FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Keuze auto: Mazda, Nissan of Opel?
Poogiedinsdag 3 juli 2007 @ 23:16
Tegen het einde van het jaar wil ik een andere auto gaan kopen. Nu ben ik alvast een beetje aan het kijken wat voor iets ik wil gaan kopen. Tegen die tijd heb ik circa 4000-5000 euro te besteden. Nu heb ik diverse Opel's, Nissan's en Mazda's op het oog. Allemaal rond bouwjaar 1998-2000 en allemaal tussen de 80.000-100.000 km op de teller. Vooral Opel Astra 1.6, Mazda 323 en Nissan Almera 1.4 of 1.6 vind ik interessant. Maar kan iemand de voordelen/nadelen vertellen van deze auto's icm het bouwjaar en de km's? Of eventueel zijn andere aanbevelingen (dus ook andere merken/types) ook welkom uiteraard.

Even de exacte modellen die ik op het oog heb:
Opel


Nissan


Mazda


De auto moet een beetje pittig zijn en nog zeker 5 jaar mee kunnen met fatsoenlijk onderhoud uiteraard. Ook ervaringen kwa ruimte e.d. zijn welkom.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poogie op 03-07-2007 23:33:55 ]
pfefferkatzedinsdag 3 juli 2007 @ 23:21
Wij hebben een mazda 626 gehad.
Genoeg kracht, rijd goed, fijne auto.

Mazda 626 was de stationversie van de 323.
bas-beestdinsdag 3 juli 2007 @ 23:27
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:21 schreef RacerDKB het volgende:
Wij hebben een mazda 626 gehad.
Genoeg kracht, rijd goed, fijne auto.
dat hangt natuurlijk van 't type af...
quote:
Mazda 626 was de stationversie van de 323.
ben je wel helemaal lekker in je bovenkamer?
pfefferkatzedinsdag 3 juli 2007 @ 23:29
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:27 schreef bas-beest het volgende:

[..]

dat hangt natuurlijk van 't type af...
[..]

ben je wel helemaal lekker in je bovenkamer?
Niet dan?
Het is al laat weetje
Gali-bierdinsdag 3 juli 2007 @ 23:33
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met de standaard-stoelen van de Opel Astra van dat model. Als je er langere afstanden mee gaat rijden: let even op of je er echt goed in zit!
MikeyMandinsdag 3 juli 2007 @ 23:33
Opel valt alvast af... Rest maakt niet zoveel uit..

Nissan heeft waarschijnlijk een distributieketting, dus dat scheelt weer wat riemen...
Poogiedinsdag 3 juli 2007 @ 23:34
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:33 schreef MikeyMan het volgende:
Opel valt alvast af... Rest maakt niet zoveel uit..

Nissan heeft waarschijnlijk een distributieketting, dus dat scheelt weer wat riemen...
kun je onderbouwen waarom opel afvalt?
Poogiedinsdag 3 juli 2007 @ 23:36
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:33 schreef Gali-bier het volgende:
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met de standaard-stoelen van de Opel Astra van dat model. Als je er langere afstanden mee gaat rijden: let even op of je er echt goed in zit!
Het is de bedoeling dat er in de zomer van 2008 mee naar spanje gaat worden gereden, dus fijne stoelen zijn dan inderdaad belangrijk
Paladijndinsdag 3 juli 2007 @ 23:38
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:21 schreef RacerDKB het volgende:
Mazda 626 was de stationversie van de 323.
Wat loop jij nou weer voor onzin uit te kramen? De 626 was de middenklasse sedan van Mazda, vergelijkbaar met de Mazda 6 nu. De 323 is de voorloper van de huidige Mazda 3.

TS: Je kan met dat budget een prima Honda Accord (of zelfs civic sedan), Volvo S40, Rover 400/600 of de genoemde 626 halen. Ga met je budget ook eens rondkijken op autotrack, marktplaats en soortgelijke sites welke merken en type auto's in je budget vallen, dan een grote lading wegstrepen en met de paar die overblijven proefritten maken tot je een geschikte tegenkomt. Of zit je al in die fase?
pfefferkatzedinsdag 3 juli 2007 @ 23:39
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:38 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Wat loop jij nou weer voor onzin uit te kramen? De 626 was de middenklasse sedan van Mazda, vergelijkbaar met de Mazda 6 nu. De 323 is de voorloper van de huidige Mazda 3.
Als je even hierboven had gelezen had je al kunnen zien dat ik fout zat en uitleg gaf waarom
MikeyMandinsdag 3 juli 2007 @ 23:40
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:34 schreef Poogie het volgende:

[..]

kun je onderbouwen waarom opel afvalt?
Tsjah... Jappen zijn over het algemeen betrouwbaarder...

Iedereen die ik ken met een opel heeft er aardig wat gezeik mee (gehad)... Nog weinig mensen tegengekomen die echt een probleemloze opel hadden...
Poogiedinsdag 3 juli 2007 @ 23:47
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:38 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Wat loop jij nou weer voor onzin uit te kramen? De 626 was de middenklasse sedan van Mazda, vergelijkbaar met de Mazda 6 nu. De 323 is de voorloper van de huidige Mazda 3.

TS: Je kan met dat budget een prima Honda Accord (of zelfs civic sedan), Volvo S40, Rover 400/600 of de genoemde 626 halen. Ga met je budget ook eens rondkijken op autotrack, marktplaats en soortgelijke sites welke merken en type auto's in je budget vallen, dan een grote lading wegstrepen en met de paar die overblijven proefritten maken tot je een geschikte tegenkomt. Of zit je al in die fase?
Volvo is toch vrij duur in wegenbelasting, verzekering en onderhoud?? Verder wel erg leuk model, maar je zit bij die prijsklasse toch wel bij een wat ouder bouwjaar.
Rover vind ik opzich leuke auto, maar zijn ze motorisch wel goed?
Honda trekt mij om de 1 of andere reden helemaal niet, eveneens als volkswagen
Paladijnwoensdag 4 juli 2007 @ 00:03
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:47 schreef Poogie het volgende:

[..]

Volvo is toch vrij duur in wegenbelasting, verzekering en onderhoud?? Verder wel erg leuk model, maar je zit bij die prijsklasse toch wel bij een wat ouder bouwjaar.
Rover vind ik opzich leuke auto, maar zijn ze motorisch wel goed?
Honda trekt mij om de 1 of andere reden helemaal niet, eveneens als volkswagen
wegenbelasting verzekering Dat soort dingen zijn maar een fractie van de kosten die je voor je auto maakt op jaarbasis. Overigens is de S40 redelijk recent en rond de 1200-1300 kg, dat is een gemiddeld gewicht voor sedans van 5 jaar geleden en de huidige Golf V (om het maar in perspectief te plaatsen...). Volgens mij vallen de onderhoudskosten van Volvo's wel mee, maar dat weet ik niet uit eigen ervaring. Zolang er niets stuk gaat aan de auto voldoen de kleine/grote beurt en APK-keuring en die vallen qua kosten redelijk in het niet.

De Rover 600 is letterlijk een Honda Accord met andere bodystyling en iets ander interieur. De motor is zelfs van Honda en onderdelen zijn uitwisselbaar. Ik heb zelf ruim een jaar 70k km in een 1.8 afgelegd zonder noemenswaardige problemen (grootste uitgaven: uitlaat vervangen ivm roest... en banden vervangen). De Rover 400/45 serie is gebaseerd op de Honda Civic sedan, maar met een Rover motor - prima motoren, alleen moet je ze goed warm rijden, anders heb je kans op een lekke koppakking. Deze auto is echter wel kleiner dan de 600. Onderdelen van MG/Rover zijn overigens nog leverbaar via Caterpillar en gezien MG weer op de markt gezet wordt gaan de prijzen van Rovers de laatste tijd weer omhoog

En Honda... niet naar het petjesvolk kijken, die rijden bovendien niet in een Accord of Civic sedan. Ik rij overigens zelf vanaf volgende week een Accord als daily drive, mede door mijn ervaringen met de Rover 600 en mijn ervaringen met zowel de Rover als Honda dealers hier in het noorden.
Flowz0rwoensdag 4 juli 2007 @ 00:05
Ga voor een japanner. Toyota's, Nissan's en Mazda's zijn over het algemeen behoorlijk betrouwbaar. Rijd zelf een 323F, lekker sportief bakkie en vraagt weinig onderhoud. Zeker waar voor zn geld!

Aangezien een 323F misschien niet helemaal jouw richting is, zou ik zelf dan eerder naar een 626 kijken of een Primera/Almera. Probeer voor een bak te gaan die nog onder de 100-120 duizend km ligt. Deze zijn vaak te vinden voor een eurootje of 5000.

Succes met je zoektocht!
Mikkiewoensdag 4 juli 2007 @ 00:06
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:24:38 ]
Mikkiewoensdag 4 juli 2007 @ 00:08
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:24:39 ]
MikeyManwoensdag 4 juli 2007 @ 00:16
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:08 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Da's nou net het probleem... zo gauw er wel iets stuk gaat ben je de lul. Volvo is nou eenmaal wat duurder qua onderhoud.
Dan wat?

Ik gok dat mazda, nissan en toyota stuk voor stuk duurder zijn met onderdelen...
Mikkiewoensdag 4 juli 2007 @ 00:19
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:24:39 ]
MikeyManwoensdag 4 juli 2007 @ 00:21
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:19 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet

Maar goed, ik ben misschien bevooroordeeld doordat mijn garage meestal vrij cheap aan onderdelen kan komen.
Das dan vast niet origineel...

Ik weet welhaast zeker dat onderdelen voor jappen zo'n beetje het duurst zijn wat je kunt bedenken voor wat betreft de normale auto's...

Gaat niet vaak wat kapot, maar als er wat kapot gaat
Paladijnwoensdag 4 juli 2007 @ 00:26
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:08 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Da's nou net het probleem... zo gauw er wel iets stuk gaat ben je de lul. Volvo is nou eenmaal wat duurder qua onderhoud.
Duurder in vergelijking met welke merken en types? De S40 komt nou niet bepaald op mij over als een zeldzame auto waar amper nog onderdelen voor te leveren zijn. Daarnaast leg je als verstandig autogebruiker elke periode wat extra geld achteruit voor onvoorziene uitgaven, toch

Daarnaast zit je nog met het probleem van het uurloon, een type met dure onderdelen waar je overal makkelijk bijkan kan om die reden goedkoper zijn dan een met goedkope onderdelen waar alles opeengepakt zit. Ik merk bovendien bij mijn Mazda MX-5 (fun/circuitbak) dat de onderdelen erg goedkoop zijn in vergelijking met andere Mazda's. Het arbeidsloon bij de dealer ligt vergeleken bij de miata-specialist echter zeer hoog, waarbij ze ook nog amper iets van de auto afweten.

Ik heb destijds ook naar een Porsche 944 (ipv. de MX) zitten kijken, maar de onderdelenkosten daarvan sla je echt stijl van achterover vergeleken bij Honda/Rover/Mazda
DS4woensdag 4 juli 2007 @ 00:45
Gelet op de vraag moet ik antwoorden: Mazda. De meest betrouwbare van de drie en de "leukste" auto van de drie.

Maar er zijn legio keuzes die bij mij hoger scoren... Dat neemt niet weg dat ik denk dat jij met de Mazda gelukkig kan worden.
Prowlwoensdag 4 juli 2007 @ 01:02
Mazda en Nissan is nooit geen miskoop of het moet een afgeragde bak zijn.

Opel zou ik ver uit de buurt blijven, Volvo is ook goed betaalbaar al denken veel mensen van niet.
3p0xwoensdag 4 juli 2007 @ 01:09
Tja als je een saaie betrouwbare auto wil moet je waarschijnlijk voor die nissan of mazda gaan. Ik heb ook een 323F gehad (1 type ouder dan in de ts staat) reed verder wel goed alleen zien die jappen er meestal van binnen en meestal ook van buiten gewoon niet uit. Als ik mijn interieur vergelijk met die van me pa (astra G) heb ik dat toch echt 10 x liever. Vooral de materiaalkeuze valt me elke keer weer tegen(bij de nieuwe modellen inmiddels niet meer maar het gaat hier om een wat oudere auto).
Misschien is een jap wat betrouwbaarder (mijn pa rijd al 30 jaar opel zonder grote problemen) maar ik vind de vormgeving en vooral het interieur zeker zo belangrijk. Je kijk ter tenslotte 99% v/d tijd tegen aan.
De standaard stoelen in de Astra vind ik ook niet zo geweldig, dan zou ik een model aanraden met sportstoelen, die zitten erg goed vind ik.
En jappen gaan ook wel stuk hoor, soms heb je pech en soms niet

Zozo we zijn wel allemaal positief over opel ofniet dan
Achja saaie dozen rijden in saaie dozen
DS4woensdag 4 juli 2007 @ 01:39
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:09 schreef 3p0x het volgende:

Zozo we zijn wel allemaal positief over opel ofniet dan
Achja saaie dozen rijden in saaie dozen
Opel is natuurlijk minstens zo saai als een Nissan (hoewel een almera...) en saaier dan een Mazda.
Party_Pwoensdag 4 juli 2007 @ 01:59
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Opel is natuurlijk minstens zo saai als een Nissan (hoewel een almera...) en saaier dan een Mazda.
idd omdat half NL er in rond rijdt. Opel = burgerbak.
B_TRAVENwoensdag 4 juli 2007 @ 02:01
opel is niet half zo saai als al die mazda's en nissans die op de nederlandse wegen rijden
the_contract_killerwoensdag 4 juli 2007 @ 07:11
een rover 600 zou ik niet nemen voor naar spanje,ontzettend slechte zit als zou je dat niet zeggen.
stoel te laag,niet in hoogte verstelbaar,geen goede rug ondersteuning,na een goede 100km te hebben gereden heb je een moe gevoel in je rug.

ik zou voor die nissan gaan,betrouwbaar,een distri. ketting,en ziet er leuk uit
Paladijnwoensdag 4 juli 2007 @ 09:21
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 07:11 schreef the_contract_killer het volgende:
een rover 600 zou ik niet nemen voor naar spanje,ontzettend slechte zit als zou je dat niet zeggen.
stoel te laag,niet in hoogte verstelbaar,geen goede rug ondersteuning,na een goede 100km te hebben gereden heb je een moe gevoel in je rug.
Het is echt onvoorstelbaar wat voor onzin sommige mensen uit kunnen kramen, na de 626=station 323 opmerking

De bestuurdersstoel in mijn Rover 618 was in hoogte verstelbaar (passagier weliswaar niet) evenals de lendensteun. Voor zover mij bekend zijn beiden standaard opties op de 600-serie. Ik heb er dan ook diverse ritten van > 6-7 uur mee gemaakt om vervolgens fris uit de auto te stappen.
Mikkiewoensdag 4 juli 2007 @ 18:14
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:24:39 ]
the_contract_killerwoensdag 4 juli 2007 @ 18:43
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 09:21 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Het is echt onvoorstelbaar wat voor onzin sommige mensen uit kunnen kramen, na de 626=station 323 opmerking

De bestuurdersstoel in mijn Rover 618 was in hoogte verstelbaar (passagier weliswaar niet) evenals de lendensteun. Voor zover mij bekend zijn beiden standaard opties op de 600-serie. Ik heb er dan ook diverse ritten van > 6-7 uur mee gemaakt om vervolgens fris uit de auto te stappen.
onzin??

ik heb een rover 600,en die stoel is niet standaart in hoogte verstelbaar,dat word geleverd als optie...en als die optie er niet op zit en je bent korter als 2.30 zit je enorm laag en krijg je snel last van je onderrug.
hebben al meer mensen opgemerkt die in mijn auto hebben gereden,een vermoeiende zit heeft hij.

ook het gebrek aan "gevoel" met de weg door je stuur heen is niet altijd even fijn,teveel stuurbekrachtiging.

maar vooral om die slechte zit ga ik hem wegdoen,het is dus geen onzinpraat maar pure ervaring
Paladijnwoensdag 4 juli 2007 @ 19:00
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:43 schreef the_contract_killer het volgende:

[..]

onzin??

ik heb een rover 600,en die stoel is niet standaart in hoogte verstelbaar,dat word geleverd als optie...en als die optie er niet op zit en je bent korter als 2.30 zit je enorm laag en krijg je snel last van je onderrug.
hebben al meer mensen opgemerkt die in mijn auto hebben gereden,een vermoeiende zit heeft hij.

ook het gebrek aan "gevoel" met de weg door je stuur heen is niet altijd even fijn,teveel stuurbekrachtiging.

maar vooral om die slechte zit ga ik hem wegdoen,het is dus geen onzinpraat maar pure ervaring
Juist met dit soort overdreven reacties wordt je niet serieus genomen. Ik heb even de moeite genomen te kijken op autoweek qua optielijst of er daadwerkelijk 600's geleverd zijn zonder in hoogte verstelbare stoel en het lijkt erop dat dit alleen bij de 620i tot '96 het geval is. Alle andere modellen (en in het geval van een 620 ga je qua opties/prijs voor een si...) hebben de in hoogte verstelbare stoel standaard. Dat lijkt me ook niet meer dan normaal voor een auto van deze prijs en in deze klasse.

Mbt. de "2.30m lengte", ik ben zelf 1.92m en had mijn stoel in de laagste stand staan zodat ik 'goed' achter het stuur kon zitten (rechtop met zowel benen als armen op de juiste afstand). Met een verkeerde houding worden lange ritten vrij lastig.

Het kan zo zijn dat de door jou gekochte auto versleten stoelen heeft. Dat doet niets af aan de auto of de in de auto geleverde stoelen. Indien je verder tevreden bent met de auto, is het geen optie eens te kijken naar het vervangen van de stoelen?

Overigens ben ik het met je eens dat de stuurbekrachtiging erg licht is, maar dat is redelijk standaard voor auto's uit die periode (die in mijn MX- 5 is bv. ook te licht naar mijn gevoel - probeer ik o.a. op te lossen door er een kleiner stuur op te zetten).
viczwoensdag 4 juli 2007 @ 19:05
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:05 schreef Flowz0r het volgende:
Ga voor een japanner. Toyota's, Nissan's en Mazda's zijn over het algemeen behoorlijk betrouwbaar. Rijd zelf een 323F, lekker sportief bakkie en vraagt weinig onderhoud. Zeker waar voor zn geld!

Aangezien een 323F misschien niet helemaal jouw richting is, zou ik zelf dan eerder naar een 626 kijken of een Primera/Almera. Probeer voor een bak te gaan die nog onder de 100-120 duizend km ligt. Deze zijn vaak te vinden voor een eurootje of 5000.

Succes met je zoektocht!
Mazda is toch van Ford? Das dan toch een Amerikaan?
Paladijnwoensdag 4 juli 2007 @ 19:09
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:05 schreef vicz het volgende:

[..]

Mazda is toch van Ford? Das dan toch een Amerikaan?
Sort-of, Ford is 33% eigenaar meen ik. Ze delen wel vrij veel techniek/onderdelen. Ik weet van het Mazda 6 onderstel bijvoorbeeld dat deze in diverse Ford's en Lincoln's gebruikt wordt. De motoren zijn als het goed is nog wel van Mazda zelf.
garnage-patrickwoensdag 4 juli 2007 @ 19:42
hmmmm die mazda met stel mooie rims eronder, beetje verlagen. lekker hoor!



daar vraag je niet naar, i know.

voor de rest, tja rij zijn een 323 uit 92 dan.

maar met dat ding is NOOIT wat aan de hand, gekocht met 60000 op teller. nu zit ik op 172*** en nooit grote dingen aan gehad. altijd starten zelfs na dagen stilstaan in de winter enzo.

hoogstens wat banden, en uitlaat enzo. maarja dat is normaal onderhoud.
giaswoensdag 4 juli 2007 @ 22:41
ik zou ook voor de mazda gaan, opel is niet mijn ding en die nixan is 2-deurs + bejaarden imago.

dat model tenminste.
PNGwoensdag 4 juli 2007 @ 23:36
Van die 3 heeft de Astra G nog veruit meest uitstraling. Andere 2 zijn grijze muis auto's. Maar da's ook emotie. Speelt mee, maar is niet doorslaggevend. Restwaarde is ook veruit hoogste.

Om echt een oordeel te vellen moet je zwakke punten van de 3 betreffende auto's uit gaan zoeken op internet fora. En gewoon voorbij de sticker op de voorkant kijken (anders wordt je zo iemand die net doet alsof tie wat weet, maar alleen voor zijn imago bezig is op internet), en iig met alledrie de auto's een proefrit maken, en kijken welke jouw nu meeste bevalt qua wegligging en algemeen gevoel.

En aan de hand van je emotie, en de zwakke punten moet je je keuze maken. Omdat je 2e handse auto neemt is de variatie binnen het merk qua kwaliteit groter dan de kwaliteit an sich van de auto.
PNGwoensdag 4 juli 2007 @ 23:38
Je moet je zeker niet bezig houden met wat 17 jarigen vinden op een forum. Je moet zwakke punten proberen uit te vinden per auto, en gewoon alledrie de auto's zelf rijden. Daar keuze op maken.

En dan goede vinden binnen welke je het meest beviel.
Tommy_Kuklinskidonderdag 5 juli 2007 @ 00:02
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:36 schreef PNG het volgende:
Restwaarde is ook veruit hoogste.
Over het algemeen hebben Opels niet echt een hoge restwaarde, vooral Vectra's, de modellen tot 2002 zijn niets waard.

@ TS:

Wat vind je zelf een mooie auto?
Alle 3 zijn geen echt slechte auto's dus persoonlijk zou ik gewoon de auto die je het lekkerst vind rijden en er het leukst uit vind zien kopen.

(Bovendien moet je ook een beetje "geluk" hebben, zo zijn er Mazda's die altijd problemen hebben en Opels die nooit wat hebben en visa versa.)
PNGdonderdag 5 juli 2007 @ 01:11
Psies, maar kdenk ook dat je nog ff staat te kijken wat die jappanners uit TS zijn post verliezen aan restwaarde t.o.v. de Astra G. 'Als dat je criterium is': persoonlijk vind ik dat niet eens een criterium overigens.....

Boeien, rijden.

'persoonlijk zou ik gewoon de auto die je het lekkerst vind rijden en er het leukst uit vind zien kopen'.

Psies, kortom testrijden die auto's ! Weg van internet, ermee rijden en keuze maken !
yupdonderdag 5 juli 2007 @ 01:31
Uhhh van deze 3 auto's zou ik dus zeer zeker voor de Opel gaan, alleen al om de belabberde interieur van die Jap gebakjes...

Opel rijd wel ok, 1.6 is geen strepentrekker, maar heeft een veel aardiger interieur (+ exterieur) imho...
Googolplexiandonderdag 5 juli 2007 @ 01:43
Voor de looks de Opel. Voor het algemene pakket de Nissan. Mazda is de gulden middenweg.

Was dat hulpzaam?
Mateldonderdag 5 juli 2007 @ 06:28
Hier kan ik kort over zijn: de Mazda. Niet omdat de Nissan slecht is hoor, maar omdat het een 3-deurs is M'n ouders hebben een 626 uit '95. Nooit grote kosten aan gehad en toch al dik 250.000KM op de teller.
SimtekF1donderdag 5 juli 2007 @ 09:45
Ik zou zeggen Mazda, maar dat is puur omdat ik nog nooit problemen heb gehad met mijn Mazda'tje.
De Opel is verder het mooist maar ik ken toch wel wat mensen met Opels en de bijbehorende problemen.
Met Nissan heb ik geen ervaring.

Succes
3p0xdonderdag 5 juli 2007 @ 10:40
Tja ik ken ook wel mensen die problemen hebben (gehad) met hun toyota.. niet meer kopen dus ? (1'tje is wegens het terugkomen van het probleem zelfs weer ingeruild )
MikeyMandonderdag 5 juli 2007 @ 10:47
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:40 schreef 3p0x het volgende:
Tja ik ken ook wel mensen die problemen hebben (gehad) met hun toyota.. niet meer kopen dus ? (1'tje is wegens het terugkomen van het probleem zelfs weer ingeruild )
* MikeyMan mompelt iets over verwachtingswaarden en gemiddelden...
3p0xdonderdag 5 juli 2007 @ 11:13
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:47 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

* MikeyMan mompelt iets over verwachtingswaarden en gemiddelden...
Ik weet ook wel dat die japanse merken hoger staan die die lijstjes maar dat betekent toch niet dat de rest van de merken onbetrouwbaar zijn? Als je je auto goed onderhoud en niet afragd is de kans dat ie stuk gaat sowieso een stuk kleiner.

Als als opel dat zo slecht zou zijn, waarom hebben ze dan 35 jaar bovenaan gestaan met de verkopen in Nederland?

Maar ik heb een tijdje in een jappaner gereden en ik ben blij dat ik een andere auto gekocht heb. Dat lelijke gore grijze plastic ging me op een gegeven moment echt irriteren (en het ruimte gebrek maar dat is een ander verhaal ).
Poogiedonderdag 5 juli 2007 @ 11:38
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Over het algemeen hebben Opels niet echt een hoge restwaarde, vooral Vectra's, de modellen tot 2002 zijn niets waard.

@ TS:

Wat vind je zelf een mooie auto?


(Bovendien moet je ook een beetje "geluk" hebben, zo zijn er Mazda's die altijd problemen hebben en Opels die nooit wat hebben en visa versa.)
De opel vind ik kwa model het mooiste..
En inderdaad net wat je zegt, soms moet je beetje geluk hebben, maar opel word wel heel erg afgeraden, dus die valt toch al af voor mij. Maar misschien zijn er nog andere merken auto's waar ik nog niet bij heb stil gestaan die ook erg goed zijn.

Zelf heb ik al ooit een mazda MX3 gereden en hij reed echt enorm lekker en helemaal geen problemen mee, maar toendertijd verkocht vanwege het verbruik.
Googolplexiandonderdag 5 juli 2007 @ 11:46
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:38 schreef Poogie het volgende:

[..]

De opel vind ik kwa model het mooiste..
En inderdaad net wat je zegt, soms moet je beetje geluk hebben, maar opel word wel heel erg afgeraden, dus die valt toch al af voor mij. Maar misschien zijn er nog andere merken auto's waar ik nog niet bij heb stil gestaan die ook erg goed zijn.

Zelf heb ik al ooit een mazda MX3 gereden en hij reed echt enorm lekker en helemaal geen problemen mee, maar toendertijd verkocht vanwege het verbruik.
Honda Accord of Prelude? Of is dat te groot?

Poogiedonderdag 5 juli 2007 @ 11:49
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Honda Accord of Prelude? Of is dat te groot?

[afbeelding]
Ik vind een 1.6 motor meer dan genoeg
Googolplexiandonderdag 5 juli 2007 @ 11:56
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:49 schreef Poogie het volgende:

[..]

Ik vind een 1.6 motor meer dan genoeg
Dan zou ik voor een wat kleinere (misschien zelfs oudere) auto gaan.
Wat zijn je preferenties trouwens? Zuinigheid is een pre, merk ik... maar ruimte, veiligheid, looks ... waar ga je voor?

Veiligheid bij oudere auto's (zeker Jappen) is relatief slecht (vergeleken met de meeste Europeanen). Maar daardoor zijn ze ook lichter (geen Airbag in elke kier). Dus als je meer gaat voor zuinigheid dan veiligheid dan is een 90+'er misschien een betere keuze dan een 2000+ wagen.

Honda Civic Coupe?



Paar modelletjes nieuwer kan ook

Martijn85donderdag 5 juli 2007 @ 13:09
M'n ouders hebben een 323, die rijdt lekker en nog nooit problemen mee gehad
Mateldonderdag 5 juli 2007 @ 20:11
Ik rij zelf een Nissan Sunny 5-D uit '95. De kwaliteit van sommige onderdelen is wat minder (raam aan bestuurderskant gaat moeilijk dicht, kachelweerstandje gaat relatief snel kapot en is bovendien duur, er 'bonkt' iets onder-achter de auto bij het optrekken en rijden over drempels, je moet wat vaker remblokjes vervangen dan bij bijvoorbeeld een Mazda -komt niet door mijn rijstijl ), maar verder is het best een fijne auto. Hij zal je iig nooit laten staan. Toch zal ik de volgende keer eerder voor een Mazda kiezen.
deherodonderdag 5 juli 2007 @ 21:19
Ik zou voor de Mazda gaan. Lekker betrouwbaar en leuke motortjes. Ziet er ook nog eens het leukste uit van de drie.
Rij zelf momenteel een Mazda3 en ben er erg tevreden over.
BlackFrancisdonderdag 5 juli 2007 @ 21:21
Ik rij in zo'n Opel 1.6

Niks mis mee, maar ook niks bijzonders natuurlijk. Rijdt prima...

ps.

4000 is alleen wel wat veel voor die Astra iig... Ik meen van autoweek.nl te herinneren dat ie ongeveer 3.000 euro waard is.
en 1 op 17 rijdt, en 170 km per uur haalt. En in iets van 14 sec naar de 100.

En je vroeg ervaringen over ruimte enzo.

Hij is eigenlijk vrij ruim, met 5 volwassenen is het wel een beetje krap achterin, maar met vier is het goed te doen.
We zijn hier thuis aan het verbouwen, en dan merk je wel dat er nog verbazingwekkend veel in past. Je hebt de achterbank zo naar achter geklapt, en stouwen maar !
Je prakt er ook zo een fiets in, misschien met een beetje beleid wel twee.

[ Bericht 59% gewijzigd door BlackFrancis op 05-07-2007 21:29:37 ]
Robin__vrijdag 6 juli 2007 @ 17:35
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:09 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Sort-of, Ford is 33% eigenaar meen ik. Ze delen wel vrij veel techniek/onderdelen. Ik weet van het Mazda 6 onderstel bijvoorbeeld dat deze in diverse Ford's en Lincoln's gebruikt wordt. De motoren zijn als het goed is nog wel van Mazda zelf.
percentage weet ik niet.. maar ford heeft er wel een vinger in de (rijste)pap. Er word idd het een en ander uitgeleend over en weer (mazda 2 staat bijvoorbeeld op de bodemplaat van een fiesta). motoren houden ze allebei voor zichzelf tot nu toe (niet 100% zeker maar toch..)
casejunkievrijdag 6 juli 2007 @ 23:29
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:35 schreef Robin__ het volgende:

[..]

percentage weet ik niet.. maar ford heeft er wel een vinger in de (rijste)pap. Er word idd het een en ander uitgeleend over en weer (mazda 2 staat bijvoorbeeld op de bodemplaat van een fiesta). motoren houden ze allebei voor zichzelf tot nu toe (niet 100% zeker maar toch..)
Motoren worden ook vrolijk uitgewisseld. Ford werkt al sinds de eerste Ford Probe en Mazda MX-6 samen met Mazda. Ford Probe heeft namelijk een Mazda onderstel en Mazda motor. De 2,3L turbo motoren uit de MPS series zijn bv weer van Ford hedendaags
invinezaterdag 7 juli 2007 @ 00:35
Renault Laguna!



In alle soorten en maten te krijgen. van 1.6 (16v) tot v6!

En aan comfort geen gebrek!

of euhh een Megane?



Maar dan heb je vaak kans op een afgeragde bak, maar dan kan je ook voor de classic(met kont) kiezen:



Deze worden toch vaak gereden door oudere dus vaker goed onderhouden en lage kilometer stand (uit eigen ervaring).
DaManzaterdag 7 juli 2007 @ 11:45
Ik heb zelf 'n Nissan Almera 1.4 sedan van '99 & mijn vriendin heeft 'n Opel Astra 1.6 uit '99 dus ik kan je makkelijk vertellen wat de 2 verschillen zijn Wat mijn Almera betreft; dat is gewoon 'n fijne betrouwbare auto. Ik vind 'm lekker rijden (schakelen wegligging) & de sedan uitvoering is itt de hatchback nog wel aardig om te zien. Ja, het interieur doet ouderwets & spartaan aan, maar je hebt wel 1 groot voordeel; een airco! Waar je wel rekening mee moet houden, dat is dat 't voor lange mensen niet echt ruim is. Ik ben zelf 1.94 & moet 't stuur helemaal omhoog zetten & de stoel helemaal naar achteren.
Wat de Astra van m'n vriendin betreft; ik vind 't niet echt 'n fijne auto, de stoelen zijn echt 'n regelrechte ramp (een panda zit nog beter) ik krijg er dan ook rugpijn van na 'n kwartier. Wat ook niet echt denderend is, is de versnelling; stug & onduidelijk. Maar goed, dat is altijd zo bij Opel geweest. Wat looks betreft vind ik model niet echt mooi, maar 't interieur ziet er daarintegen wel goed uit, vind ik. Wat de betrouwbaarheid betreft is de Astra goed, ze heeft er iig nog nooit iets mee gehad.
deheromaandag 9 juli 2007 @ 00:23
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 00:35 schreef invine het volgende:
Renault Laguna!

[afbeelding]

In alle soorten en maten te krijgen. van 1.6 (16v) tot v6!

En aan comfort geen gebrek!

of euhh een Megane?

[afbeelding]

Maar dan heb je vaak kans op een afgeragde bak, maar dan kan je ook voor de classic(met kont) kiezen:

[afbeelding]

Deze worden toch vaak gereden door oudere dus vaker goed onderhouden en lage kilometer stand (uit eigen ervaring).
Hij wil graag rijden in een auto en niet duwen, dus dan moet je geen renault rommel kopen.
bladerdeegrollermaandag 9 juli 2007 @ 09:41
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:23 schreef dehero het volgende:

[..]

Hij wil graag rijden in een auto en niet duwen, dus dan moet je geen renault rommel kopen.
Kom jij onder een steen vandaan ofzo? Renault is tegenwoordig echt niet meer slecht hoor..
deheromaandag 9 juli 2007 @ 09:48
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:41 schreef bladerdeegroller het volgende:

[..]

Kom jij onder een steen vandaan ofzo? Renault is tegenwoordig echt niet meer slecht hoor..
Zullen we het eens over de Laguna gaan hebben?
Bekijjk ook dit linkje eens: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6655
MikeyManmaandag 9 juli 2007 @ 09:52
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:29 schreef casejunkie het volgende:

[..]

De 2,3L turbo motoren uit de MPS series zijn bv weer van Ford hedendaags
Maar dan volvo...
bladerdeegrollermaandag 9 juli 2007 @ 09:56
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:48 schreef dehero het volgende:

[..]

Zullen we het eens over de Laguna gaan hebben?
Bekijjk ook dit linkje eens: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6655
Ik rijd zelf een renault en ik heb nooit problemen, de standaard beurt per jaar is voldoende.
Maar je zal vast wel je redenen hebben voor je Renault afkeur..

En als TS zijnde zou ik uit die drie de Mazda nemen.
MikeyManmaandag 9 juli 2007 @ 10:04
Tsjah, zo'n vorig model Laguna zou ik ook nog wel kopen, dat waren best aardige auto's...
Party_Pmaandag 9 juli 2007 @ 15:13
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:04 schreef MikeyMan het volgende:
Tsjah, zo'n vorig model Laguna zou ik ook nog wel kopen, dat waren best aardige auto's...
Het huidige model heeft een stuk meer problemen.
Herr.Flickmaandag 9 juli 2007 @ 16:08
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:41 schreef bladerdeegroller het volgende:

[..]

Kom jij onder een steen vandaan ofzo? Renault is tegenwoordig echt niet meer slecht hoor..


Heb regelmatig hier een laguna waar wel eens wat mis mee is...

Kleine opsomming van dat model:

  • waterpompen die spontaan vastlopen/uit elkaar vallen waardoor de distributieriem verloopt (motor kapot)
  • koplampen waarvan de spiegels slecht zijn
  • uitlaatspruitstukken die scheuren
  • uitlaatdelen waarvan de kragen doorschuren
  • versnellingsbakproblemen
  • bobines vaak stuk (16V)
  • kleppen verbranden

    en zo kan ik nog wel even doorgaan.


    [ Bericht 18% gewijzigd door Herr.Flick op 09-07-2007 16:13:51 ]
  • sander89maandag 9 juli 2007 @ 16:11
    Als je Nissan Almera neemt moet je geen 1.4 nemen die is net wat te lichte motor eigelijk.
    Verder is het wel een hele fijne auto en ook niet erg duur maar wel aardig wat opties.
    Robin__maandag 9 juli 2007 @ 17:31
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 16:11 schreef sander89 het volgende:
    Als je Nissan Almera neemt moet je geen 1.4 nemen die is net wat te lichte motor eigelijk.
    Verder is het wel een hele fijne auto en ook niet erg duur maar wel aardig wat opties.
    de 1.4 en de 1.6 schelen wel 1.2 seconden (0 - 100)

    (resp. 12,6 en 11.4)

    Dus daar hoef je het nou ook weer niet voor te doen (sowieso is 12,5 best acceptabel maargoed)
    Tommy_Kuklinskimaandag 9 juli 2007 @ 17:41
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 23:29 schreef casejunkie het volgende:

    [..]
    . De 2,3L turbo motoren uit de MPS series zijn bv weer van Ford hedendaags
    Neen.
    Dat is een MZR blok en is ontworpen door Mazda icm Ford die ze weer verkoopt als Duratec. Geen 100% Ford blok dus.
    MikeyManmaandag 9 juli 2007 @ 18:07
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 17:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

    [..]

    Neen.
    Dat is een MZR blok en is ontworpen door Mazda icm Ford die ze weer verkoopt als Duratec. Geen 100% Ford blok dus.
    Huh??? Zijn toch 5cilinder volvo blokken?
    Tommy_Kuklinskimaandag 9 juli 2007 @ 19:41
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 18:07 schreef MikeyMan het volgende:

    [..]

    Huh??? Zijn toch 5cilinder volvo blokken?
    Nee.
    Het is een 4 cilinder Mazda motor van het type MZR(23) (of duratec23) en in de 6 MPS de MZR(23) DISI
    Blok stamt af van de MZR20 en daarop heeft Ford ook de duratec20 ontworpen.
    D.maandag 9 juli 2007 @ 19:48
    Mazda
    MikeyManmaandag 9 juli 2007 @ 20:00
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 19:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

    [..]

    Nee.
    Het is een 4 cilinder Mazda motor van het type MZR(23) (of duratec23) en in de 6 MPS de MZR(23) DISI
    Blok stamt af van de MZR20 en daarop heeft Ford ook de duratec20 ontworpen.
    Euh... Was in de war met het blok van de focus st...
    Dacht dat dat allemaal die 2.3 was...
    Maar das dus een 2.5 5cilinder...
    itsalexdinsdag 10 juli 2007 @ 10:19
    Ik heb laatst in een 8 jaar oude Mazda 626 1.8 100 pk sedan gereden. Dat ding kon met gemak meekomen met het verkeer en had genoeg power in zijn 5 met 100 km. Lage toeren geen probleem. Alleen de koppeling. Als je een stukje liet opkomen had je het koppelingspunt al. Dat was zo wennen maar het reed als een trein. Deze auto was wel wat groot en ben alleen 4 keer klemgeparkeerd. Was wel luxe nadat mijn Mazda 2 2 weken in de garage stond met kapotte waterpomp (ben blij dat ik niet naar Enschede was gereden).
    Ultimoradinsdag 10 juli 2007 @ 10:38
    zelf heb ik 9mnd met een almera diesel gereden. altijd een prettige auto gevonden, waar lange einden rijden geen enkel probleem mee waren. ik ben ook 1,94 en heb altijd een behoorlijke zit kunnen vinden.
    punchdrunkdinsdag 10 juli 2007 @ 10:55
    quote:
    Op maandag 9 juli 2007 09:56 schreef bladerdeegroller het volgende:

    [..]

    Ik rijd zelf een renault en ik heb nooit problemen, de standaard beurt per jaar is voldoende.
    Maar je zal vast wel je redenen hebben voor je Renault afkeur..

    En als TS zijnde zou ik uit die drie de Mazda nemen.
    dat noemen we nu exemplarisch bewijs.

    mijn opa rookte als een schoorsteen en is 90 geworden, is roken nu ineens niet meer ongezond?
    DaManvrijdag 27 juli 2007 @ 10:48
    quote:
    Op dinsdag 10 juli 2007 10:38 schreef Ultimora het volgende:
    zelf heb ik 9mnd met een almera diesel gereden. altijd een prettige auto gevonden, waar lange einden rijden geen enkel probleem mee waren. ik ben ook 1,94 en heb altijd een behoorlijke zit kunnen vinden.
    Ja, ik kan er idd. goed in zitten, al heb ik de stoel wel op de achterste stand staan & zit 'n beetje onderuit (zit ik toch altijd al) Wat 't vermogen van de 1.4 betreft, valt 't reuze mee hoor. Ik kan er vlot mee optrekken, al moet ik natuurlijk wel dieper 't gas intrappen dan 'n 2 liter bak, oid Het scheelt je iig wel behoorlijk in je portomonee, aangezien ik makkelijk 1.15/1.16 haal.

    De volgende auto van mij word iig ook weer 'n Nissan, dat is zeker, al is 't jammer dat de Almera niet meer in de sedan uitvoering gemaakt wordt, aangezien je alleen nog maar de Tino hebt (MPV)
    Dus ik ga volgend jaar 'n Primera kopen, die trouwens weer 'n stuk luxer is
    3p0xvrijdag 27 juli 2007 @ 11:04
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 11:45 schreef DaMan het volgende:
    Ik heb zelf 'n Nissan Almera 1.4 sedan van '99 & mijn vriendin heeft 'n Opel Astra 1.6 uit '99 dus ik kan je makkelijk vertellen wat de 2 verschillen zijn Wat mijn Almera betreft; dat is gewoon 'n fijne betrouwbare auto. Ik vind 'm lekker rijden (schakelen wegligging) & de sedan uitvoering is itt de hatchback nog wel aardig om te zien. Ja, het interieur doet ouderwets & spartaan aan, maar je hebt wel 1 groot voordeel; een airco! Waar je wel rekening mee moet houden, dat is dat 't voor lange mensen niet echt ruim is. Ik ben zelf 1.94 & moet 't stuur helemaal omhoog zetten & de stoel helemaal naar achteren.
    Wat de Astra van m'n vriendin betreft; ik vind 't niet echt 'n fijne auto, de stoelen zijn echt 'n regelrechte ramp (een panda zit nog beter) ik krijg er dan ook rugpijn van na 'n kwartier. Wat ook niet echt denderend is, is de versnelling; stug & onduidelijk. Maar goed, dat is altijd zo bij Opel geweest. Wat looks betreft vind ik model niet echt mooi, maar 't interieur ziet er daarintegen wel goed uit, vind ik. Wat de betrouwbaarheid betreft is de Astra goed, ze heeft er iig nog nooit iets mee gehad.
    Dan is daar echt wat mis meer hoor, de bak in me pa's astra (2000) is zo exact en soepel als wat, itt mijn vorige 323F . Achja kep tegenwoordig een automaat dus mij hoor je niet klagen
    DaManzaterdag 28 juli 2007 @ 13:50
    Nou dan weet ik niet wat je dan onder 'n soepele versnellingsbak verstaat, maar ik heb zelf ook in div. Opels gelest die allemaal stug schakelden. M'n vader heeft nu trouwens 'n Meriva gekocht & daar zit nog steeds dezelfde stugge versnellingsbak in. Maar goed, het zal wel iets persoonlijks wezen, ik vind ze iig klote schakelen...
    Herr.Flickzaterdag 28 juli 2007 @ 14:33
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 11:04 schreef 3p0x het volgende:

    [..]

    Dan is daar echt wat mis meer hoor, de bak in me pa's astra (2000) is zo exact en soepel als wat, itt mijn vorige 323F . Achja kep tegenwoordig een automaat dus mij hoor je niet klagen
    Ook geen moeite met mijn astra na 3 ton.

    Meestal ligt het aan een niet goede afstelling van de versnellingsbak/schakelmechanisme of een versleten pen in je schakelmechanisme.
    yupzaterdag 28 juli 2007 @ 18:42
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 11:45 schreef DaMan het volgende:
    Ik heb zelf 'n Nissan Almera 1.4 sedan van '99 & mijn vriendin heeft 'n Opel Astra 1.6 uit '99 dus ik kan je makkelijk vertellen wat de 2 verschillen zijn Wat mijn Almera betreft; dat is gewoon 'n fijne betrouwbare auto. Ik vind 'm lekker rijden (schakelen wegligging) & de sedan uitvoering is itt de hatchback nog wel aardig om te zien. Ja, het interieur doet ouderwets & spartaan aan, maar je hebt wel 1 groot voordeel; een airco! Waar je wel rekening mee moet houden, dat is dat 't voor lange mensen niet echt ruim is. Ik ben zelf 1.94 & moet 't stuur helemaal omhoog zetten & de stoel helemaal naar achteren.
    Wat de Astra van m'n vriendin betreft; ik vind 't niet echt 'n fijne auto, de stoelen zijn echt 'n regelrechte ramp (een panda zit nog beter) ik krijg er dan ook rugpijn van na 'n kwartier. Wat ook niet echt denderend is, is de versnelling; stug & onduidelijk. Maar goed, dat is altijd zo bij Opel geweest. Wat looks betreft vind ik model niet echt mooi, maar 't interieur ziet er daarintegen wel goed uit, vind ik. Wat de betrouwbaarheid betreft is de Astra goed, ze heeft er iig nog nooit iets mee gehad.
    Als je geen harde stoelen wilt hoef je ook niet Duits te shoppen hoor, de E270 CDi Classic (2004 model) waar ik dagelijks in rijd is ook geen "stoelenwonder"... En bij VW en BMW is het niet echt anders (BMW IETS beter). Franse gebakjes hebben idd lekker zachte stoelen, maar niet aan te raden voor lange ritten.

    En Opel heeft itt de meeste merken juist super soepel schakelende bakken, ik heb heel veel Opels gereden, van oud naar nieuw, en allemaal schakelden ze als de spreekwoordelijke warme mes door 't boter.
    DaManzondag 29 juli 2007 @ 10:40
    Ja, blijkbaar ben ik dan erg verwend wat 't schakelen betreft & vind daardoor Opel stug schakelen. Inderdaad zijn de Duitse auto's kwa zitcomfort niet denderend, maar heb af & toe wel 's 'n Passat leasebak, die op zich redelijke stoelen heeft. Voor de beste stoelen kom je imho. toch meestal bij Franse auto's uit, vooral Citroen vind ik heerlijk zitten!
    Herr.Flickzondag 29 juli 2007 @ 10:51
    quote:
    Op zondag 29 juli 2007 10:40 schreef DaMan het volgende:
    Ja, blijkbaar ben ik dan erg verwend wat 't schakelen betreft & vind daardoor Opel stug schakelen. Inderdaad zijn de Duitse auto's kwa zitcomfort niet denderend, maar heb af & toe wel 's 'n Passat leasebak, die op zich redelijke stoelen heeft. Voor de beste stoelen kom je imho. toch meestal bij Franse auto's uit, vooral Citroen vind ik heerlijk zitten!
    En die vind ik met mijn 1.97 mtr + zwaar lijf weer slecht zitten, het is net een spons!
    Nneliszondag 29 juli 2007 @ 11:00
    Echt weer een opel bash topic, terwijl 3 kwart van de mensen hier nog nooit een opel gereden hebben... Zon astra kan je prima kopen, op mn werk hebben we er een twintigtal rijden, en daar is echt zelden iets mee, en mocht er wat kapot gaan kosten de onderdelen geen drol. Prive hebben we er hier ook nog 1 gereden en ook die heeft buiten regulier onderhoud nooit de dealer gezien. Kan je wel het beste een sportversie kopen, die hebben wat fijnere stoelen en zien er wat leuker uit.

    Die twee jappen die je noemt is overigens ook niets mis mee, ik zou alleen geen 1.4 kopen in een dergelijke klasse, daar krijg je later spijt van.