abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50916542
Hoihoi!
Ik ga heeel waarschijnlijk in Utrecht studeren komend "schooljaar"
Vraag me alleen nog een paar dingen af. En jullie kunnen mij daar vast wel bij helpen:
1. Ik vond bij het proefstuderen (ik ga waarschijnlijk rechten doen) dat er heeeeel veel kakkers en ballen waren en nauwelijks "normale mensen" waren, terwijl ik zelf wel erg veel van gezelligheid hou (uitgaan etc) maar wel nuchter ben, in de zin van ben gewoon jezelf.

2. Ik ben op zoek naar een kamer. Ik weet dat het in Utrecht nogal lastig is een goeie en goedkope te vinden maar welke buurten moet ik absoluut niet heen en welke zijn wel weer aardig? Ik sta al een paar maanden ingeschreven bij de kamervereging maar iemand een idee hoe lang het duurt voordat ik een aardige kamer kan vinden? Liefts iets boven de 9 vierkante meter:P

3. Hoe zit het met vervoer? Je moet flink op en neer reizen van centrum naar uithof etc want alles zit daar nogal verspreid. Kun je dan beter een week of weekendov nemen want ik wil in het weekend wel graag naar huis (tilburg). Of kun je voor een klein bedragje van speciale studentenbussen gebruik maken ofzo?

Alle info is welkom thnx a lot
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:02:56 #2
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_50916711
1. Rechten
2. In het centrum is de wachttijd lang en het is hartstikke duur. Je kunt ook kijken op de Uithof zelf, maar volgens mij is de wachttijd daar ook zo'n negen maanden.
3. Perfecte verbinding centrum - Uithof met gewoon OV, van 'speciale studentenbussen voor een speciaal prijsje' weet ik niets. Ik dacht trouwens dat Rechten alleen maar in de binnenstad zat...
Why does it hurt when I pee?
pi_50916859
tvp
pi_50916936
Ja ik zit te twijfelen tussen rechten of personeelswetenschappen in tilburg maar dan zit k nog vier jaar hier en ik woon hier al sinds mijn geboorte. Ik moet iets in utrecht doen want dat is een gezellige stad natuurlijk haha rechten is het enige wat in aanmerking komt ^^
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:08:29 #5
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_50916959
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:07 schreef klier het volgende:
Ja ik zit te twijfelen tussen rechten of personeelswetenschappen in tilburg maar dan zit k nog vier jaar hier en ik woon hier al sinds mijn geboorte. Ik moet iets in utrecht doen want dat is een gezellige stad natuurlijk haha rechten is het enige wat in aanmerking komt ^^
Waarom doe je niet gewoon iets leuks?
pi_50917110
nee is flauwekul natuurlijk
maar ik zit gewoon heel erg te tussen die twee en utrecht trekt me meer en qua studie weet ik het toch niet zo goed..
verder heb ik nooit geweten in mijn leven wat ik wilde doen later nu nog steeds niet..
vorig jaar al gestopt met studie
dus nu maar een brede, gewoon afmaken en dan heb ik iig een diploma en kom ik vast wel iets leuks tegen en bovendien wordt de studie als het goed is vanzelf wel leuk ik heb wel interesse in mensen helpen en taal etc
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:14:20 #7
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_50917267
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:11 schreef klier het volgende:
maar ik zit gewoon heel erg te tussen die twee en utrecht trekt me meer en qua studie weet ik het toch niet zo goed..
verder heb ik nooit geweten in mijn leven wat ik wilde doen later nu nog steeds niet..
dus nu maar een brede, gewoon afmaken en dan heb ik iig een diploma en kom ik vast wel iets leuks tegen en bovendien wordt de studie als het goed is vanzelf wel leuk ik heb wel interesse in mensen helpen en taal etc
Die taal zou ik niet mee doorgaan hoor
pi_50918123
hoezo niet?? Ik zit hier op een forum moet ik formeel gaan praten?? bovendien kan ik geen typfouten ontdekken dus waar heb je het over. ik vind dat je op een forum wel gewoon goed moet typen maar op hoofdletters letten etc. hoeft van mij niet als het maar leesbaar is!
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:38:39 #9
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_50918498
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:31 schreef klier het volgende:
hoezo niet?? Ik zit hier op een forum moet ik formeel gaan praten?? bovendien kan ik geen typfouten ontdekken dus waar heb je het over. ik vind dat je op een forum wel gewoon goed moet typen maar op hoofdletters letten etc. hoeft van mij niet als het maar leesbaar is!
Je komt nogal dom over zo.
pi_50919080
1. Bij Rechten valt het reuze mee hoor, tuurlijk zitten er ballen en kakkers tussen, maar het grootste deel is dat helemaal niet.
2. Kanaaleiland en Overvecht zou ik niet doen, maar het ligt er ook daar maar net aan waar je precies zit. Je kan ook zelf actief zoeken op kamernet ofzo, dan moet je redelijk snel een kamer kunnen krijgen.
3. Alle werkgroepen zijn in de binnenstad, dus dat kan prima op de fiets/lopend. Voor hoorcolleges moet je vaak wel naar de Uithof, maar die zijn toch niet verplicht, dus ik zou gewoon een weekendov nemen.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_50919775
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:49 schreef Addict89 het volgende:
1. Bij Rechten valt het reuze mee hoor, tuurlijk zitten er ballen en kakkers tussen, maar het grootste deel is dat helemaal niet.
2. Kanaaleiland en Overvecht zou ik niet doen, maar het ligt er ook daar maar net aan waar je precies zit. Je kan ook zelf actief zoeken op kamernet ofzo, dan moet je redelijk snel een kamer kunnen krijgen.
3. Alle werkgroepen zijn in de binnenstad, dus dat kan prima op de fiets/lopend. Voor hoorcolleges moet je vaak wel naar de Uithof, maar die zijn toch niet verplicht, dus ik zou gewoon een weekendov nemen.
Met een Weekov kan je toch tot vrijdag laat nog reizen?
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:10:57 #12
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_50920142
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:49 schreef Addict89 het volgende:
pi_50920319
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:03 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Met een Weekov kan je toch tot vrijdag laat nog reizen?
Ja, 4 uur snachts ofzo. En dan zondag op maandag om 4 uur snachts ook weer. Maar dan moet je dus vrijdag weg en maandag weer terug.
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:10 schreef mrbomb het volgende:

[..]

Wat? Na de eerste paar weken lopen die hoorcollege's echt enorm leeg. Het is ook vaak zonde van je tijd.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_50930774
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:11 schreef klier het volgende:
Dus je weet niet wat je wil, dus ga je maar Rechten studeren? Dat is dus precies de reden dat er zo veel uitval is bij die studie.

Met zo'n instelling ga je ook de studie Rechten waarschijnlijk niet redden, het is een klotestudie als je het niet interessant vindt. Dat je wel interesse hebt in mensen helpen is leuk, maar heb je (zeker voor de studie) gewoon niet nodig. Je interesse in taal blijkt trouwens ook niet echt uit je posts.. De arbeidsmarkt is bovendien nou niet echt fantastisch voor afgestudeerden, zeker voor de middelmatige studenten. Een optie is om bijvoorbeeld Fiscaal Recht te doen, maar dat is een echte afrader als je daar niets mee hebt.

Begrijp me goed, ik val je niet aan of zo. Ik denk alleen sterk (op basis van jouw posts) dat je een verkeerde keuze maakt.
pi_50944100
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:14 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Ja, 4 uur snachts ofzo. En dan zondag op maandag om 4 uur snachts ook weer. Maar dan moet je dus vrijdag weg en maandag weer terug.
Ik ga nml ook in utrecht wonen, en mn ouderlijk huiis is in Wateringen bij delft, rijswijk en den haag. Maar op vrijdag terug moet ik sowieso aangezien ik in delft blijf sporten. Wordt dus standaard op maandag colleges missen
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:48:58 #16
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_50944504
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:14 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Wat? Na de eerste paar weken lopen die hoorcollege's echt enorm leeg. Het is ook vaak zonde van je tijd.
Mijn bevooroordeelde visie van rechten en rechtenstudenten blijkt steeds meer waar te zijn
pi_50949198
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dus je weet niet wat je wil, dus ga je maar Rechten studeren? Dat is dus precies de reden dat er zo veel uitval is bij die studie.

Met zo'n instelling ga je ook de studie Rechten waarschijnlijk niet redden, het is een klotestudie als je het niet interessant vindt. Dat je wel interesse hebt in mensen helpen is leuk, maar heb je (zeker voor de studie) gewoon niet nodig. Je interesse in taal blijkt trouwens ook niet echt uit je posts.. De arbeidsmarkt is bovendien nou niet echt fantastisch voor afgestudeerden, zeker voor de middelmatige studenten. Een optie is om bijvoorbeeld Fiscaal Recht te doen, maar dat is een echte afrader als je daar niets mee hebt.

Begrijp me goed, ik val je niet aan of zo. Ik denk alleen sterk (op basis van jouw posts) dat je een verkeerde keuze maakt.
Hoi ik snap je reactie

Wat de taal betreft, ik hou juist wel heel erg van taal. Ik heb eigenlijk een beetje afgeleerd in mailtjes en forums om altijd netjes met hoofletters te typen en de juiste leestekens te gebruiken omdat ik daar weinig zin meer in had als ik daarin toch de enige zou zijn. Verder erger ik me mateloos aan mensen die als en dan verkeerd om schrijven, of ik wordt met dt schrijven, maar betrap mezelf er wel eens op dat ik het ook doe, ik neem dat gewoon over eigenlijk.
Best wel slecht

Wat betret de studie: Ik ben vorig jaar al gestopt met mijn studie, en moet nu dus echt een andere kiezen. Nog een jaartje werken zit er voor mij niet in, ik weet gewoon dat ik dan helemaal niet meer gemotiveerd ben, en moet echt nu aan de slag. Ben al heel lang aan het orienteren sinds ik ben gestopt, ook met hulp van een studieadviseuse.
Een aantal studies kwamen in aanmerking, waaronder rechten. Na een aantal weg studies weggestreept te hebben bleef deze als beste over. Ik hou sowieso niet echt heel erg van studeren, en weet gewoon niet wat ik moet.
Ik kies voor rechten, omdat deze (ook volgens verschillende tests) het beste bij mij past en omdat ik hoop dat het iets voor mij is, en het vanzelf ook leuker zal gaan vinden na een aantal jaren studie.
Is dat niet zo.. dan heb ik straks iig een diploma, en van daaruit kun je toch echt een heel eind komen.

Snappie
pi_50950210
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:48 schreef mrbomb het volgende:

[..]

Mijn bevooroordeelde visie van rechten en rechtenstudenten blijkt steeds meer waar te zijn
Hoor hetzelfde anders van studenten met een andere studie hoor, volgens mij is HC's skippen gewoon studenten eigen..
pi_50950314
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:36 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Ik ga nml ook in utrecht wonen, en mn ouderlijk huiis is in Wateringen bij delft, rijswijk en den haag. Maar op vrijdag terug moet ik sowieso aangezien ik in delft blijf sporten. Wordt dus standaard op maandag colleges missen
met een weekend kan je vrijdag vanaf 12 uur reizen.
en nu hoef jij maandag geen colleges te missen
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_50950348
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:57 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

met een weekend kan je vrijdag vanaf 12 uur reizen.
en nu hoef jij maandag geen colleges te missen
Hmm, wordt nog even beslissen wat ik doe dus
pi_50950443
Met bus 11 en 12 kan je gewoon 'gratis' rijden. De keer dat je gepakt wordt heb je die boete er al ik weet niet hoevaak uitgehaald. Als je al ooit gepakt wordt dan..
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:34:40 #22
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_50953785
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:53 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Hoor hetzelfde anders van studenten met een andere studie hoor, volgens mij is HC's skippen gewoon studenten eigen..
Nooit naar een HC gaan? Wel eens niet gaan, okee, maar altijd niet?
pi_50953835
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:34 schreef mrbomb het volgende:

[..]

60% van de rechtenstudenten valt dan ook uit in het 1e jaar.
pi_50954060
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:34 schreef mrbomb het volgende:

[..]

Neuh, maar ik heb het ook niet over nooit gaan. Maar bedoel meer dat als je een keer geen zin hebt om te fietsen of geen geld hebt om een buskaart te kopen je best kan skippen. En daarom dus een weekendov kan nemen

Overigens ben ik in het eerste jaar naar <5 HC's geweest, alles gehaald.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:58:34 #25
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_50954657
Dat stukkie naar de Uithof kun je toch wel fietsen, hallo zeg.
Gourmetten of steengrillen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')