abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51127077
Ik las in de krant dat een groep Congolozen in Brabant vandaag op de gemeentehuis in Den Bosch een paspoort ontvangen, omdat ze onder het nieuwe generaal pardon vallen. Verder zijn de immigratiewetten alweer versoepeld door Albayrak.
Naar verwachting valt 25.000 tot 30.000 uitgeprocedeerde illegalen onder het generaal pardon, maar volgens Albayrak kan dit nog verder oplopen. Overmorgen zijn er Angolezen aan de beurt die een paspoort ontvangen.

Bij dat nieuwsbericht vroeg ik me af waarom Congolezen een paspoort krijgen? Het is daar toch geen oorlog .
pi_51133628
Een paspoort?

Een verblijfsvergunning bedoel je zeker. Dit is heel wat anders. In Congo is het overigens wel oorlog. Het gebied zit al decennia vol rebellen, Uganda valt geregeld binnen, etc.

En over welke versoepelingen heb je het verder eigelijk? Ik heb haar nog weinig zien versoepelen...
pi_51135061
Afschuwelijk gewoon.

Het idee alleen al dat wij hier mensen gaan opvangen uit landen hier duizenden kilometers vandaan. Alsof er tussen Congo en Nederland geen enkel veilig land dichter in de eigen regio ligt.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_51137248
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:18 schreef Tikorev het volgende:
Afschuwelijk gewoon.

Het idee alleen al dat wij hier mensen gaan opvangen uit landen hier duizenden kilometers vandaan. Alsof er tussen Congo en Nederland geen enkel veilig land dichter in de eigen regio ligt.
En waarom zouden landen die dichter bij de vuurhaard zitten, alle problemen op moeten lossen? Waarom moeten die wel al die mensen opvangen en zouden wij niet ons steentje bij hoeven dragen? Alleen omdat het een ver-van-ons-bed-show is?
pi_51138705
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En waarom zouden landen die dichter bij de vuurhaard zitten, alle problemen op moeten lossen?
Omdat die mensen cultureel gezien veel beter in die landen passen en dus minder problemen geven.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_51138816
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Omdat die mensen cultureel gezien veel beter in die landen passen en dus minder problemen geven.
Dus jij past cultureel gezien beter in donker Afrika dan in Amerika of Australie? Want het is dichterbij natuurlijk
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:32:17 #7
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51139690
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:03 schreef -Hahaha- het volgende:

Bij dat nieuwsbericht vroeg ik me af waarom Congolezen een paspoort krijgen? Het is daar toch geen oorlog .
Congo is allicht het grootste kruitvat in heel Afrika. Sinds het hoogtepunt van Mobutu's macht is het daar geen jaar rustig geweest ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:40:19 #8
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_51139964
Ze spraken gelukkig wel goed Nederlands, hoorde ik net op het Journaal. Dat mag ook wel, als je hier al voor 2001 zit, maar je ziet vaak anders. En die jongedame was van plan om te gaan studeren. Hulde! Zulke asielzoekers (uit oorlogsgebieden), die serieus hier proberen iets van hun toekomst te maken, zijn alleen maar goed voor Nederland.

Liever tien van zulke Congolezen, dan één Mocroflavour nietsnut.
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:43:06 #9
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_51140054
Met Congolezen heb je doorgaans weinig problemen. Dat merk je hier in België ook rond Brussel bv. Er is daar een volledig Congolese wijk (Matongé) , maar daar kun je zelfs nog rustig in het donker gaan doorwandelen zonder dat je lastig gevallen wordt. De sociale controle onder die congolezen is er ook enorm. Als je dat moest doen in Sint-Jans Molenbeek (Klein-Marokko) ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:51:26 #10
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_51140337
Gelukkig kom ik nooit in Sint-Jans Molenbeek.
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:53:35 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_51140425
quote:
Afschuwelijk gewoon.

Het idee alleen al dat wij hier mensen gaan opvangen uit landen hier duizenden kilometers vandaan.
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:54:04 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_51140433
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:03 schreef -Hahaha- het volgende:

Ze krijgen een verblijfsvergunning omdat ze al 14 jaar in Nederland zijn. Daar draait het hele generaal pardon ook om: asielzoekers die vanwege tekortkomend overheidsbeleid in het verleden jarenlang tussen wal en schip zijn geraakt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_51140843
Je bedoeld om mensen die ondanks dat ze worden afgewezen allerlei mazen in de wet hebben misbruikt om steeds weer nieuwe procedures aan te spannen. Fraai stukje propaganda ook om een keurig modelgezinnetje uit te kiezen.
Ik gun die mensen en alle anderen die gebruik maken van de regeling het allerbeste hoor en in hun situatie had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Maar het is natuurlijk wel ontzettend sneu voor al die keurige mensen die wel gewoon zijn vertrokken toen ze nee te horen kregen. En over een paar jaar zal er wel weer een nieuwe groep zijn die net buiten deze regeliong viel die ook weer een pardon krijgen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:12:07 #14
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_51141102
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:54 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ze krijgen een verblijfsvergunning omdat ze al 14 jaar in Nederland zijn. Daar draait het hele generaal pardon ook om: asielzoekers die vanwege tekortkomend overheidsbeleid in het verleden jarenlang tussen wal en schip zijn geraakt.
En de andere helft van dit verhaal is, dat ondanks de afwijzing door uiteindelijk een rechter van het verzoek om een verblijfsvergunning een grote groep migranten Nederland weigerden te verlaten.
Het zijn niet alleen migranten die in een ellenlange procedure verstrikt zijn geraakt, maar ook migranten waarvan de asielaanvraag en meerdere beroepsprocedures zijn afgerond, desondanks illegaal in Nederland verbleven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:51:16 #15
46960 StefanP
polemicist
pi_51147446
quote:

[..]

Laat me niet lachen. Profiteurs, zul je bedoelen, die met dank aan de linkse asielindustrie beroep na beroep indienden -tevens geholpen door de gemeenten die de zielepietjes koste wat het kost beschermde tegen die 'nazis' in Den Haag- om toch maar in Nederland te kunnen blijven tot er weer een of andere wereldvreemde idioot met het zoveelste pardon kwam. Maar de linkse indoctrinatie heeft goed z'n werk gedaan op de jonge hersentjes, zie ik.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51148260
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En de andere helft van dit verhaal is, dat ondanks de afwijzing door uiteindelijk een rechter van het verzoek om een verblijfsvergunning een grote groep migranten Nederland weigerden te verlaten.
Het zijn niet alleen migranten die in een ellenlange procedure verstrikt zijn geraakt, maar ook migranten waarvan de asielaanvraag en meerdere beroepsprocedures zijn afgerond, desondanks illegaal in Nederland verbleven.
Grappig dat selectief winkelen van Sidekick..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:12:01 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_51148352
-edit- je hebt wel gelijk, maar omdat aan m te vertellen is hier niet de juiste plek -edit-

[ Bericht 88% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 04-07-2007 22:41:45 ]
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:17:00 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_51148524
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het falen in het uitzetbeleid is ook onderdeel van het overheidsfalen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:21:29 #19
46960 StefanP
polemicist
pi_51148710
-edit- reactie op edit -edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 04-07-2007 22:42:38 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:36:21 #20
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_51149375
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat had de overheid dan moeten doen? Met de trein of het vliegtuig die mensen met geweld het land uit deporteren? En politie mag ze blijkbaar niet oppakken, zelfs niet als het om (zware) criminelen gaat: Inval in A'dams 'Nigerianencafé' onwettig
pi_51149425
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:36 schreef Martijn_fijn het volgende:
En politie mag ze blijkbaar niet oppakken, zelfs niet als het om (zware) criminelen gaat: Inval in A'dams 'Nigerianencafé' onwettig
Neehee: "De inval werd gedaan om internetfraude en andere criminele activiteiten door West-Afrikanen (meest Nigerianen) tegen te gaan. De politie zette daarvoor de Vreemdelingwet in. Dat mocht dus niet volgens de vreemdelingenrechter."
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:42:36 #22
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_51149637
De rechter zal volgens het wetboek ongetwijfeld gelijk hebben, maar waarom mocht de vreemdelingenwet niet worden ingezet? Immers, het ging daar om criminele vreemdelingen. Wat dat betreft faalt de overheid op dat punt wel, en heeft Sidekick gelijk.
pi_51149806
quote:

[..]

En waarom zouden landen die dichter bij de vuurhaard zitten, alle problemen op moeten lossen? Waarom moeten die wel al die mensen opvangen en zouden wij niet ons steentje bij hoeven dragen? Alleen omdat het een ver-van-ons-bed-show is?
Je kan nog geen eens rechtstreeks via Congo in Nederland komen.

Retour afzender wat mij betreft
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:56:38 #24
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_51150237
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De Paarse jaren worden niet voor niets aan 'puinhopen' gekoppeld. Overigens was de PvdA in die episode tegen een generieke pardonregeling.
pi_51150261
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De Paarse jaren worden niet voor niets aan 'puinhopen' gekoppeld.
Omdat De Pim het zei, ja.
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:02:40 #26
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_51150464
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het blijft een aardige soundbyte. Zelfs nu nog.
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:03:07 #27
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_51150491
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die schop tegen de in slaap gesukkelde PVDA regenten was hard nodig.
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:05:26 #28
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_51150574
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:03 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Die schop tegen de in slaap gesukkelde PVDA regenten was hard nodig. [afbeelding]
Die schop hebben ze vandaag de dag nog immer nodig...
pi_51156729
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En dat is de reden waarom jij tegen een buurland van Congo, die toch ook niet de rijksten van deze planeet zijn ( ), dat zij maar lekker voor al die vluchtelingen moeten zorgen?

En jij denkt dat die buurlanden dan zullen zeggen, Is prima joh, wij kunnen wel kilometers land, tonnen voedsel, medicijnen, etc etc missen om die vele vluchtelingen op te vangen?

onrealistisch gelul in een poging je eigen straatje schoon te houden.
pi_51156735
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:05 schreef Alfje het volgende:
Je bedoeld om mensen die ondanks dat ze worden afgewezen allerlei mazen in de wet hebben misbruikt om steeds weer nieuwe procedures aan te spannen. Fraai stukje propaganda ook om een keurig modelgezinnetje uit te kiezen.
Ik gun die mensen en alle anderen die gebruik maken van de regeling het allerbeste hoor en in hun situatie had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Maar het is natuurlijk wel ontzettend sneu voor al die keurige mensen die wel gewoon zijn vertrokken toen ze nee te horen kregen. En over een paar jaar zal er wel weer een nieuwe groep zijn die net buiten deze regeliong viel die ook weer een pardon krijgen.
Had Nederland zijn verantwoordelijkheid maar moeten nemen en die mensen die weigerden te vertrekken, zelf uit te zetten
  donderdag 5 juli 2007 @ 07:17:54 #31
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_51156830
quote:

[..]

waarom zijn mensen zo onwetend? Dit lees ik zo vaak he n het komt echt mn reet uit. ALLE asielzoekers die onder dat debiele pardon vallen hebben MEERDERE keren te horen gekregen dat ze moeten vertrekken.

Het feit dat ze keer op keer in beroep gaan en weigeren te vertrekken is GEEN tekortkomend overheidsbeleid.

IS DIT NOU VOOR EENS EN ALTIJD DUIDELIJK?
Ben ik nou zo doof of ben jij nou zo blind
  donderdag 5 juli 2007 @ 07:20:38 #32
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_51156836
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 06:38 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Had Nederland zijn verantwoordelijkheid maar moeten nemen en die mensen die weigerden te vertrekken, zelf uit te zetten
Dan was links nederland onder hun steen gekomen om alle vergelijking met WO 2 weer uit de kast te halen. Maar goed daar hadden ze geen meerderheid voor want er zal altijd wel in linkse partij in de coalitie die de boel verziekte.
  donderdag 5 juli 2007 @ 07:23:06 #33
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_51156842
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 06:36 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En dat is de reden waarom jij tegen een buurland van Congo, die toch ook niet de rijksten van deze planeet zijn ( ), dat zij maar lekker voor al die vluchtelingen moeten zorgen?

En jij denkt dat die buurlanden dan zullen zeggen, Is prima joh, wij kunnen wel kilometers land, tonnen voedsel, medicijnen, etc etc missen om die vele vluchtelingen op te vangen?

Nee dat zullen ze niet zeggen maar dat is ook niet erg want dat kunnen wij wel naar hun toe sturen
pi_51157540
quote:
Alsof er tussen Congo en Nederland geen enkel veilig land dichter in de eigen regio ligt.
Geen land waar je een uitkering krijgt, een huis inclusief meubels voor je klaarstaat etc etc
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_51169622
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Geen land waar je een uitkering krijgt, een huis inclusief meubels voor je klaarstaat etc etc
het ergste is dat je dit sprookje zelf nog geloofd ook
pleased to meet you
pi_51170745
quote:

[..]

Je kunt met VN geld zorgen dat die landen ten eerste directe hulp krijgen en ten tweede beloond worden door schuldvermindering. Dan zijn ze echt bereid om die mensen op te vangen. Dan zijn ze dichter bij het thuisland en dat is gewoon veel beter. Dat kost ons misschien een beetje meer maar dat is voor alle betrokkenen beter.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_51170890
Het is wel slim/sluw van Albayrak / het IND om juist deze familie in beeld te brengen. Een goed geïntegreerde familie waarin uitstekend Nederlands wordt gesproken, een aantal mediagenieke kinderen die het goed doen op school en een verhaal waar geen speld is tussen te kijken.

Of deze familie representatief is voor die 26.000 asielzoekers is de vraag. De grootste gemene deler zal een familie met baard en hoofddoek zijn met pa en ma die hooguit "dankoewel" in het Nederlands weten te stamelen.
pi_51172973
quote:

[..]

Dat zijn ze verplicht

Net als Nederland een verstekeling moet opnemen die in een container in Rotterdam aankomt. Maar dat kan nooit een Congolees zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_51173001
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Is helaas geen sprookje maar de bittere waarheid
pi_51173891
quote:

[..]

Wedden dat als het Westen dreigt om de geldkraan dicht te draaien, dat die buurlanden wel degelijk in staat zijn om vluchtelingen uit Congo op te vangen?
quote:
En het is wel realistisch om te doen alsof het overvolle Nederland de meest logische opvangplaats voor vluchtelingen uit fucking Congo is?
pi_51174079
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:14 schreef buachaille het volgende:
Het is wel slim/sluw van Albayrak / het IND om juist deze familie in beeld te brengen. Een goed geïntegreerde familie waarin uitstekend Nederlands wordt gesproken, een aantal mediagenieke kinderen die het goed doen op school en een verhaal waar geen speld is tussen te kijken.

Of deze familie representatief is voor die 26.000 asielzoekers is de vraag. De grootste gemene deler zal een familie met baard en hoofddoek zijn met pa en ma die hooguit "dankoewel" in het Nederlands weten te stamelen.
Daar heb je wel gelijk in
Zelden een alleenstaande asielzoeker gezien op TV , altijd zijn er kinderen bij.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_51174151
quote:

Ik weet niet of die alles alleen moeten oplossen, maar an sich is opvang in de eigen regio wel beter. Zouden we ook op een andere manier een bijdrage aan kunnen leveren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_51174367
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:49 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wedden dat als het Westen dreigt om de geldkraan dicht te draaien, dat die buurlanden wel degelijk in staat zijn om vluchtelingen uit Congo op te vangen?
Ze zijn het net als Nederland gewoon verplicht
  Donald Duck held donderdag 5 juli 2007 @ 18:33:51 #44
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51175049
maar het blijft niet bij de 25.000. Critera die lekker ruim genomen worden door linkse gemeentes, oogje toeknijpen als er iemand niet helemaal voldoet. allemaal een huis natuurlijk, en daarbij voorgetrokken op normale mensen.
ook dat voorbeeld congoleze gezien. Dat kleine kind. Die kregen ze toen ze nog geen zekerheid hadden over verblijf. Waarom in zo'n situatie een kind nemen? Waarschijnlijk om in te zetten als 'onderhandelingsmateriaal'. 'och het arme jongetje kent niks anders dan hier.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_51175089
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:34 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is de waarheid oh gij die in een andere realiteit leeft.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_51175354
Goede zaak dat ze een verblijfsvergunning krijgen!

Jarenlang leefden ze op belastinggeld; nu kunnen ze de taal gaan leren, hun eigen kostje gaan verdienen en belasting betalen
pi_51175665
quote:
Eerste verblijfspas voor Congolezen

DEN BOSCH - Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) heeft woensdag op het stadhuis van Den Bosch de eerste verblijfsvergunningen uitgereikt aan een gezin dat onder de pardonregeling valt. Het gezin komt uit Congo en is al sinds 1993 in Nederland.
Eindhovens dagblad, rest van artikel

Topictitel verbeterd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51176764
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vertel eens hoe het in jouw wereld is?
pi_51177366
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

geen idee in wat voor realiteit jij leeft, verschilt idd van de mijne want hier hebben we dit :
quote:
Heb ik recht op bijstand?

U komt in aanmerking voor een bijstandsuitkering als u:

* in Nederland woont en een Nederlands of Europees identiteitsbewijs hebt of een geldige verblijfsvergunning;
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22817
pleased to meet you
pi_51177508
Dus daar hebben die 26.000 illegalen recht op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')