Het gaat niet eens om de teksten zo zeer, maar vooral om de sound. Gros van de nummers klinkt naar mijn mening nergens meer naar, terwijl ik voorheen elk nummer leuk vond.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:44 schreef Steeven het volgende:
Goede onderbouwing man. Elk punt dat je hebt aangestipt slaat als een tang op een varken.
Ja, de teksten zijn volwassener geworden. Die van alle eerdere albums zijn duidelijk geschreven voor de pubers. Misschien dat jij niet meer geraakt wordt als doelgroep, in dat opzicht zou ik het begrijpen dat je dit niks vindt.
ps: waar zit de fucking quoteknop in die nieuwe kutlayout?quote:Op zaterdag 6 november 2010 @ 01:19 schreef BAS3 het volgende:
Ik ben van mening dat een groot deel van jullie het niet helemaal heeft begrepen. In den beginne was Linkin Park een band die meeliftte op de stroom nu-metal bands en de crossover tussen rap en rock. Prima als je dat goed vindt. Ik luister ook nog steeds graag naar de oude songs, maar Mike Shinoda zegt het in 'When they come for me' zelf als volgt:
"Because even a blueprint is a gift and a curse
Because once you got a theory of how the thing works
Everybody wants the next thing to be like the first
And I'm not a robot, I'm not a monkey
I will not dance even if the beat's funky"
Met andere woorden: jullie kunnen wel zeggen dat we steeds hetzelfde trucje moeten herhalen en dat Chester steeds boos moet schreeuwen, dat doen wij niet.
Wat ik merk aan de plaat is dat ieder bandlid zijn eigen kwaliteiten heeft uitgediept. Je merkt dat bijvoorbeeld dat de zang van Chester beter is geworden nu hij ook zingt bij Dead by Sunrise en dat Mike's raps anders zijn, mede dankzij zijn zijproject Fort Minor, Mr. Hahn heeft zich helemaal murw gesampeld [bij een van de nummers was ProTools tot aan het maximum aantal tracks].
Op de DVD geven ze zelf aan dat ze juist niet weer hetzelfde trucje opnieuw wilden uithalen en ruim twee jaar bezig zijn geweest met sampelen, schrijven en ook weer schrappen. Er is nagedacht over de songstructuren door bijvoorbeeld niet altijd het standaard coupletje-refreintje te spelen. Dat is voor mij een teken van groei.
Voor mij is het album, in tegenstelling tot de mijns inziens slecht onderbouwde review, een goed afgerond geheel, waarin alle kwaliteiten van de band naar voren komen. Sampeling, sterke raps, heldere zang, goede gitaren en toch ook wat vette uithalen. Door de subtiele overgangen worden de songs ingeleid en aan elkaar geknoopt, waardoor het een totaalpakket wordt.
Ik moet wel zeggen dat er niet veel songs op staan die als volwaardige single uitgebracht kunnen worden, dat zijn er volgens mij een stuk of 6, maar als je de moeite neemt het album als geheel te beluisteren [en juist niet de intro's te skippen] dan merk je dat alles lekker in elkaar overloopt.
Ben je het met de nieuwe koers niet eens, dan kun je uiteraard de oude albums op repeat zetten, maar zoals Mike Shinoda zegt:
"Ya'll ought to stop talking and start trying to catch up motherf**ker".
Ok, laat ik het dan zo zeggen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:44 schreef Steeven het volgende:
Goede onderbouwing man. Elk punt dat je hebt aangestipt slaat als een tang op een varken.
Ja, de teksten zijn volwassener geworden. Die van alle eerdere albums zijn duidelijk geschreven voor de pubers. Misschien dat jij niet meer geraakt wordt als doelgroep, in dat opzicht zou ik het begrijpen dat je dit niks vindt.
Rechtboven de post. Prutserquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:53 schreef Steeven het volgende:
ps: waar zit de fucking quoteknop in die nieuwe kutlayout?
Heb ik ook last van... ;-) Dus nu is het forum de enige plek op het web waar ik adds zie...quote:Op vrijdag 12 november 2010 13:20 schreef Steeven het volgende:
Haha volgens mij worden die knoppen geblokkeerd door mijn ad blocker.
Hey jij, wij zijn heel belangrijkquote:Op zondag 21 november 2010 14:30 schreef Franneh het volgende:
[..]
Daar zit ik ook op te wachten, maar blijkbaar zijn wij Nederlanders niet belangrijk genoeg.
Wel.quote:Op zondag 21 november 2010 15:09 schreef Franneh het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet belangrijk genoeg voor lp.![]()
Gaan wij toch lekker naar hun, meteen reisje erbijquote:Op zondag 21 november 2010 15:09 schreef Franneh het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet belangrijk genoeg voor lp.![]()
Ik slaap tussen jullie in.quote:Op zondag 21 november 2010 15:11 schreef Kally het volgende:
[..]
Gaan wij toch lekker naar hun, meteen reisje erbij
Tickets for the A THOUSAND SUNS NORTH AMERICAN TOUR 2011 are now on sale to the public for select dates as of 10am local time this morning. For details on how you can get access tickets for other dates before anyone else can buy them, go to http://linkinpark.com/.quote:Op zondag 21 november 2010 15:11 schreef Kally het volgende:
[..]
Gaan wij toch lekker naar hun, meteen reisje erbij
20 en 23 Februari zijn ze in CA, dan wil ik.quote:Op zondag 21 november 2010 15:20 schreef Franneh het volgende:
[..]
Tickets for the A THOUSAND SUNS NORTH AMERICAN TOUR 2011 are now on sale to the public for select dates as of 10am local time this morning. For details on how you can get access tickets for other dates before anyone else can buy them, go to http://linkinpark.com/.
Ok.
Neenquote:
Omdat appelquote:
quote:Op zondag 21 november 2010 15:42 schreef Franneh het volgende:
Van mij mag het wel hoor Kal. Voor 1 keer, omdat LP
Hij heeft verleden week al naast me gelegenquote:Op zondag 21 november 2010 15:42 schreef Franneh het volgende:
Van mij mag het wel hoor Kal. Voor 1 keer, omdat LP
quote:Op zondag 21 november 2010 15:43 schreef Kally het volgende:
[..]
Hij heeft verleden week al naast me gelegen
Maar oke
quote:Op zondag 21 november 2010 15:43 schreef Kally het volgende:
[..]
Hij heeft verleden week al naast me gelegen
Maar oke
Ja mooi verhaalquote:Op zondag 21 november 2010 15:51 schreef Franneh het volgende:
Maar conclusie is dat LP alsnog niet naar ned. komt.
Wie er ook naast wie komt te liggen.
Ik merkte dat met mijn 'break' van vorig jaar. Vind je ineens hulp in teksten van liedjes. Merk je dat jouw break niet zo bijzonder is als je zelf denkt. Hoewel je je wel zwaar klote voelt natuurlijkquote:Op vrijdag 12 november 2010 12:52 schreef Loveless85 het volgende:
Muziek iets persoonlijks![]()
Muziek is massa-medium no.1
Miljoenen platen verkopen persoonlijk
Try Ebayquote:Op woensdag 1 december 2010 15:56 schreef Luco het volgende:
Heeft een van jullie enig idee waar ik de album art van ATS in posterformaat zou kunnen krijgen?
En bekijk nu zelf eens de resultaten die hij geeftquote:
Lol... je hebt echt wel grotere plaatjes dan 12x12 man... Google is your friend you know.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:22 schreef Luco het volgende:
dan moet ik dus een plaatje van 12x12cm laten uitevrgroten. No way dat dat zonder kwaliteitsverlies kan.
Beetje zonde eigenlijk. Zou weleens leuk zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:15 schreef Loveless85 het volgende:
Aldus Jan Smeets net bij Giel:
Linkin Park staat wel op de 'aanbiedingenlijst' voor Pinkpop (en neem aan dus diverse andere festivals), maar Pinkpop heeft ze niet erg hoog op het eigen verlanglijstje staan, dus wss géén LP op Pinkpop.
Weleens leuk? In 2007 waren ze daar.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:46 schreef thewhiteguy het volgende:
[..]
Beetje zonde eigenlijk. Zou weleens leuk zijn.
Ze waren er idd zo lang geleden nog niet...quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:46 schreef thewhiteguy het volgende:
[..]
Beetje zonde eigenlijk. Zou weleens leuk zijn.
Ja wat mij betreft ook hoor, maar wmb Jan Smeets dus niet... en wellicht willen ze gewoon niet zo vroeg al die 3e headliner plek vastleggen? Geen idee... Ze lijken iig dit jaar weer de wat softere kant op te gaan met KoL en Coldplayquote:Op woensdag 15 december 2010 16:55 schreef AgeEll het volgende:
Linkin Park ipv KoL had wel een stuk beter eruit gezien hoor.
Vergane glorie, nou nee, albums van LP kan KoL nog een puntje aan zuigen
al is het een totaal ander genre
quote:Linkin Park is langverwacht en daarom terecht de topper op de eerste Rock Werchter dag, donderdag 30 juni. Het wordt hun enige show in de Benelux trouwens!
Zijn ze zovaak dicht in de buurt geweest dan de laatste jaren? Ik heb het niet zo meer gevolgd.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
Waarom slaan ze NL gewoon steeds over
Ja maar in vind het symbolisch gewoon raar. Tig shows in Duitsland, nu Werchter... wat is mis met Pinkpop of Lowlands of een eigen concertje in Ahoy of bezoekje Goffertpark of Arena?quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Zijn ze zovaak dicht in de buurt geweest dan de laatste jaren? Ik heb het niet zo meer gevolgd.
Lowlands/pinkpop kunnen/willen het niet betalen gok ik zomaar.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ja maar in vind het symbolisch gewoon raar. Tig shows in Duitsland, nu Werchter... wat is mis met Pinkpop of Lowlands of een eigen concertje in Ahoy of bezoekje Goffertpark of Arena?
In 2007 is het ze toch aardig geluktquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:27 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Lowlands/pinkpop kunnen/willen het niet betalen gok ik zomaar.
Toen maakten ze ook nog goede muziek. Wees blij dat Linkin Park niet op Pinkpop speelt..quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
In 2007 is het ze toch aardig geluktPinkpop dan...
Ik weet hetquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:25 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Toen maakten ze ook nog goede muziek. Wees blij dat Linkin Park niet op Pinkpop speelt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:In June 2011, Bennington revealed to Kerrang! that Linkin Park has begun working on new material for their next album. He explained, "We've been working on a new record for the past two months. The music is great and we're well ahead of where we're expecting to be. There aren't a whole lot of noises going on, but there are a lot of good songs. It will probably get a very polarized reaction. Which pleases me. As an artist, I want a reaction." The singer added that the band would be looking to tackle controversial topics on their new album, rather than the more personal subjects of their older material. "We've learned how to write serious songs and serious lyrics. We've learned how to deal with politics, faith and other things. Those are things that can get preachy really quickly, which we don't want to do. So you need to learn to talk to people and not at people", he said
Zou leuk zijn als ze ook weer eens een album zouden maken waar wel leuke muziek op staat, maar zal inderdaad wel niet.quote:Op zondag 22 januari 2012 17:27 schreef Loveless85 het volgende:
Chester over het nieuwe album;
[..]![]()
Persoonlijk niet echt de kant die ik ze op had willen zien gaanZe zijn wereldberoemd geworden met Hybrid Theory en Meteora, en volgens mij heeft alles daarna (of het nou die mixes, of het meer serieuze werk ala A Thousand Suns) stukken minder succes gehad.
Ga ze wel zien op Rock am Ring, en ze schijnen ook op Pinkpop te komen.
Hoop op een ouderwetse show a la Live in Texas, maar das tevergeefs denk ik
Het gerucht ging in ieder geval dat ze op Pinkpop zouden spelen, die hebben 2 headliners so far volgens mij (The Boss en The Cure, Soundgarden zal eventueel nog voor een van die 2 kunnen co-headlinen).quote:Op zondag 22 januari 2012 21:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als ze ook weer eens een album zouden maken waar wel leuke muziek op staat, maar zal inderdaad wel niet.
Ik ga ze op Rock am Ring ook zien en dan vooral voor de oudjes. Het nieuwe werk kan me totaal niet boeien. Ik erger me eigenlijk tegenwoordig al aan de manier waarop ze op het podium staan. Dat deed ik in 2007 eerlijk gezegd al een beetje. Veel te gelikt. Het was altijd al wel af, maar hun stijling klopt nu ook helemaal niet meer bij wat ze doen.
Op Pinkpop komen ze volgens mij niet, want als ik me niet vergis hebben die de headliners al bekend gemaakt ()
Hmm ok ik dacht dat Soundgarden de 3de headliner was. Ik vond het al wel opvallend, maar na vorig jaar Pinkpop vind ik niets meer vreemdquote:Op zondag 22 januari 2012 21:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het gerucht ging in ieder geval dat ze op Pinkpop zouden spelen, die hebben 2 headliners so far volgens mij (The Boss en The Cure, Soundgarden zal eventueel nog voor een van die 2 kunnen co-headlinen).
Maar heb ze inderdaad op Pinkpop gezien paar jaar terug, toen vond ik die hele styling ook al niks, het was allemaal zo 'gemaakt'. Jammer dat ze hun roots een beetje lijken te verloochenen en denken dat de fanbase zit te wachten op een album met 'gevoelige nummertjes'
Ik zou er serieus geen nummer van kunnen meezingen, en bij Hybrid Theory echt allemaal, Meteora ook.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:22 schreef AgeEll het volgende:
Ik kon het laatste album niet aanhoren toen deze net uit was gekomen. Verschrikkelijk. Maar omdat ze straks op RaR staan had ik een setlist bekeken en deze als playlist op mijn ipod gemaakt. Nou moet ik zeggen dat er best wat lekkere nummers op staan, en ben ik de cd veel beter waarderen.
Heel veel zin in RaR
en maybe een dagje Pinkpop
Eigenlijk al het hardere werk in het eerste deel, dan middendeel met wat rustig werk, en dan nog een soort van 'knallend' eindje, maar de echte knallers (misschien op In The End na) hebben ze al in t begin gehad, dus vraag me af of dat de boel weer op gang krijgt.quote:Moscow Intro
New Divide
From the Inside
One Step Closer
Lying From You
Given Up
What I've Done
No More Sorrow
Jornada del Muerto
Waiting for the End
Wisdom, Justice, and Love
Iridescent
Numb
The Radiance
Breaking the Habit
Shadow of the Day
Fallout
The Catalyst
In the End
Papercut
Faint
Bleed It Out
Papercut en Bleed It Out komen na In The End dus ben het met je eens. Die zijn wel okquote:Op maandag 23 januari 2012 01:29 schreef BurnaBoy het volgende:
Shadow of the day, papercut en bleed it out zijn niet echt heel rustig toch. En ook wel vrij goed.
Anyways kom maar op met dat album. Dan beoordelen we aan de hand daarvan wel of het me aanstaat.
Ik vond het minder ruige gebeuren ook wel leuk dus, meer een soort van ingehouden rage zit daarin waar dat in de eerdere albums weer meer naar voren kwam door ruiger gitaarwerk
Het is gewoon saaiquote:Op zondag 27 mei 2012 14:59 schreef Loveless85 het volgende:
Tis allemaal net wat te gelikt inderdaad, maar dat vond ik ook van hun hele voorkomen van de vorige (?) tour (laatste keer dat ze op Pinkpop stonden). Sjaaltjes, brilletjes, netjes gekapt en geschoren.
Dat is wel zo.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:59 schreef Loveless85 het volgende:
Tis allemaal net wat te gelikt inderdaad, maar dat vond ik ook van hun hele voorkomen van de vorige (?) tour (laatste keer dat ze op Pinkpop stonden). Sjaaltjes, brilletjes, netjes gekapt en geschoren.
Hipsters
Goede muziek is goede muziek of het nou uitmerlkerij zou zijn of niet. AC/DC gebruikt al 30 jaar lang dezelfde noten en toch is het elke keer weer goed.quote:Op zondag 27 mei 2012 23:32 schreef xSouL het volgende:
Ja maar even eerlijk, wat verwacht je dan. Deze gasten worden ook ouder en wijzer. Ze kunnen toch niet heel hun leven lang rauwe metal lopen maken en angsty lyrics.
Toen ik jonger was vond ik de oude LP en heel veel andere metal/rock echt super vet. Luisterde er veel naar, maar naarmate ik ouder werd is mijn muzieksmaak ook wat volwassener geworden. Toch wel vet om te zien, dat er nog daadwerkelijk bands zijn die met je meegroeien i.p.v. vast blijven haken in hun Nu-metal periode (zie Korn, Limp Bizkit)
Ik ga niet ontkennen, vind Hybrid Theory en Meteora en ook Reanimation. Waren echt super albums, maar vind de laatste 3 niet slecht. Hoewel ik A Thousand Suns wel een beetje te 'experimenteel' vond.
De nieuwe sound is wel wat meer electro en synth's erin, dus meer werk voor Mr. Hahn.
Ik kan je één ding garanderen, als Linkin Park met een Meteora volume 2 kwam, of iets qua sound van Meteora zou het meteen uitmelkerij of 'the-same-old-shit' genoemd worden.
Ehm:quote:Op maandag 28 mei 2012 01:17 schreef xSouL het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat Metal niet voor volwassenen is, want als ze optreden spelen ze nog regelmatig hun oude tracks af.
Ik bedoel dat, naar mate je ouder word, verandert ook je muzieksmaak. En ook hun muzieksmaken veranderen met de jaren. En Linkin Park wil altijd wel graag experimenteren met nieuwe sounds en richtingen van muziek.
het kan aan mij liggen...quote:Toen ik jonger was vond ik de oude LP en heel veel andere metal/rock echt super vet. Luisterde er veel naar, maar naarmate ik ouder werd is mijn muzieksmaak ook wat volwassener geworden.
Achteraf zou worden bekeken of (en wat) er werd uitgezonden, dus wellicht dat er wat online komt vandaag?quote:Op maandag 28 mei 2012 11:34 schreef Vatta het volgende:
Zenden ze niets uit van het pinkpop optreden?
Geeft hun management zeker weer geen toestemming.
Laatste keer dat ze op pinkpop speelden werd er meen ik ook niets uitgezonden.quote:Achteraf zou worden bekeken of (en wat) er werd uitgezonden, dus wellicht dat er wat online komt vandaag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |