abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51113492
Tegen het einde van het jaar wil ik een andere auto gaan kopen. Nu ben ik alvast een beetje aan het kijken wat voor iets ik wil gaan kopen. Tegen die tijd heb ik circa 4000-5000 euro te besteden. Nu heb ik diverse Opel's, Nissan's en Mazda's op het oog. Allemaal rond bouwjaar 1998-2000 en allemaal tussen de 80.000-100.000 km op de teller. Vooral Opel Astra 1.6, Mazda 323 en Nissan Almera 1.4 of 1.6 vind ik interessant. Maar kan iemand de voordelen/nadelen vertellen van deze auto's icm het bouwjaar en de km's? Of eventueel zijn andere aanbevelingen (dus ook andere merken/types) ook welkom uiteraard.

Even de exacte modellen die ik op het oog heb:
Opel


Nissan


Mazda


De auto moet een beetje pittig zijn en nog zeker 5 jaar mee kunnen met fatsoenlijk onderhoud uiteraard. Ook ervaringen kwa ruimte e.d. zijn welkom.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poogie op 03-07-2007 23:33:55 ]
pi_51113730
Wij hebben een mazda 626 gehad.
Genoeg kracht, rijd goed, fijne auto.

Mazda 626 was de stationversie van de 323.
pi_51113933
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:21 schreef RacerDKB het volgende:
Wij hebben een mazda 626 gehad.
Genoeg kracht, rijd goed, fijne auto.
dat hangt natuurlijk van 't type af...
quote:
Mazda 626 was de stationversie van de 323.
ben je wel helemaal lekker in je bovenkamer?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_51114018
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:27 schreef bas-beest het volgende:

[..]

dat hangt natuurlijk van 't type af...
[..]

ben je wel helemaal lekker in je bovenkamer?
Niet dan?
Het is al laat weetje
pi_51114168
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met de standaard-stoelen van de Opel Astra van dat model. Als je er langere afstanden mee gaat rijden: let even op of je er echt goed in zit!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:33:55 #6
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51114172
Opel valt alvast af... Rest maakt niet zoveel uit..

Nissan heeft waarschijnlijk een distributieketting, dus dat scheelt weer wat riemen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_51114210
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:33 schreef MikeyMan het volgende:
Opel valt alvast af... Rest maakt niet zoveel uit..

Nissan heeft waarschijnlijk een distributieketting, dus dat scheelt weer wat riemen...
kun je onderbouwen waarom opel afvalt?
pi_51114250
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:33 schreef Gali-bier het volgende:
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met de standaard-stoelen van de Opel Astra van dat model. Als je er langere afstanden mee gaat rijden: let even op of je er echt goed in zit!
Het is de bedoeling dat er in de zomer van 2008 mee naar spanje gaat worden gereden, dus fijne stoelen zijn dan inderdaad belangrijk
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:38:31 #9
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51114337
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:21 schreef RacerDKB het volgende:
Mazda 626 was de stationversie van de 323.
Wat loop jij nou weer voor onzin uit te kramen? De 626 was de middenklasse sedan van Mazda, vergelijkbaar met de Mazda 6 nu. De 323 is de voorloper van de huidige Mazda 3.

TS: Je kan met dat budget een prima Honda Accord (of zelfs civic sedan), Volvo S40, Rover 400/600 of de genoemde 626 halen. Ga met je budget ook eens rondkijken op autotrack, marktplaats en soortgelijke sites welke merken en type auto's in je budget vallen, dan een grote lading wegstrepen en met de paar die overblijven proefritten maken tot je een geschikte tegenkomt. Of zit je al in die fase?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_51114391
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:38 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Wat loop jij nou weer voor onzin uit te kramen? De 626 was de middenklasse sedan van Mazda, vergelijkbaar met de Mazda 6 nu. De 323 is de voorloper van de huidige Mazda 3.
Als je even hierboven had gelezen had je al kunnen zien dat ik fout zat en uitleg gaf waarom
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:40:06 #11
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51114403
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:34 schreef Poogie het volgende:

[..]

kun je onderbouwen waarom opel afvalt?
Tsjah... Jappen zijn over het algemeen betrouwbaarder...

Iedereen die ik ken met een opel heeft er aardig wat gezeik mee (gehad)... Nog weinig mensen tegengekomen die echt een probleemloze opel hadden...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_51114640
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:38 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Wat loop jij nou weer voor onzin uit te kramen? De 626 was de middenklasse sedan van Mazda, vergelijkbaar met de Mazda 6 nu. De 323 is de voorloper van de huidige Mazda 3.

TS: Je kan met dat budget een prima Honda Accord (of zelfs civic sedan), Volvo S40, Rover 400/600 of de genoemde 626 halen. Ga met je budget ook eens rondkijken op autotrack, marktplaats en soortgelijke sites welke merken en type auto's in je budget vallen, dan een grote lading wegstrepen en met de paar die overblijven proefritten maken tot je een geschikte tegenkomt. Of zit je al in die fase?
Volvo is toch vrij duur in wegenbelasting, verzekering en onderhoud?? Verder wel erg leuk model, maar je zit bij die prijsklasse toch wel bij een wat ouder bouwjaar.
Rover vind ik opzich leuke auto, maar zijn ze motorisch wel goed?
Honda trekt mij om de 1 of andere reden helemaal niet, eveneens als volkswagen
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:03:52 #13
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51115126
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:47 schreef Poogie het volgende:

[..]

Volvo is toch vrij duur in wegenbelasting, verzekering en onderhoud?? Verder wel erg leuk model, maar je zit bij die prijsklasse toch wel bij een wat ouder bouwjaar.
Rover vind ik opzich leuke auto, maar zijn ze motorisch wel goed?
Honda trekt mij om de 1 of andere reden helemaal niet, eveneens als volkswagen
wegenbelasting verzekering Dat soort dingen zijn maar een fractie van de kosten die je voor je auto maakt op jaarbasis. Overigens is de S40 redelijk recent en rond de 1200-1300 kg, dat is een gemiddeld gewicht voor sedans van 5 jaar geleden en de huidige Golf V (om het maar in perspectief te plaatsen...). Volgens mij vallen de onderhoudskosten van Volvo's wel mee, maar dat weet ik niet uit eigen ervaring. Zolang er niets stuk gaat aan de auto voldoen de kleine/grote beurt en APK-keuring en die vallen qua kosten redelijk in het niet.

De Rover 600 is letterlijk een Honda Accord met andere bodystyling en iets ander interieur. De motor is zelfs van Honda en onderdelen zijn uitwisselbaar. Ik heb zelf ruim een jaar 70k km in een 1.8 afgelegd zonder noemenswaardige problemen (grootste uitgaven: uitlaat vervangen ivm roest... en banden vervangen). De Rover 400/45 serie is gebaseerd op de Honda Civic sedan, maar met een Rover motor - prima motoren, alleen moet je ze goed warm rijden, anders heb je kans op een lekke koppakking. Deze auto is echter wel kleiner dan de 600. Onderdelen van MG/Rover zijn overigens nog leverbaar via Caterpillar en gezien MG weer op de markt gezet wordt gaan de prijzen van Rovers de laatste tijd weer omhoog

En Honda... niet naar het petjesvolk kijken, die rijden bovendien niet in een Accord of Civic sedan. Ik rij overigens zelf vanaf volgende week een Accord als daily drive, mede door mijn ervaringen met de Rover 600 en mijn ervaringen met zowel de Rover als Honda dealers hier in het noorden.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_51115170
Ga voor een japanner. Toyota's, Nissan's en Mazda's zijn over het algemeen behoorlijk betrouwbaar. Rijd zelf een 323F, lekker sportief bakkie en vraagt weinig onderhoud. Zeker waar voor zn geld!

Aangezien een 323F misschien niet helemaal jouw richting is, zou ik zelf dan eerder naar een 626 kijken of een Primera/Almera. Probeer voor een bak te gaan die nog onder de 100-120 duizend km ligt. Deze zijn vaak te vinden voor een eurootje of 5000.

Succes met je zoektocht!
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:06:57 #15
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51115225
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:24:38 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:08:27 #16
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51115265
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:24:39 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:16:17 #17
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51115457
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:08 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Da's nou net het probleem... zo gauw er wel iets stuk gaat ben je de lul. Volvo is nou eenmaal wat duurder qua onderhoud.
Dan wat?

Ik gok dat mazda, nissan en toyota stuk voor stuk duurder zijn met onderdelen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:19:49 #18
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51115532
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:24:39 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:21:52 #19
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51115566
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:19 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet

Maar goed, ik ben misschien bevooroordeeld doordat mijn garage meestal vrij cheap aan onderdelen kan komen.
Das dan vast niet origineel...

Ik weet welhaast zeker dat onderdelen voor jappen zo'n beetje het duurst zijn wat je kunt bedenken voor wat betreft de normale auto's...

Gaat niet vaak wat kapot, maar als er wat kapot gaat
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:26:34 #20
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51115657
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:08 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Da's nou net het probleem... zo gauw er wel iets stuk gaat ben je de lul. Volvo is nou eenmaal wat duurder qua onderhoud.
Duurder in vergelijking met welke merken en types? De S40 komt nou niet bepaald op mij over als een zeldzame auto waar amper nog onderdelen voor te leveren zijn. Daarnaast leg je als verstandig autogebruiker elke periode wat extra geld achteruit voor onvoorziene uitgaven, toch

Daarnaast zit je nog met het probleem van het uurloon, een type met dure onderdelen waar je overal makkelijk bijkan kan om die reden goedkoper zijn dan een met goedkope onderdelen waar alles opeengepakt zit. Ik merk bovendien bij mijn Mazda MX-5 (fun/circuitbak) dat de onderdelen erg goedkoop zijn in vergelijking met andere Mazda's. Het arbeidsloon bij de dealer ligt vergeleken bij de miata-specialist echter zeer hoog, waarbij ze ook nog amper iets van de auto afweten.

Ik heb destijds ook naar een Porsche 944 (ipv. de MX) zitten kijken, maar de onderdelenkosten daarvan sla je echt stijl van achterover vergeleken bij Honda/Rover/Mazda
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_51116097
Gelet op de vraag moet ik antwoorden: Mazda. De meest betrouwbare van de drie en de "leukste" auto van de drie.

Maar er zijn legio keuzes die bij mij hoger scoren... Dat neemt niet weg dat ik denk dat jij met de Mazda gelukkig kan worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:02:02 #22
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_51116464
Mazda en Nissan is nooit geen miskoop of het moet een afgeragde bak zijn.

Opel zou ik ver uit de buurt blijven, Volvo is ook goed betaalbaar al denken veel mensen van niet.
Vi är Borg. Motstĺnd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_51116613
Tja als je een saaie betrouwbare auto wil moet je waarschijnlijk voor die nissan of mazda gaan. Ik heb ook een 323F gehad (1 type ouder dan in de ts staat) reed verder wel goed alleen zien die jappen er meestal van binnen en meestal ook van buiten gewoon niet uit. Als ik mijn interieur vergelijk met die van me pa (astra G) heb ik dat toch echt 10 x liever. Vooral de materiaalkeuze valt me elke keer weer tegen(bij de nieuwe modellen inmiddels niet meer maar het gaat hier om een wat oudere auto).
Misschien is een jap wat betrouwbaarder (mijn pa rijd al 30 jaar opel zonder grote problemen) maar ik vind de vormgeving en vooral het interieur zeker zo belangrijk. Je kijk ter tenslotte 99% v/d tijd tegen aan.
De standaard stoelen in de Astra vind ik ook niet zo geweldig, dan zou ik een model aanraden met sportstoelen, die zitten erg goed vind ik.
En jappen gaan ook wel stuk hoor, soms heb je pech en soms niet

Zozo we zijn wel allemaal positief over opel ofniet dan
Achja saaie dozen rijden in saaie dozen
pi_51117119
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:09 schreef 3p0x het volgende:

Zozo we zijn wel allemaal positief over opel ofniet dan
Achja saaie dozen rijden in saaie dozen
Opel is natuurlijk minstens zo saai als een Nissan (hoewel een almera...) en saaier dan een Mazda.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 4 juli 2007 @ 01:59:35 #25
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_51117372
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Opel is natuurlijk minstens zo saai als een Nissan (hoewel een almera...) en saaier dan een Mazda.
idd omdat half NL er in rond rijdt. Opel = burgerbak.
Drugs are good mkay?
pi_51117401
opel is niet half zo saai als al die mazda's en nissans die op de nederlandse wegen rijden
Het oerwoud zong zijn eeuwig lied, zong zijn eeuwig veranderende verhalen waarvan elk opnieuw begon met de laatste zin van het zojuist beëindigde.
pi_51118801
een rover 600 zou ik niet nemen voor naar spanje,ontzettend slechte zit als zou je dat niet zeggen.
stoel te laag,niet in hoogte verstelbaar,geen goede rug ondersteuning,na een goede 100km te hebben gereden heb je een moe gevoel in je rug.

ik zou voor die nissan gaan,betrouwbaar,een distri. ketting,en ziet er leuk uit
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  woensdag 4 juli 2007 @ 09:21:12 #28
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51120099
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 07:11 schreef the_contract_killer het volgende:
een rover 600 zou ik niet nemen voor naar spanje,ontzettend slechte zit als zou je dat niet zeggen.
stoel te laag,niet in hoogte verstelbaar,geen goede rug ondersteuning,na een goede 100km te hebben gereden heb je een moe gevoel in je rug.
Het is echt onvoorstelbaar wat voor onzin sommige mensen uit kunnen kramen, na de 626=station 323 opmerking

De bestuurdersstoel in mijn Rover 618 was in hoogte verstelbaar (passagier weliswaar niet) evenals de lendensteun. Voor zover mij bekend zijn beiden standaard opties op de 600-serie. Ik heb er dan ook diverse ritten van > 6-7 uur mee gemaakt om vervolgens fris uit de auto te stappen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:14:56 #29
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51139046
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:24:39 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_51140075
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 09:21 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Het is echt onvoorstelbaar wat voor onzin sommige mensen uit kunnen kramen, na de 626=station 323 opmerking

De bestuurdersstoel in mijn Rover 618 was in hoogte verstelbaar (passagier weliswaar niet) evenals de lendensteun. Voor zover mij bekend zijn beiden standaard opties op de 600-serie. Ik heb er dan ook diverse ritten van > 6-7 uur mee gemaakt om vervolgens fris uit de auto te stappen.
onzin??

ik heb een rover 600,en die stoel is niet standaart in hoogte verstelbaar,dat word geleverd als optie...en als die optie er niet op zit en je bent korter als 2.30 zit je enorm laag en krijg je snel last van je onderrug.
hebben al meer mensen opgemerkt die in mijn auto hebben gereden,een vermoeiende zit heeft hij.

ook het gebrek aan "gevoel" met de weg door je stuur heen is niet altijd even fijn,teveel stuurbekrachtiging.

maar vooral om die slechte zit ga ik hem wegdoen,het is dus geen onzinpraat maar pure ervaring
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:00:51 #31
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51140670
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:43 schreef the_contract_killer het volgende:

[..]

onzin??

ik heb een rover 600,en die stoel is niet standaart in hoogte verstelbaar,dat word geleverd als optie...en als die optie er niet op zit en je bent korter als 2.30 zit je enorm laag en krijg je snel last van je onderrug.
hebben al meer mensen opgemerkt die in mijn auto hebben gereden,een vermoeiende zit heeft hij.

ook het gebrek aan "gevoel" met de weg door je stuur heen is niet altijd even fijn,teveel stuurbekrachtiging.

maar vooral om die slechte zit ga ik hem wegdoen,het is dus geen onzinpraat maar pure ervaring
Juist met dit soort overdreven reacties wordt je niet serieus genomen. Ik heb even de moeite genomen te kijken op autoweek qua optielijst of er daadwerkelijk 600's geleverd zijn zonder in hoogte verstelbare stoel en het lijkt erop dat dit alleen bij de 620i tot '96 het geval is. Alle andere modellen (en in het geval van een 620 ga je qua opties/prijs voor een si...) hebben de in hoogte verstelbare stoel standaard. Dat lijkt me ook niet meer dan normaal voor een auto van deze prijs en in deze klasse.

Mbt. de "2.30m lengte", ik ben zelf 1.92m en had mijn stoel in de laagste stand staan zodat ik 'goed' achter het stuur kon zitten (rechtop met zowel benen als armen op de juiste afstand). Met een verkeerde houding worden lange ritten vrij lastig.

Het kan zo zijn dat de door jou gekochte auto versleten stoelen heeft. Dat doet niets af aan de auto of de in de auto geleverde stoelen. Indien je verder tevreden bent met de auto, is het geen optie eens te kijken naar het vervangen van de stoelen?

Overigens ben ik het met je eens dat de stuurbekrachtiging erg licht is, maar dat is redelijk standaard voor auto's uit die periode (die in mijn MX- 5 is bv. ook te licht naar mijn gevoel - probeer ik o.a. op te lossen door er een kleiner stuur op te zetten).
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_51140852
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:05 schreef Flowz0r het volgende:
Ga voor een japanner. Toyota's, Nissan's en Mazda's zijn over het algemeen behoorlijk betrouwbaar. Rijd zelf een 323F, lekker sportief bakkie en vraagt weinig onderhoud. Zeker waar voor zn geld!

Aangezien een 323F misschien niet helemaal jouw richting is, zou ik zelf dan eerder naar een 626 kijken of een Primera/Almera. Probeer voor een bak te gaan die nog onder de 100-120 duizend km ligt. Deze zijn vaak te vinden voor een eurootje of 5000.

Succes met je zoektocht!
Mazda is toch van Ford? Das dan toch een Amerikaan?
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:09:48 #33
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51141013
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:05 schreef vicz het volgende:

[..]

Mazda is toch van Ford? Das dan toch een Amerikaan?
Sort-of, Ford is 33% eigenaar meen ik. Ze delen wel vrij veel techniek/onderdelen. Ik weet van het Mazda 6 onderstel bijvoorbeeld dat deze in diverse Ford's en Lincoln's gebruikt wordt. De motoren zijn als het goed is nog wel van Mazda zelf.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_51142270
hmmmm die mazda met stel mooie rims eronder, beetje verlagen. lekker hoor!



daar vraag je niet naar, i know.

voor de rest, tja rij zijn een 323 uit 92 dan.

maar met dat ding is NOOIT wat aan de hand, gekocht met 60000 op teller. nu zit ik op 172*** en nooit grote dingen aan gehad. altijd starten zelfs na dagen stilstaan in de winter enzo.

hoogstens wat banden, en uitlaat enzo. maarja dat is normaal onderhoud.
pi_51149604
ik zou ook voor de mazda gaan, opel is niet mijn ding en die nixan is 2-deurs + bejaarden imago.

dat model tenminste.
pi_51151605
Van die 3 heeft de Astra G nog veruit meest uitstraling. Andere 2 zijn grijze muis auto's. Maar da's ook emotie. Speelt mee, maar is niet doorslaggevend. Restwaarde is ook veruit hoogste.

Om echt een oordeel te vellen moet je zwakke punten van de 3 betreffende auto's uit gaan zoeken op internet fora. En gewoon voorbij de sticker op de voorkant kijken (anders wordt je zo iemand die net doet alsof tie wat weet, maar alleen voor zijn imago bezig is op internet), en iig met alledrie de auto's een proefrit maken, en kijken welke jouw nu meeste bevalt qua wegligging en algemeen gevoel.

En aan de hand van je emotie, en de zwakke punten moet je je keuze maken. Omdat je 2e handse auto neemt is de variatie binnen het merk qua kwaliteit groter dan de kwaliteit an sich van de auto.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_51151676
Je moet je zeker niet bezig houden met wat 17 jarigen vinden op een forum. Je moet zwakke punten proberen uit te vinden per auto, en gewoon alledrie de auto's zelf rijden. Daar keuze op maken.

En dan goede vinden binnen welke je het meest beviel.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_51152526
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:36 schreef PNG het volgende:
Restwaarde is ook veruit hoogste.
Over het algemeen hebben Opels niet echt een hoge restwaarde, vooral Vectra's, de modellen tot 2002 zijn niets waard.

@ TS:

Wat vind je zelf een mooie auto?
Alle 3 zijn geen echt slechte auto's dus persoonlijk zou ik gewoon de auto die je het lekkerst vind rijden en er het leukst uit vind zien kopen.

(Bovendien moet je ook een beetje "geluk" hebben, zo zijn er Mazda's die altijd problemen hebben en Opels die nooit wat hebben en visa versa.)
pi_51154491
Psies, maar kdenk ook dat je nog ff staat te kijken wat die jappanners uit TS zijn post verliezen aan restwaarde t.o.v. de Astra G. 'Als dat je criterium is': persoonlijk vind ik dat niet eens een criterium overigens.....

Boeien, rijden.

'persoonlijk zou ik gewoon de auto die je het lekkerst vind rijden en er het leukst uit vind zien kopen'.

Psies, kortom testrijden die auto's ! Weg van internet, ermee rijden en keuze maken !
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_51154990
Uhhh van deze 3 auto's zou ik dus zeer zeker voor de Opel gaan, alleen al om de belabberde interieur van die Jap gebakjes...

Opel rijd wel ok, 1.6 is geen strepentrekker, maar heeft een veel aardiger interieur (+ exterieur) imho...
pi_51155233
Voor de looks de Opel. Voor het algemene pakket de Nissan. Mazda is de gulden middenweg.

Was dat hulpzaam?
Calm down, please!
pi_51156714
Hier kan ik kort over zijn: de Mazda. Niet omdat de Nissan slecht is hoor, maar omdat het een 3-deurs is M'n ouders hebben een 626 uit '95. Nooit grote kosten aan gehad en toch al dik 250.000KM op de teller.
pi_51158412
Ik zou zeggen Mazda, maar dat is puur omdat ik nog nooit problemen heb gehad met mijn Mazda'tje.
De Opel is verder het mooist maar ik ken toch wel wat mensen met Opels en de bijbehorende problemen.
Met Nissan heb ik geen ervaring.

Succes
pi_51159670
Tja ik ken ook wel mensen die problemen hebben (gehad) met hun toyota.. niet meer kopen dus ? (1'tje is wegens het terugkomen van het probleem zelfs weer ingeruild )
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:47:33 #45
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_51159843
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:40 schreef 3p0x het volgende:
Tja ik ken ook wel mensen die problemen hebben (gehad) met hun toyota.. niet meer kopen dus ? (1'tje is wegens het terugkomen van het probleem zelfs weer ingeruild )
* MikeyMan mompelt iets over verwachtingswaarden en gemiddelden...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_51160662
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:47 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

* MikeyMan mompelt iets over verwachtingswaarden en gemiddelden...
Ik weet ook wel dat die japanse merken hoger staan die die lijstjes maar dat betekent toch niet dat de rest van de merken onbetrouwbaar zijn? Als je je auto goed onderhoud en niet afragd is de kans dat ie stuk gaat sowieso een stuk kleiner.

Als als opel dat zo slecht zou zijn, waarom hebben ze dan 35 jaar bovenaan gestaan met de verkopen in Nederland?

Maar ik heb een tijdje in een jappaner gereden en ik ben blij dat ik een andere auto gekocht heb. Dat lelijke gore grijze plastic ging me op een gegeven moment echt irriteren (en het ruimte gebrek maar dat is een ander verhaal ).
pi_51161444
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Over het algemeen hebben Opels niet echt een hoge restwaarde, vooral Vectra's, de modellen tot 2002 zijn niets waard.

@ TS:

Wat vind je zelf een mooie auto?


(Bovendien moet je ook een beetje "geluk" hebben, zo zijn er Mazda's die altijd problemen hebben en Opels die nooit wat hebben en visa versa.)
De opel vind ik kwa model het mooiste..
En inderdaad net wat je zegt, soms moet je beetje geluk hebben, maar opel word wel heel erg afgeraden, dus die valt toch al af voor mij. Maar misschien zijn er nog andere merken auto's waar ik nog niet bij heb stil gestaan die ook erg goed zijn.

Zelf heb ik al ooit een mazda MX3 gereden en hij reed echt enorm lekker en helemaal geen problemen mee, maar toendertijd verkocht vanwege het verbruik.
pi_51161674
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:38 schreef Poogie het volgende:

[..]

De opel vind ik kwa model het mooiste..
En inderdaad net wat je zegt, soms moet je beetje geluk hebben, maar opel word wel heel erg afgeraden, dus die valt toch al af voor mij. Maar misschien zijn er nog andere merken auto's waar ik nog niet bij heb stil gestaan die ook erg goed zijn.

Zelf heb ik al ooit een mazda MX3 gereden en hij reed echt enorm lekker en helemaal geen problemen mee, maar toendertijd verkocht vanwege het verbruik.
Honda Accord of Prelude? Of is dat te groot?

Calm down, please!
pi_51161737
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Honda Accord of Prelude? Of is dat te groot?

[afbeelding]
Ik vind een 1.6 motor meer dan genoeg
pi_51162001
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:49 schreef Poogie het volgende:

[..]

Ik vind een 1.6 motor meer dan genoeg
Dan zou ik voor een wat kleinere (misschien zelfs oudere) auto gaan.
Wat zijn je preferenties trouwens? Zuinigheid is een pre, merk ik... maar ruimte, veiligheid, looks ... waar ga je voor?

Veiligheid bij oudere auto's (zeker Jappen) is relatief slecht (vergeleken met de meeste Europeanen). Maar daardoor zijn ze ook lichter (geen Airbag in elke kier). Dus als je meer gaat voor zuinigheid dan veiligheid dan is een 90+'er misschien een betere keuze dan een 2000+ wagen.

Honda Civic Coupe?



Paar modelletjes nieuwer kan ook

Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')