil is vrij groot.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Turken hebben hetzelfde schrift en kennen erg vaak Frans.
Nee, de Polen zijn absoluut geen analfabeten. Het onderwijs in Polen is en was goed.quote:Bovendien waren EN zijn veel gastarbeiders effectief analfabeet.
Gelul. Men springt om personeel en dan zijn de lagere kosten niet eens de belangrijkste reden maar het simpele feit dat een NLe loodgieter, timmerman of lasser amper meer te vinden is.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Er is werk ja, maar niet voor honderdduizenden. Bovendien zijn veel aannemers helemaal niet te spreken over de kwaliteit van het werk. Goedkope krachten zijn ook niet alles.
Dat zijn hoofdzakelijk economische belangen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:02 schreef gelly het volgende:
Ik ken diverse mensen in de bouw, en die zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde. Ze komen aan in een busje, zonder werkschoenen, helm en zonder fatsoenlijk gereedschap. Vervolgens is de kwaliteit van het werk ook nog eens ondermaats. Het zijn hier in de regio nu vooral duitsers die ingehuurd worden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gelul. Men springt om personeel.
En ik zeg dus dat dat niet zo is.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:09 schreef damian5700 het volgende:
Mijn punt is is dat met eenzelfde scenario als de Turken en Marokkanen de Poolse activiteiten op het gebied van religie en cultuur sowieso al meer overeenkomstig is dan bijvoorbeeld de hoogte van minaretten, het wel of niet handen schudden, ha'aram of halal, eerwraak, uithuwelijking, etc...
Er is meer dan bouwvakwerk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:10 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ken diverse mensen in de bouw, en die zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde. Ze komen aan in een busje, zonder werkschoenen, helm en zonder fatsoenlijk gereedschap. Vervolgens is de kwaliteit van het werk ook nog eens ondermaats. Het zijn hier in de regio nu vooral duitsers die ingehuurd worden.
Daar zit je fout. Alhoewel er genoeg conflictstof is, is het wel degelijk van een andere orde dan het gezeik wat we hebben met die islam-freaks.quote:
Kijk, de hoogte van de minaretten en de zoetheid van de thee zijn natuurlijk bijzaak. Het gaat om de kernwaarden van de moderne, vrije samenleving: de sexuele vrijheid van vrouwen, huwelijksvrijheid van vrouwen, acceptatie van homo's, het veroordelen van antisemitisme, de scheiding van kerk en staat, het respecteren van de vrijheid van emningsuiting.quote:
Dat begrijp ik, maar daarvan zeg jij dus (als ik het goed heb begrepen) dat de Polen deze waarden tot een vergelijkbare hoogte omarmen dan de Marokkaanse en Turkse migranten?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kijk, de hoogte van de minaretten en de zoetheid van de thee zijn natuurlijk bijzaak. Het gaat om de kernwaarden van de moderne, vrije samenleving: de sexuele vrijheid van vrouwen, huwelijksvrijheid van vrouwen, acceptatie van homo's, het veroordelen van antisemitisme, de scheiding van kerk en staat, het respecteren van de vrijheid van emningsuiting.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gelul. Men springt om personeel en dan zijn de lagere kosten niet eens de belangrijkste reden maar het simpele feit dat een NLe loodgieter, timmerman of lasser amper meer te vinden is.
...dat is veel hoger dan de mensen die uit het Rif-gebergte komen ...quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
...welk schoiingsniveau ze hebben...
Zou het? Is het niet veel logischer dat ze net als alle andere grote immigrantengroepen in de wereld generaties lang aan elkaar blijven klitten?quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad en bij een volgende generatie zal je hoogstwaarschijnlijk niet eens meer het verschil kunnen merken.
Ge-lul.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar de Veilig Verkeer-statistieken gaan er niet echt op vooruit. Die Oost Europeanen hebben in de regel een drankprobleem.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is het probleem niet. Ze denken over veel zaken wezenlijk anders. Wat dat betreft zijn ze misschien nog wel fundamentalistiser in hun geloof dan de gemiddelde Moslim in NL.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Maar de Veilig Verkeer-statistieken gaan er niet echt op vooruit. Die Oost Europeanen hebben in de regel een drankprobleem.
Aan de andere kant heb je in bijv. Chicago een enorme Poolse wijk, met zelfs de straatnamen in het Pools, en een priester die in de lokale kerk in het Pools preekt.... en dan hebben we het over Polen die voornamelijk in de jaren 20 en 30 naar de VS zijn gekomen, waarvan hun kleinkinderen nog steeds Pools spreken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:28 schreef rutger05 het volgende:
De Poolse kerken zijn hier ook in opmars hoor.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb je in bijv. Chicago een enorme Poolse wijk, met zelfs de straatnamen in het Pools, en een priester die in de lokale kerk in het Pools preekt.... en dan hebben we het over Polen die voornamelijk in de jaren 20 en 30 naar de VS zijn gekomen, waarvan hun kleinkinderen nog steeds Pools spreken.
Maar ja, de VS had in die tijd (en eigenlijk nu ook nog niet) ook geen helder integratiebeleid.
Ik dacht dat zij juis veel land van duitsland hebben gekregen......quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:51 schreef qonmann het volgende:
een heleboel ..ze zijn nogal wat land kwijtgreraakt na de wo ..
Dat zijn geen Polen meer, al zijn de meeste Polen met een Duits paspoort wel al in de oude EUquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:51 schreef qonmann het volgende:
een heleboel ..ze zijn nogal wat land kwijtgreraakt na de wo ..
Aan de andere kant heeft Rusland er het nodige afgepikt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:39 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik dacht dat zij juis veel land van duitsland hebben gekregen......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |