Kan ik me voorstellen, ik ken jou niet en oordeel ook niet over jou persoonlijk, misschien ben jij wel een van die weinige vrachtwagenchauffeurs die wel voor zijn werk staat en het ook goed doet. Maar ik zie gewoon dat heel veel vrachtwagenchauffeurs maling aan regels en andere (zwakkere) weggebruikers hebben. En ja, ook automobilisten kunnen assholes zijn, ik heb geen kleppen voor mijn ogen. Het gaat er mij om dat veel chauffeurs pas beseffen dat het gewicht van hun truck voor veel ernstiger schade en met name zwaar letsel of de dood kan veroorzaken dan personenauto's. En dan is het te laat.quote:
Waarom kan het in andere landen, zoals Thailand, China, Japan, USA, enz. dan wel? Daar vind ook de meeste bevoorrading 's nachts plaats. Nu merk je wel wat voor een bekrompen land wij zijn, met onze 9 tot 6 mentaliteit... kijk naar Azie... qua 24 uurs economie (waar de meeste bedrijven zo prat op gaan) kunnen we nog heel erg veel leren van andere landen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:09 schreef longinus het volgende:
De meeste vrachtwagenchauffeurs rijden prima, er is alleen een gedeelte dat onderweg van alles doet behalve met het verkeer bezig zijn.
En dat inhalen moest echt verboden worden, ook het te dicht op elkaar rijden van vrachtauto's, hoe lullig het voor ze is maar het gevaar van die krengen dei vlak voor je van rijbaan veranderen om de rode achterkant van hun voorganger te verruilen voor een groene is veel te groot voor andere weggebruikers. Oww, gewone auto's rijden maken ook vaak een potje van de weg omdat ze iets sneller willen zijn, daarom ook alle file's.
Oh, maar dat geld andersom net zo goed. We kunnen ook gewoon stevig door karren in plaats van boven op de rem te gaan staan als zo'n lamlul hem er voor de zoveelste keer voor gooit of gewoon niet uitwijken als zo'n debiel dat ding van hem niet recht kan houden maar aangezien dat voor de automobilist altijd slecht zal uitpakken doen we dat toch liever wel.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:41 schreef RealZeus het volgende:
Ik denk dat veel automobilisten nog niet half door hebben hoeveel van hun fouten door vrachtwagenschauffeurs opgelost worden.
Mensen die met een personenwagen voor aan afremmende vrachtwagen duiken zijn inderdaad lekker snugger bezig. Als ik op een file inrijd probeer ik in mijn rijstrook te blijven. Mocht er onverhoopt een tientonner aankomen in mijn binnenspiegel asap een vluchtroute zoeken, want met een personenwagen kan je nu eenmaal makkelijker manouvrerenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:34 schreef RealZeus het volgende:
Als ik dan als vrachtwagenchauffeur ook even mag zeiken op die graftakautomobilisten die er nog even voor duiken op het moment dat ik afrem voor een file:
als ik een vrachtwagen vol papier bij me heb sta ik niet zo snel stil. Derhalve verzoek ik de betreffende automobilisten om op een andere manier een einde aan hun leven te maken.
Oh, vrachtwagenchauffeurs die niet opletten en die te lui zijn om hun lading vast te sjorren: ga wat anders doen want jullie verknallen het voor de mensen die hun werk wel serieus nemen. (want , je gelooft het niet, die zijn er ook nog.)
Idd heel veel mensen snappen niet dat een vrachtwagen een vele langere remweg heeft dan een gewone autoquote:Op zondag 8 juli 2007 09:31 schreef eNaSnI het volgende:
Mensen die met een personenwagen voor aan afremmende vrachtwagen duiken zijn inderdaad lekker snugger bezig.
Die mensen verdienen het dan ook om geplet te worden.quote:Op zondag 8 juli 2007 11:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd heel veel mensen snappen niet dat een vrachtwagen een vele langere remweg heeft dan een gewone auto
Je mag 80.... hoezo mag je denken 'ik ga even inhalen'? Blijf gewoon lekker op de rechterbaan, ook in de file.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:36 schreef Mach3 het volgende:
Ze rijden 80 en jij rijd 120 of zelfs nog harder gek he dat er dan wel eens een chauffeur kan denken hey een gaatje ik ga inhalen. 40 kilometer verschil is teveel of automobilisten moeten terug naar 100 of de beroepchauffeur mag 100 km gaan rijden. Minder gevaarlijke situaties die ontstaan omdat automobilisten geen ruimte bieden en lekker vaak bij een ander in zijn kont kruipen.
Gelukkig ligt het allemaal aan de beroepchauffeur .....
Dat is wel erg hard zekerquote:Op zondag 8 juli 2007 14:24 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Die mensen verdienen het dan ook om geplet te worden.Sorry dat ik het zeg, maar die lui kun je maar beter van de weg af hebben.
Ja sorry, maar ik kan geen medelijden meer hebben met mensen die willens en wetens domme acties uit halen in het verkeer waarmee ze zichzelf en vooral anderen mee in gevaar brengen alleen omdat ze haast hebben en alleen maar aan zichzelf denken.quote:
Dat meen je nietquote:Op zondag 8 juli 2007 14:52 schreef funkyskunkie het volgende:
Toen ik hem aansprak op zijn asociale rijgerag was zijn antwoord:
Maar met zoveel wielen kun je ook beter remmen![]()
Hoe dom kun je dan zijn![]()
Één klapband waardoor heel transporterend NL ineens stilstaat?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:35 schreef Demellie het volgende:
[..]
verbreding?! Maak maar een complete rijstrook alleen voor vrachtwagens en bussen (vangrails aan beiden kanten)... what can go wrong?!
En dan ook meteen even andersomquote:Op zondag 8 juli 2007 21:16 schreef Geerd het volgende:
Eigenlijk zou het verplicht moeten zijn voor iedereen die B wil halen om week lang met een vrachtwagen chauffeur mee te rijden.
Daar zijn de meeste bedrijven al aardig van afgestapt hoorquote:Op maandag 9 juli 2007 00:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
En dan zit de weg nog vol met van die wonderpolen. Je weet wel, die lui die "alles beter en goedkoper kunnen" da Nederlanders. Diploma's en certificeringen hebben ze niet nodig. Wel nog te stom om uit hun ogen te kijken terwijl ze de wet aan hun laars lappen.
Kutpolen![]()
Gelukig jatten die lui alles wat los en vast zit.Paar verhalen die de ronde doen over die "fijne" Oostblok-collega's in dienst bij Nederlandse bedrijven:quote:Op maandag 9 juli 2007 00:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
En dan zit de weg nog vol met van die wonderpolen. Je weet wel, die lui die "alles beter en goedkoper kunnen" da Nederlanders. Diploma's en certificeringen hebben ze niet nodig. Wel nog te stom om uit hun ogen te kijken terwijl ze de wet aan hun laars lappen.
Kutpolen![]()
Niet alleen bij DSM is Vos niet meer welkom. Een vriend van mij werkt ook bij een trnapsortbedrijf dat met bulkauto's rijdt en sinds Vos Polen in dienst heeft hebben ze er heel veel werk bij gekregen.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
Transportbedrijf Vos leverde veel aan DSM. Totdat Vos polen in dienst begon te nemen. Toen zei DSM "die polen hebben geen benodigde papieren, dus niet meer doen he Vos". Vos bleef echter polen op de vrachtwagen zetten. Toen zei DSM "geen papieren geen werk" en nu mag Vos niet meer werken voor DSM![]()
En hoe regel je dan de afslagen ?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:35 schreef Demellie het volgende:
[..]
verbreding?! Maak maar een complete rijstrook alleen voor vrachtwagens en bussen (vangrails aan beiden kanten)... what can go wrong?!
Nee, dat kan niet, want we zijn allemaal analfbeten die al rokend en kofiiezettend zich een weg banen over de wegen. Slingerend uiteraard, want natuurlijk moet er af en toe ook even gekeken worden naar die playmate van de maand die in haar blote doos de achterwand van de cabine siert. Verder moeten we ook nog even de laatste cd van Hnk Wijngaard in de cdspeler stoppen en daarnaast moeten we nog even bellen, onderwijl we de vrachtwagen vanaf de linkerbaan zo voor die luxewagen langs knallen teneinde de uitvoegstrook naar het pompstation te bereiken want het is weer tijd voor een balletje mayo. Die behaarde bierbuik onder dat te korte hempje moet wel in shape blijven natuurlijk.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:08 schreef Battle_Bunny het volgende:
Ik stem voor een "vrachwagenchauffeurentopic" zodat iedereen ook een keer DIE kant van de verhalen kan lezen.
neej me pa wel mongool..quote:Op maandag 9 juli 2007 16:26 schreef Sok41 het volgende:
je moeder is een vrachtwagenchauffeur haeuhauehauaheuaeuaheuaheh fafsdfasDFD
quote:Op maandag 9 juli 2007 01:28 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Daar zijn de meeste bedrijven al aardig van afgestapt hoor
(motor swaps etc.. you know!)
Helaas verdienen die pleurispolen hier toch nog steeds meer dan bij hun in de rimboe?quote:Op maandag 9 juli 2007 16:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Er rijden momenteel nog maar 2500 van die pleurispolen rond in Nederland. En in Polen zelf komen ze er momenteel 30000 te kort, dus dat lost zichzelf wel weer op.
Och jee !quote:Op maandag 9 juli 2007 16:56 schreef TheThirdMark het volgende:
kostte zeker niet veel moeite.
Ik denk het ook, het is allemaal tuig. Laat ze maar mooi stoppen met werken.Daar heeft iedereen profijt van.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:31 schreef BobbyB het volgende:
Er is er weer één gekanteld op de A15, hoe verrassend en dat terwijl er een mooie dure Betuwe route naast ligt waar mensen hun huizen voor uitgezet zijn... jammer dat ie niet gebruikt wordt.
Zal wel weer de zoveelste achterlijke debiel zijn die zonodig moest inhalen en een ruk aan zijn stuur gaf omdat er toch nog een autootje naast reed.
Ik zie het anders bijna dagelijks gebeuren. Vrachtwagen rijdt achter collega, hij wil inhalen, maar kan niet, rijdt vervolgens bijna boven op collega en geeft vervolgens een flinke ruk aan het stuur zodat ie kan inhalen.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik denk het ook, het is allemaal tuig. Laat ze maar mooi stoppen met werken.Daar heeft iedereen profijt van.
Kortizchtig zijn is leuk, maar jij hebt een betonnen plaat voor je kop, kneus.
Eensch!quote:Op maandag 9 juli 2007 17:38 schreef RealZeus het volgende:
Ik denk het ook, het is allemaal tuig. Laat ze maar mooi stoppen met werken.Daar heeft iedereen profijt van.
Volgens mij snappen vrachtwagenchauffeurs (groot, lomp, uitzichtloos) ook niet altijd hoe ze zich t.o.v. automobilisten (klein, kwetsbaar) op moeten stellen of denken dat het recht van de sterkste ook een verkeersregel isquote:
.... Alle vrachtwagenchauffeurs zijn per definite ook gewone automobilisten.. Dus ze weten beter dan een ander hoe het moet.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:21 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Volgens mij snappen vrachtwagenchauffeurs (groot, lomp, uitzichtloos) ook niet altijd hoe ze zich t.o.v. automobilisten (klein, kwetsbaar) op moeten stellen of denken dat het recht van de sterkste ook een verkeersregel is![]()
Nee, ik probeer het allemaal wel netjes en veilig te doen, maar ik word er een beetje schijtziek van dat je in al jouw posts loopt af te geven op alle chauffeurs en beweert dat de meeste niet kunnen rijden. De meeste kunnen dat volgens mij juist prima alleen zitten er een paar van die randjosti's tussen die per direct hun rijbewijs in mogen leveren. Ik heb vaker last van personenauto's dan van vrachtwagens. En dat was ook al zo toen ik alleen nog maar mijn B-rijbewijs had.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:48 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik zie het anders bijna dagelijks gebeuren. Vrachtwagen rijdt achter collega, hij wil inhalen, maar kan niet, rijdt vervolgens bijna boven op collega en geeft vervolgens een flinke ruk aan het stuur zodat ie kan inhalen.
Ik snap overigens niet waarom jij iedere opmerking over vrachtwagen chauffeurs meteen persoonlijk opvat en er meteen zo heetgebakerd er op reageert (Ik wil niet eens weten hoe jij je agressie in je truckje uit, hopelijk niet zo erg als hier). Als iemand loopt te zeiken over automobilisten ga ik daar toch ook niet op zo'n manier op in? Voel je je aangesproken of zo?
Ik zeg ook verder helemaal nergens dat ze moeten stoppen met werken of dat het allemaal tuig is (ff topic doorlezen met mijn posts?), ik zeg alleen dat ze eens moeten leren rijden, de meesten dan. Dat jij je blijkbaar aangesproken voelt snap ik echt niet tenzij je je natuurlijk ergens van bewust bent...
Ik geef anders ook vaak genoeg af op andere automobilisten en ik maak zelf ook fouten... maar daar gaat dit topic niet over. Okee, misschien zijn niet de meeste chauffeurs zo debiel, maar een groot aantal wel... maar goed, dat is het zelfde verhaal als bijvoorbeeld goede en slechte Marokkanen. Er zijn genoeg Marokkanen die zich wel gedragen, alleen die kleine groep criminelen verpest het voor de grote meute omdat ze opvallen en zo is dat ook voor vrachtwagenchauffeurs, lease-rijders, Golf rijders, motoren etc. Je moet het niet te persoonlijk opvatten. Als jij het naar jouw idee goed doet, is dat dan toch okee? Laat anderen dan maar lekker zeiken op je collega's die het niet goed doen. Jij doet het netjes zeg je, dus moet jij je er niks van aantrekken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, ik probeer het allemaal wel netjes en veilig te doen, maar ik word er een beetje schijtziek van dat je in al jouw posts loopt af te geven op alle chauffeurs en beweert dat de meeste niet kunnen rijden. De meeste kunnen dat volgens mij juist prima alleen zitten er een paar van die randjosti's tussen die per direct hun rijbewijs in mogen leveren. Ik heb vaker last van personenauto's dan van vrachtwagens. En dat was ook al zo toen ik alleen nog maar mijn B-rijbewijs had.
Ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 06:42 schreef eNaSnI het volgende:
Dus files ontstaan door bumperkleven en asociaal harder rijden dan max toegestaan
klopt, en als die eerste gewoon naar rechts ging ipv remmen, dan was er geen filequote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Ik zal het proberen uit te leggen. Een mens heeft een reactietijd van een seconde.
Als iemand remt duurt het een seconde voor de volgende remt, diegene moet, als hij er dicht op zit dus harder remmen.
De volgende heeft ook die 1 sec reactietijd en moet weer harder remmen dan zijn voorganger, de volgende remt nog wat harder en aan het eind staan ze stil.
Je hebt wel eens van die files die uit het niets lijken te ontstaan, nou , dat is dus de oorzaak.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:59 schreef rival het volgende:
[..]
klopt, en als die eerste gewoon naar rechts ging ipv remmen, dan was er geen file![]()
en die secondestomme meeprater
weet je bijvoorbeeld ook dat een oplettend iemand al binnen 0.2 seconde kan reageren op wat hij ziet? (was bij discovery zelfs laatst, er gingen lampjes branden en dan moest die gast er op slaan, binnen 0.3 seconde nadat de lamp aan ging raakte hij het doel!
ja dat is wel een verschil op een rit van 2500 kilomter (int) NIET DUS dus wat ijl je nou?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 03:09 schreef Devilnl het volgende:
mekkeraars over die 5kmh verschil..
"kan hij er evengoed achter blijven! zo'n verschil is het niet!"
uhu.. en de internationale chauffeurs dan?
ff voorhet gemak ze rijden 10uur.. toch 50km meer per dag dan normaal.
en dan x5 of 6.. is 250/300km per week
en ja dat is een verschil...
dat klopt bij de meeste mensen ja!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, een oplettend iemand zal inderdaad een kortere reactietijd hebben. Maar jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde automobilist overal mee bezig behalve met het verkeer. Dus dan zal die seconde wel aardig kloppen.
En als het een ongeluk is met een personen auto is deze + inzittenden er bijna altijd slecht aan toe.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nog los van of vrachtwagens nou wel of niet veel ongelukken veroorzaken per gereden kilometer, de impact is wel altijd van die aard dat meteen een halve of hele snelweg vast staat.
Wat een hypocriet gelul, alsof personenauto wankers zo goed in het verkeer zijn. Tuurlijk je eigen regels maken, tering hard rijden, geen knipperlicht gebruiken, op vakantie gaan en 20 uur gaan rijden (want dat mag gewoon ook al ben je een rijdend gevaar. 1 keer in een jaar een caravan terwijl je, je fiets niet eens kan parkeren.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:07 schreef towncar het volgende:
Vanmorgen weer een auto geplet zien worden op de A20 door zo'n multitonner met een 'chauffeur' er in die zat te slapen en niet zag dat alles voor hem stil stond...wanneer komen er nou eens echte chauffeurs op die dingen te rijden..?![]()
![]()
![]()
Je snapt het niet echt he?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:59 schreef rival het volgende:
[..]
ja dat is wel een verschil op een rit van 2500 kilomter (int) NIET DUS dus wat ijl je nou?
50 km per dag meer? hoezo dat? kunnen ze na het inhalen van 1 trage die 5 kilomter winst erin houden? nee want dan komt de volgende vrachtwagen die wel goed begrenst is alweer voor hem!
Klinkt leuk he, die theorie??quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:30 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Je snapt het niet echt he?
Maar iig daarom halen ze die andere ook in!
(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)
quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:30 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Je snapt het niet echt he?
Maar iig daarom halen ze die andere ook in!
(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)
Maar iig ik rij altijd! tehard.. 150-160.. en ik hoef nooit teremmen vaag genoeg.. als ik per enkele rit op de snelweg (over zo'n 120km lengte) 1x moet remmen is het al veel..
Meestal zie ik het aankomen van.. oh die gaat zo inhalen. gas los.. en dan rij ik netjes de snelheid van de voorganger..
Dusss.. de hardrijders veroorzaken het ook niet altijd.. Zoals die andere gast al aangaf..
Het zijn de bumper klevers. en niets anders..
(PS ik rij hard omdat ik dan A.. wakker blijf (in het begin altijd netjes 120 gereden.. en 3x half in slaap gepleurt onder het rijden (voornamelijk na een nacht dienst..) dus da's een no-go)
sinds ik harder rij.. geen problemen.. meer lawaai.. meer attentie vereist op de weg. en ben 15minuten eerder thuis =])
okay. het kost meer brandstof.. Okayy de boete is hoog. maar dat boeit me niet zo heel erg, inslaap flikkeren onder het rijden. en dan wakker schrikken vind ik veel erger & gevaarlijker.. dus.. beetje afwegen..
ying yang.. win win.... you know!
.. dus morraal ridders.. toedeledokie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |