Op het gebied van fire the grid en soortgelijke acties wil ik graag 2 ideeen toevoegen:
Ten eerste geloof ik totaal niet dat 'dark forces' die energie kapen om daarmee juist het tegenovergestelde te bereiken. Zoals Jogy al ergens ongeveeer in een quote zette: liefde kan je niet ombuigen en veranderen in haat. Haat is de afwezigheid van liefde, net als duisternis de afwezigheid van licht is. Je kan ook niet door het licht uit een lamp wat te veranderen ineens duisternis hebben.
Het lijkt mij eerder dat angst-berichten als in de OP bedoeld zijn om mensen te weerhouden hun liefdesenergie te gebruiken, aangezien dat juist de angstcultuur en negativiteit kan doen wegebben. Dàt is het 'net dat ons blokkeert om onze hogere vermogens te bereiken' Àls er al 'dark forces' zijn(geloof ik geen snars van, behalve dan wat onze eigen negativiteit en angst in het leven roepen), dient angst hun doel het beste.
Ten tweede, waarom maar even, op 1 dag? Wees gewoon elke dag zo positief mogelijk! Dit soort initiatieven komt wel goedbedoeld over, maar doen mij erg denken aan het katholieke 'biechten' op zondag. Een dagje even de zonden losmaken en dan de rest van de week gewoon weer lekker 'business as usual'
De wereld verandert pas ten positieve als we veel vaker stilstaan bij waar we mee bezig zijn, en onze keuzes daar ook echt door laten beinvloeden. Wees de verandering die je wilt zien in de wereld
![]()
Tja, en dan de NWO waar hier ook even over gesproken werd;
Het enige dat NWO betekent is New World Order, nieuwe wererld orde(ning) dus. Dat houdt totaal niet automatisch fascistoide onderdrukking in. Dat beeld van 'de NWO' is ook weer zo een angstbeeld, terwijl 'de NWO meer 'EEN nwo is. Er zijn verschillende manieren om de wereld opnieuw te ordenen, en 'de NWO ' er maar eentje van.
Ook is één wereldregering totaal niet per se slecht. Toen de (toenmalige) 7 provincien van Nederland samengingen zullen er ook wel wat achterdochtigen zijn geweest, maar niemand zal tegenwoordig serieus volhouden dat we met losse provincies beter af zouden zijn dan 1 verenigd nederland.
Als laatste over het gebeuren van de hoeveelheid mensen die deze planeet duurzaam kan ondersteunen: Dat hangt maar van de toepassing van technologie, en het gebruikte economisch systeem af.
Met middeleeuwse techniek en een jungle-mentaliteit is 1 miljard al teveel, met samenwerking en duurzaam produceren kan er nog veel meer bij.
Het economisch systeem van voortdurend moeten groeien en vraag creeeren waar er allang geen behoefte meer is, gekoppeld aan niet consequent toepassen van de beste technologie is wat momenteel de boel remt.
Als we een beter verdeelsysteem instellen dat meer gericht is op de werkelijke behoefte van mensen, dan op het wegcrammen van zoveel mogelijk producten om maar fabrieken te kunnen laten draaien en mensen aan het werk te hebben, en dat met zo hoogwaardig mogelijke technologie, en efficiency doen, kan deze planeet makkelijk nog het dubbele aantal mensen herbergen. De grootste delen van de planeet zijn namelijk, net als het grootste deel van Nederland,
Leeg.
Landbouw kan je, als we maar genoeg energie opwekken, ook in overdekte, gestapelde gebouwen plaatsvinden of in gestapelde hydrocultuur systemen. Dan zit je niet meer met zoveel km² aan akkers die je nodig hebt maar kan je akkers gewoon stapelen en ook in voorheen niet voor landbouw geschikte gebieden zoals afrika of desnoods antarctica bouwen(en dus ook ondergronds)
Water is al jarenlang zoet te maken door een hele rits aan verschillende processen, het kost slechts energie dat te doen. In van die gesloten hydrocultuur systemen kan je zelfs het water enorm efficient recyclen, het enige waar water verloren gaat is in de voedselproducten die je uit het systeem haalt en op de markt brengt.
Extra voordeel: we zijn met zulke systemen grotendeels immuun voor nare lucht-verduisterende natuurrampen als supervulkanen en asteriode-inslagen, die voor een aantal jaar open-lucht landbouw onmogelijk maken op de hele planeet, hetgeen momenteel nog globale hongersnoden, oorlog, en het eidne van onze huidige beschaving betekent.
Er kan zoveel, als we maar gaan samenwerken inplaats van te concurreren!
zo, hier laat ik het weer even bij, naar mijn mening had ik eea wel uitgebreiderof duidelijker kunnen uiteenzetten, maar dan krijg je meteen weer zo een boekwerk, dat ook nog deels offtopic is, dus maar zo.