abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51179437
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:46 schreef McKillem het volgende:

[..]

Om me heen lopen, me wegkijken kinderen bij me wegtrekken en natuurlijk die gezichtsuitdrukkingen die boekdelen spreken.
Letwel, het boeit me geen flikker wat dat volk van mij vind, maar het gaat hier even om het principe.
Zijn dat dan alleen 'christenen' die zo reageren? En is dat ook niet een beetje de 'kick' waar je naar op zoek bent, als je je zo provocerend kleedt?
quote:
Je hebt er ook nog figuren tussen zitten die hun muil open trekken en je pratend de grond in proberen te boren. (jij bent slecht, slecht voor samenleving e.d.)
Zeggen mensen dat echt? Dat is wel erg... maar wat zeg je dan terug?
quote:
De bijbel zelf misschien weinig het is immers maar een blok papier, de mensen die er naar leven gaat het om.
Zeg dat dan. (het is trouwens weer flink generaliserend, maat ok).
quote:
Maar op het moment dat je zegt dat je walgt van een kruis dat rechtop staat dan keuren mensen je weer af.
(kan je gaan tegenspreken, maar ook al mee mogen maken. Niet alleen ik overigens, mijn vriendin ook.)
Zeg jij echt tegen mensen: "Ik walg van het kruis dat rechtop staat".
Maar hoe keuren die mensen dit af? Wat keuren ze precies af? Wees wat duidelijker s.v.p.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51179512
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben dom
Ik ben arrogant
Ik ben intolerant
En ik ben dom.

Mea culpa.

Maar ik ben niet zo stom, arrogant, intolerant en dom als de gemiddelde gelovige.
Ik maakte een grapje, maar jij meent het, of niet?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_51179590
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:45 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat valt duidelijk te zien aan de schrijfstijl. Als er in een bepaald stuk veel refreinen, literaire figuren en beeldspraak in voorkomt, kan je er wel uit opmaken dat het symbolische proza is.
Andere gedeeltes kennen geen refreinen, literaire figuren en beeldspraak en zijn chronologisch geschreven.
Ik ken de Bijbel niet goed genoeg om daarover te kunnen oordelen. Maar het klinkt toch ook weer als iets dat onderhevig is aan interpretatie.
quote:
[..]

Allemaal een kwestie van 'geloof'.
Kan ik hieruit concluderen dat jij elk geloof even aannemelijk vindt dan het ander?
quote:
[..]

Goede vraag. Ik denk dat, zoals bij vrijwel alles wat de God van de Bijbel doet, de mens als instrument gebruikt en hij de mensen helpt door middel van zijn Heilige Geest (deel van God dat in iedere oprechte christen zit). Bij de schrijvers van de Bijbel was dit ook het geval. Het waren vaak schrijvers die heel dicht in contact stonden met GOD, zoals Mozes, de profeten en de verschillende discipelen.
Hoewel ik het onaannemelijk vind klinken, dat zal je niet verbazen, heb ik hier verder weinig treffende argumenten tegen in te brengen omdat ik niet kan bewijzen dat het niet zo is. Een kwestie van mijn woord tegen het jouwe, en een welles/nietes-spelletje zitten we allebei niet op te wachten.
Wel vraag ik me af hoe je de nieuwe Messias denk te gaan herkennen. Er zijn immers genoeg kwakzalvers die zeggen te kunnen helen en mensen die zeggen de nieuwe Messias te zijn. Maar die stoppen we steevast in een slingermouw.
quote:
[..]

Wie zegt dat ik dat per se wil?
Ik geloof in God omdat ik het echt 'geloof', niet omdat ik het nou eenmaal wil ofzo.
Ik denk dat je moet willen geloven om ontvankelijk te zijn voor de waarheid van dit soort geschriften.
Din jävla kuk!
pi_51179631
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:21 schreef koningdavid het volgende:
We gaan wel erg offtopic trouwens, iedereen is nu weerl gelovigen aan het aanvallen.

Dit topic is juist bedoelt om eens lekker atheïsten af te zeiken. Kom op jongens... ik zal het voordoen:

Aheïsten zijn stom.
Ze zijn arrogant
en ook intolerant
oh ja, en ook zijn ze allemaal dom

Nu allemaal meedoen!
Tja, waarom zouden atheïsten zichzelf gaan afzeiken?
En ze lijken een meerderheid op het moment.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:58 schreef ehqo het volgende:

Bovendien strookt het geloof helemaal niet met bijvoorbeeld het onderwijs. Thuis leer je ze over het Scheppingsverhaal, en op school krijgen ze bij biologie de evolutietheorie van Darwin voorgeschoteld. Als de mama's en papa's thuis niet constant op de Bijbel zouden wijzen zullen deze kinderen met de tijd vanzelf bedenken dat de evolutie een veel aannemelijker verhaal is, temeer omdat daar volop bewijzen voor zijn. Brengt me bij het punt dat geloof elke vorm van vooruitgang stagneert. Als overal al een antwoord op is, wat valt er dan nog te doen?
Trouwens, er zijn ook genoeg gelovige scholen die de evolutie theorie, aap <.....> mens nooit vertellen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:05:18 #230
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51179727
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:48 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat voor boeken?
Historische analyses waarin secularisatie niet een hoofdrol speelde.
quote:
Je kan trouwens ook de Bijbel noemen want daar staat in de profetie over de eindtijd ook dat gelovigen een minderheid zullen vormen.
Daar dacht ik ook al aan. Dat gaat natuurlijk wel over Christenen en niet-Christenen, aangezien in die tijd bijna iedereen wel ergens in geloofde.
quote:
'Terugsputteren' vind ik al redelijk optimistisch gesproken, vanuit jouw optiek gezien dan.
Religie verovert de wereld en atheïsme sputtert wat tegen, dat ligt dichter bij de realiteit.
Het tegensputter waar ik het over heb is de stagnatie van de afnemende religiositeit in westerse-landen gecreeërd door het juist opkomende ietsisme en radicalisme. Op een grotere schaal zie ik geen religies die de wereld veroveren, de kerk heeft nogsteeds niks te zeggen en verliest aanhang.. de islam zet zichzelf voor schut met middeleeuwse taferelen. Waar is die verovering dan? Gebasseerd op getallen of op gevoel?
Zyggie.
pi_51179782
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:45 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Uit boeken, uit gesprekken. Ik heb geen zin, noch denk ik dat het je veel uitmaakt, om een uitgebreide bronvermelding te geven. Ik ben wel aanhanger van de secularisatiethese. Modernisatie en nieuwe ontwikkelingen zorgen voor secularisatie. Ben verder niet een socioloog dus weet niet of religiositeit nog terugsputterende fases heeft.
Wetenschap strookt niet met geloof, het onderzoekt de vragen waar de Bijbel antwoord op zegt te hebben, en trekt conclusies die de waarheid van de Bijbel ontkracht.
Hoewel ik denk dat het aantal gelovigen ooit wel zal stagneren, denk ik tegelijk dat er teveel mensen zijn die niet kunnen accepteren dat er op een heleboel vragen in het leven geen antwoord is, en die bang zijn bij het idee dat ze 'alleen' zijn op de wereld.
Geloof zal altijd wel een toekomst hebben, al denk ik niet dat de huidige geloven per se blijvend zijn. Men verzint desnoods wel iets nieuws. Neem scientology als voorbeeld..
Din jävla kuk!
pi_51179857
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]

Trouwens, er zijn ook genoeg gelovige scholen die de evolutie theorie, aap <.....> mens nooit vertellen.
Dat is nóg erger, en ik vind alleen het idee dat ouders dat okee zouden vinden schandalig. Over indoctrinatie gesproken.
Din jävla kuk!
pi_51179936
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:56 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zijn dat dan alleen 'christenen' die zo reageren? En is dat ook niet een beetje de 'kick' waar je naar op zoek bent, als je je zo provocerend kleedt?
[..]
Dat valt nog wel heel erg mee hoor
Ik heb idd zwarte kleding maar niets bijzonders (gewoon spijkerbroek en t-shirt) en dan vaak die ketting.
Dat ik het daarmee uitlok, misschien wel. Maar aan de andere kant. Het lijkt me niet de bedoeling een christen de grond in te boren omdat hij een kruisje heeft dat rechtopstaat.
Als je het moraalriddercorrect bekijkt zou dat ook voor mijn omgekeerde variant zo moeten zijn.

Doorgaans zijn het idd christenen. Nee ik heb het niet gevraagt, maar vaak spreekt kleding, uiterlijk, en misschien zelfs een kruisje om de nek boekdelen.
Ook moet ik de eerste "niet gelovige" nog tegenkomen die problemen heeft met welk aspect dan ook van mijn uiterlijk.
quote:
Zeggen mensen dat echt? Dat is wel erg... maar wat zeg je dan terug?
[..]
Dat ze me met dergelijke opmerkingen eerder complimenteren dan vernederen.
(domme opmerking vraagt om een dom antwoord dacht ik zo)
quote:
Zeg dat dan. (het is trouwens weer flink generaliserend, maat ok).
[..]
Stond een knipoog achter die zin.
quote:
Zeg jij echt tegen mensen: "Ik walg van het kruis dat rechtop staat".
Maar hoe keuren die mensen dit af? Wat keuren ze precies af? Wees wat duidelijker s.v.p.
Soms dient zich een discussie aan (op bijvoorbeeld werk of elders) dat over religie gaat. Ik laat dan vaak mijn ongezoute mening door de kamer vliegen ja.
Mensen reageren daar verschillend op. Ik heb mensen gehad die wegliepen en die ik nooit meer gesproken heb. Mensen die snel een ander discussiepunt aankaarten, of mensen gaan je negeren.
Sommigen vragen ook waarom, en kunnen dat dan wel weer respecteren. Dat moet ik er wel bij zeggen.

De reden waarom ik een hekel heb aan religie laat ik overigens zeer weinig zien. (hangt meer achter dan een paar slechte geschiedenis verhaaltjes en een scheldende christen voor het geval je dat dacht )
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:31:47 #234
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51180729
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:58 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik maakte een grapje, maar jij meent het, of niet?
Ik probeer mensen als individuen te zien. Maar mensen die zich persé als groep willen profileren maken me dat soms knap lastig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51182476
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:01 schreef ehqo het volgende:
Kan ik hieruit concluderen dat jij elk geloof even aannemelijk vindt dan het ander?
Nee, anders zou de keuze om een bepaald geloof 'aan te hangen' bijna volstrekt willekeurig zijn.
Mijn zoektocht naar de zin van het leven kwam uit bij het christelijk geloof omdat ik het zo'n prachtig geloof vindt waar ik zoweel rationeel als spiritueel (klinkt gelijk zo wazig, sorry) volledig achter kan staan.
quote:
Wel vraag ik me af hoe je de nieuwe Messias denk te gaan herkennen. Er zijn immers genoeg kwakzalvers die zeggen te kunnen helen en mensen die zeggen de nieuwe Messias te zijn. Maar die stoppen we steevast in een slingermouw.
Volgens de Bijbel (Openbaringen) zal de terugkomst van Jezus zal de hele wereld compleet op zijn kop zetten. Mensen zullen massaal kiezen voor de antichrist, of voor Jezus.
Die tijd is nu duidelijk nog niet aangebroken, dus iedereen die nu zegt dat hij Jezus zelf is mag w.m.b. inderdaad in een slingermouw.
quote:
Ik denk dat je moet willen geloven om ontvankelijk te zijn voor de waarheid van dit soort geschriften.
Mwah.... wat is 'willen geloven'. Ik vind het lastig, ik geloof simpelweg omdat ik echt geloof, ik kan er niet meer van maken, echt niet.
pi_51183138
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:05 schreef Zyggie het volgende:
Het tegensputter waar ik het over heb is de stagnatie van de afnemende religiositeit in westerse-landen gecreeërd door het juist opkomende ietsisme en radicalisme. Op een grotere schaal zie ik geen religies die de wereld veroveren, de kerk heeft nogsteeds niks te zeggen en verliest aanhang..
De kerk verliest niet aanhang maar neemt ook drastisch toe. Niet in West-Europa nee, maar wel in de rest van de wereld. Vooral de evangelische kerken zijn in trek.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:05 schreef Zyggie het volgende:
Waar is die verovering dan? Gebasseerd op getallen of op gevoel?
Getallen.
pi_51183237
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:13 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Nee, anders zou de keuze om een bepaald geloof 'aan te hangen' bijna volstrekt willekeurig zijn.
Mijn zoektocht naar de zin van het leven kwam uit bij het christelijk geloof omdat ik het zo'n prachtig geloof vindt waar ik zoweel rationeel als spiritueel (klinkt gelijk zo wazig, sorry) volledig achter kan staan.
Dit suggereert dat je op een gegeven moment besloot dat je de zin van het leven ging opzoeken, en toen alle geloven af bent gelopen op zoek naar wat voor jou de logische antwoorden geeft. Dat suggereert meteen weer dat er net zo goed een ander geloof uit had kunnen komen.

Laat ik een stelling voorleggen. Zet alles dat je nu weet even opzij en probeer logisch te redeneren, en antwoord vooral oprecht.
Stel je wordt op een dag wakker en weet niets meer, niemand weet meer iets. Geen herinneringen, niet aan je jeugd, niet aan wat de wereld is en inhoudt, niet aan de geschiedenis van deze wereld.
Ten eerste: Zou je dan toch onmiddellijk aannemen dat er een God en hemel bestaat, zonder dat je er ook maar iets vanaf weet?
Ten tweede: Je vindt allerlei voorwerpen. De Bijbel, andere geloofsgeschriften, maar ook films en (fictie)boeken. Als je al deze geloofsgeschriften zou lezen, zou je dan nog concluderen dat in de Bijbel de enige waarheid staat? Helemaal als blijkt dat de wereld gevuld is met boeken en films met verhalen. Zou je de Bijbel tussen de andere boeken in de boekenkast zetten? En als je denkt van niet, dan hoor ik graag waarom je denkt van niet.
quote:
[..]

Volgens de Bijbel (Openbaringen) zal de terugkomst van Jezus zal de hele wereld compleet op zijn kop zetten. Mensen zullen massaal kiezen voor de antichrist, of voor Jezus.
Die tijd is nu duidelijk nog niet aangebroken, dus iedereen die nu zegt dat hij Jezus zelf is mag w.m.b. inderdaad in een slingermouw.
Hoe zie je dat precies voor je dan? Een man met supernatuurlijke krachten?
Din jävla kuk!
  donderdag 5 juli 2007 @ 22:38:23 #238
181126 MouzurX
Misschien?
pi_51183501
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:32 schreef ehqo het volgende:

[..]

Dit suggereert dat je op een gegeven moment besloot dat je de zin van het leven ging opzoeken, en toen alle geloven af bent gelopen op zoek naar wat voor jou de logische antwoorden geeft. Dat suggereert meteen weer dat er net zo goed een ander geloof uit had kunnen komen.

Laat ik een stelling voorleggen. Zet alles dat je nu weet even opzij en probeer logisch te redeneren, en antwoord vooral oprecht.
Stel je wordt op een dag wakker en weet niets meer, niemand weet meer iets. Geen herinneringen, niet aan je jeugd, niet aan wat de wereld is en inhoudt, niet aan de geschiedenis van deze wereld.
Ten eerste: Zou je dan toch onmiddellijk aannemen dat er een God en hemel bestaat, zonder dat je er ook maar iets vanaf weet?
Ten tweede: Je vindt allerlei voorwerpen. De Bijbel, andere geloofsgeschriften, maar ook films en (fictie)boeken. Als je al deze geloofsgeschriften zou lezen, zou je dan nog concluderen dat in de Bijbel de enige waarheid staat? Helemaal als blijkt dat de wereld gevuld is met boeken en films met verhalen. Zou je de Bijbel tussen de andere boeken in de boekenkast zetten? En als je denkt van niet, dan hoor ik graag waarom je denkt van niet.
[..]

Ja dat boek openbaringen is wel zo vaag daar kan je alles van maken ...

Was zon programma over waaruit ze veel zinnen vertaalde naar dingen die er nu zijn ... sprinkhanen die vuurspuwen = apaches zulke dingen enz ...

[ Bericht 4% gewijzigd door MouzurX op 05-07-2007 22:44:04 ]
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 5 juli 2007 @ 22:39:54 #239
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51183565
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Lol die tijd zal nooit aanbreken,, maar hoe herken je die jesus dan?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  donderdag 5 juli 2007 @ 22:53:31 #240
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51184060
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:30 schreef koningdavid het volgende:

[..]

De kerk verliest niet aanhang maar neemt ook drastisch toe. Niet in West-Europa nee, maar wel in de rest van de wereld. Vooral de evangelische kerken zijn in trek.
[..]

Getallen.
Wat een zaadsite.
Zyggie.
  donderdag 5 juli 2007 @ 22:56:42 #241
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51184192
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:30 schreef koningdavid het volgende:

[..]

[..]

Getallen.
Goh laten nou de net wat meer ontwikkelde mensen in west-europa zitten
En het is algemeen bekend dat je in bv de USA moet zeggen dat je gelovig bent, wil je een beetje carriere maken,, ik zit zelf nu met een 10 tal amerikanen in de klas, daarvan zijn er 2 (mormonen? zeg ik dat goed,, dus van die gekken die je over willen halen,, echt super irritant, maar hey ik ben niet gewelddadig anders zou ik ze allang inmekaar hebben geramd met hun gezeik) en de overige 8 feesten en genieten van 't leven dus denk dat die "cijfertjes"wat betreft usa een stuk lager liggen,, net als in de rest van de wereld overgings,, kijk naar zuid-amerika, daar is ook zogenaamd iedereen gelovig, kruisje om het nekje,, maar echt gelovig,, lol laat me niet lachen,, net als die mocro's die blowen en zuipen in NL, zullen ook wel allemaal zeggen dat ze Moslims zijn,, alleen maar om ergens bij te horen en niet uit de groep te willen vallen..
-the Dude-
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:03:36 #242
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51184460
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:53 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Wat een zaadsite.
vraag me ook af waar ze dat op baseren die getallen?? ik bedoel, mij is nooit wat gevraagd? dus hoe onderzoeken ze dat? aan de kerken vragen hoeveel leden ze hebben? lijkt me ook niet geheel de juiste manier.. beetje vreemd allemaal idd.... en vergeet niet, ondanks alles hebben die gekken nog steeds veel macht in de wereld en controleren nog steeds veel media, dus ze kunnen die propaganda naar buiten gooien wanneer ze willen,,, het steekt allemaal zo verrot in mekaar, De joden hadden et slim bekeken, tenminste beter goed gejat dan iets stoms zelf uitvinden niet,, beetje de ouwe godsdiensten gekopieerd, herschreven,, en toen kwam er een ander clubje wat de macht wilde hebben, dus die schreef weer zijn eigen versie de bijbel (net als het clubje van de moslims) ... het is allemaal zo duidelijk als wat, de waarheid is zo simpel,, misschien is dat wel het probleem, dat de waarheid te simpel is, en dat velen dat niet aankunnen en dus maar zielig, jah zielig hun godje blijven aanbidden, zelfs na 2007 jaar
-the Dude-
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:04:54 #243
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_51184522
Wat een kuttopic weer. Ga wat doen met je leven, ga naar buiten, ipv te discussieren over zaken waar je toch geen invloed op hebt.
pi_51184629
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:11 schreef McKillem het volgende:
Soms dient zich een discussie aan (op bijvoorbeeld werk of elders) dat over religie gaat. Ik laat dan vaak mijn ongezoute mening door de kamer vliegen ja.
Mensen reageren daar verschillend op. Ik heb mensen gehad die wegliepen en die ik nooit meer gesproken heb. Mensen die snel een ander discussiepunt aankaarten, of mensen gaan je negeren.
Sommigen vragen ook waarom, en kunnen dat dan wel weer respecteren. Dat moet ik er wel bij zeggen.
Ik kan me ook voorstellen dat gelovigen niet echt enthousiast reageren als je dit soort dingen zegt:
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:57 schreef McKillem het volgende:
Mensen die zeggen dat er nu dingen gebeuren die in de bijbel staan moeten ze eigenlijk ook neerschieten.
pi_51184856
quote:

[..]

Hoezo? Ik snap je niet helemaal.

Het christendom vind ik veruit het mooiste geloof, en ik kan er zowel rationeel als spiritueel volledig achter staan. Ik val in herhaling.
quote:
Poeh, eerlijk gezegd vind ik dit onmogelijke vragen om te beantwoorden. Hoe kan je uberhaupt een geloof kiezen als je 'niks weet' en niks hebt 'ervaren'? Lijkt mij onmogelijk.
quote:
Nou, Jezus had bij zijn eerste keer op Aarde al vrij bovennatuurlijke krachten en maakte daarmee een behoorlijke impact.

Dat zal bij zijn terugkomst niet anders zijn. Iedereen zal het merken.
pi_51184931
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:53 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Wat een zaadsite.
Die cijfers zijn van de World Christian Database. En die organisatie wordt alom gezien als de meest betrouwbare organisatie als het gaat om onderzoek naar religies. De gegevens worden gebruikt door media als Time, Newsweek, New York Times, etc.
pi_51185039
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:16 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Die cijfers zijn van de World Christian Database. En die organisatie wordt alom gezien als de meest betrouwbare organisatie als het gaat om onderzoek naar religies. De gegevens worden gebruikt door media als Time, Newsweek, New York Times, etc.
Vaak worden voor dit soort onderzoeken gegevens van kerken gebruikt, ik ken een aantal mensen die bij de kerk staan ingeschreven omdat ze zijn gedoopt of whatever - ze zijn echter niet meer gelovig. Die gegevens zijn dus niet echt accuraat.
pi_51185094
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:03 schreef DAMH het volgende:

[..]

vraag me ook af waar ze dat op baseren die getallen?? ik bedoel, mij is nooit wat gevraagd? dus hoe onderzoeken ze dat?
Het intelligentieniveau van dit topic is zojuist drastisch gedaald.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:03 schreef DAMH het volgende:
De joden hadden et slim bekeken, tenminste beter goed gejat dan iets stoms zelf uitvinden niet,, beetje de ouwe godsdiensten gekopieerd, herschreven,, en toen kwam er een ander clubje wat de macht wilde hebben, dus die schreef weer zijn eigen versie de bijbel (net als het clubje van de moslims) ... het is allemaal zo duidelijk als wat, de waarheid is zo simpel,, misschien is dat wel het probleem, dat de waarheid te simpel is, en dat velen dat niet aankunnen en dus maar zielig, jah zielig hun godje blijven aanbidden, zelfs na 2007 jaar
Jaja, de waarheid is zo simpel. In jouw hoofd wel ja.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:21:45 #249
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51185147
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:19 schreef Thomass het volgende:

[..]

Vaak worden voor dit soort onderzoeken gegevens van kerken gebruikt, ik ken een aantal mensen die bij de kerk staan ingeschreven omdat ze zijn gedoopt of whatever - ze zijn echter niet meer gelovig. Die gegevens zijn dus niet echt accuraat.
Tsja duwd als je de bijbel met al ze fantasie verhalen gelooft, sta ik er niet van te kijken dat je zulke sites ook gelooft beetje voor jezelf nadenken kan immers consequenties hebben
-the Dude-
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:27:48 #250
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51185407
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 23:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Het intelligentieniveau van dit topic is zojuist drastisch gedaald.
[..]

Jaja, de waarheid is zo simpel. In jouw hoofd wel ja.
nou, als de vraag zo simpel is, vertel me dan hoe ze dat doen?

Jepz, ik gebruik me hersenen die ik van me papa en mama heb gekregen (of zoals jij denkt door god zijn gegeven) zie je het patroon niet? wat zich al de gehele mensheid afspeelt, alles draait om geld en macht,, Om macht te vergaren moet je mensen kunnen sturen om vervolgens hun geld af te troggelen, zie die mooie kerkjes in zuid-europa (noorden waren ze wat gieriger ) die monniken hebben ze echt niet zelf gebouwd,,,

Jesus is al terug gekomen, alhoewel hijs nooit weggeweest de ouwe snoeperd,,, hijs terug gekomen in de vorm van een Bush etc(mensen met macht) ze laten dagelijks merken hoeveel kracht ze hebben
-the Dude-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')