En hoe zit dat eigenlijk met de abnormale hormoon waarden uit de laatste Giro, daar zou hij toch ook bij betrokken zijn (met ricco en simoni en nog wat namen)?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En overigens is Di Luca nog niet helemaal van z'n problemen af. De openbaar aanklager van Pescara kondigde dan wel aan dat er geen gerechtelijke vervolging komt, maar hij moet zich wel nog verantwoorden voor het CONI. Want een gerechtelijke en een sportieve schuld komen niet noodzakelijk met elkaar overeen ...
Die bal heeft het CONI doorgespeeld naar de UCI want hun waardes zijn niet te hoog. Ze zitten er alleen abnormaal ver onder ...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:36 schreef Maybach het volgende:
[..]
En hoe zit dat eigenlijk met de abnormale hormoon waarden uit de laatste Giro, daar zou hij toch ook bij betrokken zijn (met ricco en simoni en nog wat namen)?
Thank You.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die bal heeft het CONI doorgespeeld naar de UCI want hun waardes zijn niet te hoog. Ze zitten er alleen abnormaal ver onder ...
Nu dit weer.quote:Zabel moet groene trui 1996 inleveren
Uitgegeven: 13 juli 2007 17:38
Laatst gewijzigd: 13 juli 2007 17:44
BOURG-EN-BRESSE - De naam Erik Zabel wordt uit het klassement van de Ronde van Frankrijk uit 1996 geschrapt. De organisatie van de Tour de France beschouwt de Duitser niet meer als winnaar van het puntenklassement.
Zabel won in 1996 voor het eerst de groene trui. De Duitser biechtte onlangs op dat hij in dat bewuste jaar epo gebruikte. De organisatie van de Ronde van Frankrijk schrapt hem daarom uit het eindklassement.
Frédéric Moncassin eindigde in 1996 als tweede in het puntenklassement. De kans is echter klein dat hij de trui alsnog krijgt toegewezen.
Bjarne Riis trof onlangs hetzelfde lot. Hij won de Ronde van Frankrijk in 1996. Ook de Deen gebruikte dat jaar echter epo en moest zijn gele trui inleveren.
(c) NU.nl/ANP
Het zou om te beginnen goed zijn om Virenque dan direct ook maar zijn bolletjestrui van dat jaar af te pakken...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Nu dit weer.![]()
Wie gaan we verder allemaal nog de overwinning afpakken? Is Simpson ook al zijn wereldtitel kwijt?![]()
Mazzoleni is gewoon aan het rekken om ervoor te zorgen dat Astana niet tijdens de Tour die schorsing aan de broek krijgt lijkt me.quote:
Tijdens de proloog heb ik even naar de Duitse TV geschakeld. De commentatoren klonken erg verontwaardigd dat Kloden voor Astana had gekozen ipv voor "hun" T-Mobile ploeg. Dus ik geloof best dat Kloden niet erg populair is in z'n eigen land.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:02 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Nee hoor . In Duitsland gaan ze keihard om met Klöden.
Eigenlijk zijn ze er allemaal van overtuigd dat hij doped.
Hij spreekt dan ook niet met de Duitse pers.
Ik kan me toch niet van alle winnaars een duidelijke beschuldiging herinneren.quote:Volgens de Volkskrant van zaterdag 7 juli 2007 zijn de renners die de tour vanaf 1966 wonnen (het jaar dat begonnen werd met dopingcontrole), op Lucien van Impe na, allemaal of betrapt op doping (soms weliswaar in hun latere loopbaan), of van het gebruik ervan beschuldigd. Dit nadat voormalig tourwinnaar Bjarne Riis bekend had gemaakt ooit Epo te hebben gebruikt.
Tja, Indurain was Ferrari-klant, dat zal wel genoeg zijn om een "bezoedeld" imago te hebben.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik kan me toch niet van alle winnaars een duidelijke beschuldiging herinneren.
Fignon en Indurain bijvoorbeeld?
Aangezien Ferrari in de Indurain periode exclusief voor Gewiss werkte (samen met Conconi en Checchini) lijkt het mij sterk dat Indurain klant bij hem was eigenlijk. Dat was nog de volle periode van de teamartsen hé.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tja, Indurain was Ferrari-klant, dat zal wel genoeg zijn om een "bezoedeld" imago te hebben.
van Berzin die tijd was het duidelijkquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aangezien Ferrari in de Indurain periode exclusief voor Gewiss werkte (samen met Conconi en Checchini) lijkt het mij sterk dat Indurain klant bij hem was eigenlijk. Dat was nog de volle periode van de teamartsen hé.
Niet alleen van Berzin. Van zo'n Ugrumov nog meer eigenlijk, in de volle fleur van z'n leven een middenmoot renner , en net voor hij op z'n wielrennenpensioen zou gaan begon hij bij Gewiss en Roslotto (wat de structuur van Gewiss had) opeens rondes mee te dominerenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:21 schreef Bartoli het volgende:
[..]
van Berzin die tijd was het duidelijk![]()
Ik las laatst een interview met Ferrari waarin hij zijn 'palmares' opsomt. Daar zaten toen (begin 2004) 5 touroverwinning bij, alleen die met Armstrong.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aangezien Ferrari in de Indurain periode exclusief voor Gewiss werkte (samen met Conconi en Checchini) lijkt het mij sterk dat Indurain klant bij hem was eigenlijk. Dat was nog de volle periode van de teamartsen hé.
Die Mentheour wie kent hem nogquote:Various sources on cycling doping (Erwann Menthéour etc.) claim that Michele Ferrari was one of the best doping doctors, with unparalleled expertise at avoiding detection. They quote an amusing comparison - that Eric Rijkaert, the doctor of the Festina team, was nicknamed "Punto" (a small model of Fiat automobile) for his carefulness compared to the high performances yielded by Ferrari. His public statements reveal a pragmatist whose aims was to get the best results without getting caught. "If it doesn't show up in the drug controls, then it's not doping,", "EPO is not dangerous, it's the abuse that is. It's also dangerous to drink 10 liters of orange juice." are statements of Ferrari's that are on the public record.
Idd, Fignon en Indurain zijn nooit betrapt, of in verband gebracht met doping. (LeMond eigenlijk ook niet)quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik kan me toch niet van alle winnaars een duidelijke beschuldiging herinneren.
Fignon en Indurain bijvoorbeeld?
Hinault werd anders wel behandeld door een dubieuze arts (B. Sainz of wel Dottore Mabuse)quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:01 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Idd, Fignon en Indurain zijn nooit betrapt, of in verband gebracht met doping. (LeMond eigenlijk ook niet)
Hoe zit het eigenlijk met de das, Bernard Hinauld?
Is die ooit met doping betrapt (of in verband gebracht), volgens mij ook niet.![]()
quote:Door de zogenaamde omerta in het peleton is waarschijnlijk enkel het topje van de ijsberg gekend wat de dopingsystemen betreft. Uit publicaties en bekentenissen van betrapte wielrenners duiken bepaalde namen evenwel vaak op. Vooreerst is er de Franse arts Bernard Sainz, ook bekend onder de naam Dr. Mabuse. Hij behandelde onder meer Frank Vandenbroucke, Bernard Hinault, Francesco Moser en Philippe Gaumont.
Thanksquote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hinault werd anders wel behandeld door een dubieuze arts (B. Sainz of wel Dottore Mabuse)![]()
[..]
Dit gaat weer nergens over idd.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Nu dit weer.![]()
Wie gaan we verder allemaal nog de overwinning afpakken? Is Simpson ook al zijn wereldtitel kwijt?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |