abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51102945
Gezien het feit dat dit topic een beetje de verzamelbak begon te worden van loslopende vragen over met name de UIT, leek het me wel handig om er even een centraal topic over te openen. Dit topic is dus bedoeld voor de nieuwe (eerstejaars-) studenten die a.s. september in Utrecht beginnen met een studie.

Handige pagina met linkjes voor de aankomende Utrechtse student.

Een vraag die in het eerdergenoemde topic bijvoorbeeld gesteld werd:
Waar kan ik slapen tijdens de UIT ?
Nou, allereerst is dit de informatie die op de officiele UIT-site staat.

Ikzelf schreef eerder het volgende:
quote:
Denk nog eens goed na of je écht niet iemand kent. Ik heb destijds 2 dagen gelogeerd bij de zoon van mijn moeders buurvrouw en de andere twee dagen bij een vriend van vroeger met wie ik het contact verloren was, maar wie ik in Utrecht weer tegenkwam.

Tevens is er sowieso altijd de mogelijkheid om te slapen in de Catherijne Sporthal op CS. Dat is echter een noodoplossing, en bij iemand slapen is echt leuker.

Ik heb via de studentenvereniging waar ik zit (Biton) ook een jaar een meisje in huis gehad tijdens de UIT, en dat was ook prima. Dat kan dus ook. Kijk even op de websites van de diverse studentengezelligheidsverenigingen (allemaal te vinden op de site van de Federatie Overkoepelende Gezelligheidsverenigingen) want die bieden dus ook allemaal slaapplekken aan bij leden thuis.

En als je in geen van alle opties heil ziet, kan je ook altijd nog in een jeugdherberg. Maar dat zou niet moeten hoeven.
Als je vragen heb over goede/slechte buurten om te wonen in Utrecht, vraag het dan eens in het Utrecht topic in STA.

Als je vragen hebt over ontgroeningen, noviciaten, faculteitsintroducties weetikveelwat, kan ook allemaal mooi hier.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_51103381
Mooi topic hoor.
pi_51103447
Utrecht
pi_51103671
Wat carnaval zegt
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:20:55 #5
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_51103719
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:01 schreef AudreyHepburn het volgende:

Als je vragen hebt over ontgroeningen, (...), kan ook allemaal mooi hier.
Ja, maar denk maar niet dat die beantwoord worden!
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:24:00 #6
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_51103848
Utrecht
Noise is all relative to the silence preceding it
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:10:20 #7
57434 Marloes
Digital Love
pi_51113227
TVP tje (a)
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_51125500
Ja ik ga rechten studeren in Utrecht en doe mee aan de UITweek natuurlijk! Heeft er nog iemand een slaapplaats voor mij? (19 jaar en vrouw)
pi_51125765
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:21 schreef klier het volgende:
Ja ik ga rechten studeren in Utrecht en doe mee aan de UITweek natuurlijk! Heeft er nog iemand een slaapplaats voor mij? (19 jaar en vrouw)
Kom maar langs .
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:13:37 #10
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_51127509
als 19-jarige vrouw is het vast niet moeilijk om aan slaapplaatsen te komen
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:02:38 #11
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_51129620
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:21 schreef klier het volgende:
Ik heb hier ook nog wel een bedbank staan!! Pick me, pick me!!
pi_51135097
het was eik best een serieuze vraag.. maar ja als we dat soort reacties krijgen:P
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:41:51 #13
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_51135878
Ach je weet in ieder geval weer waar je staat.
Al moet je natuurlijk wel een beetje kieskeurig zijn gezien ook weer de reacties hier.
Als je me ziet in Utrecht rond die tijd, en je hebt nog niets dan mag je me aanspreken.
Aangezien ik vorig jaar meeliep denk ik niet dat je een probleem gaat hebben.
Ah, dit is de 5e zin die met een a begint.
pi_51136107
Haha hoe groot is die kans? En hoe zie jij eruit dan?
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:49:57 #15
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_51136138
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:41 schreef Undergod het volgende:
Als je me ziet in Utrecht rond die tijd, en je hebt nog niets dan mag je me aanspreken.
Geldt ook voor mij. Ik ben de hele UIT te vinden bij Unitas, waar ik de rondleidingen een beetje moet coördineren. Als je UITmentor dus naar iemand belt om een rondleiding bij Unitas te krijgen, krijgt ie mij dus aan de lijn. M'n naam (Thijs) staat ook op m'n shirt, dus spreek me gerust even aan.
(Andere FOKkers die de UIT lopen mogen natuurlijk ook even met me kletsen, jullie krijgen een biertje van me!)

Of als je niks kan vinden, stuur maar even een PM.
  woensdag 4 juli 2007 @ 17:23:08 #16
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_51137222
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:49 schreef klier het volgende:
Haha hoe groot is die kans? En hoe zie jij eruit dan?
Ik ben 1m77 heb bruin haar, bruine ogen een ondeugende glimlach , en oh ja ik heb een fotoboek

Waar ik silenus net zag gluren.
En ja, ik gluurde terug
pi_51140368
Damn. Ik en mijn huisgenoot hadden het plan om dit jaar ook samen mentor te zijn van een groepje. Leek ons super gezellig ! Maar ze hebben geen mentors meer nodig
Partyagenda;
Outdated....
pi_51168961
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:19 schreef klier het volgende:
het was eik best een serieuze vraag.. maar ja als we dat soort reacties krijgen:P
Ik was ook serieus .
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:48:14 #19
185261 Scaurus
Memento mori
pi_51237298
Heb mij ingeschreven voor de UIT, maar zit er over te denken om dat op te zeggen. Naar schatting kost zo'n midweek toch bij elkaar zo'n 150 tot 200 euro, heb geen zin om zoveel geld uit te geven voor iets waaraan ik waarschijnlijk toch niet zoveel hebt.

Is het niet mogelijk om op de dag dat de studentenverenigingen zich presenteren gewoon langs te gaan, zonder mee te doen aan de UIT introductieweek? Scheelt me geld en tijd.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_51237993
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:48 schreef Scaurus het volgende:
Is het niet mogelijk om op de dag dat de studentenverenigingen zich presenteren gewoon langs te gaan, zonder mee te doen aan de UIT introductieweek? Scheelt me geld en tijd.
Kan wel, maar het is erg leuk om de UIT te lopen

Waar haal je eigenlijk die 200 euro vandaan?
45 voor aanmelden en dan wil je nog 150 euro uitgeven voor 3 dagen?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:01:12 #21
185261 Scaurus
Memento mori
pi_51239444
quote:
Waar haal je eigenlijk die 200 euro vandaan?
45 voor aanmelden en dan wil je nog 150 euro uitgeven voor 3 dagen?
45 voor aanmelden, 25 per dag voor eten enzo (aldus de website), en nog 65 euro voor... slaapplek? 200 is overdreven, maar als het 150 is, is het nog veel geld vind ik, dan moet de UIT introductieweek echt heeeel leuk zijn.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_51239605
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

45 voor aanmelden, 25 per dag voor eten enzo (aldus de website), en nog 65 euro voor... slaapplek? 200 is overdreven, maar als het 150 is, is het nog veel geld vind ik, dan moet de UIT introductieweek echt heeeel leuk zijn.
Slaapplek kan je gewoon bij een student regelen of bij de algemene slaapzalen.
Overigens staat er niet 25 euro voor het eten. Als je dat doet dan doe je namelijk wat verkeerd.

Wat er wel staat is dat de luch gratis is en over het avondeten:
Tijdens de UIT ga je met je groepje eten bij eetcafe's, kroegen of studentenverenigingen. Je kan hier tegen een gereduceerd tarief een voedzame maaltijd krijgen, je kan al vanaf ¤ 5,- een daghap eten.
  zondag 8 juli 2007 @ 15:03:27 #23
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_51260266
3 dagen pizza of friet of mac ga je ook niet dood aan.
Maar idd wat Voreg zegt, je kan goedkoop eten bij aangesloten eetcafe's of vereniging.
En dan ben je als je een beetje een biertje drinkt misschien wat geld kwijt ja......

Welkom in het studentenleven.
pi_51269100
45 euro: UIT kosten
4 x 5 = 20 euro: eten
Slaapplek: gratis als je bij kennissen of andere studenten logeert, of een euro of 2 per nacht in de Catherijne sportzaal.
Zoveel jij nodig acht: bier & andere zaken.

Als je goed gelezen had zie je op de website dat ze daar zeggen "25 euro per dag is een redelijke schatting." Da's dus 5 euro eten en 20 euro overige. Nou, als jij geen zin hebt om 20 euro per dag weg te zuipen, en je gaat niet in een hotel zitten, dan is dat een redelijke schatting. Zo niet aan de hoge kant. Je krijgt namelijk bijvoorbeeld ook een strippenkaart waarmee je in diverse kroegen een gratis biertje krijgt. En bij studentenverenigingen kost een biertje doorgaans ook veel minder; 1 euro of 1,20 ofzo.

Dus al met al is 70 euro + drankkosten naar eigen behoefte een redelijke schatting voor een week UIT. En newsflash, als je voor jezelf kookt straks, dat kost ook geld. .
It's my party and I'll cry if I want to.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')