abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51223922
Ik voel me gedemoniseerd.

Lieve Mona,

Ook vandaag heb ik weer met mijn Daf CF over de snelweg gereden met een snelhied van 85 km/h. Ben ik nu een lul?
pi_51228632
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 04:29 schreef RealZeus het volgende:
Ik voel me gedemoniseerd.
Kan ik me voorstellen, ik ken jou niet en oordeel ook niet over jou persoonlijk, misschien ben jij wel een van die weinige vrachtwagenchauffeurs die wel voor zijn werk staat en het ook goed doet. Maar ik zie gewoon dat heel veel vrachtwagenchauffeurs maling aan regels en andere (zwakkere) weggebruikers hebben. En ja, ook automobilisten kunnen assholes zijn, ik heb geen kleppen voor mijn ogen. Het gaat er mij om dat veel chauffeurs pas beseffen dat het gewicht van hun truck voor veel ernstiger schade en met name zwaar letsel of de dood kan veroorzaken dan personenauto's. En dan is het te laat.
Ik reageerde gisteren misschien te heftig, maar het gaat je niet in je kouwe kleren zitten als je iemand voor je ogen door een gehaktmolen ziet gaan. Misschien had hij vrouw en kinderen die nu een vader missen..
En ik geef trucks ook de ruimte als ze voor me naar links willen, maar het gebeurt ook regelmatig dat ik naast een truck zit en hij zonder richting aan te geven naar links komt terwijl ik er al naast zit. En dan niet per ongeluk, maar gewoon door drukken. En ik weet ook dat het irritant is als je 80 rijdt in zo'n ding en je moet afremmen omdat er iemand voor je langzamer rijdt. Ik weet ook dat het dan weer een tijd duurt voor je op snelheid bent en dat dat waardevolle tijd kost, maar is dat een ongeluk waard ?
Ik heb altijd veel respect gehad voor truckchauffeurs, maar de laatste maanden begint dat toch wel steeds minder te worden...maar als jij tot die weinige chaufeurs hoort die wel weten waar ze mee bezig zijn en ik heb je beledigd...sorry..
pi_51235641
Zoals ik al eerder postte, ook ik erger me aan "collega's" die er een zootje van maken.

Gisteren ook weer iemand zien stunten. Alles helde al achterover in zijn trailer en hij had maar één deur helemaal open, de andere deur rustte op de dockleveler. Zegt die bijgoochem:" Ik zal mijn luchtvering even omlaag doen."
Ik:"Ja, als je van je deur af moet moet je dat inderdaad even doen."
Hij:

En hij maakte wel meer fouten. Echt, sommige chauffeurs zijn te dom om te schijten. Maar inderdaad, als ik zie wat automobilisten aankloten denk ik wel eens: jullie vragen er ook om.

Of wat te denken van die kamikazepiloot ,die op zijn motor tussen mij en een mij inhalende vrachtwagen in kwam rijden. Ik ben de vluchtstrook maar op gegaan, één windvlaag of een beste spoorvorming waar de auto uit springt en het was:

Ik denk dat veel automobilisten nog niet half door hebben hoeveel van hun fouten door vrachtwagenschauffeurs opgelost worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door RealZeus op 07-07-2007 19:04:35 ]
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:13:20 #64
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_51236407
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:09 schreef longinus het volgende:
De meeste vrachtwagenchauffeurs rijden prima, er is alleen een gedeelte dat onderweg van alles doet behalve met het verkeer bezig zijn.
En dat inhalen moest echt verboden worden, ook het te dicht op elkaar rijden van vrachtauto's, hoe lullig het voor ze is maar het gevaar van die krengen dei vlak voor je van rijbaan veranderen om de rode achterkant van hun voorganger te verruilen voor een groene is veel te groot voor andere weggebruikers. Oww, gewone auto's rijden maken ook vaak een potje van de weg omdat ze iets sneller willen zijn, daarom ook alle file's.
Waarom kan het in andere landen, zoals Thailand, China, Japan, USA, enz. dan wel? Daar vind ook de meeste bevoorrading 's nachts plaats. Nu merk je wel wat voor een bekrompen land wij zijn, met onze 9 tot 6 mentaliteit... kijk naar Azie... qua 24 uurs economie (waar de meeste bedrijven zo prat op gaan) kunnen we nog heel erg veel leren van andere landen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle respect voor truckers, omdat zij er voor verantwoordelijk zijn dat onze economie ronddraait en dat ik mijn brood in den supermarkt kan kopen. Ik besef ook dat er genoeg idioten in bakken op 4 wielen rondrijden... We moeten elkaar gewoon op de weg het licht in de ogen gunnen... dan komt alles wel goed...
My mind is leaving, my body follows...
pi_51247707
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 17:41 schreef RealZeus het volgende:
Ik denk dat veel automobilisten nog niet half door hebben hoeveel van hun fouten door vrachtwagenschauffeurs opgelost worden.
Oh, maar dat geld andersom net zo goed. We kunnen ook gewoon stevig door karren in plaats van boven op de rem te gaan staan als zo'n lamlul hem er voor de zoveelste keer voor gooit of gewoon niet uitwijken als zo'n debiel dat ding van hem niet recht kan houden maar aangezien dat voor de automobilist altijd slecht zal uitpakken doen we dat toch liever wel.

We maken allemaal fouten, en we doen allemaal wel eens iets wat niet mag of wat gevaarlijk is, dus het is gewoon voor beide partijen prettig als men gewoon rekening met elkaar hield en dat geld inderdaad ook voor de automobilisten want die maken er soms een potje van.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 8 juli 2007 @ 02:44:26 #66
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_51251668
6baans snelwegen.. en een keep-your-lane system.. gewoon rechts en links er voorbij rossen..

Veel veiliger..
zo kunnen vracht auto's elkaar inhalen (als ze het nodig achten )
en kan de automobilist toch met 120 door tuffen. al is dat voor velen ook al VEEL ste snel..
  zondag 8 juli 2007 @ 09:31:22 #67
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51254201
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:34 schreef RealZeus het volgende:
Als ik dan als vrachtwagenchauffeur ook even mag zeiken op die graftakautomobilisten die er nog even voor duiken op het moment dat ik afrem voor een file:
als ik een vrachtwagen vol papier bij me heb sta ik niet zo snel stil. Derhalve verzoek ik de betreffende automobilisten om op een andere manier een einde aan hun leven te maken.

Oh, vrachtwagenchauffeurs die niet opletten en die te lui zijn om hun lading vast te sjorren: ga wat anders doen want jullie verknallen het voor de mensen die hun werk wel serieus nemen. (want , je gelooft het niet, die zijn er ook nog.)
Mensen die met een personenwagen voor aan afremmende vrachtwagen duiken zijn inderdaad lekker snugger bezig. Als ik op een file inrijd probeer ik in mijn rijstrook te blijven. Mocht er onverhoopt een tientonner aankomen in mijn binnenspiegel asap een vluchtroute zoeken, want met een personenwagen kan je nu eenmaal makkelijker manouvreren
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zondag 8 juli 2007 @ 11:47:13 #68
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51255797
quote:
Op zondag 8 juli 2007 09:31 schreef eNaSnI het volgende:
Mensen die met een personenwagen voor aan afremmende vrachtwagen duiken zijn inderdaad lekker snugger bezig.
Idd heel veel mensen snappen niet dat een vrachtwagen een vele langere remweg heeft dan een gewone auto
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51259276
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd heel veel mensen snappen niet dat een vrachtwagen een vele langere remweg heeft dan een gewone auto
Die mensen verdienen het dan ook om geplet te worden. Sorry dat ik het zeg, maar die lui kun je maar beter van de weg af hebben.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51259454
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:36 schreef Mach3 het volgende:

Ze rijden 80 en jij rijd 120 of zelfs nog harder gek he dat er dan wel eens een chauffeur kan denken hey een gaatje ik ga inhalen. 40 kilometer verschil is teveel of automobilisten moeten terug naar 100 of de beroepchauffeur mag 100 km gaan rijden. Minder gevaarlijke situaties die ontstaan omdat automobilisten geen ruimte bieden en lekker vaak bij een ander in zijn kont kruipen.

Gelukkig ligt het allemaal aan de beroepchauffeur .....
Je mag 80.... hoezo mag je denken 'ik ga even inhalen'? Blijf gewoon lekker op de rechterbaan, ook in de file.
  zondag 8 juli 2007 @ 14:35:50 #71
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51259573
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:24 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Die mensen verdienen het dan ook om geplet te worden. Sorry dat ik het zeg, maar die lui kun je maar beter van de weg af hebben.
Dat is wel erg hard zeker
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51259973
Automobilisten kunnen er anders ook wat van hoor.

Situatie:

Ik rij vanaf de A1 binnendoor naar lochem, achter een Susuki Alto (pak m beet een meter of 40 afstand).
Achter mij rijdt een wit busje al knipperend met zijn lichten.
Op een gegeven ogenblik haalt ie al toeterend in, nou ja lekker laten gaan, denk je dan nog.
Ook het Altotje moest het ontgelden, ook die werd al toeterend en gebarend gepasseerd.
En Jawel, busje vol in de remmen, Alto ook en Funky dus ook.
Gevolg, vriendin tegen de vooruit (lang leve ABS) trailer dwars over de weg (geen ABS) Funky het Altotje een halve meter korter gemaakt.
Tegenoverliggend verkeer vol in de remmen, want mijn trailer stond immers dwars over de weg.

Reden voor dit gedrag, Opa en Oma hadden bij het verlaten van de AH het witte busje geraakt en de bestuurder kwam verhaal halen.

Toen ik hem aansprak op zijn asociale rijgerag was zijn antwoord:
Maar met zoveel wielen kun je ook beter remmen
Hoe dom kun je dan zijn

Ik had er niet aan moeten denken dat de trailer geladen was geweest, dan waren de gevolgen echt niet te overzien
pi_51269192
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:35 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is wel erg hard zeker
Ja sorry, maar ik kan geen medelijden meer hebben met mensen die willens en wetens domme acties uit halen in het verkeer waarmee ze zichzelf en vooral anderen mee in gevaar brengen alleen omdat ze haast hebben en alleen maar aan zichzelf denken.
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:52 schreef funkyskunkie het volgende:
Toen ik hem aansprak op zijn asociale rijgerag was zijn antwoord:
Maar met zoveel wielen kun je ook beter remmen
Hoe dom kun je dan zijn
Dat meen je niet
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:07:21 #74
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51270163
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:35 schreef Demellie het volgende:

[..]

verbreding?! Maak maar een complete rijstrook alleen voor vrachtwagens en bussen (vangrails aan beiden kanten)... what can go wrong?!
Één klapband waardoor heel transporterend NL ineens stilstaat?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_51270501
Ik heb al zoon 1,5 jaar gewerkt als bijrijder, en het zijn toch echt vaak de leasebak rijders/sjonies.
Die denken alles te kunnen.
Of met invoegen, denken dat zoon tig tonner net zo hard remt als zijn eigen gebakje.
Mensen die hem nog even er voor drukken bij rotondes en niet in de gaten hebben wat de schrik reactie als gevolgen kan hebben.
Eigenlijk zou het verplicht moeten zijn voor iedereen die B wil halen om week lang met een vrachtwagen chauffeur mee te rijden.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:27:56 #76
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51270930
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:16 schreef Geerd het volgende:
Eigenlijk zou het verplicht moeten zijn voor iedereen die B wil halen om week lang met een vrachtwagen chauffeur mee te rijden.
En dan ook meteen even andersom
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_51272390
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:27 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

En dan ook meteen even andersom
Wat dan kun je zelf niet schakelen ofzo?
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:33:21 #78
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51277869
En dan zit de weg nog vol met van die wonderpolen. Je weet wel, die lui die "alles beter en goedkoper kunnen" da Nederlanders. Diploma's en certificeringen hebben ze niet nodig. Wel nog te stom om uit hun ogen te kijken terwijl ze de wet aan hun laars lappen.

Kutpolen
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 9 juli 2007 @ 01:28:18 #79
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_51279059
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
En dan zit de weg nog vol met van die wonderpolen. Je weet wel, die lui die "alles beter en goedkoper kunnen" da Nederlanders. Diploma's en certificeringen hebben ze niet nodig. Wel nog te stom om uit hun ogen te kijken terwijl ze de wet aan hun laars lappen.

Kutpolen
Daar zijn de meeste bedrijven al aardig van afgestapt hoor
(motor swaps etc.. you know!)
pi_51279143
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
En dan zit de weg nog vol met van die wonderpolen. Je weet wel, die lui die "alles beter en goedkoper kunnen" da Nederlanders. Diploma's en certificeringen hebben ze niet nodig. Wel nog te stom om uit hun ogen te kijken terwijl ze de wet aan hun laars lappen.

Kutpolen
Gelukig jatten die lui alles wat los en vast zit.Paar verhalen die de ronde doen over die "fijne" Oostblok-collega's in dienst bij Nederlandse bedrijven:

- Trailer gaat vrijdag op aluminium wielen naar Polen en komt met stanbdaard wielen terug.

- Oostblokker krijgt een MAN TGA mee. Na het weekend krijgt hij pech. De mpnteur die er bij kwam keek toch raar uit zijn ogen toen hij de cabine kantelde en daar een oud blok van een MAN F2000 Commander aan trof. Hadden ze even in het weekend een blok overgezet.

- Bulktrailers waar ineens de slangen en de losbocht van verdwenen zijn.

Dus die zijn binnenkort wel weer weg.
  maandag 9 juli 2007 @ 11:35:33 #81
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51285187
Transportbedrijf Vos leverde veel aan DSM. Totdat Vos polen in dienst begon te nemen. Toen zei DSM "die polen hebben geen benodigde papieren, dus niet meer doen he Vos". Vos bleef echter polen op de vrachtwagen zetten. Toen zei DSM "geen papieren geen werk" en nu mag Vos niet meer werken voor DSM
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51285688
..

[ Bericht 99% gewijzigd door rival op 09-07-2007 11:50:31 ]
pi_51291578
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
Transportbedrijf Vos leverde veel aan DSM. Totdat Vos polen in dienst begon te nemen. Toen zei DSM "die polen hebben geen benodigde papieren, dus niet meer doen he Vos". Vos bleef echter polen op de vrachtwagen zetten. Toen zei DSM "geen papieren geen werk" en nu mag Vos niet meer werken voor DSM
Niet alleen bij DSM is Vos niet meer welkom. Een vriend van mij werkt ook bij een trnapsortbedrijf dat met bulkauto's rijdt en sinds Vos Polen in dienst heeft hebben ze er heel veel werk bij gekregen.

Het gaat niet voor niets slecht met Vos.
pi_51291683
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:35 schreef Demellie het volgende:

[..]

verbreding?! Maak maar een complete rijstrook alleen voor vrachtwagens en bussen (vangrails aan beiden kanten)... what can go wrong?!
En hoe regel je dan de afslagen ?
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_51292281
Ik stem voor een "vrachwagenchauffeurentopic" zodat iedereen ook een keer DIE kant van de verhalen kan lezen.
  maandag 9 juli 2007 @ 15:12:36 #86
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51292386
Dat is er, in PTA ergens.
pi_51293235
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:49 schreef Jodocus1 het volgende:

[..]

En hoe regel je dan de afslagen ?
ik zei ook niet dat het een waterdicht plan was
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_51293800
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:08 schreef Battle_Bunny het volgende:
Ik stem voor een "vrachwagenchauffeurentopic" zodat iedereen ook een keer DIE kant van de verhalen kan lezen.
Nee, dat kan niet, want we zijn allemaal analfbeten die al rokend en kofiiezettend zich een weg banen over de wegen. Slingerend uiteraard, want natuurlijk moet er af en toe ook even gekeken worden naar die playmate van de maand die in haar blote doos de achterwand van de cabine siert. Verder moeten we ook nog even de laatste cd van Hnk Wijngaard in de cdspeler stoppen en daarnaast moeten we nog even bellen, onderwijl we de vrachtwagen vanaf de linkerbaan zo voor die luxewagen langs knallen teneinde de uitvoegstrook naar het pompstation te bereiken want het is weer tijd voor een balletje mayo. Die behaarde bierbuik onder dat te korte hempje moet wel in shape blijven natuurlijk.

Want ja, zo zijn alle vrachtwagenchauffeurs. Allemaal te dom om te schijten.

pi_51294522
waar de fuck slaat die topic naam nou weer op...
weet je hoe fucking irritant die personenautomobilisten zijn?? nou geloof die kunnen gvd echt geen auto rijden.. zitten ff een paar maandjes op les en roepen kijk mij, ik kan auto rijden... denk dus wel dat iemand die dat voor z'n beroep doet er dus ff heel wat meer verstand van heeft.. en het ergste is nog als je es op die fiets gaat, je krijgt nergens fucking voorang en als je het wel neemt en zo'n auto vollop op de remmen moet omdat ie te hard rijd, begint ie vervolgens weer te kankeren en heb je weer een knokpartij midden op de weg..
pi_51294914
je moeder is een vrachtwagenchauffeur haeuhauehauaheuaeuaheuaheh fafsdfasDFD
pi_51295146
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:26 schreef Sok41 het volgende:
je moeder is een vrachtwagenchauffeur haeuhauehauaheuaeuaheuaheh fafsdfasDFD
neej me pa wel mongool..
  maandag 9 juli 2007 @ 16:33:55 #92
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51295220
quote:
Op maandag 9 juli 2007 01:28 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Daar zijn de meeste bedrijven al aardig van afgestapt hoor
(motor swaps etc.. you know!)



Er rijden momenteel nog maar 2500 van die pleurispolen rond in Nederland. En in Polen zelf komen ze er momenteel 30000 te kort, dus dat lost zichzelf wel weer op.
pi_51295542
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:32 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

neej me pa wel mongool..
Haha, ja ik postte alleen even op hetzelfde niveau van dit topic
  maandag 9 juli 2007 @ 16:56:09 #94
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51296120
kostte zeker niet veel moeite.
  maandag 9 juli 2007 @ 16:58:47 #95
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51296232
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:33 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]




Er rijden momenteel nog maar 2500 van die pleurispolen rond in Nederland. En in Polen zelf komen ze er momenteel 30000 te kort, dus dat lost zichzelf wel weer op.
Helaas verdienen die pleurispolen hier toch nog steeds meer dan bij hun in de rimboe?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51296234
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:56 schreef TheThirdMark het volgende:
kostte zeker niet veel moeite.
Och jee !
pi_51297497
Er is er weer één gekanteld op de A15, hoe verrassend en dat terwijl er een mooie dure Betuwe route naast ligt waar mensen hun huizen voor uitgezet zijn... jammer dat ie niet gebruikt wordt.

Zal wel weer de zoveelste achterlijke debiel zijn die zonodig moest inhalen en een ruk aan zijn stuur gaf omdat er toch nog een autootje naast reed.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51297677
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:31 schreef BobbyB het volgende:
Er is er weer één gekanteld op de A15, hoe verrassend en dat terwijl er een mooie dure Betuwe route naast ligt waar mensen hun huizen voor uitgezet zijn... jammer dat ie niet gebruikt wordt.

Zal wel weer de zoveelste achterlijke debiel zijn die zonodig moest inhalen en een ruk aan zijn stuur gaf omdat er toch nog een autootje naast reed.
Ik denk het ook, het is allemaal tuig. Laat ze maar mooi stoppen met werken.Daar heeft iedereen profijt van.

Kortizchtig zijn is leuk, maar jij hebt een betonnen plaat voor je kop, kneus.
pi_51297931
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:38 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik denk het ook, het is allemaal tuig. Laat ze maar mooi stoppen met werken.Daar heeft iedereen profijt van.

Kortizchtig zijn is leuk, maar jij hebt een betonnen plaat voor je kop, kneus.
Ik zie het anders bijna dagelijks gebeuren. Vrachtwagen rijdt achter collega, hij wil inhalen, maar kan niet, rijdt vervolgens bijna boven op collega en geeft vervolgens een flinke ruk aan het stuur zodat ie kan inhalen.

Ik snap overigens niet waarom jij iedere opmerking over vrachtwagen chauffeurs meteen persoonlijk opvat en er meteen zo heetgebakerd er op reageert (Ik wil niet eens weten hoe jij je agressie in je truckje uit, hopelijk niet zo erg als hier). Als iemand loopt te zeiken over automobilisten ga ik daar toch ook niet op zo'n manier op in? Voel je je aangesproken of zo?

Ik zeg ook verder helemaal nergens dat ze moeten stoppen met werken of dat het allemaal tuig is (ff topic doorlezen met mijn posts?), ik zeg alleen dat ze eens moeten leren rijden, de meesten dan. Dat jij je blijkbaar aangesproken voelt snap ik echt niet tenzij je je natuurlijk ergens van bewust bent...
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 9 juli 2007 @ 18:07:57 #100
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51298404
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:38 schreef RealZeus het volgende:
Ik denk het ook, het is allemaal tuig. Laat ze maar mooi stoppen met werken.Daar heeft iedereen profijt van.
Eensch!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 9 juli 2007 @ 19:21:28 #101
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51300748
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:06 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat dan kun je zelf niet schakelen ofzo?
Volgens mij snappen vrachtwagenchauffeurs (groot, lomp, uitzichtloos) ook niet altijd hoe ze zich t.o.v. automobilisten (klein, kwetsbaar) op moeten stellen of denken dat het recht van de sterkste ook een verkeersregel is
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  maandag 9 juli 2007 @ 20:38:37 #102
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51303219
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:21 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Volgens mij snappen vrachtwagenchauffeurs (groot, lomp, uitzichtloos) ook niet altijd hoe ze zich t.o.v. automobilisten (klein, kwetsbaar) op moeten stellen of denken dat het recht van de sterkste ook een verkeersregel is
.... Alle vrachtwagenchauffeurs zijn per definite ook gewone automobilisten.. Dus ze weten beter dan een ander hoe het moet.

En ja, ook hier heb je debielen tussen zitten. Maar %ueel gezien lang niet zoveel als bij gewone sjonnies.
pi_51313335
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:48 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik zie het anders bijna dagelijks gebeuren. Vrachtwagen rijdt achter collega, hij wil inhalen, maar kan niet, rijdt vervolgens bijna boven op collega en geeft vervolgens een flinke ruk aan het stuur zodat ie kan inhalen.

Ik snap overigens niet waarom jij iedere opmerking over vrachtwagen chauffeurs meteen persoonlijk opvat en er meteen zo heetgebakerd er op reageert (Ik wil niet eens weten hoe jij je agressie in je truckje uit, hopelijk niet zo erg als hier). Als iemand loopt te zeiken over automobilisten ga ik daar toch ook niet op zo'n manier op in? Voel je je aangesproken of zo?

Ik zeg ook verder helemaal nergens dat ze moeten stoppen met werken of dat het allemaal tuig is (ff topic doorlezen met mijn posts?), ik zeg alleen dat ze eens moeten leren rijden, de meesten dan. Dat jij je blijkbaar aangesproken voelt snap ik echt niet tenzij je je natuurlijk ergens van bewust bent...
Nee, ik probeer het allemaal wel netjes en veilig te doen, maar ik word er een beetje schijtziek van dat je in al jouw posts loopt af te geven op alle chauffeurs en beweert dat de meeste niet kunnen rijden. De meeste kunnen dat volgens mij juist prima alleen zitten er een paar van die randjosti's tussen die per direct hun rijbewijs in mogen leveren. Ik heb vaker last van personenauto's dan van vrachtwagens. En dat was ook al zo toen ik alleen nog maar mijn B-rijbewijs had.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 03:09:21 #104
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_51313612
mekkeraars over die 5kmh verschil..
"kan hij er evengoed achter blijven! zo'n verschil is het niet!"

uhu.. en de internationale chauffeurs dan?
ff voorhet gemak ze rijden 10uur.. toch 50km meer per dag dan normaal.
en dan x5 of 6.. is 250/300km per week
en ja dat is een verschil...

Ik maak me er niet zo druk om hoor. laat ze inhalen.. vind het natuurlijk wel klote dat ik dan gas los moet laten.. of zelfs remmen.. (want.. ja ik moet toegeven. tis meeestal knipper. en hupsa naar links)

maar goed.. tis meestal maar max 1 minuut dat ze bezig zijn met inhalen..

jullie denken allemaal dat het zoooo'n verschil maakt qua snelheid en de duur van je rit.

Keep in mind.. chauffeurs rijden meestal ook ook hele strakke planning
File's worden niet veroorzaakt door die chauffeurs..
eerder door die paupers die onder de 120 rijden. en het verekken om naar rechts tegaan omdat ze 200m verderop een vrachtauto zien.
en dan gaan de mensen die zich daar aan ergeren er strak op rijden.. en dan remt (vermindert iig vaart) die gene voor hun voor iets. en dan schrikt meneer de bumperklever zich... en die daar achter schrikt nog meer..
Komt er dus op neer dat de hele zwikje telkens langzamer gaat rijden wat dus resulteert in een file..
Same met weg rijden..
iedereen wil "ruimte" voor zich hebben voordat ie gas geeft.
aka. duurt dus eeuwen voordat alles weer op gang is..

[ Bericht 7% gewijzigd door Devilnl op 10-07-2007 03:15:14 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 06:42:20 #105
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51314510
Dus files ontstaan door bumperkleven en asociaal harder rijden dan max toegestaan
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_51315642
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 02:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, ik probeer het allemaal wel netjes en veilig te doen, maar ik word er een beetje schijtziek van dat je in al jouw posts loopt af te geven op alle chauffeurs en beweert dat de meeste niet kunnen rijden. De meeste kunnen dat volgens mij juist prima alleen zitten er een paar van die randjosti's tussen die per direct hun rijbewijs in mogen leveren. Ik heb vaker last van personenauto's dan van vrachtwagens. En dat was ook al zo toen ik alleen nog maar mijn B-rijbewijs had.
Ik geef anders ook vaak genoeg af op andere automobilisten en ik maak zelf ook fouten... maar daar gaat dit topic niet over. Okee, misschien zijn niet de meeste chauffeurs zo debiel, maar een groot aantal wel... maar goed, dat is het zelfde verhaal als bijvoorbeeld goede en slechte Marokkanen. Er zijn genoeg Marokkanen die zich wel gedragen, alleen die kleine groep criminelen verpest het voor de grote meute omdat ze opvallen en zo is dat ook voor vrachtwagenchauffeurs, lease-rijders, Golf rijders, motoren etc. Je moet het niet te persoonlijk opvatten. Als jij het naar jouw idee goed doet, is dat dan toch okee? Laat anderen dan maar lekker zeiken op je collega's die het niet goed doen. Jij doet het netjes zeg je, dus moet jij je er niks van aantrekken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51323600
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 06:42 schreef eNaSnI het volgende:
Dus files ontstaan door bumperkleven en asociaal harder rijden dan max toegestaan
Ja, dat klopt.


Ik zal het proberen uit te leggen. Een mens heeft een reactietijd van een seconde.
Als iemand remt duurt het een seconde voor de volgende remt, diegene moet, als hij er dicht op zit dus harder remmen.
De volgende heeft ook die 1 sec reactietijd en moet weer harder remmen dan zijn voorganger, de volgende remt nog wat harder en aan het eind staan ze stil.

Je hebt wel eens van die files die uit het niets lijken te ontstaan, nou , dat is dus de oorzaak.
pi_51323739
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:55 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.


Ik zal het proberen uit te leggen. Een mens heeft een reactietijd van een seconde.
Als iemand remt duurt het een seconde voor de volgende remt, diegene moet, als hij er dicht op zit dus harder remmen.
De volgende heeft ook die 1 sec reactietijd en moet weer harder remmen dan zijn voorganger, de volgende remt nog wat harder en aan het eind staan ze stil.

Je hebt wel eens van die files die uit het niets lijken te ontstaan, nou , dat is dus de oorzaak.
klopt, en als die eerste gewoon naar rechts ging ipv remmen, dan was er geen file

en die seconde stomme meeprater

weet je bijvoorbeeld ook dat een oplettend iemand al binnen 0.2 seconde kan reageren op wat hij ziet? (was bij discovery zelfs laatst, er gingen lampjes branden en dan moest die gast er op slaan, binnen 0.3 seconde nadat de lamp aan ging raakte hij het doel!
pi_51325659
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:59 schreef rival het volgende:

[..]

klopt, en als die eerste gewoon naar rechts ging ipv remmen, dan was er geen file

en die seconde stomme meeprater

weet je bijvoorbeeld ook dat een oplettend iemand al binnen 0.2 seconde kan reageren op wat hij ziet? (was bij discovery zelfs laatst, er gingen lampjes branden en dan moest die gast er op slaan, binnen 0.3 seconde nadat de lamp aan ging raakte hij het doel!


Ja, een oplettend iemand zal inderdaad een kortere reactietijd hebben. Maar jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde automobilist overal mee bezig behalve met het verkeer. Dus dan zal die seconde wel aardig kloppen.
pi_51325736
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 03:09 schreef Devilnl het volgende:
mekkeraars over die 5kmh verschil..
"kan hij er evengoed achter blijven! zo'n verschil is het niet!"

uhu.. en de internationale chauffeurs dan?
ff voorhet gemak ze rijden 10uur.. toch 50km meer per dag dan normaal.
en dan x5 of 6.. is 250/300km per week
en ja dat is een verschil...
ja dat is wel een verschil op een rit van 2500 kilomter (int) NIET DUS dus wat ijl je nou?

50 km per dag meer? hoezo dat? kunnen ze na het inhalen van 1 trage die 5 kilomter winst erin houden? nee want dan komt de volgende vrachtwagen die wel goed begrenst is alweer voor hem!
pi_51325761
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:57 schreef RealZeus het volgende:

[..]



Ja, een oplettend iemand zal inderdaad een kortere reactietijd hebben. Maar jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde automobilist overal mee bezig behalve met het verkeer. Dus dan zal die seconde wel aardig kloppen.
dat klopt bij de meeste mensen ja!

wanneer ik netjes 120 rij zal dat zelfs wel 3 seconde zijn bij wijze van!


maar als ik kleef bij iemand, dan is dat dus echt geen seconde!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:22:11 #112
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51328391
Nog los van of vrachtwagens nou wel of niet veel ongelukken veroorzaken per gereden kilometer, de impact is wel altijd van die aard dat meteen een halve of hele snelweg vast staat.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51329629
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nog los van of vrachtwagens nou wel of niet veel ongelukken veroorzaken per gereden kilometer, de impact is wel altijd van die aard dat meteen een halve of hele snelweg vast staat.
En als het een ongeluk is met een personen auto is deze + inzittenden er bijna altijd slecht aan toe.
Maar dat doet er allemaal niet toe, ze veroorzaken minder ongelukken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:38:40 #114
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51331087
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:07 schreef towncar het volgende:
Vanmorgen weer een auto geplet zien worden op de A20 door zo'n multitonner met een 'chauffeur' er in die zat te slapen en niet zag dat alles voor hem stil stond...wanneer komen er nou eens echte chauffeurs op die dingen te rijden..?
Wat een hypocriet gelul, alsof personenauto wankers zo goed in het verkeer zijn. Tuurlijk je eigen regels maken, tering hard rijden, geen knipperlicht gebruiken, op vakantie gaan en 20 uur gaan rijden (want dat mag gewoon ook al ben je een rijdend gevaar. 1 keer in een jaar een caravan terwijl je, je fiets niet eens kan parkeren.
Dat zijn echte chauffeurs.
When nothing goes right . . . go left.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:58:16 #115
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51333814
Een personenauto wanker lekt geen benzeen op de randweg Eindhoven waardoor het hele verkeer stilgelegd wordt.

Aan vrachtwagenchauffeurd mogen derhalve best wat striktere regels opgelegd worden. En als je sommige van die paupers af en toe ziet, denk je ook van "nou, die heeft het warm water ook niet uitgevonden".
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:12:15 #116
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51334284
Regels voor chauffeurs zijn strikt genoeg. En sommige paupers in personenauto's hadden hun brommercertificaat niet eens mogen halen.
When nothing goes right . . . go left.
  woensdag 11 juli 2007 @ 02:30:33 #117
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_51348837
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:59 schreef rival het volgende:

[..]

ja dat is wel een verschil op een rit van 2500 kilomter (int) NIET DUS dus wat ijl je nou?

50 km per dag meer? hoezo dat? kunnen ze na het inhalen van 1 trage die 5 kilomter winst erin houden? nee want dan komt de volgende vrachtwagen die wel goed begrenst is alweer voor hem!
Je snapt het niet echt he?
Maar iig daarom halen ze die andere ook in!
(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)

Maar iig ik rij altijd! tehard.. 150-160.. en ik hoef nooit teremmen vaag genoeg.. als ik per enkele rit op de snelweg (over zo'n 120km lengte) 1x moet remmen is het al veel..
Meestal zie ik het aankomen van.. oh die gaat zo inhalen. gas los.. en dan rij ik netjes de snelheid van de voorganger..
Dusss.. de hardrijders veroorzaken het ook niet altijd.. Zoals die andere gast al aangaf..
Het zijn de bumper klevers. en niets anders..

(PS ik rij hard omdat ik dan A.. wakker blijf (in het begin altijd netjes 120 gereden.. en 3x half in slaap gepleurt onder het rijden (voornamelijk na een nacht dienst..) dus da's een no-go)
sinds ik harder rij.. geen problemen.. meer lawaai.. meer attentie vereist op de weg. en ben 15minuten eerder thuis =])
okay. het kost meer brandstof.. Okayy de boete is hoog. maar dat boeit me niet zo heel erg, inslaap flikkeren onder het rijden. en dan wakker schrikken vind ik veel erger & gevaarlijker.. dus.. beetje afwegen..
ying yang.. win win.... you know!
.. dus morraal ridders.. toedeledokie

[ Bericht 5% gewijzigd door Devilnl op 11-07-2007 02:37:16 ]
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:47:09 #118
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_51351939
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 02:30 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Je snapt het niet echt he?
Maar iig daarom halen ze die andere ook in!
(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)
Klinkt leuk he, die theorie??
Don't let my username fool you...
pi_51351989
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 02:30 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Je snapt het niet echt he?
Maar iig daarom halen ze die andere ook in!
(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)

Maar iig ik rij altijd! tehard.. 150-160.. en ik hoef nooit teremmen vaag genoeg.. als ik per enkele rit op de snelweg (over zo'n 120km lengte) 1x moet remmen is het al veel..
Meestal zie ik het aankomen van.. oh die gaat zo inhalen. gas los.. en dan rij ik netjes de snelheid van de voorganger..
Dusss.. de hardrijders veroorzaken het ook niet altijd.. Zoals die andere gast al aangaf..
Het zijn de bumper klevers. en niets anders..

(PS ik rij hard omdat ik dan A.. wakker blijf (in het begin altijd netjes 120 gereden.. en 3x half in slaap gepleurt onder het rijden (voornamelijk na een nacht dienst..) dus da's een no-go)
sinds ik harder rij.. geen problemen.. meer lawaai.. meer attentie vereist op de weg. en ben 15minuten eerder thuis =])
okay. het kost meer brandstof.. Okayy de boete is hoog. maar dat boeit me niet zo heel erg, inslaap flikkeren onder het rijden. en dan wakker schrikken vind ik veel erger & gevaarlijker.. dus.. beetje afwegen..
ying yang.. win win.... you know!
.. dus morraal ridders.. toedeledokie
Ik moest ooit een keer terug van Groningen naar huis (2 uur rijden) om 2 uur 's nachts en heb toen ook gewoon 140 gereden omdat ik toen veel alerter was... ik had zo iets, dan geven ze me maar een boete.

En inderdaad, je ziet veel hardrijders die gewoon ontzettend goed inzicht hebben in het verkeer. Gas terug nemen als ze een vrachtwagen of iemand anders langzaam zien rijden, velen houden zelfs rekening met auto's die achter vrachtwagens rijden en geeft die de ruimte... en vaak komen sommige ook met een vaart aanrijden die vervolgens gewoon netjes afstand houden.

Gisteren zag ik er weer twee op elkaar knallen. Hard reden ze niet, hooguit 80 want er was file... maar gewoon omdat sjonnie (het was zo'n Golf figuur, alleen had ie geen geld voor een Golf, dus reed ie in een Polo) vlak achter zijn voorganger zat en die voorganger moest remmen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51355054
als het alleen inhalen is OP EEN VEILIGE MANIER, dan zal ik er ook niet echt wakker van liggen, maar omdat er zoveel ongelukken van komen, wat mij dus wakker hield, omdat ik er lichamelijk klachten van over gehouden heb, lig ik er dus wel wakker van!!!

Nou is het verkeer al zo onveilig als de pest, we moeten allemaal gewoon wat normaler gaan rijden en niet alsof we gezellig in een F1 wagen zitten!!
Don't blame me, it's a hardware problem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')