abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:09:48 #1
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51095101
Previously...

Que?
Relatie over? Kon ze d'r benen niet bij elkaar houden? Ging hij vreemd? Was het gevoel weg? Ging het niet meer? Was je d'r zat? Stort hier je hart uit.

En nu?
Schrijf het van je af. Praat erover met vrienden. Het helpt. Verder kunnen de volgende linkjes verlichting bieden.
http://www.liefdescursus.nl/tranendal/
http://www.ldvd.nl/
http://www.liefdesverdriet.nu/
Dag liefde, kom je ooit nog eens terug?
Hoe lijm ik mijn gebroken hart?
Red je relatie!

[ Bericht 49% gewijzigd door Nairua op 03-07-2007 15:21:34 ]
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:14:14 #2
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_51095236
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:26 schreef Lakai het volgende:

[..]

ik ben het zeker met je eens....
maar van de andere kant....als je er zelf in zit, dan is het fijn dat je het van je af kan schrijven....
en als je er buiten staat, heb je geen idee waarom het zo zeikerig moet....

ik heb hier zelf ook 3 topics gezeten

en gun voor iedereen nog altijd een snelle "genezing"
Dit noem ik niet van je afschrijven meer. Integendeel, dit is juist verder in die emoties gaan zitten. In plaats van naar al dat verdriet te kijken, kan je beter kijken naar wat je wel hebt en je op dingen te richten die je graag wilt bereiken.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_51095260
Hoi mam? Ah, dat heb je gelukkig al geedit

En idd zoals Lakai het verwoordde, helemaal true.

Succes S_A
Het zuigt idd als je ervan uitgaat dat die ander altijd alles tegen je zou zeggen wat hem dwars zat, maar dat uiteindelijk niet doet.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_51095299
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:07 schreef Scandalous het volgende:
Da's flink kut, zeker na zo'n lange tijd. Sterkte ermee S_A (en ik neem aan dat jij moby en daimy houdt? )
Ik kan niet zonder mijn furry friends
Het is echt nog allemaal zo vers, dus aan dat soort zaken denk ik nog niet zo diep over na.
Ik wil gewoon het allerbeste voor mijn poezen-posse

[ Bericht 3% gewijzigd door So_Addictive op 03-07-2007 15:22:43 ]
pi_51095378
O, ja mijn ondertitel is nu zeer toepasselijk
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:19:15 #6
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51095427
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:14 schreef JoeyT het volgende:
In plaats van naar al dat verdriet te kijken, kan je beter kijken naar wat je wel hebt en je op dingen te richten die je graag wilt bereiken.
Verdringen is anders ook geen goede optie. Kijk eerlijk naar je verdriet, geef het een plaatsje en ga verder.
pi_51095430
Ook maar weer even TVP, hoop dat dit mn laatste deeltje is voorlopig... gaat echt met vlagen goed en dan weer compleet kut en eenzaam...
pi_51095646
Kleine toevoeging: mannen die denken dat een relatie vanzelf moet gaat "praten is niet nodig"
(ja, ik weet: ik generaliseer, maar daar heb ik ff zin in )
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:32:54 #9
88139 JoeyT
pi_51095857
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:19 schreef Nairua het volgende:

[..]

Verdringen is anders ook geen goede optie. Kijk eerlijk naar je verdriet, geef het een plaatsje en ga verder.
Heb je mij ergens het woord verdringen zien gebruiken? Inderdaad eerlijk naar je emoties kijken. Inzien dat die emoties niet de waarheid vertellen. Tuurlijk doet het pijn, maar het is niet het einde.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:33:53 #10
88139 JoeyT
pi_51095894
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:25 schreef MNR het volgende:
Kleine toevoeging: mannen die denken dat een relatie vanzelf moet gaat "praten is niet nodig"
(ja, ik weet: ik generaliseer, maar daar heb ik ff zin in )
Je praat als mn ex. Die wilde er ook telkens aan blijven werken. Ik wilde dat helemaal niet, wilde niet meer bij haar zijn. Is dat zo fout?
pi_51096208
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:50:59 ]
pi_51096504
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:33 schreef JoeyT het volgende:
Je praat als mn ex. Die wilde er ook telkens aan blijven werken. Ik wilde dat helemaal niet, wilde niet meer bij haar zijn. Is dat zo fout?
Fout? Wat is fout? Imho is het gewoon ontzettend ontwetend als je denkt dat alles vanzelf moet gaan in een relatie. Dat je denkt dat alles van een leien dakje afgaat. Als je iets dwars zit, is het beter om dat te uiten dan om het voor je te houden opdat je bang bent om die ander te kwetsen. Zo gaat dat nu eenmaal.

Denken dat irritaties vanzelf overvliegen

Vind ik iets heel anders. Heb geen idee hoe dat bij jou zat.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:31:49 #13
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51098038
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:32 schreef JoeyT het volgende:
Heb je mij ergens het woord verdringen zien gebruiken?
Ergens bewust niet naar willen kijken is een vorm van verdringen. Vandaar. .
pi_51100509
Als mensen zich beter voelen door hun emoties hier te typen moeten ze dat vooral doen. Mensen die vinden dat dat geen goede oplossing is moeten misschien maar met een ander topic gaan meelezen?
pi_51101108
Inderdaad, ik ga zo weer naar de sportschool, helaas altijd nog een beetje met de angst om 'haar' tegen te komen, maar goed, denk dat ze zich nog wel aan ons schema houdt...
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:12:07 #16
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51103384
Na gisteren X1 nu X2 in de bocht. Wil praten, wat afspreken. "Nee ."

Wil eerst contact. Dan weet niet. Nu weer wel. Ja, pleur op hee. .
pi_51105735
Kreeg een sms van mn vorige ex dat ze misschien in deze straat gaat kijken naar een huis met dr nieuwe vriend maar goed boeit me niet zoveel, zei alleen wel dat me dat erg dom leek...

Maar het feit dat het me niet heel veel boeit maakt wel duidelijk dat je de ene ex vergeet met de andere...
pi_51106484
* Oesie is helaas niet in het vorige deel gestopt.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:05:55 #19
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51110484
X2: "Ik ga nooit meer zoveel van iemand houden als jij."

Jouw probleem, muts. .
pi_51110670
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:05 schreef Nairua het volgende:

Jouw probleem, muts. .
Ech nie!
Ik houd veel meer van Nairua als zij
pi_51111067
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:05 schreef Nairua het volgende:

Jouw probleem, muts. .
Eej doe's lief!
Kheb dit ook tegen mijn ex gezegd en hij is al dik anderhalf jaar uit mijn leven maar ik meen nog steeds wat ik toen heb gezegd.
pi_51111743
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:09 schreef MNR het volgende:

[..]

Ech nie!
Jaaaaa, meer van iemand houden dan ie zelf doet! En jezelf opofferen!

Nou, hij was erg gevleid zaterdag door mij, en had nog wat ruimte over om wat denigrerende/kleinerende opmerkingen terug te maken.

Echt, zo'n vieze kasthomo die niet durft toe te geven dat ie ook wat voelde en je dan lekker deel laat uitmaken van zijn verrotte leugentje omdat hij niet op durft te geven ofzo is gewoon zo dodelijk. Echt. En ik kan het ws niet opgeven ook.

Het is alsof ik een touw moet loslaten terwijl ik al in het ravijn gevallen ben, auw.
pi_51111924
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Jaaaaa, meer van iemand houden dan ie zelf doet! En jezelf opofferen!
Hahaha
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Het is alsof ik een touw moet loslaten terwijl ik al in het ravijn gevallen ben, auw.
Ik kan ook geen touw aan je verhaal vastknopen, maarre.. misschien is er onderaan dat ravijn wel een heel mooi meer (diep genoeg natuurlijk ) en als je daarin valt... paradijsje.

Sterkte.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:00:08 #24
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51112761
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Kheb dit ook tegen mijn ex gezegd en hij is al dik anderhalf jaar uit mijn leven maar ik meen nog steeds wat ik toen heb gezegd.
Jouw probleem, muts. .
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:00:40 #25
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51112783
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:09 schreef MNR het volgende:
.

.

.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:05:04 #26
103012 Nies
Die hekse
pi_51112989
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:12 schreef Nairua het volgende:
Na gisteren X1 nu X2 in de bocht. Wil praten, wat afspreken. "Nee ."

Wil eerst contact. Dan weet niet. Nu weer wel. Ja, pleur op hee. .
Laat 'r langskomen als ze uiteindelijk een keer wél zeker weet wat ze wil

OT; Ik hoor hier eigenlijk niet gaat goed met mij
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:07:48 #27
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51113118
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:05 schreef Nies het volgende:
Laat 'r langskomen als ze uiteindelijk een keer wél zeker weet wat ze wil
X1? X2?
pi_51113374
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:00 schreef Nairua het volgende:

[..]

.

.

.
Hahaha! N = lief

Denk dat ze X2 bedoelt. Maarre.. probeer een beetje te luisteren naar wat je hart je ingeeft. Als je ervoor openstaat, kun je haar gewoon uitnodigen. Daar is niets mis mee. Je kunt je wel allerlei scenaria en gedachten in je hoofd halen, maar de waarheid en realiteit ligt in het nu en niet in het verleden.

En als je het echt niet aanstaat en je er echt geen boodschap aan hebt, doe je dat niet. Zo makkelijk is het.
pi_51115296
Ik moet er ook aan geloven... ik mis dr vreselijk.. ze is schijnbaar blij dat ze weer single is... voel me er kut over.. aan de ene kant denk ik.. zolang had je nog niet.. (1.5 maand) maar aan de andere kant was ik wel kei gek op dr...
pi_51115306
Waarom heb ik nu het idee dat ik alleen maar van die "liefdesliedjes" op mijn computer heb staan.
Ik zou nog steeds zo kunnen beginnen .
pi_51115561
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:14 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Dit noem ik niet van je afschrijven meer. Integendeel, dit is juist verder in die emoties gaan zitten. In plaats van naar al dat verdriet te kijken, kan je beter kijken naar wat je wel hebt en je op dingen te richten die je graag wilt bereiken.
Ja dat is de reden dat ik niet meer veel in dit topic reageer
enkel om te kijken hoe sommige ermee omgaan, en eventueel om wat advies te geven (voor zover ik dat kan)

Na een tijdje moest ik gaan nadenken wat ik allemaal nog te zeuren had over de situatie tussen mij en mijn ex, dan heeft het niet meer veel zin om hier te reageren denk ik
(btw, ik vind een nieuw meisje leuk en zij mij )

Maar zoals ik al zei: als je er zelf niet in zit, heb je geen idee waarom iedereen door die posts 'blijft hangen' in het verdriet.....op de een of andere manier doet het toch goed....om het ff te zeggen
Ik doe niet meer aan een signature
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:21:54 #32
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51115568
Heeft nu dan niemand door dat iedereen ooit helemaal gek was van zijn of haar ex? Dat we met 6 miljard mensen op de wereld staan? Enig idee hoeveel mensen daarvan een relatie hebben? En allemaal o-zo blij met elkaar zijn?

Kortom: Het komt wel weer goed. Leer van je fouten, dan zijn het geen fouten maar is het ervaring. En ervaring is tof.

.
pi_51115583
Ik meld me ook weer.
Me vriendin ging vorige week maandag op vakantie naar blanes. Tot donderdag lieve smsjes gehad van ja alles wat hier loopt is niks vergeleken met thuis, en maak je geen zorgen ik kom weer bij je terug, woensdag lig ik weer in je armen etc.

Ze zou die donderdagavond bellen maar omdat k weg moest kwam het er niet van, ze zou dus vrijdag bellen als ze terug was van het strand. Ik heb tot 11 uur thuis gewacht en niks gehoord, toen belde ik haar zelf. Ze had nog weinig beltegoed en ze zei dat haar tent op slot zat en haar vriendin waarmee ze was de sleutel had. Daarna was de verbinding verbroken.

Zo gek als ik was snel naar het benzinestation om beltegoed voor haar te halen. Dit gedaan en de code gesmst. Daarna niks meer gehoord.

Heb haar afgelopen zondag maar zelf gebeld en na wat gepraat heb ik haar gevraagd of ze al stout was geweest. Na wat ge euuuuuuuuuh van haar bleek dat ze met een ander had gezoend, dat was zaterdag gebeurd.

Ik vroeg haar of het 1x was gebeurd en dat was zo. Daarna vroeg ik haar waarom. ( ik moet vermelden dat ik ooit ben vreemdgegaan, zo 6 maanden geleden ). Dit hebben we uitgesproken en ze heeft besloten om met me verder te willen.
Ze gaf dus als rede van: jij hebt ook gedaan en ze had geen spijt ervan achteraf. Daarna niks meer gehoord tot ik haar vandaag zelf maar weer belde.

Wat bleek. Ze had zaterdag,zondag,maandag en vandaag met hem gezoend en ze vind hem toch wel leuk! Hoe kan dat nou, vrijdag sms je me nog dat k de liefde van je leven ben en zaterdag neuk je in feite met een ander. Dit zei ik ook maarja ze kon haar gevoel niet tegengaan he.

Ik was zo boos dat ik heb gezegd dat ik van haar walg, hoe kan je nou in 1 dag een ander leuk vinden. Ik heb gezegd dat ik dus vandaag (woensdag) als ze thuis is me spullen kom halen en haar daarna niet mer hoef te zien.

Ik voel me zo in me rug gestoken, over 1x zoenen wilde ik nog wel praten maar dit.. ik kan dus niet wachten op de confrontatie straks.

Ik hoop dat ze nog lekker van hem geniet nu ze terug in de bus zit, hij zit er ook. Maar hem zien zal toch wel niet, die jongen woont hier 80-90km vandaan. Hij is dus een player, ze raakt mij kwijt. Kortom ze heeft haar vakantie verneukt en ze houd er niks meer aan over.

maar ik voel me gebruikt en genaaid, omdat ik haar maandag al mistte toen ze wegging en mij thuis in de waan laat dat het allemaal goed zou komen.

en dit dus na anderhalf jaar relatie, gadverdamme. gewoon dat ze zo een ander leuk vind en mij notabene smst van als ik bedenk hoe jij hier zou vreemdgaan, tyf toch op!

tyfushoer!
  woensdag 4 juli 2007 @ 00:45:52 #34
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51116118
quote:
Zo gek als ik was snel naar het benzinestation om beltegoed voor haar te halen. Dit gedaan en de code gesmst.
Lief. .
pi_51116177
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:45 schreef Nairua het volgende:

[..]

Lief. .
dat was alleen maar voor mezelf omdat ik anders niks zou horen maargoed eigenlijk wil ik wel dat geld terug, ze neukt maar lekker verder in breda!
pi_51120465
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:21 schreef Nairua het volgende:
Heeft nu dan niemand door dat iedereen ooit helemaal gek was van zijn of haar ex? Dat we met 6 miljard mensen op de wereld staan? Enig idee hoeveel mensen daarvan een relatie hebben? En allemaal o-zo blij met elkaar zijn?

Kortom: Het komt wel weer goed. Leer van je fouten, dan zijn het geen fouten maar is het ervaring. En ervaring is tof.

.
Zo moet je het ook maar zien en je krijgt vanzelf weer iemand die op dat moment nog weer leuker lijkt dan de vorige, alhoewel mijn vorige ex niet leuker was dan die daarvoor, deze ex was wel leuker dan die die voor de vorige, dus in cijfers, 8, 7, 9... nu nog op zoek naar de vrouw die voor mij een 10 waard is
pi_51120532
"Wisselen van partner is net als verhuizen, je moet er wel op vooruit gaan"
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:29:57 #38
88139 JoeyT
pi_51121756
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:31 schreef Nairua het volgende:

[..]

Ergens bewust niet naar willen kijken is een vorm van verdringen. Vandaar. .
Lees mn eerste post nog maar een keer. Is begrijpend lezen zo moeilijk? Ik heb het erover dat mensen hier zich focussen op het negatieve ipv het te accepteren en kijken naar de nieuwe mogelijkheden.
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:33:42 #39
88139 JoeyT
pi_51121868
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:52 schreef MNR het volgende:

[..]

Fout? Wat is fout? Imho is het gewoon ontzettend ontwetend als je denkt dat alles vanzelf moet gaan in een relatie. Dat je denkt dat alles van een leien dakje afgaat. Als je iets dwars zit, is het beter om dat te uiten dan om het voor je te houden opdat je bang bent om die ander te kwetsen. Zo gaat dat nu eenmaal.

Denken dat irritaties vanzelf overvliegen

Vind ik iets heel anders. Heb geen idee hoe dat bij jou zat.
Ik heb totaal geen moeite met emoties tonen. Maar als ik bv keek naar de laatste periode met mn ex, dan had ik er gewoon geen zin meer in. Zij had t over vechten, over de toekomst etc. Ik wilde dat gewoon niet meer en even later maakte ik t uit.

Wat ik bedoel is dat je het iemand niet kan kwalijk nemen als hij gewoon niet WIL vechten voor de relatie. Hij vond het waarschijnlijk niet de moeite waard, zo simpel is t .
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:40:47 #40
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51122087
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:29 schreef JoeyT het volgende:
Lees mn eerste post nog maar een keer. Is begrijpend lezen zo moeilijk? Ik heb het erover dat mensen hier zich focussen op het negatieve ipv het te accepteren en kijken naar de nieuwe mogelijkheden.
quote:
Je hebt het niet over focussen, je hebt het concreet over het kijken naar het verdriet. En dat je je beter op de andere/leuke dingen kan richten. En zodra je dát doet verlies je dus het verdriet uit het oog en verdring je het. Het is immers wel aanwezig maar volgens jou mogen we er niet naar kijken.

Wel eens over nagedacht dat men ook gezond met verdriet kan omgaan?
pi_51122426
Inderdaad, ik praat er zooo veel over, dat uiteindelijk alles eruit is en ik gewoon te moe ervan ben om er nog over te praten... en het me allemaal niks meer kan schelen, als ik het nu verdruk komt er niks goeds van...
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:59:24 #42
88139 JoeyT
pi_51122658
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:40 schreef Nairua het volgende:

[..]

[..]

Je hebt het niet over focussen, je hebt het concreet over het kijken naar het verdriet. En dat je je beter op de andere/leuke dingen kan richten. En zodra je dát doet verlies je dus het verdriet uit het oog en verdring je het. Het is immers wel aanwezig maar volgens jou mogen we er niet naar kijken.

Wel eens over nagedacht dat men ook gezond met verdriet kan omgaan?
Je bent geen psycholoog merk ik

Je kan kijken naar het negatieve of kijken naar de nieuwe mogelijkheden (dit zeg ik letterlijk in die post). Heeft beide niets met verdringen te maken, des te meer met hoe je met emoties om kan gaan. Je kan je zelf beperken door het verdriet de bovenhand te geven of je kan er eerlijk naar kijken en tegen jezelf zeggen dit doet nu pijn maar gaat uiteindelijk over en je richt je op positieve dingen.

even een quote van mezelf:
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:21 schreef JoeyT het volgende:

Het inzicht wat ik heb gekregen is dat ons zicht in bijna alle situaties wordt vertroebeld door destructieve emoties. Dat wil zeggen dat we de dingen niet zien zoals ze in werkelijkheid zijn. Bijvoorbeeld we hebben ruzie met partner/vriend en worden ongelooflijk kwaad, maar 2 uur later zijn we afgekoeld en vragen we ons af hoe we zo kwaad hebben kunnen worden. Hier wordt de werkelijkheid dus vertroebeld doordat we destructieve emoties hebben. Als we langs die gevoelens heen zou kunnen kijken, of nog beter ze helemaal niet hebben, dan zouden we de werkelijkheid meteen zien en een stuk gelukkiger zijn.
Dit zelfde geldt dus ook voor een break up. Die destructieve emoties zorgen ervoor dat je de werkelijkheid niet meer ziet, waardoor je in een vicieuze cirkel blijft zitten.
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:05:07 #43
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_51122813
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:29 schreef JoeyT het volgende:

[..]

eens, hoewel er voor beide gemoedstoestanden plaats moet zijn, denk ik. Eerst een periode van rouw waarin je negatief bent en whatnot, maar op een bepaald moment moet je zelf actief de keuze maken om die gevoelens op te bergen en weer vooruit te kijken. Positief te worden.

Het gevaar wat vaak loert, is dat je te lang in die eerste fase blijft hangen. Ik denk dat JoeyT dat bedoelt.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:12:06 #44
88139 JoeyT
pi_51123031
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:05 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het gevaar wat vaak loert, is dat je te lang in die eerste fase blijft hangen. Ik denk dat JoeyT dat bedoelt.
Zoiets ja

Ik bedoel dit:

Je voelt verdriet dan heb je 2 keuzes:
1- Je vindt alles oneerlijk, het doet pijn, je bent onrecht aangedaan en je komt natuurlijk nooit meer zo'n persoon tegen.
of
2- Je hebt pijn>waar komt die pijn vandaan> Je gaat eerlijk kijken naar die pijn> je accepteert de pijn, maar tegelijkertijd begrijp! je ook dat die pijn tijdelijk is> je gaat kijken naar de dingen die je hebt en bent daar blij mee> je gaat kijken naar de dingen die je wilt bereiken en gaat daarvoor een plan uitstippelen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:37:47 #45
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_51123990
ja, mijn punt is dus dat het voor veel mensen niet twee keuzes zijn, maar 2 fases die in elkaar overgaan. Je moet er wel zelf voor waken dat je (zo gauw je eraan toe bent) ook echt in fase 2 komt, en niet lekker blijft wentelen in fase 1. Want dat gebeurt erg vaak.

Ook denk ik dat je fase 2 alleen kunt kennen als je al eens met het bijltje hebt gehakt - dan weet je dat het ook allemaal wel weer goed komt, je kunt er beter mee omgaan. Vertrouwen, enzo.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:41:55 #46
88139 JoeyT
pi_51124122
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:37 schreef Garisson72 het volgende:
ja, mijn punt is dus dat het voor veel mensen niet twee keuzes zijn, maar 2 fases die in elkaar overgaan. Je moet er wel zelf voor waken dat je (zo gauw je eraan toe bent) ook echt in fase 2 komt, en niet lekker blijft wentelen in fase 1. Want dat gebeurt erg vaak.

Ook denk ik dat je fase 2 alleen kunt kennen als je al eens met het bijltje hebt gehakt - dan weet je dat het ook allemaal wel weer goed komt, je kunt er beter mee omgaan. Vertrouwen, enzo.
Keuze 2 bestaat uit meerdere fases Eigenlijk noem ik het liever stappen... Het is een soort van denk/realisatie-proces.
pi_51125726
tering kben best zenuwachtig, ze komt vanmiddag thuis en ik heb echt de behoefte om haar geestelijk ook flink pijn te doen, zoals ze dat nu bij mij heeft gedaan.

ben ook best wel zenuwachtig voor vanmiddag, kan echt niet wachten tot ze thuis is.
pi_51125887
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:33 schreef JoeyT het volgende:
Ik heb totaal geen moeite met emoties tonen. Maar als ik bv keek naar de laatste periode met mn ex, dan had ik er gewoon geen zin meer in. Zij had t over vechten, over de toekomst etc. Ik wilde dat gewoon niet meer en even later maakte ik t uit.

Wat ik bedoel is dat je het iemand niet kan kwalijk nemen als hij gewoon niet WIL vechten voor de relatie. Hij vond het waarschijnlijk niet de moeite waard, zo simpel is t .
Uhm, ik ben je ex niet en ik zeg ook niet dat je moeite hebt met emoties tonen, want ik ken je niet om daar een oordeel over te geven.

En een relatie is echt niet van de 1 op de andere dag niets meer waard, daar gaat een proces aan vooraf. En ik vroeg me af of jij weet hoe dat ontstaan is bij jou?
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:40:35 #49
88139 JoeyT
pi_51126175
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:32 schreef MNR het volgende:

[..]

Uhm, ik ben je ex niet en ik zeg ook niet dat je moeite hebt met emoties tonen, want ik ken je niet om daar een oordeel over te geven.
Je zei:"Heb geen idee hoe het bij jou zat", dus ik vertelde even hoe het bij mij zat. Vandaar
quote:
En een relatie is echt niet van de 1 op de andere dag niets meer waard, daar gaat een proces aan vooraf. En ik vroeg me af of jij weet hoe dat ontstaan is bij jou?
Daar gaat inderdaad een proces aan vooraf. En bij mij ging dat ook langzaam. Heb 7 jaar een relatie gehad. In het begin heel erg leuk natuurlijk. Later ging ik twijfelen van wil ik haar nog wel of is het miss meer gewenning. Naar verloop van tijd worden die twijfels sterker en begin je te beseffen dat zij niet degene is met wie je oud wilt worden. En op een gegeven moment maak je het dan uit. Soms uitte ik wel mn twijfels, maar meestal dacht ik van "T gaat wel over". Uiteindelijk de beste beslissing geweest en nu meer dan 2,5 jaar samen met mn huidige vriendin.
pi_51126202
quote:
Het inzicht wat ik heb gekregen is dat ons zicht in bijna alle situaties wordt vertroebeld door destructieve emoties. Dat wil zeggen dat we de dingen niet zien zoals ze in werkelijkheid zijn. Bijvoorbeeld we hebben ruzie met partner/vriend en worden ongelooflijk kwaad, maar 2 uur later zijn we afgekoeld en vragen we ons af hoe we zo kwaad hebben kunnen worden. Hier wordt de werkelijkheid dus vertroebeld doordat we destructieve emoties hebben. Als we langs die gevoelens heen zou kunnen kijken, of nog beter ze helemaal niet hebben, dan zouden we de werkelijkheid meteen zien en een stuk gelukkiger zijn.
Wat je zegt is helemaal waar hoor. Het is heel verstandelijk beredeneerd, maar als je midden in je verdriet zit heb je er totaal geen boodschap aan om zoiets te horen, laat staan aan te nemen. Als iemand je echt dierbaar is geweest, moet je eerst door een dal van verdriet om er vervolgens uit te kruipen. En de mate waarin je van iemand gehouden hebt, defineert je dal.

Nou, dan is die van jou ws minder diep geweest, dan kan. Is niets mis mee. En die van mij -om het maar lekker bij mezelf te houden- is veel dieper geweest. Sois, zo is het. Denk dat daar het verschil definitie en standpunt is. Dus ik begrijp je, maar je rationalisatie duidt er in mijn ogen op dat je je veel minder hebt gegeven aan je partner als ik destijds.
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:05 schreef Garisson72 het volgende:
Uiteraard is dat waar, maar ik krijg niet het idee dat iemand hier te lang in die fase blijft hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')