http://www.knmi.nl/waarsc(...)n/extra/guidance.phpquote:Zaterdag overdag wordt in de noordwestelijke helft van het land opnieuw even koude lucht aangevoerd. In het uiterste noordwesten is de lucht zelfs nog kouder (dikte 500-1000 minimaal 5470). Ook passeert er later op zaterdag een zwakke trog in de bovenlucht. Onweerskanskaartjes geven voor de hele dag en in vrijwel het hele land een significante onweerskans, maar aangezien de hoogtetrog niet zo duidelijk is, verwacht ik dat die onweerskans met name geldt voor het noordwesten van het land waar de bovenlucht kouder is dan vandaag.
Is inmiddels aangepast:quote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:58 schreef i2Them2 het volgende:
Lijkt erop dat we hier nog ff wat regen krijgen. Maar veel zal het niet voorstellen. Morgen hopelijk weer een lekker dagje met (onweers)buien ed.:
[..]
http://www.knmi.nl/waarsc(...)n/extra/guidance.php
quote:De temperatuur op 500 hPa zakt in het noorden van het land langzaam naar min 22 graden. Dit zorgt daar voor een opleving van de buiigheid. De buien voor het zuiden van het land (zie boven). Onweerskanskaartjes geven voor het midden en oosten van het land de hoogste waarden. Dit valt mogelijk te verklaren omdat het model met hogere watertemperaturen rekent dan actuele temperaturen. De watertemperatuur in het IJsselmeer is n.l. gezakt naar een mager 16 graden.
Jammerquote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 03:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Uploaden gelukt![]()
Klik hier om te downloaden
[afbeelding]
Deze is op het laatste video te zienmaar goed kijk gerust
oja, de text gaat in het begin wat te snel, maar later wordt het wel beter
![]()
Ik heb niks gezienquote:
Zekerquote:
Handig voor als je op vakantie bent,en je geen radar oid bij de hand hebt.quote:Op zondag 8 juli 2007 01:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier nog een leuke voorbeeld hoe het werkt
Klopt, maar ook tijdens fietstochten, mocht je onverwachts wat zien aan komen, dan kun je dit ding raad plegen om te kijken hoeveel tijd je ongeveer nog hebtquote:Op zondag 8 juli 2007 12:37 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Handig voor als je op vakantie bent,en je geen radar oid bij de hand hebt.![]()
Hopen dat het uitkomt.quote:Vanaf vrijdag gaat de zomer al merkbaar worden.
Alleen aan de oostgrens kan er nog een bui tot ontwikkeling komen, maar aan de kust schijnt de zon volop en bij een zwak zeewindje komt de temperatuur tussen de 21 en 24° te liggen.
We kunnen daarna een echt zomerweekend tegemoet zien.
Vanaf zaterdag gaat de wind uit het zuidoosten komen en met volop zon gaat de temperatuur eindelijk de zomerse waarde van 25° halen en ook passeren.
Dit warme zomerweer gaat nog een tijdje aanhouden en mogelijk zit er zelfs een hittegolf in.
Goede berichten dus voor de vakantiegangers.
Morgen kan wel een interessant dagje worden ja.quote:Op zondag 8 juli 2007 14:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iemand zegt dat er lokaal in 24h meer dan 100mm kan vallenomdat de buien zwaar zijn en langzaam weg trekken kan er veel regen vallen. Maar meer dan 100mm? Neh dat vind ik te overdreven
![]()
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/extra/guidance.phpquote:Vannacht dan droog, morgen overdag een opleving van de buiigheid. Gezien de progtemps en onweerskanskaartjes kunnen dit fikse buien worden, waarbij onweerskansen groot zijn. Hirlam geeft aan dat de kustgebieden overdag gevrijwaard kunnen blijven van de buien. De aanlandige wind zorgt ervoor dat de temperatuur daar wat achterblijft. Andere modellen (ECMWF en UKMO) geven de buien overal.
Ja,wat heb je aan Nederland,dat heb ik na 17 jaar ook wel gezien.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:03 schreef Adelante het volgende:
wat moet je twee weken in luxembourg? dat had ik na twee dagen wel gezien
Dat weet ik niet. De groene lijn geeft iig aan dat hier een aardige kans op hozen is (hozen, dus geen tornado's(dus geen supercell's)).quote:Op zondag 8 juli 2007 19:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Euhik de grootste kans op neerslag en onweer
nu wordt het vaag!
Duhquote:Op zondag 8 juli 2007 19:38 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. De groene lijn geeft iig aan dat hier een aardige kans op hozen is (hozen, dus geen tornado's(dus geen supercell's)).
Yes!quote:Op zondag 8 juli 2007 19:38 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. De groene lijn geeft iig aan dat hier een aardige kans op hozen is (hozen, dus geen tornado's(dus geen supercell's)).
Jep,dat word een hittegolf.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:51 schreef IkWilbert het volgende:
Pff laatste GFS kaarten gaan voor temps van een dikke 30 plus graden volgend weekend
Idd zal niet lang vol houden, dikke onweersbuien op zaterdag en zondag om maandag weer in de wisselvalligheid te gaan zittenquote:Op zondag 8 juli 2007 19:57 schreef INViCTuS het volgende:
Vrij hittegolf....dat is maar van korte duur volgens mij.
ik hoop dat het eind van de maand uit komt als ik vakantie heb ik heb geen zin om met 30 + graden aan het werk te zijn op een plek waar het dan nog eens 30 graden warmer wordt.quote:Op zondag 8 juli 2007 14:39 schreef Fredo55 het volgende:
Stukje van blikopnieuws.nl:
[..]
Hopen dat het uitkomt.![]()
quote:Op zondag 8 juli 2007 21:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Het laatste GFS ensemble is ziek! Misschien wel 35 graden in het zuiden van het land!
Droomquote:
quote:
Of het wordt totaal niksquote:Op zondag 8 juli 2007 22:57 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik dacht, ik leg het ff goed uit aan de wat onervaren kijkers.
Wordt dus een lekker weekend volgende week. Laat de 30++ en onweer maar komen![]()
Geef mij maar weer 17 juli 2004quote:Op zondag 8 juli 2007 23:05 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat kan een leuke klap geven bij 30+ graden![]()
Vast nietquote:Op zondag 8 juli 2007 23:09 schreef TommyGun het volgende:
Was lekker dit weekend. Morgenochtend zal ik wel weer nat worden op de fiets
Hier nu lekker weer hoor.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:09 schreef TommyGun het volgende:
Was lekker dit weekend. Morgenochtend zal ik wel weer nat worden op de fiets
en laat ik me eigen zondag PRECIES in het midden van dat gebied bevindenquote:
Yup. Zit ook al sinds die korte tijd dat 'ie bestaat 150 ontladingen in.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:32 schreef kepler het volgende:
cool, er ontstaat een mooi lijntje boven de kust van Den Haag, hier in Delft hoor ik af en toe een donder
inderdaad, mooi uitzich vanuit mn kamer hier. Veel bliksem, maar verder niet echt fotogeniekquote:Op maandag 9 juli 2007 10:45 schreef Schuifpui het volgende:
Lekker luchtje hier in Delft.![]()
Alleen jammer dat ik er eigenlijk door moet, maar ik wacht nog even.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |