Ze zwijgen misschien, maar ze hebben ook het voordeel dat er geen renners genoemd worden in de diverse zaken die lopen. Daar hebben ze bij Astana, Saunier, Caisse, T-Mobile o.a. toch wat meer last van. Als je kijkt naar hoeveel ploegen er inmiddels diverse besmette renners in de gelederen hebben vraag ik me af wat de ploegen de afgelopen jaren gedaan hebben om de sport schoon te houden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:50 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Omdat RABO zwijgt! En dat aan zich vind ik al een schandaal.
Die zijn net zo schudlig als de rest. maar doen net alsof dit alles hun geen reet aangaat .
Niks. Ze proberen alleen hun eigen straatje schoon te houden en hun naam uit de media te houden. Als ze nou eens aan het dopinggebruik zouden doen... Ze gaan gewoon verder waar ze gebleven zijn, het wordt eens tijd om iets structureel te veranderen. Al die oude ploegleiders overboord kieperen bijvoorbeeld. Lefevre voorop.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:22 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze zwijgen misschien, maar ze hebben ook het voordeel dat er geen renners genoemd worden in de diverse zaken die lopen. Daar hebben ze bij Astana, Saunier, Caisse, T-Mobile o.a. toch wat meer last van. Als je kijkt naar hoeveel ploegen er inmiddels diverse besmette renners in de gelederen hebben vraag ik me af wat de ploegen de afgelopen jaren gedaan hebben om de sport schoon te houden.
Weg met Stangaquote:Gianluigi Stanga, de huidige manager bij Milram, blijft onder vuur liggen. Na de beschuldigingen van Jörg Jaksche aan het adres van de Italiaan, wordt Stanga door de ex-prof Ruggiero Torraco opnieuw beschuldigd van het aanzetten tot doping. Torraco verklaarde dat hij in zijn Colpackperiode door Stanga werd verplicht om epo en groeihormonen te kopen. Procureur Torri van het CONI (Italiaans olympisch comité) wil de bezwarende getuigenis van Torraco, die al enkele jaren oud zijn, opnieuw bestuderen.
Goed zo, Jef, trek die dopingpot open.quote:Jef d’Hont bezig aan nieuw boek met dopingonthullingen
Jef d’Hont, de wielerverzorger die met zijn boek ‘Memoires van een wielerverzorger’ voor een aardverschuiving in het peloton, is bezig aan een nieuw boek.
“Daarin komen er nog veel meer onthullingen,” belooft D’hont, die zijn voormalige werkgever Telekom in z’n eerste boek als een dopingmachine ontmaskerde.
“In mijn boek zijn slechts tien pagina’s gewijd aan Telekom. Maar in mijn nieuwe boek, dat volgend jaar verschijnt, ga ik zeker nog met meer onthullingen komen. Welke? Daar wil ik niets over zeggen. Maar ik heb nog een paar troeven achter de hand, voor het geval het tot een proces komt met Walter Godefroot. Reken maar dat het dan hard tegen hard zal gaan.”
dikke kans. Zo nobel is Jef natuurlijk ook niet. Maar iemand moet van binnenuit gaan praten. en als dat Jaksche en jef worden, prima. Nu nog een ploegleider. Want het ware probleem zit hem bij de ploegleiders denk ik.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De enige reden waarom Jef dit doet is omdat hij Godefroot wil zien hangen, denk ik. Die heeft hem destijds laten vallen als een baksteen en dat heeft Jef hem nooit vergeven.
Kloptquote:Op woensdag 4 juli 2007 16:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het verdelen van zijn onthulligen over verschillende boekdelen, vind ik pure geldklopperij. Hij was uiteindelijk een onderdeel van een raderwerk en even schuldig als Godefroot of Ullrich of Riis of wie dan ook.
"Lees het volgende boek, nog meer onthullingen!"
exact !!quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Niks. Ze proberen alleen hun eigen straatje schoon te houden en hun naam uit de media te houden. Als ze nou eens aan het dopinggebruik zouden doen... Ze gaan gewoon verder waar ze gebleven zijn, het wordt eens tijd om iets structureel te veranderen. Al die oude ploegleiders overboord kieperen bijvoorbeeld. Lefevre voorop.
Er zijn al journalisten die dat lieten doorschemeren. Jef is altijd de trouwste 'soldaat' in het dopingmilieu geweest. De omerta was voor Jef heilig en hij deed alles om z'n renners te beschermen. Maar toen werd hij in de zaak Festina bij het gerecht genoemd voor Willy Voet en moest hij onder verhoor verschijnen. Godefroot en de renners van Telekom hebben hem toch beloftes gedaan om te zwijgen. En Jef zweeg bij het gerecht. Maar na die verhoren was zijn naam "bezoedeld" en in plaats van aan de beloftes te voldoen werd Jef gedumpt. En niet alleen Jef, toen Godefroot afscheid nam bij T-Mobile werd ook Jef zijn zoon die daar nog werkte nog ontslagen. Zeker dat laatste heeft hij hen nooit vergeven en sindsdien spuwt D'Hont de wielerwereld uit. En dat hebben ze gemerkt ...quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:52 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dikke kans. Zo nobel is Jef natuurlijk ook niet. Maar iemand moet van binnenuit gaan praten. en als dat Jaksche en jef worden, prima. Nu nog een ploegleider. Want het ware probleem zit hem bij de ploegleiders denk ik.
Als alle ploegleiders werkelijk scherp tegen de doping waren en actief daar naar handelen dan bestaat het niet dat er georganiseerde doping gebruik is. Dan zullen er renners zijn die op eigen houtje wat dingen regelen en gepakt worden, maar de hoeveelheid zaken die er nu lopen, dat moet met medeweten van ploegleiders zijn. Als er geen ploegleiders, doktoren en sponsors zijn die stiekem doping aanbieden, dan zal het grootverbruik uitgebannen kunnen worden. Kleinverbruik zal er altijd zijn. De ploegleiders en doktoren maken de wielerwereld het meest kapot met lefevre voorop. De UCI en de renners daarna.
En wat stel je dan voor dat ze moeten doen??quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:01 schreef CANARIS het volgende:
[..]
exact !!
Rabo doet mee met de huigelaars inplats dat ze de noodzaak zien NU vor eens en voor altijd schoon schip te maken en de tent open te gooien
Eis van een jaar schorsing dus voor Peta.quote:Ciclismo: doping, chiesto un anno di squalifica per Petacchi
Indice Ultim'ora
ROMA - Alessandro Petacchi e' stato deferito dalla Procura antidoping del Coni. Il procuratore Ettore Torri ha chiesto un anno di squalifica per il velocista spezzino, trovato positivo al salbutamolo dopo un test effettuato al Giro d'Italia lo scorso 23 maggio. (Agr)
Dat zijn belgen he. Net als rabo gebruiken die niet..quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, ik denk niet dat D'Hont de bedoeling had om alles over twee boeken te spreiden. Hij is volgens mij zelf verrast over hoe sterk de (Duitse) pers op het Telekom stuk uit zijn boek is gesprongen. Er stond daar nog zoveel méér in hé. Eric Leman won de Ronde van Vlaanderen op dope, Roger De Vlaeminck won zijn eerste Parijs-Roubaix met de bidon van Jef, Axel Merckx reed met een hematocriet van 54, Freddy Maertens flikte Michel Pollentier bij zijn beroemde 'peer' , ...
dat is wat de UCI wil. Het CONI en TAS kunnen andere uitspraken doen waarna de UCI evt weer in beroep kan gaan volgens mij. Zie het geval Hondoquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe komen ze nu bij een jaar terecht eigenlijk ? Ik dacht dat het minimum twee was ? + 2 jaar geen PT team ?
Aledope eruit, rondemaster weer iets interessanterquote:Op woensdag 4 juli 2007 18:46 schreef Tommeke het volgende:
Alejet zal in de tour vervangen worden door Grivko
Merckx reed toen voor Motorola (bij Lance) en maakte net zijn overstap naar Telekom, dacht ik.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:11 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat zijn belgen he. Net als rabo gebruiken die niet..![]()
Merckx reed toen zeker voor lefevre, die ook weer van niks weet. Zoals hij ook niks van museeuw wist, maar wel museeuw aanrade op en ander tijdsdtip te bekennen.
vermits de verhalen gaan over hematocriet van 54 samen met godefroot denk ik niet dat het bij motorola was dat merckx een hoogte stage gedaan had (:'))quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Merckx reed toen voor Motorola (bij Lance) en maakte net zijn overstap naar Telekom, dacht ik.
Het verhaal gaat over zijn overstap naar Telekom, toen Merckx daar bij de contractonderhandeling/ondertekening de medische testen onderging en Godefroot riep "Jef, Jef, kom eens kijken 54 , die kleine van Eddy gaat nog mooie dingen laten zien"quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:04 schreef flyck het volgende:
[..]
vermits de verhalen gaan over hematocriet van 54 samen met godefroot denk ik niet dat het bij motorola was dat merckx een hoogte stage gedaan had (:'))
maar wat moeten ze dan?quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:05 schreef Botterboy het volgende:
die lijst wordt steeds belachelijker als zelfs Sevilla en Hruska tekenen dan stelt het ook helemaal niks meer voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |