Dit noem ik niet van je afschrijven meer. Integendeel, dit is juist verder in die emoties gaan zitten. In plaats van naar al dat verdriet te kijken, kan je beter kijken naar wat je wel hebt en je op dingen te richten die je graag wilt bereiken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:26 schreef Lakai het volgende:
[..]
ik ben het zeker met je eens....
maar van de andere kant....als je er zelf in zit, dan is het fijn dat je het van je af kan schrijven....
en als je er buiten staat, heb je geen idee waarom het zo zeikerig moet....
ik heb hier zelf ook 3 topics gezeten![]()
en gun voor iedereen nog altijd een snelle "genezing"
Ik kan niet zonder mijn furry friendsquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:07 schreef Scandalous het volgende:Da's flink kut, zeker na zo'n lange tijd. Sterkte ermee S_A
(en ik neem aan dat jij moby en daimy houdt?
)
Verdringen is anders ook geen goede optie. Kijk eerlijk naar je verdriet, geef het een plaatsje en ga verder.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:14 schreef JoeyT het volgende:
In plaats van naar al dat verdriet te kijken, kan je beter kijken naar wat je wel hebt en je op dingen te richten die je graag wilt bereiken.
Heb je mij ergens het woord verdringen zien gebruiken? Inderdaad eerlijk naar je emoties kijken. Inzien dat die emoties niet de waarheid vertellen. Tuurlijk doet het pijn, maar het is niet het einde.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:19 schreef Nairua het volgende:
[..]
Verdringen is anders ook geen goede optie. Kijk eerlijk naar je verdriet, geef het een plaatsje en ga verder.
Je praat als mn ex. Die wilde er ook telkens aan blijven werken. Ik wilde dat helemaal niet, wilde niet meer bij haar zijn. Is dat zo fout?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:25 schreef MNR het volgende:
Kleine toevoeging: mannen die denken dat een relatie vanzelf moet gaat "praten is niet nodig"![]()
(ja, ik weet: ik generaliseer, maar daar heb ik ff zin in)
Fout? Wat is fout? Imho is het gewoon ontzettend ontwetend als je denkt dat alles vanzelf moet gaan in een relatie. Dat je denkt dat alles van een leien dakje afgaat. Als je iets dwars zit, is het beter om dat te uiten dan om het voor je te houden opdat je bang bent om die ander te kwetsen. Zo gaat dat nu eenmaal.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:33 schreef JoeyT het volgende:
Je praat als mn ex. Die wilde er ook telkens aan blijven werken. Ik wilde dat helemaal niet, wilde niet meer bij haar zijn. Is dat zo fout?
Ergens bewust niet naar willen kijken is een vorm van verdringen. Vandaar.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:32 schreef JoeyT het volgende:
Heb je mij ergens het woord verdringen zien gebruiken?
Ech nie!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:05 schreef Nairua het volgende:
X2: "Ik ga nooit meer zoveel van iemand houden als jij."
Jouw probleem, muts..
Eej doe's lief!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:05 schreef Nairua het volgende:
X2: "Ik ga nooit meer zoveel van iemand houden als jij."
Jouw probleem, muts..
Jaaaaa, meer van iemand houden dan ie zelf doet! En jezelf opofferen!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:09 schreef MNR het volgende:
[..]
Ech nie!
Ik houd veel meer van Nairua als zij![]()
Hahahaquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Jaaaaa, meer van iemand houden dan ie zelf doet! En jezelf opofferen!
Ik kan ook geen touw aan je verhaal vastknopen, maarre.. misschien is er onderaan dat ravijn wel een heel mooi meer (diep genoeg natuurlijkquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Het is alsof ik een touw moet loslaten terwijl ik al in het ravijn gevallen ben, auw.
Jouw probleem, muts.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Kheb dit ook tegen mijn ex gezegd en hij is al dik anderhalf jaar uit mijn leven maar ik meen nog steeds wat ik toen heb gezegd.
Laat 'r langskomen als ze uiteindelijk een keer wél zeker weet wat ze wilquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:12 schreef Nairua het volgende:
Na gisteren X1 nu X2 in de bocht. Wil praten, wat afspreken. "Nee."
Wil eerst contact. Dan weet niet. Nu weer wel. Ja, pleur op hee..
X1? X2?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:05 schreef Nies het volgende:
Laat 'r langskomen als ze uiteindelijk een keer wél zeker weet wat ze wil
Hahaha! N = liefquote:
Ja dat is de reden dat ik niet meer veel in dit topic reageerquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:14 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Dit noem ik niet van je afschrijven meer. Integendeel, dit is juist verder in die emoties gaan zitten. In plaats van naar al dat verdriet te kijken, kan je beter kijken naar wat je wel hebt en je op dingen te richten die je graag wilt bereiken.
Lief.quote:Zo gek als ik was snel naar het benzinestation om beltegoed voor haar te halen. Dit gedaan en de code gesmst.
dat was alleen maar voor mezelf omdat ik anders niks zou horenquote:
Zo moet je het ook maar zien en je krijgt vanzelf weer iemand die op dat moment nog weer leuker lijkt dan de vorige, alhoewel mijn vorige ex niet leuker was dan die daarvoor, deze ex was wel leuker dan die die voor de vorige, dus in cijfers, 8, 7, 9... nu nog op zoek naar de vrouw die voor mij een 10 waard isquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:21 schreef Nairua het volgende:
Heeft nu dan niemand door dat iedereen ooit helemaal gek was van zijn of haar ex? Dat we met 6 miljard mensen op de wereld staan? Enig idee hoeveel mensen daarvan een relatie hebben? En allemaal o-zo blij met elkaar zijn?
Kortom: Het komt wel weer goed. Leer van je fouten, dan zijn het geen fouten maar is het ervaring. En ervaring is tof..
Lees mn eerste post nog maar een keer. Is begrijpend lezen zo moeilijk? Ik heb het erover dat mensen hier zich focussen op het negatieve ipv het te accepteren en kijken naar de nieuwe mogelijkheden.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:31 schreef Nairua het volgende:
[..]
Ergens bewust niet naar willen kijken is een vorm van verdringen. Vandaar..
Ik heb totaal geen moeite met emoties tonen. Maar als ik bv keek naar de laatste periode met mn ex, dan had ik er gewoon geen zin meer in. Zij had t over vechten, over de toekomst etc. Ik wilde dat gewoon niet meer en even later maakte ik t uit.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:52 schreef MNR het volgende:
[..]
Fout? Wat is fout? Imho is het gewoon ontzettend ontwetend als je denkt dat alles vanzelf moet gaan in een relatie. Dat je denkt dat alles van een leien dakje afgaat. Als je iets dwars zit, is het beter om dat te uiten dan om het voor je te houden opdat je bang bent om die ander te kwetsen. Zo gaat dat nu eenmaal.
Denken dat irritaties vanzelf overvliegen
Vind ik iets heel anders. Heb geen idee hoe dat bij jou zat.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:29 schreef JoeyT het volgende:
Lees mn eerste post nog maar een keer. Is begrijpend lezen zo moeilijk? Ik heb het erover dat mensen hier zich focussen op het negatieve ipv het te accepteren en kijken naar de nieuwe mogelijkheden.
Je hebt het niet over focussen, je hebt het concreet over het kijken naar het verdriet. En dat je je beter op de andere/leuke dingen kan richten. En zodra je dát doet verlies je dus het verdriet uit het oog en verdring je het. Het is immers wel aanwezig maar volgens jou mogen we er niet naar kijken.quote:Dit noem ik niet van je afschrijven meer. Integendeel, dit is juist verder in die emoties gaan zitten. In plaats van naar al dat verdriet te kijken, kan je beter kijken naar wat je wel hebt en je op dingen te richten die je graag wilt bereiken.
Je bent geen psycholoog merk ikquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:40 schreef Nairua het volgende:
[..]
[..]
Je hebt het niet over focussen, je hebt het concreet over het kijken naar het verdriet. En dat je je beter op de andere/leuke dingen kan richten. En zodra je dát doet verlies je dus het verdriet uit het oog en verdring je het. Het is immers wel aanwezig maar volgens jou mogen we er niet naar kijken.
Wel eens over nagedacht dat men ook gezond met verdriet kan omgaan?
Dit zelfde geldt dus ook voor een break up. Die destructieve emoties zorgen ervoor dat je de werkelijkheid niet meer ziet, waardoor je in een vicieuze cirkel blijft zitten.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:21 schreef JoeyT het volgende:
Het inzicht wat ik heb gekregen is dat ons zicht in bijna alle situaties wordt vertroebeld door destructieve emoties. Dat wil zeggen dat we de dingen niet zien zoals ze in werkelijkheid zijn. Bijvoorbeeld we hebben ruzie met partner/vriend en worden ongelooflijk kwaad, maar 2 uur later zijn we afgekoeld en vragen we ons af hoe we zo kwaad hebben kunnen worden. Hier wordt de werkelijkheid dus vertroebeld doordat we destructieve emoties hebben. Als we langs die gevoelens heen zou kunnen kijken, of nog beter ze helemaal niet hebben, dan zouden we de werkelijkheid meteen zien en een stuk gelukkiger zijn.
eens, hoewel er voor beide gemoedstoestanden plaats moet zijn, denk ik. Eerst een periode van rouw waarin je negatief bent en whatnot, maar op een bepaald moment moet je zelf actief de keuze maken om die gevoelens op te bergen en weer vooruit te kijken. Positief te worden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:29 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Lees mn eerste post nog maar een keer. Is begrijpend lezen zo moeilijk? Ik heb het erover dat mensen hier zich focussen op het negatieve ipv het te accepteren en kijken naar de nieuwe mogelijkheden.
Zoiets jaquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het gevaar wat vaak loert, is dat je te lang in die eerste fase blijft hangen. Ik denk dat JoeyT dat bedoelt.![]()
Keuze 2 bestaat uit meerdere fasesquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:37 schreef Garisson72 het volgende:
ja, mijn punt is dus dat het voor veel mensen niet twee keuzes zijn, maar 2 fases die in elkaar overgaan. Je moet er wel zelf voor waken dat je (zo gauw je eraan toe bent) ook echt in fase 2 komt, en niet lekker blijft wentelen in fase 1. Want dat gebeurt erg vaak.
Ook denk ik dat je fase 2 alleen kunt kennen als je al eens met het bijltje hebt gehakt - dan weet je dat het ook allemaal wel weer goed komt, je kunt er beter mee omgaan. Vertrouwen, enzo.
Uhm, ik ben je ex niet en ik zeg ook niet dat je moeite hebt met emoties tonen, want ik ken je niet om daar een oordeel over te geven.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:33 schreef JoeyT het volgende:
Ik heb totaal geen moeite met emoties tonen. Maar als ik bv keek naar de laatste periode met mn ex, dan had ik er gewoon geen zin meer in. Zij had t over vechten, over de toekomst etc. Ik wilde dat gewoon niet meer en even later maakte ik t uit.
Wat ik bedoel is dat je het iemand niet kan kwalijk nemen als hij gewoon niet WIL vechten voor de relatie. Hij vond het waarschijnlijk niet de moeite waard, zo simpel is t.
Je zei:"Heb geen idee hoe het bij jou zat", dus ik vertelde even hoe het bij mij zat. Vandaarquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:32 schreef MNR het volgende:
[..]
Uhm, ik ben je ex niet en ik zeg ook niet dat je moeite hebt met emoties tonen, want ik ken je niet om daar een oordeel over te geven.
Daar gaat inderdaad een proces aan vooraf. En bij mij ging dat ook langzaam. Heb 7 jaar een relatie gehad. In het begin heel erg leuk natuurlijk. Later ging ik twijfelen van wil ik haar nog wel of is het miss meer gewenning. Naar verloop van tijd worden die twijfels sterker en begin je te beseffen dat zij niet degene is met wie je oud wilt worden. En op een gegeven moment maak je het dan uit. Soms uitte ik wel mn twijfels, maar meestal dacht ik van "T gaat wel over". Uiteindelijk de beste beslissing geweest en nu meer dan 2,5 jaar samen met mn huidige vriendin.quote:En een relatie is echt niet van de 1 op de andere dag niets meer waard, daar gaat een proces aan vooraf. En ik vroeg me af of jij weet hoe dat ontstaan is bij jou?
Wat je zegt is helemaal waar hoor. Het is heel verstandelijk beredeneerd, maar als je midden in je verdriet zit heb je er totaal geen boodschap aan om zoiets te horen, laat staan aan te nemen. Als iemand je echt dierbaar is geweest, moet je eerst door een dal van verdriet om er vervolgens uit te kruipen. En de mate waarin je van iemand gehouden hebt, defineert je dal.quote:Het inzicht wat ik heb gekregen is dat ons zicht in bijna alle situaties wordt vertroebeld door destructieve emoties. Dat wil zeggen dat we de dingen niet zien zoals ze in werkelijkheid zijn. Bijvoorbeeld we hebben ruzie met partner/vriend en worden ongelooflijk kwaad, maar 2 uur later zijn we afgekoeld en vragen we ons af hoe we zo kwaad hebben kunnen worden. Hier wordt de werkelijkheid dus vertroebeld doordat we destructieve emoties hebben. Als we langs die gevoelens heen zou kunnen kijken, of nog beter ze helemaal niet hebben, dan zouden we de werkelijkheid meteen zien en een stuk gelukkiger zijn.
Uiteraard is dat waar, maar ik krijg niet het idee dat iemand hier te lang in die fase blijft hangen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:05 schreef Garisson72 het volgende:
Het gevaar wat vaak loert, is dat je te lang in die eerste fase blijft hangen. Ik denk dat JoeyT dat bedoelt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |