Waarom doe je niet gewoon iets leuks?quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:07 schreef klier het volgende:
Ja ik zit te twijfelen tussen rechten of personeelswetenschappen in tilburg maar dan zit k nog vier jaar hier en ik woon hier al sinds mijn geboorte. Ik moet iets in utrecht doen want dat is een gezellige stad natuurlijk haha rechten is het enige wat in aanmerking komt ^^
Die taal zou ik niet mee doorgaan hoorquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:11 schreef klier het volgende:
nee is flauwekul natuurlijk
maar ik zit gewoon heel erg te tussen die twee en utrecht trekt me meer en qua studie weet ik het toch niet zo goed..
verder heb ik nooit geweten in mijn leven wat ik wilde doen later nu nog steeds niet..
vorig jaar al gestopt met studie
dus nu maar een brede, gewoon afmaken en dan heb ik iig een diploma en kom ik vast wel iets leuks tegen en bovendien wordt de studie als het goed is vanzelf wel leuk ik heb wel interesse in mensen helpen en taal etc
Je komt nogal dom over zo.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:31 schreef klier het volgende:
hoezo niet?? Ik zit hier op een forum moet ik formeel gaan praten?? bovendien kan ik geen typfouten ontdekken dus waar heb je het over. ik vind dat je op een forum wel gewoon goed moet typen maar op hoofdletters letten etc. hoeft van mij niet als het maar leesbaar is!
Met een Weekov kan je toch tot vrijdag laat nog reizen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:49 schreef Addict89 het volgende:
1. Bij Rechten valt het reuze mee hoor, tuurlijk zitten er ballen en kakkers tussen, maar het grootste deel is dat helemaal niet.
2. Kanaaleiland en Overvecht zou ik niet doen, maar het ligt er ook daar maar net aan waar je precies zit. Je kan ook zelf actief zoeken op kamernet ofzo, dan moet je redelijk snel een kamer kunnen krijgen.
3. Alle werkgroepen zijn in de binnenstad, dus dat kan prima op de fiets/lopend. Voor hoorcolleges moet je vaak wel naar de Uithof, maar die zijn toch niet verplicht, dus ik zou gewoon een weekendov nemen.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:49 schreef Addict89 het volgende:
1. Bij Rechten valt het reuze mee hoor, tuurlijk zitten er ballen en kakkers tussen, maar het grootste deel is dat helemaal niet.
2. Kanaaleiland en Overvecht zou ik niet doen, maar het ligt er ook daar maar net aan waar je precies zit. Je kan ook zelf actief zoeken op kamernet ofzo, dan moet je redelijk snel een kamer kunnen krijgen.
3. Alle werkgroepen zijn in de binnenstad, dus dat kan prima op de fiets/lopend. Voor hoorcolleges moet je vaak wel naar de Uithof, maar die zijn toch niet verplicht, dus ik zou gewoon een weekendov nemen.
Ja, 4 uur snachts ofzo. En dan zondag op maandag om 4 uur snachts ook weer. Maar dan moet je dus vrijdag weg en maandag weer terug.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:03 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Met een Weekov kan je toch tot vrijdag laat nog reizen?
Wat? Na de eerste paar weken lopen die hoorcollege's echt enorm leeg. Het is ook vaak zonde van je tijd.quote:
Dus je weet niet wat je wil, dus ga je maar Rechten studeren?quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:11 schreef klier het volgende:
nee is flauwekul natuurlijk
maar ik zit gewoon heel erg te tussen die twee en utrecht trekt me meer en qua studie weet ik het toch niet zo goed..
verder heb ik nooit geweten in mijn leven wat ik wilde doen later nu nog steeds niet..
vorig jaar al gestopt met studie
dus nu maar een brede, gewoon afmaken en dan heb ik iig een diploma en kom ik vast wel iets leuks tegen en bovendien wordt de studie als het goed is vanzelf wel leuk ik heb wel interesse in mensen helpen en taal etc
Ik ga nml ook in utrecht wonen, en mn ouderlijk huiis is in Wateringen bij delft, rijswijk en den haag. Maar op vrijdag terug moet ik sowieso aangezien ik in delft blijf sporten. Wordt dus standaard op maandag colleges missenquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:14 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Ja, 4 uur snachts ofzo. En dan zondag op maandag om 4 uur snachts ook weer. Maar dan moet je dus vrijdag weg en maandag weer terug.
Mijn bevooroordeelde visie van rechten en rechtenstudenten blijkt steeds meer waar te zijnquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:14 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Wat? Na de eerste paar weken lopen die hoorcollege's echt enorm leeg. Het is ook vaak zonde van je tijd.
Hoi ik snap je reactiequote:Op donderdag 28 juni 2007 11:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus je weet niet wat je wil, dus ga je maar Rechten studeren?Dat is dus precies de reden dat er zo veel uitval is bij die studie.
Met zo'n instelling ga je ook de studie Rechten waarschijnlijk niet redden, het is een klotestudie als je het niet interessant vindt. Dat je wel interesse hebt in mensen helpen is leuk, maar heb je (zeker voor de studie) gewoon niet nodig. Je interesse in taal blijkt trouwens ook niet echt uit je posts.. De arbeidsmarkt is bovendien nou niet echt fantastisch voor afgestudeerden, zeker voor de middelmatige studenten. Een optie is om bijvoorbeeld Fiscaal Recht te doen, maar dat is een echte afrader als je daar niets mee hebt.
Begrijp me goed, ik val je niet aan of zo. Ik denk alleen sterk (op basis van jouw posts) dat je een verkeerde keuze maakt.
Hoor hetzelfde anders van studenten met een andere studie hoor, volgens mij is HC's skippen gewoon studenten eigen..quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:48 schreef mrbomb het volgende:
[..]
Mijn bevooroordeelde visie van rechten en rechtenstudenten blijkt steeds meer waar te zijn![]()
met een weekend kan je vrijdag vanaf 12 uur reizen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:36 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ik ga nml ook in utrecht wonen, en mn ouderlijk huiis is in Wateringen bij delft, rijswijk en den haag. Maar op vrijdag terug moet ik sowieso aangezien ik in delft blijf sporten. Wordt dus standaard op maandag colleges missen![]()
Hmm, wordt nog even beslissen wat ik doe dusquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:57 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
met een weekend kan je vrijdag vanaf 12 uur reizen.
en nu hoef jij maandag geen colleges te missen![]()
Nooit naar een HC gaan? Wel eens niet gaan, okee, maar altijd niet?quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:53 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Hoor hetzelfde anders van studenten met een andere studie hoor, volgens mij is HC's skippen gewoon studenten eigen..
60% van de rechtenstudenten valt dan ook uit in het 1e jaar.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:34 schreef mrbomb het volgende:
[..]
Nooit naar een HC gaan? Wel eens niet gaan, okee, maar altijd niet?
Neuh, maar ik heb het ook niet over nooit gaan. Maar bedoel meer dat als je een keer geen zin hebt om te fietsen of geen geld hebt om een buskaart te kopen je best kan skippen. En daarom dus een weekendov kan nemenquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:34 schreef mrbomb het volgende:
[..]
Nooit naar een HC gaan? Wel eens niet gaan, okee, maar altijd niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |