Staan gewoon op HLN.be, Sportwereld, ...quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:01 schreef Cootz het volgende:
Leuk, al die nieuwsberichten, maar waar is de goede gewoonte gebleven van het vermelden van bronnen?
Argumenten overbodig. Dit is het kind met het badwater weggooien.quote:862 Teletekst do 05 jul
***OUR*DE*FRANCE********************
**** Alessandro Petacchi niet in Tour
**Alessandro Petacchi start niet in de
Ronde van Frankrijk.De ploegleiding van
Milram verwijderde de sprinter uit zijn
equipe voor de Tour nadat de aanklager
van het Italiaans olympisch comité een
schorsing van één jaar tegen hem geëist
had wegens het gebruik van doping.
De Italiaan bleek in de Giro d'Italia
bij een controle te veel salbutamol in
zijn lichaam te hebben.Petacchi beweert
toestemming te hebben voor het gebruik
van salbutamol,een middel tegen astma.
Milram had Petacchi al een voorlopige
schorsing opgelegd,maar hem toch in de
Tour-formatie opgenomen.De Oekraïener
Andrei Grivko zal nu in plaats van het
sprintkanon naar de Tour gaan.
dus piepoli krijgt ook een jaar. Dus dan is dag byebye rit + bergtrui ? en zijn hulp dan aan simoni en ricco enzo?quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:11 schreef Ericr het volgende:
Gewoon de regels volgen, ik zie niet in waarom ze uitzonderingen moeten gaan maken. Over de grens en je hangt, zo moeilijk is het niet. Dom gebruik van medicijnen, het moet niet gekker worden.
Die jongen had toestemming een medicijn te gebruiken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:11 schreef Ericr het volgende:
Gewoon de regels volgen, ik zie niet in waarom ze uitzonderingen moeten gaan maken. Over de grens en je hangt, zo moeilijk is het niet.
Ja toch...quote:Dom gebruik van medicijnen, het moet niet gekker worden.
Oh jewel hoor. Desalniettemin blijft het onzin.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:15 schreef ErikT het volgende:
[..]
Bovendien ga je van Salbutamol echt niet harder fietsen.
Je kan dat wél netjes meten met zo'n inhaler. Hij heeft een keer of een paar keer teveel gepuft. Eigen schuld. Als ik straks ipv twee biertjes er drie drink en ik kom een alcoholcontrole tegen hang ik ook ...quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:15 schreef ErikT het volgende:
[..]
Die jongen had toestemming een medicijn te gebruiken.
En heeft teveel binnen gekregen. Alsof je dat netjes kan meten met zo'n inhaler. Niet dus.
Bovendien ga je van Salbutamol echt niet harder fietsen.
[..]
Ja toch...![]()
Misschien is een verbod op zware inspanningen op de fiets nog beter voor de gezondheid van een astma-patiënt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:40 schreef Grobbel het volgende:
Met het verschil dat je die pufjes gebruikt om een eventuele astma-aanval af te weren, terwijl je dat extra glas alcohol echt niet drinkt omdat dat beter is voor je gezondheid.
Dat denk ik eigenlijk niet. Boonen moet het hebben van een ordelijke sprint met een goed georganiseerde voorbereiding. Nu blijft eigenlijk alleen nog maar zijn eigen QST over om dat te organiseren. Alle andere spurters (Makjoewan, Freire, Hushovd) hebben meer baat bij een warrige spurt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:26 schreef flyck het volgende:
spijtig voor peta. Boonen zal wel zitten te grijnzen in het vuistje.
Last van z'n astma waarschijnlijkquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En ondanks zijn ritzeges maakte Peta in de giro toch al geen grootse indruk op mij, eigenlijk.
nou, het is niet echt een anti astma middel hoor. Je krijgt er meer zuurstof in je longen door. Je longblaasjes kunnen meer zuurstof opnemen, dit kan zijn verminderd in vergelijking tot normaal doordaat spiertjes rond de longblaasjes niet helemaal goed werken. Dit kan benauwdheid opleveren, zeker als je je inspant. Maar is verder niet schadelijk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:40 schreef Grobbel het volgende:
Met het verschil dat je die pufjes gebruikt om een eventuele astma-aanval af te weren, terwijl je dat extra glas alcohol echt niet drinkt omdat dat beter is voor je gezondheid.
Op mij wel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En ondanks zijn ritzeges maakte Peta in de giro toch al geen grootse indruk op mij, eigenlijk.
Vooral spaanse ploegen zouden het gebruik van ''medicijnen'' wel willen toelaten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:55 schreef Dr.Aart het volgende:
zojuist op sportjournaal: vergadering ploegleiders uiteegespat, ruzie tussen verschillende 'kampen'
Dat viel te verwachten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:55 schreef Dr.Aart het volgende:
zojuist op sportjournaal: vergadering ploegleiders uiteegespat, ruzie tussen verschillende 'kampen'
meer nieuws op andere sportjournaals. iemand ergens anders een bevestiging gevonden. Er zou een lijmpoging gedaan worden, maar waarschijnlijk ging dat niet lukken.quote:
Salbutamol "opent" de luchtwegen en word zodoende voor acute bestrijding van benauwdheid, en dus astma, ingezet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:33 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nou, het is niet echt een anti astma middel hoor. Je krijgt er meer zuurstof in je longen door. Je longblaasjes kunnen meer zuurstof opnemen, dit kan zijn verminderd in vergelijking tot normaal doordaat spiertjes rond de longblaasjes niet helemaal goed werken. Dit kan benauwdheid opleveren, zeker als je je inspant. Maar is verder niet schadelijk.
Heb nog nooit gehoord dat het werkt gebruikt als anti-astma aanval middel.
ah ja.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:39 schreef Maybach het volgende:
[..]
Salbutamol "opent" de luchtwegen en word zodoende voor acute bestrijding van benauwdheid, en dus astma, ingezet.
Sporzaquote:Acht teams scheuren zich af van de rest
do 05/07/07 - De zes Franse en twee Duitse ProTour-teams hebben zich twee dagen voor de start van de Tour afgescheurd van de Vereniging voor Profploegen (AIGCP).
AG2R, Agritubel, Bouygues Télécom, Cofidis, Crédit Agricole, Française des Jeux, Gerolsteiner en T-Mobile hebben donderdagavond de vergadering van de AIGCP verlaten .
Ze hebben prompt de "beweging voor een geloofwaardige wielersport" gelanceerd.
De acht vinden dat de AIGCP, dat wordt voorgezeten door Quick-Step-manager Patrick Lefevere, zijn eigen beslissingen niet toepast.
Dat verdachten in de Operacion Puerto nog gewoon in het peloton rondrijden, is in het verkeerde keelgat geschoten. De nieuwe beweging die de acht teams hebben opgericht is "een denktank die de ethische code van 1 januari 2005 aanvaardt".
Alle teams hebben ook het UCI-charter ondertekend dat ijvert voor een nieuwe wielersport. "Deze beweging reikt de hand aan alle teams die zich met deze filosofie kunnen verzoenen", luidt het in een persbericht.
2 circuits, een proper en eentje met hulpmiddelen. Zoals je rugby ook ongeveer kan spelen op zn Amerikaans.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zie je zo nog gebeuren, het ASO kiest de kant van die teams en de UCI van de kliek Lefevre
Alleen kan dat niet werken natuurlijk. Als er in het "propere" meer geld te verdienen valt of meer aandacht is gaat men daar toch in gebruiken om de beste te zijn ...quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:54 schreef mesecina het volgende:
[..]
2 circuits, een proper en eentje met hulpmiddelen. Zoals je rugby ook ongeveer kan spelen op zn Amerikaans.![]()
quote:The SAUNIER DUVAL-PRODIR team received an official notification from the International Cycling Union (UCI) stating that the laboratory in Barcelona which studied Leonardo Piepoli´s samples reported to have been non-negative during the Giro d´Italia wasn´t able to identify whether the Salbutamol high dose had been administered via inhalation or subcutaneous injection. In compliance with the UCI Pro Tour code of ethics, SAUNIER DUVAL-PRODIR has decided to preventively suspend the rider. Meanwhile, the UCI has filed all the relevant documents with the Monaco Cycling Federation.
Bwa, als organisatoren bepalen welk circuit bij hen aan de start komt. Kom je natuurlijk weer bij het punt van controle, en dan staan we weer waar we nu staan.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen kan dat niet werken natuurlijk. Als er in het "propere" meer geld te verdienen valt of meer aandacht is gaat men daar toch in gebruiken om de beste te zijn ...
Niks , maar ze waren bij die vergadering aanwezig als deelnemer aan de Tour (omdat die vergadering daarover ging)quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat deed Agritubel eigenlijk in de AIGCP?
quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
(omdat die vergadering daarover ging)
Gaat dus oa om Valverde. en de ploegen weten wie nog meer.quote:
Ik vermoed dat ze in praktijk iets minder principieel zullen zijn dan in theorie.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:29 schreef Grobbel het volgende:
Maar ja, wat betekent dit nu? Gaan die ploegen de tour dan ook boycotten als Valverde van start gaat?
Niet veel , op sporza.be kun je een interview met de woordvoerder van t-mobile erover bekijken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:29 schreef Grobbel het volgende:
Maar ja, wat betekent dit nu? Gaan die ploegen de tour dan ook boycotten als Valverde van start gaat? Wat willen ze hier nu mee bereiken, behalve dat ze nu hun eigen clubje hebben opgericht?
nou ja, het betekent dat de andere ploegen blijkaar de zooi in een doofpot wilden duwen. Concreet weet je nog niks, maar wel dat er nog steeds mannen van fuentes rondrijden en dat ze beschermd worden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:29 schreef Grobbel het volgende:
Maar ja, wat betekent dit nu? Gaan die ploegen de tour dan ook boycotten als Valverde van start gaat? Wat willen ze hier nu mee bereiken, behalve dat ze nu hun eigen clubje hebben opgericht?
Weet niet de precieze bron, stond op prikbord.quote:Wielerploegen ruziën aan vooravond Tour
PROTOUR - RONDE VAN FRANKRIJK
LONDEN (ANP/AFP) - Een vergadering van de vereniging van profwielerploegen AIGCP is donderdag in Londen beëindigd nadat acht ploegen besloten op te stappen. De Duitse teams T-Mobile en Gerolsteiner en zes Franse ploegen verwijten hun collega's niet consequent met de ethische codes betreffende doping om te gaan. Ze blijven lid, maar beginnen tegelijkertijd een eigen club.
,,Toen een Spaanse afgevaardigde zei: 'we nemen medicijnen, net als andere sporters, dat is geen doping' ben ik opgestapt'', zei Hans-Michael Holczer, teambaas van Gerolsteiner. Het stoort de acht ploegen dat er teams zijn die in wedstrijden nog steeds renners opstellen van wie het sterke vermoeden bestaat dat ze betrokken zijn bij het dopingschandaal Operacion Puerto.
Theo de Rooij, directeur van de Rabobank-ploeg, stapte niet op. ,,Om de problemen op te lossen is het beter de eenheid te bewaren'', vond De Rooij. De acht ploegen noemen hun nieuwe samenwerking 'een beweging voor een geloofwaardige wielersport'.
Caisse d'Epargne, maar dan pas aan het einde van het jaar geloof ik. En duidelijk om totaal andere redenen dan die 8 van vandaag.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:48 schreef flyck het volgende:
Dus wat hebben we nu.
AG2R, Agritubel, Bouygues Télécom, Cofidis, Crédit Agricole, Française des Jeux, Gerolsteiner en T-Mobile
Discovery
en er was nog een ploeg
die de vereniging verlaten heeft
ja vermoed het ook al kan ik me ook indenken dat alles met een sisser afloopt zoals het egl altijd al gaatquote:Op donderdag 5 juli 2007 21:50 schreef Ericr het volgende:
Dat gaat nog rellen worden in de Tour lijkt me, dit kan nooit lang goed gaan.
Pfft... Hruska, Vicioso, Santiago Perez, Mancebo - lekker ploegje, inderdaad.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:16 schreef TheArt het volgende:
In Langs de Lijn is ook de Spaanse ploeg bekend die dat heeft gezegd waardoor de boel ontplofde:
....TADADADA.............Relax!!! Ja ja, de ploeg die alle Fuentes-verdachten gewoon weer in dienst nam.
Inderdaad. Iedereen weet nu dat er in spaanse ploegen doping wordt gebruikt met goedkeuren van de ploegleiding.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:50 schreef Ericr het volgende:
Dat gaat nog rellen worden in de Tour lijkt me, dit kan nooit lang goed gaan.
Volgens lefevre willen de 8 ploegen geen eenheid in het wielrennen. Maar als die eenheid is allemaal doping gebruiken en de andere kant op kijken, ja dan kan ik die 8 ploegen geen ongelijk geven.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:46 schreef TheArt het volgende:
En vogens Lefevere is het helemaal niet waar en hebben die acht ploegen gewoon slecht geluisterd. Die manager van Relax blijkt gezegd te hebben dat het in wielrennen altijd als doping wordt omschreven en bij andere sporten als medicijnen.
sport zonder doping gaat niet. Maar als ploegleiders al hun verantwoordelijkheid niet nemen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:58 schreef Mr_Memory het volgende:
Wielrennen zonder doping is een utopie, dat is altijd zo geweest en zo zal het altijd blijven, wat men ook ondertekend.
( dit geld ook voor ander sporten, maar wielrennen is nou eenmaal de gebeten hond)
Geef het volk brood en spelen, en het volk wil ook nog eens heroiek zien, en helaas dat gaat niet op water en een bammetje pindakaas.![]()
Wees eerlijk, we willen allemaal een Tour zien met zo veel mogelijk bergetappes, en het liefst zo zwaar mogelijk.
Of dit fair is ten opzichte van de renners, wens ik te betwijfelen.
Doping of niet, ik zal er in iedergeval niet minder van genieten.
Kom nou, iedereen die niet zich niet als een moraalridder gedraagt is ineens voor doping en een doofpot? Een beetje nuance mag ook wel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Volgens lefevre willen de 8 ploegen geen eenheid in het wielrennen. Maar als die eenheid is allemaal doping gebruiken en de andere kant op kijken, ja dan kan ik die 8 ploegen geen ongelijk geven.
Overigens, die nederlander bij tmobile, die verwoorde het goed. en zegt hetzelfde als gerolsteiner. Volgens mij wil lefevre het in de doofpot stoppen en hebben ze wel goed geluisterd.
ja ok, ik ben gewoon een beetje gefrustreerd dat meer dan een jaar na de publicatie van de fuentes lijst nog niet eens duidelijk is wie het zijn. Ongetwijfeld renners die het uci artikel gaan ondertekenen. Er zijn gewoon mensen die het weten, en ik ben er van overtuigd dat daar ook ploegleiders tussen zitten. Dat ze niet eens die namen boven water krijgen vind ik wel een teken van zwakte en dat er ploegen zijn die genoegen nemen dat sommige renners ''medicijnen'' gebruiken, tja dat vind ik dubieus.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Kom nou, iedereen die niet zich niet als een moraalridder gedraagt is ineens voor doping en een doofpot? Een beetje nuance mag ook wel.
Zolang de UCI attesten toestaat mogen wielrenners inderdaad medicijnen gebruiken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ja ok, ik ben gewoon een beetje gefrustreerd dat meer dan een jaar na de publicatie van de fuentes lijst nog niet eens duidelijk is wie het zijn. Ongetwijfeld renners die het uci artikel gaan ondertekenen. Er zijn gewoon mensen die het weten, en ik ben er van overtuigd dat daar ook ploegleiders tussen zitten. Dat ze niet eens die namen boven water krijgen vind ik wel een teken van zwakte en dat er ploegen zijn die genoegen nemen dat sommige renners ''medicijnen'' gebruiken, tja dat vind ik dubieus.
Dat heeft met juridische procedures te maken van o.a. Saiz, waardoor de UCI de dossiers niet of laat heeft gekregen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:41 schreef One_of_the_few het volgende:
ze niet eens die namen boven water krijgen vind ik wel een teken van zwakte en dat er ploegen zijn die genoegen nemen dat sommige renners ''medicijnen'' gebruiken, tja dat vind ik dubieus.
De afgelopen week is het anders best stil geweest qua nieuwe geruchten. Ik vind het wel prima dat er nu zoveel aandacht is voor hoe de ploegen het denken op te gaan lossen. Laat ze maar een conflict hebben, laat ze maar ruziën. Alles beter dan achterlijke berichten als "we volgen 6 of 7 toprenners, en we hebben ook nog niet-negatieve testresultaten, en ze fietsen in zwarte pakjes!", en dat er dan kennelijk vervolgens gewoon niks aan de hand blijkt te zijn. Had dan gewoon je mond gehouden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 08:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat ik vooral storend vind aan het klimaat op dit moment is dat er continue allerlei berichten de deur uit gaan met allerlei vage uitslagen en uitspraken die nog niet gecheckt zijn.
Mocht Pereiro dan alsnog enkele uren voor de start als winnaar van vorig jaar worden uitgeroepen, zal dat wel een flinke moraal boost geven bij Caisse d'Epargne.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:01 schreef Cootz het volgende:
Iets anders trouwens: Ik lees zojuist "Komende nacht zal er uitspraak gedaan worden tegen de voormalig Tourwinnaar van 2006." (bron). Zou het dan toch nog, slechts uren voor de vóór de start van dit jaar?
De hele Raboploeg had toch al lang getekend?quote:
Niet-negatieve testresultaten die erop duiden dat de betrokken renners tevens slecht 12 jaar oud zijn lijkt me toch serieus genoeg om vermeld te worden. Al hadden ze op een contra-expertise moeten wachten voordat de namen naar buiten gebracht werden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:56 schreef Cootz het volgende:
[..]
De afgelopen week is het anders best stil geweest qua nieuwe geruchten. Ik vind het wel prima dat er nu zoveel aandacht is voor hoe de ploegen het denken op te gaan lossen. Laat ze maar een conflict hebben, laat ze maar ruziën. Alles beter dan achterlijke berichten als "we volgen 6 of 7 toprenners, en we hebben ook nog niet-negatieve testresultaten, en ze fietsen in zwarte pakjes!", en dat er dan kennelijk vervolgens gewoon niks aan de hand blijkt te zijn. Had dan gewoon je mond gehouden.![]()
De huidige discussie gaat al een klein beetje meer in de richting van oplossingen voor het wielrennen.
Hij zal wel zoek geweest zijn toen de ploegleiding met dat charter aan z'n voordeur stond.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:39 schreef Botterboy het volgende:
nee rasmussen had nog niet getekend volgens de uci maar nu dus wel
Ik dacht dat de Tourleiding al besloten had dat er definitief geen winnaar van de Tour de France zou zijn in 2006?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mocht Pereiro dan alsnog enkele uren voor de start als winnaar van vorig jaar worden uitgeroepen, zal dat wel een flinke moraal boost geven bij Caisse d'Epargne.
Tenzij er gelijktijdig nog iets over Valv. Piti boven water komt.![]()
Als je resultaten hebt die je niet goed kan interpreteren moet je die natuurlijk helemaal niet naar buiten gaan brengen voordat je weet wat het betekend. En de UCI zou inderdaad nooit iets naar buiten moeten brengen voordat de contra-expertise bekend is.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:50 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Niet-negatieve testresultaten die erop duiden dat de betrokken renners tevens slecht 12 jaar oud zijn lijkt me toch serieus genoeg om vermeld te worden. Al hadden ze op een contra-expertise moeten wachten voordat de namen naar buiten gebracht werden.
Nee hoor, ze hadden alleen al voorbarig Landis alvast geschrapt. Voorlopig is er geen winnaar, afhankelijk van de uitspraak tegen Landis kan Pereiro nog winnaar worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:52 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Tourleiding al besloten had dat er definitief geen winnaar van de Tour de France zou zijn in 2006?
Dat zou mooi zijnquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:01 schreef Cootz het volgende:
Iets anders trouwens: Ik lees zojuist "Komende nacht zal er uitspraak gedaan worden tegen de voormalig Tourwinnaar van 2006." (bron). Zou het dan toch nog, slechts uren voor de vóór de start van dit jaar?
WTFquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:52 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Tourleiding al besloten had dat er definitief geen winnaar van de Tour de France zou zijn in 2006?
Waarom kan dat niet zonder doping? Dan maar het gemiddelde met 5 km/h omlaag.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:58 schreef Mr_Memory het volgende:
Wielrennen zonder doping is een utopie, dat is altijd zo geweest en zo zal het altijd blijven, wat men ook ondertekend.
( dit geld ook voor ander sporten, maar wielrennen is nou eenmaal de gebeten hond)
Geef het volk brood en spelen, en het volk wil ook nog eens heroiek zien, en helaas dat gaat niet op water en een bammetje pindakaas.![]()
Wees eerlijk, we willen allemaal een Tour zien met zo veel mogelijk bergetappes, en het liefst zo zwaar mogelijk.
Of dit fair is ten opzichte van de renners, wens ik te betwijfelen.
Doping of niet, ik zal er in iedergeval niet minder van genieten.
In de praktijk heb je altijd een enkeling die gebruikt. Al gaat het 10km/h langzamer.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet zonder doping? Dan maar het gemiddelde met 5 km/h omlaag.
Helaas gaat het niet om die 5 km/h, met wil strijd zien op de bergflanken, en niet met elkaar omhoog klimmen in een langzaam tempo.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet zonder doping? Dan maar het gemiddelde met 5 km/h omlaag.
Het verschil met het WK Atletiek is natuurlijk dat je daar een absolute standaard hebt. Of ze in de Tour nou met 15km/h naar boven rijden, en dat de aanvaller 17 gaan, of dat ze met 20 km/h rijden, en de aanvaller 22 rijden, zal het publiek worst wezen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:25 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Helaas gaat het niet om die 5 km/h, met wil strijd zien op de bergflanken, en niet met elkaar omhoog klimmen in een langzaam tempo.
Dat geld niet alleen voor wielrennen, ook op een WK atletiek wil men werldrecords op de 100 meter zien etc. etc.
Doping in topsport is al heel oud, en zolang er heel veel te verdienen valt met topprestaties zal er doping blijven bestaan, in wat voor vorm dan ook.
Inderdaadquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:30 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het verschil met het WK Atletiek is natuurlijk dat je daar een absolute standaard hebt. Of ze in de Tour nou met 15km/h naar boven rijden, en dat de aanvaller 17 gaan, of dat ze met 20 km/h rijden, en de aanvaller 22 rijden, zal het publiek worst wezen.
Daarnaast is de introductie van EPO in peloton eerder samegegaan met een grotere nivelering dan met meer strijd.
Eerlijk is eerlijk hier kan ik geen weerwoord op geven.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:30 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het verschil met het WK Atletiek is natuurlijk dat je daar een absolute standaard hebt. Of ze in de Tour nou met 15km/h naar boven rijden, en dat de aanvaller 17 gaan, of dat ze met 20 km/h rijden, en de aanvaller 22 rijden, zal het publiek worst wezen.
Daarnaast is de introductie van EPO in peloton eerder samegegaan met een grotere nivelering dan met meer strijd.
alsof de journalisten het hebben afgesproken..en terecht. Ik vind het gek dat een basso vorig jaar niet mee mocht doen, en valverde toen en nu wel. Maar ja, spaanse ploegen en zelfs journalisten beschermen hem.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Opvallend gisteren , volgens HLN, de persconferentie van Alejandro Valverde. De eerste buitenlandse journalist die het woord kreeg stelde de vraag "In het kader van de zaak Fuentes. Heeft u een hond (gehad) die Piti heet?" Valverde boos "Alleen vragen met betrekking op de Tour,volgende" , volgende journalist "Dit is een vraag met betrekking op de Tour, er zijn renners die door de naam van hun hond in verband werden gebracht die niet mogen starten. Ik herhaal de vraag van mijn collega, hoe heet of heette uw hond?" Valverde boos, ploegleider boos, en een derde journalist herhaalt de vraag. Spaanse journalisten boos waarna alle journalisten in de zaal behalve de Spaanse pers opgestapt zijn.
Waarom niet ? Volgens verschillende bronnen is hij toch al gewoon opnieuw actief ?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:43 schreef Cootz het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar kan het te maken hebben met de actualiteit van de situatie? Ik bedoel, Valverde zal nu echt niet de Tour rijden met Fuentes-bloeddoping, terwijl ze daar bij Basso/Ullrich/etc vorig jaar niet zo zeker van konden zijn. Toch wel een verschil in urgentie, zou je kunnen zeggen.
zit een zekere waarheid in. Maar je ziet dat basso nog steeds geschorst is. Had je hem nu laten rijden, dan had hij dat ook niet gedaan met fuentes bloed. Maar je hoort nu eenmaal een straf te krijgen. Die straf is valverde nog steds ontlopen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:43 schreef Cootz het volgende:
Correct me if I'm wrong, maar kan het te maken hebben met de actualiteit van de situatie? Ik bedoel, Valverde zal nu echt niet de Tour rijden met Fuentes-bloeddoping, terwijl ze daar bij Basso/Ullrich/etc vorig jaar niet zo zeker van konden zijn. Toch wel een verschil in urgentie, zou je kunnen zeggen.
Misschien aan de algehele wielerwereld een cursusje Timing leren.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:45 schreef Bartoli het volgende:
Sommige dingen blijven ook nog wel eens lang verborgen ...
Caisse d'Epargne-Fahrer war im Februar positiv
LONDON, 07.07.07 (rsn) - Der Italiener Marco Fertonani (Caisse d'Epargne), der nicht bei der Tour de France dabei ist, war im Februar positiv auf Testosterondoping und wartet auf ein Urteil seines Radsportverbandes, wie am Samstag aus seinem Team verlautete. Fertonani, der bei der französischen Mittelmeer-Rundfahrt "positiv" war, ist von seinem Team suspendiert worden und fährt schon seit Anfang April keine Rennen mehr. Die Leitung von Caisse d'Epargne betonte, man werde den 31-Jährigen fristlos entlassen, wenn er von den Sportbehörden für schuldig befunden wird.
Waarom zou ie niet? Doping bij Fuentes mannen is toch niet of nauwelijks opspoorbaar, voor Piti zie ik geen reden om het niet te doen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:43 schreef Cootz het volgende:
quote:Tour: McQuaid heeft toppers in het vizier
07 juli 2007
LONDEN (ANP) - Pat McQuaid, de grote baas van de internationale wielrenunie UCI, heeft zaterdag in Londen aangekondigd dat vijf Tourfavorieten nauwlettend in de gaten worden gehouden. De weken voor de start van de Ronde van Frankrijk is een groot aantal toprenners onaangekondigd getest.
De Duitser Matthias Kessler werd daartbij betrapt op een te hoge testosteronwaarde, maar ook bij vijf anderen werden opvallende resultaten gevonden.
,,Ik garandeer ze, dat deze vijf renners de komende drie weken door ons in de gaten worden gehouden'', zei McQuaid voor de Duitse tv-zender ARD. De UCI gaat ook de ploegleiders vragen de antidopingverklaring te ondertekenen, daarvoor hebben zij de tijd tot 1 augustus.
Ze worden inderdaad in de gaten gehouden. Ik heb mij laten vertellen dat er tijdens de ritten zelfs meerdere camera's én een helicopter ingezet worden om de renners constant in de rit te volgen. Wat een Big Brothertoestanden, wat een schending van de privacy ...quote:
Ach dat zal kachzachstan nooit laten gebeuren hoorquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:13 schreef -skippybal- het volgende:
Lekker nutteloos en inhoudloos kutbericht weer.
Er is nog niemand gepakt, bren dan ook niks uit!!
Nu gaat iedereen weer speculeren
Fantastischquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:20 schreef flyck het volgende:
[..]
Ach dat zal kachzachstan nooit laten gebeuren hoor![]()
Die heeft dan ook het IQ van zijn hond.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:01 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Fantastisch![]()
Skippybal zegt dat dit bericht alleen voor speculatie zorgt, en de volgende post is het al zover.![]()
(Overigens, in 2004 waarschuwde de UCI Hamilton na zijn zege in Romandie dat zijn bloed verdachte waarden had, toch was die dom genoeg om zich tijdens de Spelen en de Vuelta te laten pakken).
Hoe willen ze dat doen met Boratquote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:20 schreef flyck het volgende:
[..]
Ach dat zal kachzachstan nooit laten gebeuren hoor![]()
'De deelnemers beloven dat zij nooit een renner zullen aanmoedigen dope te gebruiken en evenmin de ogen te sluiten als zich een dopinggeval voordoet.'quote:Ook teammanagers moeten anti-dopingcharter tekenen
09 juli 2007
GENT (ANP) - Na de renners zijn nu ook de teammanagers en alle andere medewerkers van de wielerploegen aan de beurt. De internationale wielrenunie UCI wil dat ook zij een anti-dopingcharter onderschrijven. Het document moet voor 1 augustus getekend zijn.
De deelnemers beloven dat zij nooit een renner zullen aanmoedigen dope te gebruiken en evenmin de ogen te sluiten als zich een dopinggeval voordoet. Ook moeten ze de nodige maatregelen nemen om doping te weren. De ondertekenaars riskeren net als de renners een boete van een jaarsalaris als zij de regels van de charter niet naleven.
Het anti-dopingcharter is inmiddels door alle renners van het Tourpeloton getekend, ondanks veel kritiek. Zij hebben bovendien beloofd DNA-materiaal beschikbaar te stellen als dat nodig is.
De charter voor de overige wielermedewerkers is er op verzoek van de Internationale Rennersvereniging (CPA) gekomen in het kader van gelijkheid en transparantie.
Over Lefevre gesprokenquote:Op maandag 9 juli 2007 20:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
'De deelnemers beloven dat zij nooit een renner zullen aanmoedigen dope te gebruiken en evenmin de ogen te sluiten als zich een dopinggeval voordoet.'
Niet echt overtuigend dit![]()
Was Lefevere misschien hierom zo aangebrand tegen Renaat vanmiddag![]()
bron: nu.nlquote:Mapei genoemd in dopingzaak
Uitgegeven: 9 juli 2007 19:00
Laatst gewijzigd: 9 juli 2007 19:01
ROME - De Italiaanse overheid heeft belastende papieren gevonden over wielerploeg Mapei, dat nu onder de nieuwe sponsornaam Quick-Step in de Tour rijdt. Dat meldde de Duitse tv-zender ARD maandag.
Het Belgisch/Italiaanse profteam zou systematisch met epo, anabolen, testosteron, insuline en andere verboden middelen gewerkt hebben. De dopingjagers kunnen er echter geen namen van renners bij plaatsen.
De gegevens dateren uit 2001. De Zwitser Fabian Cancellara, de huidige gele-truidrager in de Ronde van Frankrijk, was in 2001 en 2002 in dienst van Mapei.
Wereldkampioen Paolo Bettini uit Italië reed in 1999 voor de wielerploeg. Ook Tour-deelnemers Patrik Sinkewitz en Michael Rogers reden destijds voor Mapei, maar in de opleidingsploeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |